Naleven van Spelregels

• Dominique87_NL denk dat je zelf ook wel de proxies van iederee per direct herkent. Of dat je allyleden spelers van andere allies farmen (volle pakhuizen) zonder weerstand en dan opeens een melding staat dat je niet zoveel kan stelen van iemand met zelfde IP etc. Maar goed voor mij sws laatste server. Denk dat ik eens verder ga met een serieus leven 😂 hele gedoe met accountnamen heeft me sws al de zin weg genomen.

• Ja, ik zie ook wel eens accounts waarvan ik denk dat het proxy's zijn. Maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn he. Dat kunnen jij en ik niet met zekerheid zeggen.

De melding van zelfde IP is heeeeel simpel te verklaren: je hebt op hetzelfde netwerk gezeten als die persoon, zonder dat je het doorhad. Dit heb ik wel eens gehad toen ik en degene die mij aanviel toevallig in dezelfde regio in de trein hadden ingelogd. Scholen en universiteiten zijn ook zoiets. Hard roepen dat iemand dan wel moet valsspelen, slaat nergens op. (Ik werd toen ook beschuldigd, maar ik wist precies te benoemen in welke trein die persoon gezeten moest hebben. En dat klopte.) De melding is heel simpel: er is met hetzelfde IP ingelogd op beide accounts. Hoe wil je dat met valsspelen verklaren? Dat jouw buurman jouw IP gehackt heeft of zo? Er is geen enkele andere verklaring dan dat jij en die speler op een bepaald moment, binnen een periode van 14 dagen, hetzelfde IP gebruikt hebben.

Dat van de accountnamen is gewoon kinderachtig de grens op zoeken. Regels zijn duidelijk. Puberaal vind ik het. Niet voor het eerst en niet voor het laatst dat mensen hier de grens in opzoeken. En ik snap gewoon niet: waarom? Waarom is zo'n accountnaam zo belangrijk voor mensen? Kies wat anders, klaar. 't Is echt zo puberaal om een seksueel getinte accountnaam te kiezen, 1 letter te veranderen en dan herrie te schoppen als de naam niet mag. Dan zoek je het ook echt wel op. Je kent de spelregels toch? Geen seksueel getinte accountnamen. Maar als jij je niet aan de spelregels houdt (waar je anderen van beschuldigt) dan ligt het aan de MH. Wat wil je nu, dat ze de spelregels naleven of niet?

• MuchachoNL je geeft aan dat je geen meerdere accounts op 1 server mag etc. En dat dit bestraft wordt met een ban.

Nu zijn er meerdere servers geweest waarin er printscreens en dergelijke geleverd zijn. Waarin duidelijk naar voren kwam dat die persoon wel degelijk meerdere accounts heeft en werd er ook niets mee gedaan. Neem aan dat je dan snapt dat wij twijfelen aan het handelen van jullie en de daar achter liggende systemen

De beste vergelijking die ik kan maken is dat je rijdt op de openbare weg met je brommer/fiets/auto/motor.

Dat is gelijk aan het spelen van Travian.

Net als de verkeers- regels en weten zijn er bij ons de spelregels en algemene voorwaarden.

Een ban staat gelijk aan een aanhouding. Dus is geen straf op zich.

En ook in het verkeer zijn er hier verschillende gradaties aan overtredingen.

Sommige overtredingen doen we af met een waarschuwing, net als sommige verkeersovertredingen.

Dat betekent niet dat je niet staande wordt gehouden (een ban krijgt).

Dit is allemaal om je aandacht even op ons te forceren, net als de politie jou even aan de kant forceert en een praatje met je aangaat.

Aan de hand van dat praatje besluiten ze of verdere maatregelen nodig zijn, net zoals wij dat doen.

En aan de hand van je overtreding krijg je een waarschuwing of een boete.

Het enige verschil is dat de boetes elke keer hetzelfde zijn voor exact hetzelfde vergrijp, en bij ons de straffen telkens een stapje hoger worden op dezelfde server.

Maar tegelijkertijd ook wel een vergelijking met de waarschuwing van een agent voor te hard rijden die je een paar dagen later weer aan de kant zet voor hetzelfde vergrijp.

Dan is de tweede overtreding gewoon een boete aan je broek.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Wij straffen niet met bans. de bans zijn slechts aanhoudingen van het verkeer wat na de procedure weer mag verder spelen/rijden.

En net als met het aangeven van multi accounts is het aangeven van hardrijders of kapotte knipperlichten echt een kwestie van dat wij dat ook moeten zien.

• Ik denk dat er vanuit travian echt anders naar gekeken moet worden. Even ban geven voor een waarschuwing is zeker wel een straf op zichzelf en tevens is het niet alleen een waarschuwing meer. Een MH heeft 24 uur om namelijk te reageren ondanks dit vaak sneller is zal dit meestal niet binnen laten we zeggen 1 uur al opgelost zijn en is het nacht kan er makkelijk 6+ uur voorbij gaan. In de tijd van de ban ondervind je nadeel dat je niks kan doen. Dit houd dan in dat je niks kan bouwen wat je gs en/of CP kost en met wat pech overstroom ook je silo/pakhuis wat ook weer gs kost. Ben je actief aan het farmen mis je daar je ook je inkomsten van wat hoog op kan lopen en sta je in de min kan je ook nog eens goud gebruiken om je graan weer in orde te krijgen omdat anders je troepen doodgaan na de unban.

Dus ik vraag me nu toch echt af hoe zoiets niet als straf gezien kan worden? Zijn allemaal nadelen en hoe langer zo ban er staat hoe erger de straf in mijn ogen. Daarom zou er nooit een ban mogen worden gegeven als vergrijp zelf een waarschuwing op staat of niet zo erg is dat andere er direct of indirect er last van hebben. Daarbij zal de aandacht van de speler waarschijnlijk nooit minder zijn als een MH gewoon een berichtje stuur zonder ban. Is dat wel zo kan er altijd nog een ban gegeven worden. Ik denk dat een berichtje in de meeste gevallen met de waarschuwing (of stuur na antwoord van de speler) meer gerespecteerd wordt. Dan kan je doorspelen namelijk bij een ban kan dat niet met frustratie die er eventueel bijkomt zeker als het lang duurt op reactie.

• Ik begrijp je enigszins, maar men klaagt nu al dat 'slechts' een tijdelijke ban al niks voorstelt als het om andere accounts gaat.

Ik zie hierbij wel een interessante trend ontstaan: Aan de ene kant wordt er geklaagd dat we niet hard genoeg optreden omdat het van de buitenwereld niet zichtbaar is geweest.

Aan de andere kant vind men een tijdelijke ban al genoeg straf.

Dus de ander kan niet hard genoeg gestraft worden, maar zelf willen we voor een dubbeltje op de eerste rij.

Overigens zal het in de praktijk voorkomen dat men óf gewoon niet reageert en we alsnog moeten bannen, óf probeert het bewijs te verwijderen, óf nog even snel extra voordeel probeert te halen totdat de straf is uitgevoerd.

Bij een multiaccount mag je bijvoorbeeld maar met één account verder spelen (logisch) en als je vantevoren dan nog even alle GS overgooit van je andere accounts, dan is die waarschuwing ook niks waard.

Een ban voorkomt dit.

• Ik zie hierbij wel een interessante trend ontstaan: Aan de ene kant wordt er geklaagd dat we niet hard genoeg optreden omdat het van de buitenwereld niet zichtbaar is geweest.

Aan de andere kant vind men een tijdelijke ban al genoeg straf.

Dus de ander kan niet hard genoeg gestraft worden, maar zelf willen we voor een dubbeltje op de eerste rij.

Lig beetje aan wat er gebeurt natuurlijk. Maar als er alleen een waarschuwing gegeven wordt voor iets is een ban als nog een straf. Hoe ik het ook bekijk ik kan er echt niks anders van maken. Enige wat ik me kan bedenken is dat iemand beetje onaardige berichten heeft gestuurd dat zoiets een waarschuwing op staat (gokje) dan is een een berichtje van MH lijk me voldoende en is eerst een ban en dan de waarschuwing is nog steeds een straf. Misschien gebeurt het al maar is gewoon wat ik uithaalt van het eerdere bericht.

Dat sommige zeggen dat niet hard genoeg gestraft wordt kan gedeeltelijk zijn dat het tegenstanders zijn en dus hoe harder iemand gestraft wordt hoe meer voordeel het voor ze is. Andere reden kan zijn dat er na eigen zeggen niet genoeg gebeurt omdat ze denken dat iemand valsspeel. Zo zeg iemand eerder hier of andere topic dat als er groot verschil is met farmen tussen spelers is die gene wel een farmbot/script moet hebben. Terwijl dit niet altijd het geval is want aantal troepen en hoe actief het account is maak veel uit hoeveel je kan farmen.

Bij een multiaccount mag je bijvoorbeeld maar met één account verder spelen (logisch) en als je vantevoren dan nog even alle GS overgooit van je andere accounts, dan is die waarschuwing ook niks waard.

Een ban voorkomt dit.

Doelde zelf alleen op dingen wat geen directe of indirect invloed heeft op andere. Muliaccount geeft voordeel op andere dus moet een ban krijgen als hiermee voordeel wordt behaald. Maar als iemand netjes 1 account op delete heeft gezet en niet meer op inlog en ook geen voordeel van behaald is een ban een beetje zwaar tenzij alleen een ban gezet wordt op het account dat al op delete staat voor de zekerheid. Natuurlijk heeft de speler de regels overtreden en is een waarschuwing op zijn plaats met uitleg dat dit volgende keer met MH in overleg moet of moet wachten tot het account echt weg is. Maar daarvoor is een ban niet echt nodig er is ook geen voordeel gehaald.

• Welk bewijs zou je dan verwijderen? Het is niet dat jullie iets met bewijs doen, dus dan heb je het toch ook niet nodig?

NL1 (2015): Bowser - W!cked
    NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
    NL3 (2016-2017): Nemo - FM
    NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
    NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo

NL2 (2018): Thanos - STRAK!

COM3 (2018-2019): Struukn Duukn - Pirates

NL5 (2018-2019): Freddy Heinekip - BK

• We doen er genoeg mee, maar welk bewijs er verwijderd zou moeten worden ga ik natuurlijk niet zeggen hier :)

Maar wat een speler als bewijs ziet, hoeft geen bewijs te zijn.

(Zoals Bronsgrinder aanhaalde: groot verschil in farmopbrengst betekent niet automatisch dat er gecheat wordt)

En alles wat van buiten Travian af komt qua bewijs mogen we niet gebruiken omdat er geen 100% link te maken valt tussen bijv. Skype of Discord en de persoon die het account bespeelt.

Bronsgrinder , bij een waarschuwing voor taalgebruik zetten wij inderdaad geen ban, want daar is geen oneerlijk voordeel uit te behalen.