Travian? Semestern är över?

• Hallå mina vänner!

Nu sitter man här och förundras över sitt beslut. Spelade på tok för många runder förut och valde att inte spela igen men på något vis känns det kul att hitta tillbaka till träsket. Testade att regga ett konto på någon nordisk server där det skulle finnas olika nationaliteter från norden. Verkar inte som att så mycket har hänt?

Några frågor:

Tidigare var det mycket få spelare på de svenska servrarna, hur ser det ut idag? På den nordiska ligger antalet på drygt 3000 spelare vilket är betydligt fler än på tidgare s1/s3 osv. Spelarantalet var ju ett stort problem tidigare, speciellt i slutspelet.

Har byggtiderna förändrats? Några år sen jag spelade men känns som det har blivit längre?

Något annat nytt?

Väl mött /Loparen

• Hej Loparen!

Välkommen tillbaka till Travian!

Svenska domänen är en liten domän och det avspeglar sig i antalet spelare på servrarna. Det är alltså inte så stort antal spelare per server.

Efter vad jag vet, så har inte byggtiderna ändrats - om det inte är så att du spelade speed-servern (sez) tidigare? Den servern är i hastighet x3, så byggnadstiderna är en tredjedel av vad de är på en x1-server.

Något annat nytt... det beror ju på hur länge sedan det är du spelade. Om du spelat på T4 (Legends) servrar innan, så är det ingen nyhet att hjälten spelar en större roll i och med att den kan använda olika föremål/vapen, det finns äventyr och auktioner. Det finns även "Dagliga uppgifter" man kan utföra för att få ihop poäng till olika belöningar man kan hämta ut.

Den nordiska servern (NYS - New Year Special) är en specialserver för de nordiska länderna och den har 2 nya stammar: hunner och egyptier. Dessa 2 stammar infördes på en annan specialserver (FaS - Fire and Sand) som startade i höstas. Varje höst kommer det en specialserver med lite annorlunda upplägg, tex inget VU, regioner som innehåller antika krafter (artefakter), segerpoäng, förutbestämt antal dagar som servern håller på (200 dagar på x1).

Ja, det här är lite av vad jag kommer på så här mitt i natten!

Med vänliga hälsningar
    Stellamini