We are testing a brand new User Interface, a new background and some other small changes on our PTRx3 gameworld! 🎨
📌 PTR is the acronym of Public Test Realm. PTRs are used to test patches before we release them to the public. Unlike standard game worlds, you’re one of the first people testing a new build which can often be unstable or otherwise non-functional. Accessing the PTR and reporting bugs is one of the biggest services you can provide ❤️

➡️ Join now ⬅️

✍️ ➡️ Give your feedback about the new User Interface
✍️ ➡️ Give your feedback about the new Backgrounds

• In dit topic kun je alle dingen kwijt over server 4 die niet in een ander topic passen. Denk er wel om dat jij je aan de Forum Richtlijnen houdt.

Veel succes op deze server allemaal!

Topic schaamteloos overgenomen van Tyl

• Ik zag je oproepje in het dual-gedeelte, hopelijk vind je snel een dual!

Is het tegenwoordig lastiger om duals te vinden? Tesman zoekt (zocht) er ook eentje op NL29.

Dankjewel.
    Goh, ik weet niet. Het lijkt alsof iedereen al een vast team heeft om mee te spelen? Nog geen enkele reactie gekregen. Er zijn ook vrij weinig topics in de "Dual/Sitter gezocht" sectie vind ik, maar ik heb de andere fora gecheckt (UK, AUS, INTERNATIONAL, US, etc.) en daar zijn er ook vrij weinig. Misschien moet ik het daar ook eens proberen. Zijn er misschien andere, actievere, kanalen waar mensen uithangen om duals te vinden waar ik niks van weet?

• Dankjewel.Goh, ik weet niet. Het lijkt alsof iedereen al een vast team heeft om mee te spelen? Nog geen enkele reactie gekregen. Er zijn ook vrij weinig topics in de "Dual/Sitter gezocht" sectie vind ik, maar ik heb de andere fora gecheckt (UK, AUS, INTERNATIONAL, US, etc.) en daar zijn er ook vrij weinig. Misschien moet ik het daar ook eens proberen. Zijn er misschien andere, actievere, kanalen waar mensen uithangen om duals te vinden waar ik niks van weet?

Je kan natuurlijk ook zelf een account aanmaken.
    En het klopt volgens mij wel wat je zegt, er zijn steeds meer dezelfde groep spelers die bij elkaar in een alliantie zitten waardoor het voor spelers die nog niet zo lang het spel spelen de lol er snel vanaf is als je direct een farm word.
    Er zou een beginners alliantie moeten komen waarin spelers met wat minder ervaring terecht kunnen, misschien iets voor jou om op te zetten of voor travian om daar eens iets in te gaan doen want ik ben bang dat je op die manier steeds minder spelers op een server gaat krijgen.

Na zoveel jaar travian nog steeds een noob. ;)

• Zijn er NL4 spelers? :o

NL1 (2015): Bowser - W!cked
    NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
    NL3 (2016-2017): Nemo - FM
    NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
    NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo

NL2 (2018): Thanos - STRAK!

COM3 (2018-2019): Struukn Duukn - Pirates

NL5 (2018-2019): Freddy Heinekip - BK

• Waarschijnlijk komt dat omdat 9 op de 10 accounts geband zijn op nl4? Lang leve de mensen die niet zonder de gs kunnen van andere accounts omdat ze bang zijn dat ze niet in de sim top 10 komen.....

• Dat was me inderdaad ook opgevallen ja.
    Maar denk niet dat het daar aan ligt.
    Al die accounts hadden ook buitenlandse namen en hun dorpen startten meestal ook met een 2 (2-dorpnaam of dorpnaam02)
    Bij in de buurt liggen er al direct 6 dorpen plat...
    Worden straks één voor één natars

Hiep hiep hoera voor de natars!!

• Normaal zijn zo'n accounts bots. Die pakken een willekeurige dorpsnaam en willekeurige profielbeschrijving die iemand anders op de server heeft.
    Die worden niet inactief, en op het moment dat ze gebanned worden komen ze nooit uit de ban. Travian mag geen accounts verwijderen, en een bot account gaat nooit akkoord met een straf. :P

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
    -Roger Stone

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

:love::love:

• Normaal zijn zo'n accounts bots. Die pakken een willekeurige dorpsnaam en willekeurige profielbeschrijving die iemand anders op de server heeft.Die worden niet inactief, en op het moment dat ze gebanned worden komen ze nooit uit de ban. Travian mag geen accounts verwijderen, en een bot account gaat nooit akkoord met een straf. :p

Die 'bot' accounts bevoordelen dan wel een ander 'bestaand' account of worden totaal automatisch gestuurd.
    Bij een 'automatische' sturing/beheer worden ze gebanned omdat dit niet in overeenstemming is met wat een menselijk handelen op een account is.
    Bij bevoordeling van een 'bestaand' account zou men beter het bevoordeelde account bannen.

En niet vergeten; een 'bot' account bevind zich steeds op de Travian server, want die is voor iedereen zichtbaar. Met andere woorden, de beveiliging laat dan ook wel te wensen over. Nochthans moet je bij registratie opgeven dat je geen 'bot' bent en daardoor een 'menselijke' handeling uitvoeren om het te staven. Als er dus dan nog steeds sprake is van 'bots' dan werkt het systeem niet. In de meeste gevallen is dus 'bot' = 'proxy' gebruik.
    Mocht het een 'bot account' voor één enkele speler, bvb via pc, dan is het enkel voor die persoon zichtbaar en niet voor de rest van de server.

• Hoezo mogen ze geen accounts verwijderen?

Mag niet van de wetgeving.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
    -Roger Stone

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

:love::love:

• hi mensen,

het is nogal even geleden dat ik serieus een hele server mee heb gespeeld.. daar doe ik nu wel weer een poging toe. :)
    Maar wat me op valt is dat er om me heen echt tig dorpen zijn met een ban. Is dat tegenwoordig zo'n groot probleem op de servers?

• Mag niet van de wetgeving.

Die zie ik even niet zitten, maar ik heb ook niet voor advocaat gestudeerd. Sterker nog ik heb vroeger nooit gestudeerd. Had ik dat maar gedaan dan had ik nu geschiedenis gekend, les gegeven op een basis school in Den Haag en verder 80% van de mensen in Nederland het leven zuur gemaakt.
    Maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Sterker nog in de algemene voorwaarden van bijv. Farmville staat gewoon dat ze bij te lange inactieviteit het account mogen verwijderen. Dus ik zie deze motivatie echt niet zitten.

Maar ik laat me echt door jou overtuigen als je kunt aangeven hoe dat dan in elkaar steekt.

Question everything.
    Refuse normality.

• De eerste dorpen zijn inmiddels al verdwenen.
    Nog een opvallend puntje is de leeftijd van veel spelers.. "2018" heeft dat met de server te maken of is het gewoon een bug?