De Ultieme Strijd - Aflevering 2 - Op het nippertje

• Beste spelers!

Schaduw viel op de rand en dat betekend dat het tijd is voor een nieuw verhaal! Los het raadsel op en help de Held de weg naar buiten te vinden!

theherohasaproblem.gif

Degene die dat briefje over die deuren schreef, was een grappenmaker! Als dit het veilige pad is, dan ben ik de Romeinse keizer! Arghhh!

Mijn oude vader heeft me altijd verteld dat sterven aan ouderdom geen deel uitmaakt van mijn levensverhaal en dat ik hem herinner aan mijn moeders grootvader, Mark Atilius, van wie - aldus mijn vader -

ik mijn passie voor avontuur en vermogen om altijd in risicovolle situaties terecht te komen, heb geërfd (eigenlijk gebruikte hij verschillende uitdrukkingen,

maar aangezien ik van plan ben om deze aantekeningen aan mijn kleine zusje te laten zien, kan ik ze maar beter hier niet opschrijven).

En een tijd lang, toen ik bang was om gebroken botten te vinden, was ik het helemaal met hem eens!

Ok, het goede nieuws is - mijn botten lijken goed te zijn, in tegenstelling tot mijn zelfrespect, knieën en handpalmen. Ik bevond me op een haarbreedte van een ramp.

Slechts een paar centimeter naar links en niemand zou me hier ooit kunnen vinden. Laat staan levend.

Nu zal ik iets meer vertellen over de plaats waar ik was. Het is een donkere, vrij grote en dodelijk koude kelder en het enige licht hier kwam door het kleine raam boven het gat van 3 meter daarboven, waardoor ik hier binnen viel.

De deur was gesloten en ik wist op de een of andere manier zeker dat de boekenplank in zijn gebruikelijke stand stond en dat betekent dat niemand hier zelfs naar me zou zoeken.

Als ik net iets verder van de muur was gevallen, zou ik in een greppel zijn beland die behoorlijk diep leek. Ik kon de bodem in ieder geval niet zien.

Ik vond een steentje en liet het in de afgrond vallen. Een paar seconden voelde als een eeuwigheid, tot ik een zwak geluid hoorde.

Dat betekende dat de weg naar beneden geen optie was.

Naast me lagen 2 lange palen waarin ik iets herkende dat - waarschijnlijk honderd jaar geleden - een ladder was.

Helaas waren de treden kapot en zelfs als ik op de een of andere manier daarmee omhoog zou kunnen klimmen, zou ik balancerend op die paal de deur nooit kunnen openen.

Dus de weg naar boven is ook uitgesloten.

Ik zat op de rand van de greppel en tuurde in de duisternis.

Toen mijn ogen aan het licht gewend waren, zag ik iets dat op een deur leek.

Ha! Er is een andere weg naar buiten! Ik moet alleen ontdekken hoe ik daar levend kan komen.

Opdracht:

De kuil rond de deur is 3 meter breed. Beide palen hebben exact dezelfde lengte. Help de held om bij de uitgang te komen.

Algemene wedstrijd informatie:

Start wedstrijd: 5 maart 2019 - 10:00 GMT+1
    Einde wedstrijd: 11 maart 2019 - 10:00 GMT+1
    Winnaars bekend op: 12 maart 2019
    Winnaars gekozen: 6 willekeurige winnaars gekozen uit alle juiste antwoorden
    Prijs: 50 Goud voor elke winnaar
    Goud voucher alleen geldig in: Het NL domein
    Goud voucher geldig tot: 31 december 2020
    Jouw deelname is alleen geldig wanneer: Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie met het juiste antwoord op het raadsel

Succes allemaal!

Jouw Travian: Legends Team

• raadsel-2-planken.png">raadsel-2-planken.png">

Server: ts4.travian.nl

Accountnaam: Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• Je legt de eerste balk diagonaal over de ravijn in de hoek (zo ver mogelijk over de ravijn maar nog steeds in evenwicht). Daarna leg je de tweede balk loodrecht op de eerste balk en vorm je een 'T'. Zo rust de tweede balk met één uiteinde op de eerste balk en het andere uiteinde op de hoek van de binnenste vierkant. Nu kan je gewoon overlopen.

Berre op S4

The post was edited 1 time, last by Minke ().

• Paal 1 gaat met 1 meter overlap in de hoek rechtsonder liggen. Dit geeft een overspanning van 28 meter.

Door gelijkzijdigheid van driehoeken ligt het midden van paal 1 14 meter van de rechter onderhoek van de greppel vandaan.

Met Pythagoras is uit te rekenen dat de diagonale overspanning tussen het exit-plateau en de hoek rechtsonder 42,4 meter is.

Namelijk sqrt(302 + 302) = 42,4 meter.

Aangezien de overspanning met paal 1 al voor 14 meter overbrugd is, is er nog 42,4 - 14 = 28,4 meter te gaan.

Dit betekent dat paal 2 op paal 1 komt te liggen met een overlap van 0,8 meter aan zowel de kant vaan paal 1, alsmede de kant van het exit plateau.

Zo kan de held tot de helft van paal 1 lopen, vanaf daar overstappen op paal 2 en zo naar de uitgang lopen.

Ik had het allemaal heel mooi uitgetekend, maar ik kan geen foto's uploaden. Uitleggen werkt gelukkig ook prima.

Dank jullie voor de wedstrijd!

PP241 (Server 2)

• De held legt de ene paal over de hoek van het gat heen zodat deze met de uiteinden op de randen steunt. De andere paal kan de held dan van de vloer bij de deur naar de zojuist gelegde paal leggen. Hij kan dan zo over het gat heen naar de deur lopen.

Caccie, NL19 Schizofrenie

Speler op: NL19 Caccie, NL20 Captain, NL19 Lijkschouwer (dual), NL29 Tryme, NL 19 Schrizofrenie

• De held legt 1 paal diagonaal in de rechterbovenhoek zodat hij de tweede plank daar op kan leggen richting de rechter bovenhoek van de tegel bij de uitgang. Dan moet hij balancerend over de palen lopen om bij de uitgang te komen.

De diagonaal die te overbruggen is is namelijk ~424 centimer, Wortel(2*300^2) met de eerste diagonale paal overbrug je daarvan ~163 cm, waardoor er nog 261cm te overbruggen is richting de uitgang. Dit kan makkelijk met de tweede paal.

• 1 paal leg je in de lengte een beetje over de rand van de greppel zodat je de andere paal er haaks kan opleggen en die net de overkant bereikt.

Erover balanceren en je kan eruit...:saint:

Amazone - NL2

• Urban Dominator

Travian nl 2

Je legt de eerste plank over de water in de hoek zodat beide zijden steunen op het beton.

Dan leg je de tweede plank met de ene kant op de eerste, met de andere kant op het betonstukje voor de exit.

• Je neemt de boekenplank en klemt beide palen tussen 1 vd 2 kanten van 3 meter. Omdat de palen exact even groot zijn dan het gat (3 meter) zal door de plank te klemmen de held eenvoudig over de 2 balken kunnen lopen zodat hij naar de deur kan omneeze te openen.

Ik speel op https://ts2.travian.nl onder de spelersnaam gilles1988

• Leg de eerste balk 2 cm over de rand in de lengte. Leg de tweede balk op de eerste dusdanig dat ik zowel de overkant als de eerste balk met 1 cm raak.

Steek nu over en bid dat je niet zwaarder bent dan een halve balk.