De Ultieme Strijd - Aflevering 3 - De verborgen scroll

• Beste spelers!

Het lijkt erop dat onze held - Schaduw - een belangrijk document heeft gevonden! Los de puzzel op voor de volledige afbeelding. De persoon die het snelst is ontvangt een extra beloning!

ZIP archief met elk stukje van de afbeelding kun je hier downloaden.

Ik heb een groot dilemma.

Na mijn acrobatische capriolen toen ik bijna over de rand viel in die koude verlaten kelder, ben ik weer helemaal de oude. En sindsdien is er veel gebeurd!

Allereerst heb ik met succes de uitgang gevonden van die val waar ik een tijdje geleden vrijwillig in ben gelopen.

Ten tweede lijkt het erop dat ik gekregen heb waar mijn meester zo naarstig naar op zoek was!

Maar laat ik bij het begin beginnen. Ik bereikte de uitgang van die kelder, liet één van de palen vallen en viel zelf bijna in de afgrond.

Het kostte me wat tijd, maar het lukte me om de deur te openen om er - tot mijn teleurstelling - achter te komen dat in plaats van de uitgang,

de deur naar een andere kleine kamer leidde waar niets anders was dan een grote tafel in het midden en een heel oude gesloten koperen kist in de hoek.

Alles was bedekt met een dikke laag stof en het was duidelijk dat niemand deze plaats gedurende tientallen jaren had bezocht en ik betwijfel of iemand zelfs maar wist dat het ooit heeft bestaan.

En er was geen andere deur!

Ik voelde me bijna wanhopig, maar toen besloot ik te kalmeren en de plaats te doorzoeken.

Zoals deze plek eruit zag, het feit dat het zo goed verborgen was en zo moeilijk te bereiken was vanuit de woning van mijn meester,

daardoor kwam ik tot de conclusie dat het een soort schuilplaats was in geval van grote problemen.

En dat betekende dat er een andere uitweg moest zijn.

Ik zocht zorgvuldig de muren af, klopte op elke steen op de vloer, maar hoorde alleen een dof geluid, dat betekende dat er niets anders achter die stenen zat dan een vaste ondergrond.

Uiteindelijk probeerde ik de kist te verplaatsen. Het was een interessant kunstwerk en ik zou de kwaliteit ervan hebben bewonderd als het niet zo zwaar was!

Ik poetste het mooi op met mijn kleren terwijl ik het uit de hoek probeerde te trekken en kreeg de kans om het ornament goed te bekijken.

Het zag er bekend uit. Ik herinnerde me dat ik al iets soortgelijks gezien had op het wapen en de wapenuitrusting van onze buren die toebehoorden aan een behoorlijk agressieve stam die bekend stond om hun aanvallen en kracht. Geen wonder dat deze kist zo onpraktisch is!

Ik weet niet hoelang ik geprobeerd heb hem te verplaatsen, ik kon bijna niet meer. Omdat ik het gevoel had dat een andere poging me mijn leven zou kosten als ik niet wat rust kreeg,

ging ik op de grond zitten en leunde naar de zijkant van de kist. Dit had een verrassend resultaat. Een van de ornamenten schoof plotseling opzij,

ik hoorde een zwak melodisch geluid en de kist bewoog stilletjes richting de muur, waardoor de tunnel die erachter zat, werd geopend.

Ik voelde me zo stom. Ik vervloekte de architect die deze val heeft uitgevonden!

Ik stond op het punt naar buiten te gaan toen ik zag dat er iets anders in zat. De verplaatste kist maakte de scroll die er achter verborgen zat zichtbaar.

Het was helaas zwaar beschadigd en toen ik wilde kijken wat er op stond, brak het in kleine stukjes. Mijn zesde zintuig fluisterde me echter dat dit precies het document was waarnaar mijn meester op zoek was.

Wat moest ik doen? Zou ik het hem geven of het voorlopig geheim houden? Ik ging naar mijn slaapkamer en viel onmiddellijk in slaap om even later door mijn meester wakker gemaakt te worden.

Hij had een heel slecht humeur en klonk geïrriteerder dan normaal.

"Sta onmiddellijk op!" - snauwde hij. - "We gaan naar de hoofdstad." Hij ging weg en sloot de deur met een luide knal.

Ik slaakte een kreun en stond op. Het plot werd ingewikkelder.

Opdracht:

Dit zijn de delen van het document die onze held in de kelder vond. Los de puzzel op om het volledige beeld te krijgen.

Extra beloning: wat is de afbeelding en tot welke stam behoort het?

Voeg jouw suggesties toe aan jouw antwoord. De eerste persoon die het goed heeft, ontvangt 150 goud!

Parcel_Pieces.png

Heb je de eerste delen van het verhaal gemist? Je kunt aflevering 1 en aflevering 2 hier lezen.

Post was edited 2 times, last by Minke ().

• Algemene wedstrijdinformatie en hulp bij het oplossen voor: De Ultieme Strijd - Aflevering 3 - De verborgen scroll

Start wedstrijd:
    9 april 2019 - 10:00 GMT+2
    Einde wedstrijd:
    15 april 2019 - 10:00 GMT+2
    Winnaars bekend op: 15 april
    Winnaars gekozen: 6 willekeurige winnaars gekozen uit alle juiste antwoorden
    Prijs: 50 Goud voor alle 6 winnaars
    Extra prijs: 150 Goud voor de speler die als eerste het juiste antwoord geeft over wat er op de afbeelding staat
    Goud voucher alleen geldig in: het NL domein
    Goud voucher geldig tot:
    31 december 2020
    Jouw deelname is alleen geldig wanneer: Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie met het juiste antwoord op de puzzel

NB: De puzzel kan op meerdere manieren worden opgelost. Hier is wat advies om je op weg te helpen.

1 - Print de puzzel en knip alle stukjes uit en leg ze samen.

2 - Gebruik een collage programma bijvoorbeeld - https://www.photocollage.com/ - instructies voor dit programma kun je in de spoiler hieronder vinden.

3 - Upload de oplossing naar het forum

Wanneer je moeite hebt met het uploaden van een afbeelding naar het forum gebruik dan één van de volgende upload services en voeg de link van jouw afbeelding toe in je antwoord.

Post was edited 3 times, last by Minke ().

• Frozen travian nl4 is volgens mij van de stam germanen door de germaanse symbolen

en het is denk ik een germaanse tempel of zo, of zelfs een drinkplaats van de goden wellicht door de schaal bovenaan.

• Geen idee tot welke stam dit beeld hoort...ik ga gokken op Hunnen

ts4.travian.nl

Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• Het ornament waar de afbeelding inzat is afkomstig van een agressieve stam die bekend stond om hun aanvallen en kracht. De Germanen zijn hierdoor de meest logische stam van herkomst, aangezien de Romeinen meer werken met discipline en de Galliërs meer defensief georiënteerd zijn. Daarnaast lijken de symbolen die worden weergegeven aan de randen en in het midden van de afbeelding erg op het Futhark runenschrift (eerste Germaanse schrifttekens). De afbeelding geeft hoogstwaarschijnlijk een hint naar de locatie waar de Germaanse stamhoofden onderling bijeenkomen.

Spelernaam: Tiberius

Server: Travian NL 2

• De oplossing van de puzzel was niet al te moeilijk en elke deelnemer heeft hem correct in elkaar gepuzzeld.

TUB_findings.jpg

De afbeelding laat het WereldWonder van de Germanen zien. Helaas heeft niemand dit correct kunnen raden en gaat de extra prijs terug in de pot.

Velen zaten er dicht bij in de buurt en de stijl van de Germanen goed herkent!

De winnaars van de puzzel zijn: PP241, Hybris, DS team, Sjorzzie, Tiberius1996 en Nickwin.

Van harte gefeliciteerd! Ik neem via een PM contact op met jullie voor de voucher.

Groeten,

Minke