Den största skatten

• ... Många år senare kom han fortfarande ihåg den där natten lika klart som om det hänt dagen innan. Eldtungor dansade över taken och folk skrek av skräck, instängda i sina hus av elden. Stora rökpelare sträckte sig mot den mörka skyn. Han, en 8 år gammal pojke, hade precis hittat den största skatten som för alltid förändrade hans liv...

Kära spelare.

Använd er fantasi och försökt att föreställa er vem pojken var och vad han kan ha hittat. När, var och varför började det brinna?
    Skriv era idéer nedan. Det behöver inte vara hela historien, utan bara era idéer baserat på bilden och texten ovan.
    Den optimala längden är 2-3 meningar.

Startdatum/tid 28 februari 2018 kl. 11:00 GMT+1
    Slutdatum/tid 5 mars 2018 kl. 23:59 GMT+1
    Vinnarna annonseras 6 mars 2018
    Vinnarna utses av Travian-teamet
    Första plats 100 guld
    Andra plats 50 guld
    Tredje plats 50 guld
    Guldvoucher/kupong giltig på SE-servrar (svenska domänen)
    Guldvoucher/kupong giltig till 31 december 2019

Välkomna med ert bidrag!

Med vänliga hälsningar
    Ert Travian: Legends-team

• Killen var en bastard till en romersk kejsare. Skatten var en gammal tidsmaskin med oväntade krafter som kunde få byggnader att byggas snabbare och fält att växa med ojämförbar hastighet. Staden var under attack av människor som ville åt denna tidsmaskin.

• ... Skatten hade 3 olika effekter när den väl aktiverades: (1) den minskade veteförbrukningen med 50% för hela armén, (2) den minskade även truppernas produktionstid med 50% och slutligen så (3) minskades också truppernas hastighet med 50% av deras ursprungliga värde. Bara den 8-årige pojken visste om den gudomliga kraften. Med hjälp av skatten så växte pojken upp som den främste krigaren i världen, och under sin levnad skapade han det oslagbara Romerska riket, som för evigt satte sitt avtryck i historien.

• Flammorna berörde mig inte, spiran i mina händer var allt som fångade min uppmärksamhet, ljudet av kriget utanför, kapapulternas glödande bollar som slog ner i hus efter hus, kaoset där ute var min vän.
    Jag flydd från staden och livet som håvpojke var över, jag hade fått en ny möjlighet och lyckats stjäla det som tillhörde folket spiran som föder liv. Nu skulle bönderna mina bröder kunna födda folket och bygga det rike vi längtat efter.

• En av de mytomspunna skriftrullarna. Han dammade av det gamla pappret och läste igenom det. Genast kände han hur han fick styrkan han behövde för att ta sig ut ur huset. Han bände upp dörren ut till gatan och flydde den brinnande staden...

• Den dagen då hanstidigare liv brändes ner till aska framför hans ögon och det enda han kände varlättnad. Lättnad över att äntligen kunna få kasta av sig kedjorna som hållit honomfast i ett järngrepp i hela hans liv. En ny start med ett blankt, oskrivet blad framför sig. Hanförstod det inte då, men den dagen var då han föddes på riktigt.

• Pojken öppnade skattkistan och där i fanns hopp. Hopp om att rädda sin by från de onda fasonerna. I skattkistan hittade han ett brev från en spion som skull hjälpa honom att rädda byn att fortsatt by bombad av eldkatapulter.

• Då var tävligen "Den största skatten" avgjord och vi har utsett vinnarna! Det var ingen lätt uppgift, för alla bidrag var mycket bra.

Tack för att ni deltog och jag hoppas att ni (och fler därtill) kommer att delta även i nästa tävling som kommer på forumet!

Första pris på 100 guld går till @Warli

Andra pris på 50 guld går till @Appe

Tredje pris på 50 guld går till @bandinh

Jag kommer att skicka voucher med guldet till er via Conversations högst upp på sidan.
    Vouchern är giltig till 31 december 2019.

Grattis till vinsterna!

Ert Travian: Legends-team genom Stellamini