De Ultieme Strijd - Aflevering 1 - Schaduw

We are testing a brand new User Interface, a new background and some other small changes on our PTRx3 gameworld! 🎨
📌 PTR is the acronym of Public Test Realm. PTRs are used to test patches before we release them to the public. Unlike standard game worlds, you’re one of the first people testing a new build which can often be unstable or otherwise non-functional. Accessing the PTR and reporting bugs is one of the biggest services you can provide ❤️

➡️ Join now ⬅️

✍️ ➡️ Give your feedback about the new User Interface
✍️ ➡️ Give your feedback about the new Backgrounds
  • Beste spelers!

Heb je de geruchten al gehoord? De ultieme strijd is dichterbij dan ooit en we moeten binnenkort beslissen voor welke kant we gaan vechten om het Nieuwe Romeinse Rijk. Volg het pad van de held en zie wat de toekomst ons brengt.

doors.png

Het is geen gemakkelijke taak om iets nieuws te bouwen op de oude fundamenten. Vooral als de oude fundamenten delen zijn van het eens zo glorieuze maar nu verwoeste Oude Rijk. Het Rijk dat een tijdje geleden in verval is geraakt en waarvan de lokale heersers nu alleen nog maar kunnen dromen om de macht terug te krijgen. En, natuurlijk, doe je dat allemaal zelf terwijl je tegelijkertijd alle mogelijke tegenstanders, de edelen en oorlogscommandanten die ook denken dat alleen zij het recht en de macht hebben om het Nieuwe Rijk te bouwen, te verpletteren.

Eerlijk gezegd is het dromen over het 'Heersen over het Nieuwe Rijk' momenteel de favoriete hobby van veel oorlogscommandanten, politici en diplomaten. En tegelijkertijd kon niemand eigenlijk zeggen hoe het er precies uit zou moeten zien. Alles is tegenwoordig door elkaar gegooid. Legioenen en huursoldaten volgen nu niet alleen de Romeinse heersers, ze moeten vertrouwen op de andere stammen - Germanen, Galliërs en soms meer exotische stammen uit het Zuiden en Oosten.

Eén ding is duidelijk: de rustige tijd is bijna voorbij en de ultieme strijd is dichterbij dan ooit. Velen van ons zullen ondergaan in de golf van gebeurtenissen die op het punt staan te gebeuren.

Met inbegrip van mijzelf, denk ik.

Je vraagt je af wie ik ben en waarom ik dit schrijf? Momenteel heb ik daar geen pasklaar antwoord op. Ik ben opgegroeid in een klein dorp, maar een paar maanden geleden stuurde mijn vader me naar zijn voormalige commandant "om uiteindelijk een echte man te worden en te stoppen hier rond te dwalen, de hele dag niets doen". Toch vermoed ik dat de echte reden zijn jonge, mooie vrouw was, die hij trouwde vlak na de dood van mijn moeder en die opeens heel veel belangstelling voor me begon te krijgen. Mijn vader noemde me 'nietsnut', mijn huidige meester noemt me 'hey, jij', omdat hij een brief over mij is kwijtgeraakt en nooit echt de moeite heeft genomen zich mijn naam te herinneren. Ik hou mijzelf bezig door deze observaties te schrijven in de hoop ze te laten zien aan de enige persoon die ik kan vertrouwen, mijn kleine zusje, die ik erg mis.

Ik ben een schaduw. Niemand merkt mij op als ik stil aanwezig ben bij alle interessante gebeurtenissen, verborgen achter de rug van mijn meester. En er gebeurt zeker iets. De hele afgelopen week zat mijn meester - die altijd de voorkeur had gegeven aan oorlogstraining - in zijn residentie begraven onder oude manuscripten uit zijn enorme, maar nogal verwaarloosde familiebibliotheek, waardoor ik de hele dag rond rende. Hij raakt steeds geïrriteerder en gooide manuscripten tegen de muur toen hij de informatie die hij hoopte te vinden, niet kon vinden. Het geheel is behoorlijk intrigerend maar vandaag vond ik een ander mysterie.

Toen ik met een ander manuscript naar mijn meester terugkeerde, raakte ik één van de boekenplanken aan en die schoof opeens weg. Er zaten 2 deuren achter met vreemde tekens erop. Ik vond een notitie.
    Dit is wat erin staat geschreven:

Als de eerste deur een veilig pad biedt, is het teken op deze deur juist, maar als het een val is, is het teken onjuist.
    Maar als de tweede deur een veilig pad biedt, is het teken op die deur fout en als het een val is, is het teken juist.

DEUR I
    DEUR II
    BEIDE DEUREN ZIJN VEILIG
    BEIDE DEUREN ZIJN VEILIG

Een mysterie! Ik moet het oplossen!

Algemene wedstrijd informatie:

Start wedstrijd: 19 februari 2019 - 10:00 GMT+1
    Einde wedstrijd: 25 februari 2019 - 10:00 GMT+1
    Winnaars bekend op: 26 februari 2019
    Winnaars gekozen: 6 willekeurige winnaars gekozen uit alle juiste antwoorden
    Prijs: 50 Goud voor elke winnaar
    Goud voucher alleen geldig in: Het NL domein
    Goud voucher geldig tot: 31 december 2019
    Jouw deelname is alleen geldig wanneer:
    Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie met het juiste antwoord op het raadsel

Succes allemaal!

Jouw Travian: Legends Team

minke_nl.png

Post was edited 2 times, last by Minke ().

• Ik volg het pad met de deur met het foute teken

Camila Cabello

ts4

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

• Deur 1:

juist teken -> veilig pad

onjuist teken -> val

Deur 2:

fout teken -> veilig pad

juist teken -> val

Geen idee of dit de bedoeling is, maar je hebt hier 3 soorten tekens: een juist, onjuist en fout teken. Het juiste teken is bij deur 1 een veilig pad en bij deur 2 een val. Het onjuiste teken zit alleen bij deur 1 en is een val. Het foute teken zit bij deur 2 en is een veilig pad. Je moet hier dus deur 2 kiezen als daar een fout teken op staat, en deur 1 als er een juist teken op staat.

Oeps, accountnaam en wereld vergeten

Server: ts4.travian.nl

Account: Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• Deur 2 nemen, beide tekens zijn onjuist, overigens is de vraag niet helemaal compleet t.o.v. de duitse versie. Het teken op de deur mist.

Deur 2 nemen, beide tekens zijn onjuist, overigens is de vraag niet helemaal compleet t.o.v. de duitse versie. Het teken op de deur mist.

Legendary N, speelwereld 5

• Het teken op beide deuren is onjuist.

Dus deur één is een val en deur twee biedt een veilig pad.

Het teken op beide deuren is onjuist.

Dus deur één is een val en deur twee biedt een veilig pad.

Rome NL4

• Deur II

Blijkbaar is 1 deur een val en de ander een veilig pad.

Het teken op deur I is juist als deur I een veilig pad bied. Maar dan zou deur II ook een veilig pad bieden. Dat lijkt niet te kunnen. Wanneer het teken onjuist is is Deur I een val.

Het teken op Deur II is fout als dat een veilig pad is. Als Deur II een val is, is het teken juist. Maar dat klopt niet omdat er staat "beide deuren zijn veilig". Als Deur II veilig is is het teken onjuist. Dat klopt omdat Deur I een val is als Deur II veilig is. Dan is het teken onjuist.

Dus moet hij voor Deur II kiezen.

NL19: Schizofrenie

Speler op: NL19 Caccie, NL20 Captain, NL19 Lijkschouwer (dual), NL29 Tryme, NL 19 Schrizofrenie

• Beide tekens op de deuren zeggen hetzelfde, ze zijn beide juist of onjuist. Laten we ervan uitgaan dat beide tekens juist zijn, dan zijn beide deuren veilig.

Dit betekend dat er achter Deur II een veilig pad is. Maar, de beschrijving zegt als Deur II veilig is, dan is het teken onjuist. Dit is een contradictie en de tekens zijn dus beide onjuist.

Deur I is een val en het veilige pad is door Deur II.

Gefeliciteerd aan de volgende spelers met het winnen van 50 Goud!

Rinusoide, ~Natasha, marieke309, Caccie_NL, t4nd en Frozen

Ik zal jullie vandaag een bericht sturen op het forum met de vouchercode voor jullie prijs.

Jouw Travian: Legends Team