De Ultieme Strijd - Aflevering 5 - De Oorlog

• tub5.png

Even dacht ik dat ik betrapt zou worden. Gelukkig slaagde ik erin naar een kleine ruimte te sluipen toen de mensen diep in gesprek waren.

Het bleek één van de bijkeukens te zijn. Er waren maar twee bedienden die druk bezig waren met het schoonmaken van de gootsteen en de oven; ze letten niet op mij.

Wacht even. Laten we bij het begin beginnen.

Ik liet de bewakers het symbool zien dat ik gemaakt had en werd binnengelaten. Eenmaal binnen vond ik een andere deur met een codeslot.

Ik loste het snel op en nu sta ik in het hart van het rijk! Allereerst, deze plek is enorm groot. Er zijn veel kamers aan beide zijden van de lange gangen.

In een van de kamers zag ik vertegenwoordigers die levendig over iets spraken. Een lange Germaan met lang haar en een baard liep door de gang en praatte met een kleine Romeinse dame in een elegante jurk.

Ik herkende haar onmiddellijk. Ze was één van de beroemdste herauten die regelmatig nieuws bracht naar elk deel van de wereld - zelfs naar ons, door alle goden verlaten, dorp.

Ze had de gewoonte om al haar toespraken te beginnen met de zin: "Hallo iedereen, Martina hier ..."

Ik ging naar haar toe.

"...ja, dat heb ik ook gehoord." De dame leek bezorgd en haar Romeinse accent was beter herkenbaar dan anders. "Wederom voeren de grootste provincies een wereldwijde oorlog om te beslissen wie volgend jaar over het rijk zal heersen.

De voorbereidingen zijn al begonnen. En geruchten zeggen dat ze - voor de allereerste keer ooit - niet van plan zijn de plannen van de Natars te volgen, maar verschillende Wonderen te bouwen!

Ik zag schetsen van de Galliërs en Romeinen, maar de schets van de Germanen is nog steeds goed verstopt. Een boer beloofde ons dat hij ons het Germaanse plan zou bezorgen, maar hij faalde.

Dus we hebben eigenlijk geen idee wat ze van plan zijn... "

"We hebben nog wel even de tijd." De Germaan keek haar aan met een kalme uitdrukking in zijn ogen. "Ze zullen geen grote oorlog beginnen zonder de eerste voorbereidingsronde om de beste krijgers in elke provincie te selecteren.

Tegen die tijd weet ik zeker dat we alles in detail zullen weten. Maar ja, ik ben net zo benieuwd naar de ontbrekende schets als jij.

De meeste WereldWonderen zijn tenslotte door de Germanen gebouwd. Het moet groots zijn! Denk ik..."

Ze draaiden de hoek om en liepen over de brug die twee delen van het paleis verbond. Ik kon hun gesprek niet langer afluisteren.

Plotseling besefte ik dat ik ook geen andere geluiden achter mijn rug hoorde. Het was doodstil in de keuken. Ik keek naar de bedienden die de keuken aan het schoonmaken waren en ik huiverde.

Ten eerste was de keuken veel viezer dan eerst. Ten tweede zag ik dat hun witte tunieken op nogal verschillende kledingstukken werden gedragen.

Ten derde hadden ze messen in hun handen. En...het waren een Hun en een Egyptenaar!

"Ze hebben nog helemaal niks in de gaten." De Hun haalde onverschillig zijn schouders op.

"Ja, en we moeten onze betrokkenheid in het strijdgeheim zo lang mogelijk bewaren." De Egyptische glimlach liet me weer rillen. "... de meeste WereldWonders zijn door de Germanen gebouwd",

hij deed de stem van de lange Germaan na, maar het klonk helemaal niet grappig. Integendeel zelfs. "Maar nu moeten we van die nieuwsgierige boer af!"

Meteen sprong hij naar voren en deed een zak over mijn hoofd. Ik werd in duisternis gedompeld.

Opdracht: Om in het paleis te komen, moest Shadow de code op de deur ontcijferen. Wat is het antwoord?

Kraak de code
    :rom06::rom08::rom02: Een eenheid is juist en staat op de juiste plek.
    :rom07::rom03::rom08: Niks is goed.
    :rom02::rom09::rom06: Twee eenheden zijn goed, maar staan op de verkeerde plaats.
    :rom06::rom01::rom04: Een eenheid is goed, maar staat op de verkeerde plaats.
    :rom07::rom08::rom09:
    Een eenheid is goed, maar staat op de verkeerde plaats.
    ? ? ?

Algemene wedstrijdinformatie:

Start wedstrijd:
    4 juni 2019 - 10:00 GMT+2
    Einde wedstrijd:
    10 juni 2019 - 10:00 GMT+2
    Winnaars bekend op: 11 juni 2019
    Winnaars gekozen: 6 willekeurige winnaars uit alle juiste antwoorden
    Prijs: 50 Goud voor elke winnaar
    Goud voucher alleen geldig in: het NL domein
    Goud voucher geldig tot:
    31 december 2020
    Jouw deelname is alleen geldig wanneer: Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie met het juiste antwoord op het raadsel

minke_nl.png

Post was edited 1 time, last by Minke ().

• senator - scout - preats

Camila Cabello ts4

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

• :rom09::rom04::rom02:

S4 - Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03: