De Ultieme Strijd - Aflevering 2 - Op het nippertje

• Tekening

Uit driehoeksmeetkunde kunnen we berekenen dat de schuine zijde van een gelijkbenige rechthoekige driehoek met rechthoeksbenen van 300 cm gelijk is aan 425 cm.

Deze afstand moet overbrugd worden.

Als de eerste balk diagonaal gelegd wordt, wordt al 150 cm overbrugd.

Vervolgens kan de 2de balk geplaatst worden. Deze moet nog 275 cm overbruggen en is zelf 300 cm lang. Ruim voldoende dus om de deur te bereiken.

Ash Ketchkip

s5

• Je legt één 3 meter plank in een van de hoeken aan de kant van de held. Hier ontstaat een driehoek van Plank-Steen-Steen, waarin de plank de langste zijde is.

Vervolgens loop je met Plank 2 onder de arm tot het midden van Plank 1, en leg je deze dwars in het midden op Plank 1. Deze schuif je richting de deur en haal je het net om de kuil te overbruggen.

DrunkenJackal - PATH TO PANDORA - Server 19

• Hoi Minke,

Het raadsel kan opgelost worden met tweemaal de stelling van Pythagoras. Als je de ene balk schuin van de ene kant van de greppel naar de andere kant legt. Dan leg je de andere balk over het midden van het schuine vlak, naar de hoek van het platform van de deur. In de bijlage heb ik een schets toegevoegd.

Mental (Server NL 2, ingame name Mental)

• De ene paal in de hoek rechtsboven van bovenrand naar rechterrand & de 2e paal vanop het midden van de 1e paal richting de deur. Tekening in de bijlage

Accountnaam: libor128

Server: nl2

(In mijn vorige post was ik accountnaam en server vergeten vermelden)

• Not a Proxy NL4

Je legt de ene paal rond de 212cm vanaf de rechterbovenkant naar beneden en de andere kant vanaf de rechterbovenkant naar links 212 cm, zodat hij van de rechterzijde naar de bovenzijde ligt en met de hoeken van de zijden een triangelvorm creert. Dan leg je de andere paal in het midden op de paal die dan ligt en op het eilandje dat naar de deur leidt en dan kun je daaroverheen lopen en WEGWEZEN!

Kakihara! What the hell do you think you are doing?
    Kakihara: "Just a little torture."
    "Put some feeling into it, already! If you're going to give someone pain, you've got to get into it!"
    S6- Kakihara s5- Wolverine s4- Filius s5- Ares s1- Delete s5 - Abomination

• Volgens een wijsman:

De eerste balk leg je schuin bij een hoek, zo win je een paar centimeter. Vervolgens leg je de tweede balk daar in het midden tot het platform.

Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

• trisse hier (nl5)

moest de tekening niet door geraken,

1 plank schuin om de hoek te overbuggen en 1 van het kleine stukje tot de plank

dan geraakt hij erover zonder problemen

grtz

• Ik geraak eruit dmv. de stelling van Pythagoras.

Vanaf de hoek van de uitgang tot de hoek van mijn gevangenis en de afgrond is het ong. 425cm. ( 300²+300³=X²)

Wanneer ik vanaf de hoek van mijn gevangenis en de afgrond langs elke kant dezelfde afstand meet

( max. 212 cm ( x² + x2 = 300³ )) en er 1 van de balken schuin plaats, dan kan ik vanop die gelegde balk de 2e balk perfect leggen tot aan de uitgang.

Mijn Accountnaam is Maori op NL2

• Zie figuur.

Leg 1 paal over een hoek (in figuur rechter bovenhoek).

Laat ons zeggen dat we langs beide kanten 10cm op de randen laten rusten, dus er hangt 280cm van de paal boven de put. Hieruit berekenen we de afstand van de steunpunten tot de hoek van de put (gelijkbenige driehoek => Pythagoras)

280² = A²+A²

280² = 2A²

A = sqr(280²/2)

A = +-198cm

Vervolgens berekenen we de afstand van de hoek van de put tot het midden van de paal (afstand B). Lijnstuk B, A en de halve lengte van de paal vormen weer een gelijkbenige driehoek => Pythagoras.

A² = B² + (280/2)²

B = sqr(A² - 140²)

B = 140cm

Nu gebruiken we nog een laatste keer Pythagoras om de afstand van het hoekpunt van de put tot het hoekpunt van het exit-platform te berekenen (afstand C).

C² = 300² + 300²

C = sqr(300² + 300²)

C = +-424cm

Het verschil tussen afstand C en afstand B moet kleiner zijn dan de lengte van de 2e paal, zodat we deze paal kunnen leggen op de eerste paal en het hoekpunt van het platform en zo de put kunnen oversteken.

Verschil = C – B = 424 – 140 = 284cm

284cm < lengte paal

De afstand is klein genoeg, dus de tweede paal kan de overbrugging maken. Op deze manier kan de uitgang bereikt worden.

Oeps, iets vergeten.

Accountnaam: Lariekoek

Server: ts2

• te makkelijk het 1e paal leg je schuin over de hoek. Het 2e paal leg je in het midden naar de hoek van de exit toe.

een 2e optie is het diagonale van de paal is langer dan 3m. Dus in theorie kan je met de diagonale lijn het recht vooruit leggen en precies over de diagonale lijn erover balanceren

• Leg de eerste balk diagonaal in de hoek rechtsboven de greppel, zodat de uiteinden op de grond rusten. Nu kun je balk 2 in een hoek van 90 graden op balk 1 leggen, met 1 zijde op balk 1 en de andere zijde op het taluud dat naar de uitgang leid.

• Oplossing:

Leg de ene balk diagonaal over de hoek en leg de andere balk vanaf het midden van de eerste balk naar het hoekje bij de deur.

Wel oppassen dat je de tweede balk niet in de greppel laat vallen, want er is maar 8 cm speling aan beide kanten!

De eerste balk is makkelijk, die kun je vanuit de hoek gewoon langzaam op zijn plaats duwen tot hij aan elke kant nog zo'n 8 cm steun heeft op de rand.

De tweede balk is moeilijker. Beste lijkt me zittend in het midden van de eerste balk, de twee balk recht omhoog tussen je benen op de eerste balk te laten rusten en hem dan langzaam (ondersteund door je benen en het uiteinde goed vasthouden met je handen) voorover te laten vallen. Als je goed mikt, komt hij dan precies op het hoekje uit!

Als toegift nog een andere manier, die nóg krapper is:

Gooi een balk ietsje schuin over de greppel, zodat de diagonaal van de balk loodrecht op de greppel ligt...

Op het plaatje zien de balken er redelijk breed uit, dus als de lengte precies 3 meter is, dan is de diagonaal van de balk (van de linker hoek aan het ene uiteinde tot de rechter hoek aan het andere uiteinde) net ietsje meer dan 3 meter. Bij een balkbreedte van 11 cm is de diagonaal bijvoorbeel 3.002 m, dus aan elke kant net 1mm steun! Theoretisch kán hij dan dus net blijven liggen over een greppel die precies 3 meter is. Erg krap, maar met twee balken heb je twee kansen om er eentje precies goed overheen te krijgen. Wel héééél voorzichtig oversteken hoor, anders kieper je met balk en al in de greppel!

Baldr, ts2.travian.nl

• Oplossing : De twee palen aan elkaar binden met kledingstukken zoals hemd, broek, onderbroek en sokken. zodat er een paal ontstaat van 4 à 5 meter. Die over de greppel leggen en er over heen kruipen naar de Exit.

Voor je de deur uit gaat de palen naar je toe trekken en je kleren ervan losmaken en die aan trekken.

Groeten : George VI uit de dorpen Sjorzzie 1, 2, 3 en 4

• Hallo allemaal,

Velen van jullie hebben de juiste oplossing kunnen vinden. Leg één balk schuin over de hoek en de andere balk in het midden richting de uitgang.

thisistherealsolutiontotheproblem.jpg

De winnaars in deze aflevering van de Ultieme strijd zijn: Macondo, The Magician, Dominique87_NL, DrunkenJackal, trisse en Larie.

Van harte gefeliciteerd allemaal met het winnen van 50 Goud.

Jouw Travian: Legends Team