Legends Awards 2018 - Stem op de genomineerden!

• Jeetje

aphro, met een 120k def en 120k veeg, maar een uniek dieet en dan nog germaan ook, dit vind ik niet zo knap hoor...

evengoed oxi met een ban en 4 spelers op het account vind ik niet zo knap

dokter, ruben, tja zolang de tegenstand op de roa niet bestaat is het makkelijk servers winnen, zou op je stemmen als een server echt was, voor nu niet!

ga dan toch voor svenie, kereltje gaat al lang mee, heeft al aardig wat meegemaakt op travian, zelfs knappe vrouwen ontmoet zoals ina :) (sorry sven)

en doet leuk travian spelen inmiddels!

• Voor degenen die denken dat ik een noob ben: ik speel dit spel al 10 jaar (heb inmiddels als dank ook een Zippo aansteker ontvangen waar ik erg blij mee ben). Forum doe ik niet veel mee, vandaar dat ik hier op het forum als beginner te boek sta. Ik doe heel veel via Discord en Skype.

• Jeetje

aphro, met een 120k def en 120k veeg, maar een uniek dieet en dan nog germaan ook, dit vind ik niet zo knap hoor...

evengoed oxi met een ban en 4 spelers op het account vind ik niet zo knap

dokter, ruben, tja zolang de tegenstand op de roa niet bestaat is het makkelijk servers winnen, zou op je stemmen als een server echt was, voor nu niet!

Op welke NL server is er wel tegenstand dan?
    Eind februari begint .com1 dacht ik en het lijkt erop dat een leuke en goede groep NL/BE'ers daar gaat spelen. Mss een idee voor alle 'pro's' hier om daar mee te starten?

Before 2017 being part of (NL domain): Triple Entente, GR, Cono, Cuni, Botsers, Veto and a lot more I don't remember anymore.

2018 TR Qualification: Aramis - Bob
    2018-2019 Finals: Black Pearl - TFD (Uollas meta)

• Op welke NL server is er wel tegenstand dan?
    Eind februari begint .com1 dacht ik en het lijkt erop dat een leuke en goede groep NL/BE'ers daar gaat spelen. Mss een idee voor alle 'pro's' hier om daar mee te starten?

Er waren best een tijdje nl-servers met minstens 2 sterke groepen (Vertigo vs Cojones, Snackbar vs Purge, HT/Doge vs Muppets/Veto), enige nadeel was dat het ong. iedere keer dezelfde groepen waren.

En leuk/goed wat betreft die groep die op .com gaat spelen is wss ook subjectief xD

NL1 (2015): Bowser - W!cked
    NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
    NL3 (2016-2017): Nemo - FM
    NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
    NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo

NL2 (2018): Thanos - STRAK!

COM3 (2018-2019): Struukn Duukn - Pirates

NL5 (2018-2019): Freddy Heinekip - BK

• Er waren best een tijdje nl-servers met minstens 2 sterke groepen (Vertigo vs Cojones, Snackbar vs Purge, HT/Doge vs Muppets/Veto), enige nadeel was dat het ong. iedere keer dezelfde groepen waren.

En leuk/goed wat betreft die groep die op .com gaat spelen is wss ook subjectief xD

Ik ken ze niet echt hoor dus geen idee.

Ja met veto heb ik nog meegespeeld, die server was nog ok. Maar de servers van het laatste jaar zijn echt niet ok vind ik persoonlijk. De spelersaantallen demotiveren mij ook enorm om daar nog ooit te spelen. Iedereen kan veel goud en tijd steken in z'n account en dan claimen dat ze de beste NL speler zijn op servers met 100-200 actieve spelers.

Mijn doel is gewoon Nl spelers bij elkaar brengen en ze laten proeven van echt leuke servers. Waar het bij mij om draait is teamwork: Aanvallend, verdedigend, pushes, artifacten, etc, waarbij elk skill-level welkom is, zolang ze maar proberen bij te leren, niet toxic zijn & een teamgeest hebben.

Before 2017 being part of (NL domain): Triple Entente, GR, Cono, Cuni, Botsers, Veto and a lot more I don't remember anymore.

• En Popcorn! :popcorn:

Ik had het over sterke groepen ;)

• Ik had het over sterke groepen ;)

Er zijn sterke groepen en er zijn sterke spelers, en nee die spelen niet enkel samen op nl servers

het grootste probleem op nl servers is dat er geen planners zijn die echt plannen

3 maal weeks bestaat amper op de nl

is er een partij die met kop en schouder boven anderen uitsteekt, dan alsnog word er eenmaal per week gelopen hoogstens tweemaal in een alliantieactie dan.

naar de .com gaan gaat daarin dus geen verschil maken, het enigste wat je dan gaat kunnen zien is dat de tegenstander wel 3maal per week op jou gaat lopen.... verder voor de saaiheid ga je dus net zo vaak lopen...

tenzij je een planner hebt die 3maal weeks wat in elkaar zet (wat degelijks) maar dan kun je dus evengoed nl spelen.

Dat dit veranderd is is in principe te wijten aan het simmen naar een ww elke alliantie kan erheen simmen, underdog is daar mee begonnen vroeger zo een 10 jaar terug, maar wat underdog toen deed doet nu zo een beetje elke alliantie, zolang mogelijk naar het ww simmen, ww veeg bouwen om ander ww down te halen en def stampen, dat is travian vandaag de dag.

zit er 1 relalliantie op de server dan zou die de meeste artes ophalen die het nuttigst zijn zoals trainers en schoenen waardoor een server snel saai gaat zijn voor de rellers.

probleem zit hem niet in de aantallen spelers het probleem zit hem meer in het spel zelf, het kunnen simmen naar een ww zou op de kop gegooid moeten worden, eerst 2mil aanvalspunten voordat je een ww kunt nemen ofzo zou een server kunnen helpen om oorlog te voeren wederzijds..

• Ik heb meerdere momenten in je bericht gehad dat ik moest lachen

Ten eerste was die opmerking over sterke groepen een steek richting Popcorn aangezien dat niet zo bijzonder was. Het was niet echt bedoeld voor een discussie over wat nou een sterke groep is.

Zelfs met een planner die 3x per week plant zijn de Nederlandse servers niet leuk door het gebrek aan spelers/tegenstand op de meeste servers (en ja ik heb het een server zelf gedaan waarin we 2/3x per week liepen). Als je op de gemiddelde NL-ally 3/4 weken lang 2/3x per week loopt heb je ze op de knieën (of je hebt niet zo veel aanvallers). Dus dan zou een .com wel degelijk uitkomst kunnen bieden. Het nadeel daarvan is dat ze daar meer op het eindspel gefocust zijn dan hier.

Bovendien slaat het al helemaal nergens op dat je zegt dat iedere ally tegenwoordig de tactiek van underdog volgt (ik weet niet of er daar ook maar een beetje tactiek in zit en als het er zit werkt het daar in ieder geval niet). Er zijn genoeg servers waar het eindspel volkomen genegeerd werd door de sterkere ally's of waar ze al zo domineerden dat ze ook maar een ww op 100 hebben gezet.

• Jeetje

300k def en 175k veeg*

En waar waren jouw 120k veeg en def op die server dan?

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• Overigens was Pim ook genomineerd omwille van zijn leiderskwaliteiten, en de kunde waarmee hij de groep bij elkaar hield.

• is er een partij die met kop en schouder boven anderen uitsteekt, dan alsnog word er eenmaal per week gelopen hoogstens tweemaal in een alliantieactie dan.

naar de .com gaan gaat daarin dus geen verschil maken, het enigste wat je dan gaat kunnen zien is dat de tegenstander wel 3maal per week op jou gaat lopen.... verder voor de saaiheid ga je dus net zo vaak lopen...

tenzij je een planner hebt die 3maal weeks wat in elkaar zet (wat degelijks) maar dan kun je dus evengoed nl spelen.

Ik snap het ook wel waarom het niet vaak voorkomt. Echt leider zijn vergt erg veel energie en dat merk ik ook bij mezelf. Het spel is vrij taxing op dit moment voor mij doordat ik er net zoveel tijd in stop en dat is op lange termijn niet vol te houden denk ik, maar gelukkig heb ik een team naast me die meedenkt en een fantastische dual, want ja, veel tijd heb je niet meer over als je een strategie moet bepalen (dit natuurlijk samen met een paar andere metaleiders) voor 1300 accounts :P

• Was wat afwezig op t forum de afgelopen week dus zie dit topic nu pas. :P

Van de top 3 ken ik enkel blancoke en die heeft veel werk verzet op de qualificatie.

Geen idee hoe die het op de finals doet maar verwacht wel goed, ondanks dat het een hele andere setting is dan NL met grotere meta's en meer communicatie met grote leiders.

Ook al heeft hij nog wel ruimte voor verbetering doet hij het erg goed als leider internationaal!

Daarnaast bouwt ie ook goede accounts en lijkt hij iig te snappen hoe je een veeg bouwt! (vergeleken met de andere finals screen van nl spelers die ik zag :x :P )

Aphrodite heb ik enkel over gehoord, heb er geen persoonlijke ervaringen mee maar qua troepenaantallen leek het wel goed iig, maar ja heel uniek leek het nou ook weer niet.

Ik weet niets over Interventie.. Is die van de RoA? Gezien ik dat concept prut vind speel ik het niet en de enige groep die ik wat ken is Ziekenhuis. :P

ga dan toch voor svenie, kereltje gaat al lang mee, heeft al aardig wat meegemaakt op travian, zelfs knappe vrouwen ontmoet zoals ina :) (sorry sven)

en doet leuk travian spelen inmiddels!

Kan het tegenwoordig hebben! :P

Iedereen trouwens bedankt voor de stemmen op mij en Trolled <3

Uiteraard ben ik #1 in jullie hart maar gunnen we andere mensen ook het gevoel iets te hebben gepresteerd. :saint:

• Denk dat de crew ook wat afwezig is geweest, want je bent gewoon gedeeld derde Sven

Als ze het topic een beetje door zouden lezen, zouden ze merken dat svenie op Trolled speelde en volgens mij hebben die 2 samen ook 10 stemmen.

• Van de top 3 ken ik enkel blancoke en die heeft veel werk verzet op de qualificatie.

Geen idee hoe die het op de finals doet maar verwacht wel goed, ondanks dat het een hele andere setting is dan NL met grotere meta's en meer communicatie met grote leiders.

Ook al heeft hij nog wel ruimte voor verbetering doet hij het erg goed als leider internationaal!

Daarnaast bouwt ie ook goede accounts en lijkt hij iig te snappen hoe je een veeg bouwt! (vergeleken met de andere finals screen van nl spelers die ik zag :x :P )

Bedankt ;). Altijd terug welkom volgende kwalifactie.

Die vegen, ik weet het niet hoor :P

valt dik tegen, deze week onze 2 175K vegen doodgelopen :P

• Denk dat de crew ook wat afwezig is geweest, want je bent gewoon gedeeld derde Sven

Als ze het topic een beetje door zouden lezen, zouden ze merken dat svenie op Trolled speelde en volgens mij hebben die 2 samen ook 10 stemmen.

Zeker waar!

Maar de incompetentie van de crew is helaas al erg lang een issue, dus maak me er maar niet te druk om. :P

Zag toevallig net een rappo van een zo'n veeg in tournament talk.. Ach ja nog wel leuk aantal katas! :D