De Ultieme Strijd - Aflevering 4 - De bijeenkomst

• tub4_themeeting.jpg

Het hoofddorp verstomde me. Omdat ik eigenlijk mijn hele leven lang al een dorpeling ben, ben ik nog nooit op zo'n prachtige plek geweest.
    Sterke gebouwen met stenen muren, fonteinen, mozaïekvloeren, glas-in-loodramen - ik werd letterlijk gevangen door elk detail. En veel mensen in de buurt.

Plotseling zag ik mijn huidige meester vanuit een ander perspectief. De opzichtige kleding die ik eerder als een integraal onderdeel van een rijk aristocratisch persoon zag,
    alle sieraden die hij om had toen hij in de hoofdstad aankwam, onthulde niet alleen zijn opzichtige smaak, maar ook zijn onzekerheid over de toekomst.
    Deze kenmerken stonden in schril contrast met de eenvoudige, elegante kleding van de plaatselijke bevolking en de sombere uitdrukking op zijn gezicht.
    Nu was ik er niet meer zeker van dat onze reis naar de hoofdstad succesvol zou zijn. En ik had gelijk.

"Heb je de scroll meegenomen die je de keizer hebt beloofd?" Bij de ingang keek een oude senator in een besneeuwde tuniek versierd met een enkele paarse streep,
    ons met een koude doordringende blik aan. Het ijs in zijn stem voelde zo echt aan dat mijn meester huiverde.

"Nog niet, ik heb meer tijd nodig om die scroll te vinden. Ik ben er nog steeds zeker van dat mijn familie het heeft ... "
    mompelde mijn meester met een wankele stem die het tegenovergestelde was van wat ik de hele tijd van hem hoorde.
    Waar is al zijn gebruikelijke arrogantie gebleven?

"Dan mag je niet verder." Antwoordde de senator met een saaie uitdrukking op zijn gezicht en verloor onmiddellijk interesse in ons. De aandacht was over.

Dat was snel. Nu zit mijn meester in de nabijgelegen taverne zichzelf trakterend op een drankje en ik ben alleen achtergebleven. Nou, dit is mijn kans om meer te weten te komen!
    Terwijl ik terugging naar het paleis, ving ik hier en daar gesprekken op over de enorme gebeurtenis die daar op dat moment plaatsvond.
    Mensen praatten opgewonden over de vertegenwoordigers van meerdere landen die zich hier verzamelden om de toekomst van het rijk te bespreken.

Er waren er 8:

· De dame uit het Germanenland die voor de tweede keer op rij de vertegenwoordiger van die regio was.

· De beroemde alliantieleider diens naam zo hard is als het materiaal van zijn wapens.

· De aanvaller die uit het buitenland kwam en bekend staat om zijn interesse in het verzamelen van informatie over voorbije oorlogen.

· Een bekwame ambachtsman die handige hulpmiddelen maakt waarmee reizigers afstandstijden kunnen berekenen.

· Een jong meisje uit een wilde barbaarse streek die de naam van een exotische beer aannam.

· De leider van de Gallische landen, wiens naam zijn fascinatie voor de Griekse geschiedenis onthult.

· De Romeinse leider die hier kwam om te praten over effectieve manieren om nieuwe strijders te trainen.

· De beroemde co-leider van een grote groep allianties wiens favoriete troepen de knuppelvechters zijn.

Hoe meer ik over hen hoorde, hoe meer ik me realiseerde dat ik daar wilde zijn, maar het zou moeilijk zijn om mee te doen zonder te worden uitgenodigd.
    Maar betekent mijn naam niets? Je kunt Schaduw niet stoppen! Ik sloop stiekem naar de deuren en zag hoe de vertegenwoordigers bij het paleis aankwamen.
    En al snel wist ik hoe ik binnen kon komen.

Opdracht:
    Alle vertegenwoordigers droegen een vergelijkbaar maar voor iedere persoon uniek speciaal teken, dat hen toegang gaf tot het paleis.
    Ontdek welk teken Schaduw moet dragen om binnen te komen.

Extra tip:
    De vertegenwoordigers die Schaduw zag, hebben echte prototypen die nauw verbonden zijn met de Travian Community en een recente gebeurtenis.
    Kun je ze allemaal herkennen aan de hand van de beschrijvingen?

tub4_riddle.png

Algemene wedstrijdinformatie:

Start wedstrijd:
    21 mei 2019 - 10:00 GMT+2
    Einde wedstrijd:
    27 mei 2019 - 10:00 GMT+2
    Winnaars bekend op: 28 mei
    Winnaars gekozen: 6 willekeurige winnaars uit alle juiste antwoorden
    Prijs: 50 Goud voor elke winnaar
    Goud voucher alleen geldig in: het NL domein
    Goud voucher geldig tot:
    31 december 2020
    Jouw deelname is alleen geldig wanneer: Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie met het juiste antwoord op het raadsel

• Op de plek van het vraagteken moet een vijfhoek komen te staan. Hierin staat linksboven hout, rechtsboven ijzer en onderin staat graan. Deze grondstoffen zijn allemaal gekleurd en dus niet grijs.

Rome ts4

• Het verborgen teken is een 5 hoek. In de 5 hoek staat afgebeeld: hout links boven, ijzer rechts boven en graan onderin.

grtz,

Sikandar

ps. mijn accountnaam is Mr. Bond, speelwereld NL1

• het laatste symbool zal een 5 hoek zijn met de volgende indeling

Het laatste symbool zal een 5-hoek zijn met de volgende indeling.

Spellersnaam: Irobna, speelserver: PTPx2 NL

• https://imgur.com/a/WaMx6qs

Hij moet het teken dragen met het groene vierkant er omheen.

Toelichting:

- Vijfhoekige vorm (dan zijn er van elk teken 3 vormen)
    - Alle 3 de grondstoffen gekleurd (elke vorm heeft 1 teken waarbij het hout grijs getint is, eentje waar graan getint is en eentje waar ze alle 3 gekleurd zijn. De 2 andere vijfhoeken hadden beide al één grijs getinte grondstof)

- IJzer een blauw-achtige kleur (bij de andere 2 tekens waarbij alle 3 grondstoffen gekleurd zijn, is het ijzer ook blauw getint)

- Hout links, ijzer rechts, graan onder (bij de andere 2 vormen staan de 3 grondstoffen telkens in een andere volgorde, dit is de enige variant die bij de vijfhoek nog niet gebruikt is)

Ohja...

Server 4 - Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• Bedankt allemaal voor het meedoen! Binnenkort hebben we weer een nieuwe uitdaging voor jullie.

De juiste oplossing is als volgt:

tub4_riddle_iamsmart.png

De 6 winnaars van deze wedstrijd zijn: GekkeSaar, miejster_NL, ~Natasha, Tutor, Boer Benno en EriktheLegend. Van harte gefeliciteerd allemaal!

Ik neem contact op met jullie via een forum PM.

Jouw Travian: Legends Team