TS20 Path to Pandora x2 Talk

• In dit topic kunnen allerlei onderwerpen de revue passeren, behalve battle reports en reacties daarop.

Hoe verloopt de server?

Welke alliantie geniet de voorkeur?

Tips en tricks over deze spelviarant?

Waar ga je starten?

Welke stam geniet jouw voorkeur?

TL_header1.gif

• Hoop niet dat het erg als ik dit hier vraag, maar ik denk dat meerdere het misschien fijn vinden om dit op te helderen. Ik heb al jaren ervaring met travian, maar deze servermode met regio's e.d. is nieuw voor mij. Ook na de speluitleg zijn er nog een aantal dingen die me niet helemaal duidelijk zijn.

1) Als de top 5 allianties meer dan 4k pop hebben, dan wordt de regio vrijgegeven. Als 1 alliantie meer dan 24 uur meer dan 50% van de pop heeft, dan ''is de regio veiliggesteld".

Zo heeft bv alliantie Rm nu regio Segestica veiliggesteld. Betekent dit dat deze regio nu de rest van de server van deze alliantie is? Of moeten ze meer dan 50% van de populatie behouden?

2) Als je als alliantie een regio hebt veiliggesteld, kan elk alliantielid dan gebruikmaken van de oude kracht? Of is dit slechts 1 account per 24 uur? (Gezien de handmatige activatie van de krachten)

3) Als je als alliantie regio A hebt veiliggesteld, kan je dan ook in een dorp in regio B met een schatkamer de kracht van regio A activeren?

• Ik maak dit ook voor het eerst mee (op NL19) dus ik hoop dat ik correct antwoord (verbetering door oude rotten blijft welkom!):

1. De alliantie die heerst moet inderdaad 50%+ pop houden daar. Maar ook als de pop in de loop van het spel daalt tot onder de 4k, blijft de oude kracht voor degene die een meerderheid heeft. Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat dit zelfs kan met 66 pop :-D

2. en 3. Elk alliantie lid met een schatkamer lvl 10 (klein) of 20 (groot, uniek) kan de oude kracht activeren in een willekeurige regio, maar alleen in het dorp dat een schatkamer heeft. De gratis activatie kan eens per 24 uur en als je ergens die kracht hebt geactiveerd, kun je niet in een ander dorp een andere kracht activeren. Kleine krachten werken alleen in dat dorp, grote en unieke voor je hele account.

Mag , er zijn pas natarsdorpen in deze spelvariant als spelers deleten of hun dorpen verlaten.

• Natars starten met een WW dorp (als enige op de server, zodat het eind van de server aangeduid kan worden: Natars WW op 100).

Dit is volledig juist. Bedankt voor je reactie.