De Ultieme Strijd - Aflevering 7 - De Codex

• header_tub7.jpg

Aan al het goede komt een eind. De maand die ik in het ziekenhuis doorbracht om mijn wonden te laten genezen ging gelukkig snel voorbij maar toch was er veel veranderd.

Allereerst bereidde het rijk zich voor om zijn XV-jubileum te vieren. Vijftien jaar geleden kwamen de eerste drie stammen - de Romeinen, Galliërs en de Germanen - naar deze landen en vestigden zich hier samen.
    Mensen herinnerden zich glorieuze tijden, losten puzzels op, feliciteerden elkaar en maakten zich klaar voor het traditionele feest.
    Toen werden verre landen, waar niemand ooit de WereldWonders had gezien, verzwolgen in de strijd naar overheersing. Allianties bedachten strategieën voor het veroveren van regio's die hun ongebruikelijke krachten gaven.
    Dorpsomroepers kondigden aan dat nieuw gevestigde dorpen, vooral de eerste drie, veel meer grondstoffen zouden opleveren dan normaal.
    De oorlog zou hevig worden en het ziekenhuis besloot ook te verhuizen om de gewonden in deze landen te helpen. Het land van Codex Victoria.

Wel, een positieve noot: ik ben nu zo gezond als voorheen, terwijl mijn moordenaars denken dat ik dood ben. Aan de andere kant lijkt mijn meester precies hetzelfde te denken.

Natuurlijk ging ik er niet van uit dat hij al die tijd naar me had gezocht, maar hij had tenminste mijn kleren en andere spullen kunnen bewaren!

Het eerste teken dat mijn meester me hier alleen had achtergelaten, werd al snel duidelijk toen ik terugkwam in de taverne. Het was een staljongen in een heel vertrouwd shirt, nu bedekt met modder, die een oorlogspaard aan het poetsen was.
    Hetzelfde shirt dat mijn zus als cadeau had geborduurd voordat ik het huis verliet. Een krijger met een glanzende borstplaat die in de buurt verbleef en lui naar het proces keek,
    doofde snel mijn verlangen om mijn shirt terug te krijgen, samen met de huid van de jongen. Verdorie!

Het lijkt erop dat ik vanaf nu Lonely Shadow ben. Ik liep langzaam rond de plaats, in een poging te bedenken wat ik nu moest doen.
    Helaas voor mij besloten de Goden met al hun wijsheid dat ik in hun voordeel was en kozen ervoor de dakloze Lonely Shadow geen goede ideeën te sturen.
    En alsof deze eenzaamheid niet genoeg was, liet de hemel de eerste regenbuien los.

Meegaan met het ziekenhuis? Maar zij waren al vertrokken en ik twijfelde of ik ze te voet in kon halen.

Een andere meester zoeken? Mijn korte dienstverband bewees dat ik niet de beste bediende ben.
    En wie huurt tegenwoordig in deze gevaarlijke wereld nog zomaar een vreemdeling in?

Een paar uur later was de hongerige, volledig inspiratieloze, dakloze en wanhopige Lonely Shadow bereid alles te doen om te voorkomen dat er nog meer bijvoeglijke naamwoorden voor zijn naam kwamen te staan.

Op dat specifieke moment, stond mijn wereld op zijn kop. Ik zag ... HAAR.

Ze liep door de straat in haar prachtige paarse tuniek, diep in gedachten en leek niets te merken.
    Mijn hart sprong op en neer en begon te tintelen. Ik voelde direct een sterke connectie met haar.
    Zelfs helemaal doorweekt, voelde ik hoe warm bloed door mijn aderen stroomde.
    Het was het mooiste gevoel dat ik ooit in mijn leven gehad had. De hoop.

"Signora Martina," zei ik hees. Mijn lippen waren blauw van de kou. "Ik heb misschien iets dat u zoekt en ik ben bereid het aan u te geven in ruil voor uw hulp."
    De dame stopte en trok haar linker wenkbrauw op. Ze leek geïntrigeerd: "Het Germaanse plan voor een WereldWonder!"

Ik had nog nooit eerder in mijn leven zo'n verbazing gezien!

Opdracht: Onlangs is het rijk in verwarring gebracht door een codex die hier uit het oosten kwam, samen met de nieuwe stammen. Los deze codex op.

tub7_sudoku.png

Let op: De antwoorden zijn onzichtbaar totdat de wedstrijd is afgelopen. Antwoorden kunnen als afbeelding of in een tabel worden geplaatst. De regels zijn hetzelfde als voor de gebruikelijke Sudoku puzzels.

Het doel is om de puzzel volledig in te vullen met de cijfers 1 tot en met 9. Er voor zorgend dat op elke rij, zowel horizontaal als verticaal en ook in elk blok elk cijfer eenmaal voorkomt.

Algemene wedstrijd informatie:

Start wedstrijd:

6 augustus 2019 - 10:00 GMT+2

Einde wedstrijd:

12 augustus 2019 - 10:00 GMT+2

Winnaars bekend op:

13 augustus 2019

Winnaars gekozen:

Zes willekeurig gekozen winnaars uit alle juiste antwoorden

Prijzen:

50 Goud voor 6 winnaars

Goud voucher alleen geldig in:

het NL domein

Goud voucher geldig tot:

31 december 2020

Jouw deelname is alleen geldig wanneer:

Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie. Elke deelnemer kan in één keer meedoen in welke community dan ook.

Wanneer je problemen hebt met het gebruiken van bijlages op het forum gebruik dan één van de volgende sites om een afbeelding te uploaden en voeg de link toe in je antwoord.:

• I III VII VIII IV IX VI V II
    IX V II III VI VII I VIII IV
    IV VI VIII I II V III VII IX
    II VIII III VII V I IV IX VI
    VI IX V II III IV VII I VIII
    VII I IV VI IX VIII V II III
    V VII VI IX VIII III II IV I
    VIII II I IV VII VI IX III V
    III IV IX V I II VIII VI VII

juicy server nl6

• Patattenzak in NL3

Oplossing:

137/849/652

952/367/184

468/125/379

---------------

283/751496

695/234/718

714/698/523

---------------

576/983/241

821/476/935

349/512/867

• S4 - Yatagarasu

S3: Blaze ~ TGMR :gau02:

S1: PENGUIN! ~ Veto! :rom03:

S4: Cookies ~ Midgets :rom03:

TT: Happy Hardcore ~ Doge 2.0 :teu01:

S6: IOS ~ Plague :gau02:

S1: Luxuria ~ Cojones :rom03:

S2: Agamemnon ~ HELLAS :rom03:

S4: Overrated

• Hallo,

Graag wil ik antwoorden op de bovenstaande vraag.

Mijn antwoord is als volgend:

I

III

VII

VIII

IV

IX

VI

V

II

IX

V

II

III

VI

VII

I

VIII

IV

IV

VI

VIII

I

II

V

III

VII

IX

II

VIII

III

VII

V

I

IV

IX

VI

VI

IX

V

II

III

IV

VII

I

VIII

VII

I

IV

VI

IX

VIII

V

II

III

V

VII

VI

IX

VIII

III

II

IV

I

VIII

II

I

IV

VII

VI

IX

III

V

III

IV

IX

V

I

II

VIII

VI

VII

Met vriendelijke groet,

Dylan Wisselo (Lumberjack)

• De winnaars van deze aflevering zijn: Samuss, juicy, Ultimate14, Rinusoide, Drama Queen en BonnieParker. Van harte gefeliciteerd allen.

De oplossing is als volgt:

tub7_sudoku_solution.png