De Ultieme Strijd - Aflevering 6 - Een moeilijke situatie

We are testing a brand new User Interface, a new background and some other small changes on our PTRx3 gameworld! 🎨
📌 PTR is the acronym of Public Test Realm. PTRs are used to test patches before we release them to the public. Unlike standard game worlds, you’re one of the first people testing a new build which can often be unstable or otherwise non-functional. Accessing the PTR and reporting bugs is one of the biggest services you can provide ❤️

➡️ Join now ⬅️

✍️ ➡️ Give your feedback about the new User Interface
✍️ ➡️ Give your feedback about the new Backgrounds
  • Als iemand me zou vragen om een moeilijke situatie te definiëren, zou mijn eerste gedachte zijn: je zit in een kar met 2 vijandige huursoldaten op weg naar je hebt geen idee waar,

er zit een zak over je hoofd waardoor je niet veel lucht hebt om te ademen en je bent zo goed vastgebonden, dat je helemaal niet kunt bewegen.

Ik werd boos op mezelf. Toen ik erachter gekomen was hoe ik in het paleis kon komen, wat ik met de scroll die ik in de kelder had gevonden moest doen, en, in het algemeen,

hoe ik mijn leven kon leven, had ik niet gerekend op een vroege mislukking. Alles voelde als een groot avontuur, één van die dingen die mensen vertellen over mijn beroemde overgrootvader, een leider en een genezer, Mark Atilius.

In die verhalen vond hij altijd de juiste oplossingen. Zelfs zijn reis naar de Egyptische piramides - waar ik nu vanuit een ander perspectief naar keek - klonk als een geweldige mooie wandeling, zijn beste, achteraf.

Wie maakt zich nou druk om vallen als je weet dat je er toch wel veilig en gezond uit komt?

En toch ben ik hier, in een zeer moeilijke situatie en zie ik niet veel leiders klaar staan om mij te redden.

- Hij lijkt te leven - de plotselinge stem van een Hun liet me huiveren en het onthulde aan mijn ontvoerders dat ik niet alleen leef, maar ook bij bewustzijn was en luisterde.

De zak werd van mijn hoofd gehaald en ik zag plotseling een Hun naar mij kijken.

- Het is riskant om hem te houden - antwoordde de Egyptenaar. - Ik wil graag weten wat hij in het paleis deed en voor welke alliantie hij spioneert, maar we moeten snel handelen voordat we zelf betrapt worden.

- Onze mensen zeggen dat de beste vijandige spion een dode vijandige spion is - de gemene grijns van de Hun nam al mijn hoop weg. Hij haalde zijn gebogen mes uit de schede.

Ik voelde een plotselinge pijn in mijn borst en stierf. Dit is hoe ik roemloos mijn ultieme strijd verloren heb.

tub_hospital_forum.jpg

Mijn hele niet al te lange leven was ik een sceptisch persoon, ik geloofde niet in een andere wereld. Maar verrassend genoeg bestond deze wel!

De schone muren, fel licht van het grote raam en een zeer comfortabel bed dienden als duidelijk bewijs daarvan. Het rook er naar kruiden en wat onbekende mineralen.

Een prachtige godin van middelbare leeftijd kwam mijn kamer binnen met wat warme drank in een mok van klei en glimlachte. Het was de meest hartverwarmende glimlach die ik ooit had gezien.

- Ik zal de anderen vertellen dat je wakker bent geworden, - ze gaf me de drank. - We waren al geruime tijd bang dat we je niet zouden kunnen genezen.

- Mij genezen? - Pas nu voelde ik het strakke verband rond mijn linkerhand en borstkas en realiseerde ik me dat deze plek echt was. - Dus, ik ben niet dood en dit is niet de eeuwigheid?

- Nee, alhoewel je er alles voor hebt gedaan om er wel heen te gaan. - de godin glimlachte opnieuw - maar je bent een gelukkig persoon.

Degene die jou dit heeft aangedaan, wist duidelijk niet wat onze tekens betekenen. Ze hebben je gewonde lichaam vlak voor de achterdeur van het ziekenhuis achter gelaten.

En we hebben de beroemdste genezer van het rijk hier bij ons, hij is door Meester Mark Atilius zelf medisch opgeleid.

Ik voelde warmte in mijn hart. Zelfs een eeuw later was mijn overgrootvader zijn vermogen om moeilijke situaties op te lossen niet kwijtgeraakt.

Opdracht: Los de logische puzzel op.

Op een bepaalde medische school waren er 2 genezers, één onderwees over genezing met kruiden, de andere over hoe mineralen de benodigde genezing kunnen bieden.

Elke genezer had een bepaald aantal studenten. Op een dag besloot een student uit de 'kruidengroep' om zich aan te sluiten bij de 'mineralengroep' en nadat dat gebeurde,

hadden beide leraren exact hetzelfde aantal studenten. Een paar weken later besloot dezelfde student terug te gaan naar zijn vorige leraar en nu veranderde de situatie weer zoals deze eerder was.

Daarna besloot een andere 'mineralen' student om deel te nemen aan de 'kruiden' lessen en op dat moment werd de eerste groep twee keer zo groot als de tweede groep.

Hoeveel studenten zaten er op de medische school?

Heb je de vorige afleveringen van De Ultieme Strijd gemist? Lees ze hier.

Algemene wedstrijdinformatie:

Start wedstrijd:
    9 juli 2019 - 10:00 GMT+2
    Einde wedstrijd:
    15 juli 2019 - 10:00 GMT+2
    Winnaars bekend op: 16 juli
    Winnaars gekozen: 6 willekeurig gekozen winnaars uit alle juiste antwoorden
    Prijs: 50 Goud voor elke winnaar
    Goud voucher alleen geldig in: het NL domein
    Goud voucher geldig tot:
    31 december 2020
    Jouw deelname is alleen geldig wanneer: Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie met het juiste antwoord op de puzzel

• 12

laatste antwoord

Camila Cabello ts4

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

• Als 'een andere student' uit de voorlaatste zin uit de mineralenklas komt, zijn er in totaal 12 studenten.

Als 'een andere student' uit de voorlaatste zin van een andere school komt, zijn er op het einde 9 studenten.

Maar ik denk dat 12 het antwoord is dat jullie zoeken ;)

Als 'een andere student' uit de voorlaatste zin uit de mineralenklas komt, zijn er in totaal 12 studenten.

Als 'een andere student' uit de voorlaatste zin van een andere school komt, zijn er op het einde 9 studenten.

Maar ik denk dat 12 het antwoord is dat jullie zoeken ;)

server: NL3

accountnaam: spelemaat

juiste antwoord: 12

• Er zaten 12 studenten op de medische school:

1. 7 in de kruidenklas, 5 in de mineralenklas

2. Eentje verhuist van kruiden naar mineralen: beide klassen 6 leerlingen

3. Verhuist weer terug: weer 7:5

4. Eentje van mineralen naar kruiden: 8 in de ene, 4 in de andere klas = 2x zoveel!

Anna Nicole - nl1

• hallo mijn accountnaam is Warfox97 op de server NL3

op de medische school zitten in total 12 leerlingen waarvan bij aanvang van het raadsel 7 in de kruidengroen en 5 in de mineralengroep.

MVG Jeroen

• Er zitten 12 studenten op de medische school. In het begin 7 bij de kruidengroep en 5 bij de mineralengroep

1 student van kruiden naar mineralengroep -> allebei de groepen 6 studenten

student weer terug naar kruidengroep -> 7 bij kruidengroep & 5 bij de mineralengroep

1 student van mineralen naar kruidengroep -> 8 bij kruidengroep & 4 bij mineralengroep -> 8/4 = kruidengroep 2 keer zo groot

Accountnaam & server: S4 - Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• 12 studenten

Freddy Heinekip NL5

NL1 (2015): Bowser - W!cked
    NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
    NL3 (2016-2017): Nemo - FM
    NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
    NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo

NL2 (2018): Thanos - STRAK!

COM3 (2018-2019): Struukn Duukn - Pirates

NL5 (2018-2019): Freddy Heinekip - BK

• 12

12

7 studenten bij kruiden en 5 studenten bij mineralen

Wanneer 1 student van kruiden naar mineralen gaat hebben ze beide 6 studenten.

En wanneer 1 student van mineralen naar kruiden gaat heeft groep kruiden(1) 8 studenten en groep mineralen(2) 4 studenten. Dit is dus het dubbele/helft.

Dankje voor de leuke breinkraker

Was vergeten bij te zetten (gebruikersnaam Samuss, server 3 NL)