[POLL] Nieuwe starttijd speelwerelden

• Mijn favoriete tijd is: 83

1. 12:00 (22) 27%
    2. 17:00 (19) 23%
    3. Anders, namelijk... (18) 22%
    4. 10:00 (12) 14%
    5. 08:00 (9) 11%
    6. 15:00 (3) 4%

Beste spelers,

Om de start van een speelwereld soepel te laten verlopen, willen we graag de servers tijdens kantoortijden laten starten. Daarnaast ontvangen regelmatig de vraag waarom speelwerelden starten om 06:00 in de vroege ochtend. Omdat we graag transparant willen zijn en willen luisteren naar jullie feedback willen we dit tijdstip aanpassen. De oorspronkelijk starttijd van 06:00 in de ochtend bestaat al sinds jaar en dag en kan wel wat vernieuwing gebruiken. We willen jullie daarom vragen om jullie stem achter te laten met jullie favoriete starttijd in de poll hierboven.

Het voordeel van een later tijdstip brengt naast meer nachtrust bij de start van een speelwereld ook een extra kans intern bij onze marketing afdeling om de e-mails op het juiste tijdstip te versturen.

De poll is vanaf nu geopend en er kan worden gestemd tot vrijdag 2 maart 2018 tot 18:00 uur!

Het tijdstip met de meeste stemmen zal als winnaar worden bekroond en nieuwe speelwerelden zullen starten vanaf dit tijdstip.

Let op: Indien je stemt als anders, namelijk... vergeet dan niet een reactie achter te laten!

Met vriendelijke groet,
    Jouw Travian: Legends Team

• Ik mis de mogelijkheid om te stemmen om de tijd op 6:00 te houden, er is niks mis met deze starttijd dus die mag best vertegenwoordigd worden.

Ze gaan de tijd veranderen, zodat het tijdens (acceptabelere) kantooruren zijn. Vandaar dat er ook geen avondtijden tussen staan.
    Persoonlijk ben ik het wel met je eens, het wekkeren voor artefacten heeft wat. En dat is denk ik grootst merkbare verandering. Daarnaast is 6;00 s'ochtends ook een tijd die praktisch iedereen (behalve nachtdiensten) online zou kunnen zijn door eerder op te staan. Iets wat niet realistisch is als artes spawnen tijdens de kantoor uren.

Ikzelf heb dus anders gestemd en wil het graag 6;00 houden. Mocht dat daadwerkelijk niet realistisch zijn dan een tijd na 12:00. Als het bijv. om 10;00 begint heb je 2 uur om een account te maken voor de eerste dagopdracht reset. Door een server om 13;00 te laten beginnen, heeft iedereen de mogelijkheid om de dagopdracht op dag 1 te pakken. Maar zoals ik hierboven al aangaf, het is gigantisch kut als artes op een doordeweeks dag om 14:00 (bijvoorbeeld) gaan spawnen.

Dus tenzij arte spawntijd en serverstart tijd gescheiden kunnen worden, raad ik sterk af om een starttijd tijdens kantooruren te doen. Ik moet er niet aan denken dat ik moeilijk met mn mobiel op t werk veeg moet versturen voor artes... Ideaal zou in mijn ogen zijn (als een verandering noodzakelijk is): 13:00 serverstart, 22:00 arte spawn.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
    -Roger Stone

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

:love::love:

• Ik heb 6:00 uur altijd een rare tijd gevonden om te starten. Natuurlijk voor veel fanatiekelingen ideaal, omdat ze dan met een kleinere groep om 6 uur starten en een lichte voorsprong kunnen pakken op de uitslapers. Maar ik denk dat dit voor anderen juist ontmoedigend kan werken. "Ik kan pas ... starten, dan loop ik al x uur achter op de rest, nu zijn mensen al aan het farmen en straks zijn beste tweede dorpen al weg." Dit is wel een reden die ik mensen heb horen zeggen, om niet te beginnen aan een server. En travian heeft al te weinig spelers.

Imo kan beste gekozen worden voor een tijd die voor zoveel mogelijk mensen haalbaar is. 't Is in ieders belang dat zoveel mogelijk mensen starten. 17:00 uur lijkt mij ideaal. Veel mensen komen dan thuis van werk/school en hebben nog hele avond om hun dorp op te bouwen. De fanatiekelingen kunnen op een andere manier hun voorsprong halen. 's Nachts zullen er genoeg accounts zijn die overdag geregistreerd zijn, maar 's nachts niet kunnen spelen. Dus deze accounts haal je 's nachts gewoon in en je hebt meer kans om 's nachts mensen te kunnen farmen, omdat er een grotere groep zal zijn die overdag registreert, maar niet 's nachts kan spelen.

• Met alle respect, maar een normaal werkend mens is zelfs nog niet bijna om 17;00 thuis...
    Dan kan ik exact hetzelfde argument als jij aanhalen.
    Mehhh ben pas 18:30 thuis, dan ga ik eerst eten enzo. Is het alweer 19:30, dan loop ik al 2,5 uur achter op de rest, nu zijn mensen al aan het farmen en straks zijn beste tweede dorpen al weg.

-Roger Stone

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

• Met alle respect......je zegt gelukkig al normaal werkend mens, want er zijn zat mensen die buiten kantoor uren werken. Gewoon 12 uur beginnen net als de bonus reset is heel logisch. En mensen met kantoor uren mogen hier en daar dan wat problemen ondervinden misschien, maar heel veel andere mensen niet.

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

• Ik wil graag een extra toelichting.

Momenteel telt de periode 6-12 uur als extra serverdag, dus momenteel is het al 6 uur na de start dag 2.

Als we voor 12 uur kiezen waar het momenteel op lijkt, verdwijnt deze extra dag dan? Dat zou inhouden dat we met deze verandering 18 uur langer hebben tussen serverstart en artes. Dat lijkt mij wel handig om te weten.

• Ik miste de mogelijkheid aan te geven dat het juist prettiger zou zijn om een server 's avonds te starten. Zeg zo rond 20:00 uur.

Dat geeft iedereen de kans om tegelijk te starten.

Als het echt tijdens kantooruren moet dan later op de middag tussen 15:00 en 17:00 uur.

• Met alle respect......je zegt gelukkig al normaal werkend mens, want er zijn zat mensen die buiten kantoor uren werken. Gewoon 12 uur beginnen net als de bonus reset is heel logisch. En mensen met kantoor uren mogen hier en daar dan wat problemen ondervinden misschien, maar heel veel andere mensen niet.

Zeker waar. Ik haal alleen aan als je argument is: 17:00 want dan zijn de mensen met school/werk thuis, dat dat onzin is.

Persoonlijk snap ik niet zo goed wat t probleem met 6:00 is (naast dat travian blijkbaar tijdens kantooruren servers wilt gaan starten). Iedereen die vroeg wilt beginnen kan een wekker zetten. Een enkeling die bijv. nachtdienst werkt begint wellicht 2 uur later? Zelfs als je niet eerder wilt opstaan en werk/school hebt registreer je uiterlijk 8:00 lijkt me? En als je helemaal niks hebt in je leven kan je ook wel voor 11:00 wakker zijn lijkt me... :P

Maar voor mij persoonlijk blijft het grootste probleem gewoon artedag. Als je bijvoorbeeld om 12:00 arte spawn zou hebben, dan mag je denk ik halve allys gaan bannen voor WW-sharing en proxy log ins. Want een mens met een 'normaal' ritme (lees overdag school / overdag werk) gaat niet om 12:00 goed online kunnen zijn. Misschien even snel via mobieltje veeg ergens naartoe gooien.

-Roger Stone

• Gaat dit om alle landen of puur Nederland wat weer zo hoognodig moet zeiken?
    Als je ervan uitgaat dat kantoortijden de meest gangbare tijden zijn om te starten, iemand die dan net even wat eerder zijn wekker zet doet extra moeite en krijgt daardoor een snellere start ten opzichte van de "meer gangbaardere tijden".
    Of past dit niet in het straatje van Travian dat er dan een voorsprong behaald wordt door spelers, zónder dat hiervoor betaald is? Het is tenslotte een voordeel ten opzichte van mensen die later uit bed komen en er is niet voor betaald.

Of gaat het erom dat TG laatste server-starts zo onwijs veel bugs hebben en personeel zo vroeg duurder is? Dan kost het jullie natuurlijk meer geld.

12u starten staat op moment van schrijven meeste animo voor, hoe zit dat dan met alle bedrijven (we hebben het tenslotte over "kantoortijden") die om 12:00 gaan lunchen en even de benen gaan strekken, geen toegang hebben tot een pc of even een half uurtje proberen sociaal te doen?

Azijngezeik weer.

Cut the crap and play the game.

• Het gaat hier om alle Travian: Legends domeinen.

• Wat is dit weer kansloos van Travian. De vorige keer won een andere tijd dan dat men wilde en dus werd / bleef het 6 am
    Tijdens kantooruren?
    Mijn keuze als werkende is 20:00u
    Ik stel voor dat de heren Travian dan 1 avondje per maand overwerken om de server aan te slingeren.(*)

(*) deze overuren kunnen jullie dan verdisconteren in de prijs van een CP-helmpje.
    Zet hem na 1 dag op de markt en 'fake' de prijs naar 150K zilver....(oh nee dat deden jullie al....250K zilver dan)

• Wat nou als je net in die week dat hij start avond dienst hebt en je om 18:00 moet beginnen ;)

• Leuk die nieuwe voorstellen, altijd welkom. Alleen jammer dat er geen poll is waar je ook werkelijk je stem kwijt kan. Maar goed, kantoor tijden zijn niet zo handig voor nieuwe aanmeldingen omdat het nog wel eens mis gaat bij de starttijden en dan verlies je veel werk tijd overdag als je je via je telefoon moet zien aan te melden.

Lijkt me daarom het beste om vlak voor een weekend op de vrijdag avond een nieuwe server te starten zodat de meeste mensen hun dorpjes sneller kunnen opbouwen. En anders gewoon in de avond na 19:00 en voor 21:00.

• Ik wil graag een extra toelichting.

Momenteel telt de periode 6-12 uur als extra serverdag, dus momenteel is het al 6 uur na de start dag 2.

Als we voor 12 uur kiezen waar het momenteel op lijkt, verdwijnt deze extra dag dan? Dat zou inhouden dat we met deze verandering 18 uur langer hebben tussen serverstart en artes. Dat lijkt mij wel handig om te weten.

Nee, de startdag is en blijft dag 0.
    Of dit nu om 06:00u, of om 20:00u is, dat maakt niet uit.

Waarom kan ik niet stemmen? Het is toch nog geen 2 maart?
    Ik zie alleen de uitslag van de poll.

Ik heb even gekeken, en er is helaas een foutje opgetreden: de poll is te vroeg gesloten.
    Ik heb de poll weer tot 2 maart 18:00u geopend, dus je kan weer stemmen.

Excuses voor het ongemak.

Ze gaan de tijd veranderen, zodat het tijdens (acceptabelere) kantooruren zijn. Vandaar dat er ook geen avondtijden tussen staan.Persoonlijk ben ik het wel met je eens, het wekkeren voor artefacten heeft wat. En dat is denk ik grootst merkbare verandering. Daarnaast is 6;00 s'ochtends ook een tijd die praktisch iedereen (behalve nachtdiensten) online zou kunnen zijn door eerder op te staan. Iets wat niet realistisch is als artes spawnen tijdens de kantoor uren.

Ikzelf heb dus anders gestemd en wil het graag 6;00 houden. Mocht dat daadwerkelijk niet realistisch zijn dan een tijd na 12:00. Als het bijv. om 10;00 begint heb je 2 uur om een account te maken voor de eerste dagopdracht reset. Door een server om 13;00 te laten beginnen, heeft iedereen de mogelijkheid om de dagopdracht op dag 1 te pakken. Maar zoals ik hierboven al aangaf, het is gigantisch kut als artes op een doordeweeks dag om 14:00 (bijvoorbeeld) gaan spawnen.

Dus tenzij arte spawntijd en serverstart tijd gescheiden kunnen worden, raad ik sterk af om een starttijd tijdens kantooruren te doen. Ik moet er niet aan denken dat ik moeilijk met mn mobiel op t werk veeg moet versturen voor artes... Ideaal zou in mijn ogen zijn (als een verandering noodzakelijk is): 13:00 serverstart, 22:00 arte spawn.

Voornaamste reden is Support vanuit HQ en marketing. Niets is zo vervelend als minimaal 2 uur moeten wachten tot een fout in de server start hersteld is. Vandaar dat HQ dit graag binnen kantooruren wil.
    Hierbij komt dus gelijk de crux voor de werkende mens kijken: HQ wil ook gewoon om 17:30 richting huis, dus om 18:00u-19:00u starten is ook niet echt een optie.

In mijn ogen zou de beste optie zijn om 12:30u. Zowel scholen als bedrijven hebben dan lunchpauze, en dan heb je altijd wel een momentje om je account te registreren en de eerste opdrachten aan te zetten.

• Kan er nog antwoord op komen wat het betekent qua serverdagen als we om 12 uur starten?

Betekent dit inderdaad dat de tijd tussen serverstart en artes 18 uur langer zal duren dan nu het geval is?

• Ik dacht dat mijn antwoord voldoende was... maar nee: het zal niet langer duren, de spawns van artes zullen evenredig verschuiven.

Oke prima, artes dus ook om 12 uur.

Maar momenteel start dag 1 om 6:00 en start dag 2 al 6 uur later om 12:00 als ik mij niet vergis.

Start de server straks op dag 1 of op dag 2? Dat maakt wel een verschil.

• nogmaals, de server start gewoon op dag 0, en pas na middernacht wordt het dag 1.
    Dus waar je de informatie vandaan haalt dat om 12:00u dag 2 zou starten is mij een raadsel.

Enige waar je op kan doelen is de dagelijkse opdrachten die om 12:00u resetten, maar dat heeft niets met dag 1 of dag 2 te maken van de server en dus ook niet van de top 10.