Hoe speel jij Travian: Legends?

• Hoi allemaal,

Ik heb 'vroeger' (5+ jaar geleden) een aantal rondes gespeeld op het .com domein en kijk er naar uit om na de vakantie periode weer ergens een server te gaan spelen.

Nu vroeg ik mij af:

"Wat is de beste (of leukste) tactiek om zo lang mogelijk een startersdorp wat ver weg ligt te behouden?"

Laat het me weten!

Groeten,

Minke

• Hoge velden, lage pop, lage pakhuizen MP & HK 20 en sturen naar dorp

Als het ver weg zou liggen zou ik er optimaal gebruik van maken om eigenlijk zoveel mogelijk grote feestjes te doen, en vroeg of laat accepteren dat je het dorpje gaat verliezen. Wat eigenlijk na een termijn voordeliger is gezien je een nieuw dorpje in je cluster kan starten dan.

• LGP beschrijft wellicht de beste manier, maar aangezien je ook naar de leukste vraagt:

Ik heb er altijd ongelooflijk veel plezier aan beleefd om een 'niet te redden' dorp op alle mogelijke manieren zo lang mogelijk te behouden.

Tussentimen, onverwacht een ietwat groot defblokje, maar vooral goed kijken naar de speelwijze van de 'overnemer': heul vaak zie je genoeg barsten en scheuren in de overname-poging.

Bij de start van de server bergen tabletten van recht verzamelen, alvast loyaliteit op 125% zetten.

Grapjes als resi terugbouwen, komen ze met kata's terug dan zet je er het volgende rondje een paleis neer.

Er zijn super veel manieren om een overname voor lange tijd te saboteren en dan is het maar net wie de langste adem heeft en hoe graag beide partijen het dorp willen... ;-)

Ben benieuwd waar je gaat spelen Minke!

• Bedankt voor je input LGP. Oh dat klinkt zeker leuk Drama Queen!

Ik verwacht dat ik weer terecht kom op .COM ergens of misschien Anglo. In ieder geval na de vakantie dus even kijken hoe de server planning daar is vanaf eind september/oktober.

Of wie weet duik ik wel gewoon in de nieuwe jaarlijkse special.

Groeten,

Minke

• Er is geen beste strategie om het zo lang mogelijk te houden. Tenzij je dag en nacht online bent om aanvallen te checken. Ligt natuurlijk ook aan hoe druk een server is.

Als je op 1x speelt, is afstand al snel te groot om al je grondstoffen te verslepen, of je versleept niks en belemmert groei van je 2e en volgende dorpen. op 2x is dit al minder....

beste strategie is misschien wel dat je zelf kiest wanneer je het dorp weg wilt doen (niet weggeven, maar weg laten schieten).

OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), CS! 2017 finals, Cup 2018 finals

Status: :sleeping:

• Wat ik me dan ook nog wel eens af vraag,

Hoe is het mogelijk dat crew leden zonder ervaring of jarenlang niet gespeeld te hebben functies krijgen waarbij ze tussen de spelers en spel in staan maar wel spelers te woord staan of dingen doorsturen?

Hoe kun je dan ooit overbrengen wat de spelers bedoelen? 5 jaar geleden hadden we nog t3 of begin t4...

Goed dat je weer gaat spelen Minke trouwens , maar in al die jaren is er zoveel veranderd dat ik me dit af vraag...

OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), CS! 2017 finals, Cup 2018 finals

Status: :sleeping:

• Tjonge wat een flauwe opmerking. Ik vat het juist op als positieve interactie met je leden vs. arrogantie van de bovenste plank, één van ons vs. lakens uitdelen vanuit een ivoren toren 8o

• We hebben wel interne servers waar ik de boel bij houdt en alle nieuwe functies bekijk en speel.

Mezelf op de hoogte houden van veranderingen is iets anders dan in prive stijl een server volledig uitspelen voor mijn eigen plezier.

Jullie weten zelf hoeveel tijd er in Travian kan gaan zitten wil je een beetje meedoen ;)

Tot nu toe heb ik simpelweg geen tijd gehad ivm studies, internationale verhuizing en dergelijke om prive te gaan spelen.

Ik hoop dat dit wat meer context brengt.

Groeten,

Minke

• Als tweede dorp pak ik meestal een 15 cropper op een rustige plek en ga een beetje simmen. Later in het spel ben je dan best nuttig.
    Mijn startersdorp boeit me gewoon niet. Ik gooi het vol met scouts en na een paar keer mislukte scoutacties laten ze me wel met rust.
    Als iemand het wil hebben, dan mag dat. Soms 'verkoop' ik het dorp voor een bepaalde hoeveelheid grondstoffen, er is altijd wel iemand in voor een dealtje.
    Dan bouw ik wat die persoon wil in dat dorp, ben ik er mooi vanaf en kan meteen stichten op mijn nieuwe locatie.
    In de ronde die ik nu speel heb ik mijn startersdorp behouden, vind ik ook best. Daar maak ik def voor de ally en vier wat feest.
    Als iemand het wil overnemen, dan trek ik even alle def terug en succes, het zal je kosten ;)

Ik speel meestal solo, dus dan is dit een goede tactiek om het in je eentje te kunnen blijven redden.
    Heb je wat leuke duals en goede bezetting op het account, dan kun je lekker gaan farmen en met germanen spelen. Nu speel ik eigenlijk voornamelijk met galliërs.