De Ultieme Strijd - Aflevering 8 - De Boodschapper

• martina_roman2.png

Mijn tweede bezoek aan het paleis stond in schril contrast met mijn eerste bezoek. Eindelijk lukte het me om het helemaal te zien!

De scroll bleek echt waardevol te zijn en Signora Martina bood me een beloning aan: ik kon wat goud pakken of ik kon een boodschapper worden.

Pas toen besefte ik dat dat precies was wat ik had gehoopt te horen!

De boodschapper! Sommige mensen, waaronder mijn vader, hebben de neiging neer te kijken op wat herauten doen, maar ik heb altijd geloofd dat zij helpen het rijk bij elkaar te houden. Boodschappers reizen naar elke uithoek, delen nieuws met lokale burgers en brengen vervolgens informatie over de behoeften van de mensen terug naar het paleis. Dappere mannen en vrouwen die zelden op één plek blijven, altijd daar zijn waar het evenement plaatsvindt, zelfs voordat de evenementen als nieuws worden beschouwd. Natuurlijk zou ik graag de boodschapper zijn!

Op dit moment meldden boodschappers dat meer en meer allianties in de nieuw gevestigde landen hebben afgesproken om op een geheel andere basis samen te werken. Ze vormen machtige confederaties met een streng lidmaatschap en je moet lid zijn om versterkingen voor je dorp te ontvangen. Geweldig! Nooit meer squadrons verliezen in verlaten dorpen, waar niemand weet wie ze heeft vermoord.

De eerste Tribale WereldWonderen verschenen in de landen waar vijf stammen vochten voor de titel van kampioen.

De epische strijd tussen vijf stammen naderde en slechts één WereldWonder zou bepalen wie dit jaar de beste strateeg zou worden.

De verre landen van Codex Victoria waren echter nog een behoorlijk mysterie voor mij. Bijna geen boodschappers bezochten die gebieden die hun eigen regels hadden ontwikkeld; waar reguliere natuurwetten anders werkten, waar artefacten effecten gaven aan allianties die bepaalde regio's beheersten, waar avonturen nooit eindigden en waar niemand zelfs maar over WereldWonders had gehoord.

Eén ding maakte me overstuur: er was geen nieuws van mijn zus. Zodra ik me in de hoofdstad vestigde en begon te trainen, kon ik een bericht naar mijn familie sturen met een van de boodschappers die in die richting reisden. Hij beloofde me zo snel mogelijk een briefje van haar terug te sturen. Week na week ontmoette ik alle boodschappers die uit mijn dorp kwamen en toch was er geen enkel bericht voor mij. Ik begon ongerust te worden. Uiteindelijk kreeg ik op een dag een bericht. Toch vervaagde mijn geluk toen ik het vreselijke handschrift van mijn vader zag, in plaats van de elegante kalligrafie van mijn zus. Het briefje was kort en boos:

'Ik heb altijd geweten dat je een slechte nakomeling was en dat het bloed van je overgrootvader in jou te sterk was. En nu heb je deze fout doorgegeven aan je zus! Ze was diepbedroefd toen ze van jouw meester, die fatsoenlijk genoeg was om haar persoonlijk te bezoeken, het nieuws over je dood hoorde. Ze heeft niet alleen geen respect voor hem betoond, maar is de volgende nacht stiekem het huis uit gegaan zonder een woord te zeggen! Hier is het krabbeltje dat ze voor je heeft achtergelaten." Geen groet, geen handtekening. Vader, zoals gewoonlijk.

Ik keek in de envelop. Er zat inderdaad nog een briefje in. Mijn zusters handschrift!

"Voor als je nog leeft:

Lieve broer,

Na alles wat er is gebeurd, kan ik niet langer thuis blijven. Ik hoop dat we elkaar op een of andere dag zullen ontmoeten.

Liefs, Marcella"

Er stond nog iets anders op het briefje. Een hint!

Opdracht: Shadow zijn zus had een paar vreemde vlekken aan de andere kant van het briefje getekend. Wat zijn dat? Hoe worden ze genoemd?
    Heb je de eerste delen gemist? Je kunt ze hier teruglezen.

minke.png

I'm on vacation starting September 17th and am back on September 30th
    Do you have any Team Lead questions? Please contact Ameno
    Ik ben op vakantie vanaf 17 september en terug op 30 september
    CM vragen? Neem contact op met Ashwin of de Moderators Lightsun en Muchacho_NL
    Team Lead vragen? Neem contact op met Ameno (in het Engels)

• task.png

minke.png

• Algemene wedstrijd informatie:

Start wedstrijd:

3 september 2019 - 10:00 GMT+2

Einde wedstrijd:

9 september 2019 - 10:00 GMT+2

Winnaars bekend op:

10 september 2019

Winnaars gekozen:

Zes willekeurig gekozen winnaars uit alle juiste antwoorden

Prijzen:

50 Goud voor 6 winnaars

Goud voucher alleen geldig in:

het NL domein

Goud voucher geldig tot:

31 december 2020

Jouw deelname is alleen geldig wanneer:

Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie. Elke deelnemer kan in één keer meedoen in welke community dan ook.

minke.png

• hoi dit is Italië

Jayhawk

Server NL6

• het zijn regio's van de map van path to pandora en de nieuwe Codex servers

Linksboven: Caralis

Rechtsboven:Saguntum

Midden: Castra Regina

Linksonder: Brundisium

Rechtsonder: Ravena

het zijn regio's van de map van path to pandora en de nieuwe Codex servers

Linksboven: Caralis

Rechtsboven:Saguntum

Midden: Castra Regina

Linksonder: Brundisium

Rechtsonder: Ravena

Account Haka

S2

• Vijf regio's : Caralis, Saguntum, Castra Regina, Brundisium, Ravenna

Ik start maandag op regio server, accountnaam nog niet gekend (alliantienaam moet nog gekozen worden :p)

• Dat zijn 5 van (de landgedeelten van) de regio's op de oude Europese kaart in de RoA-versie van Travian, zoals Codex.

(In het bijzonder: de regio's waar gestart wordt en van waaruit andere regio's ontgrendeld moeten worden.)

(Al dacht ik eigenlijk dat Castra Regina daar niet bij hoorde en het lijkt ook alsof Syracusae in deze afbeelding bij Brundisium hoort...??)

Vlnr en van boven naar beneden zijn het volgens mij:

Caralis

Epidaurum

Castra Regina

Brundisium

Ravenna

Edit: accountnaam vergeten te vermelden *shame*

Anna Nicole

Nl1

Edit #2 (anders wordt het een rommeltje en moeten jullie zo zoeken waar mijn eerste edit bijhoort):

Accountnaam en server vergeten *flushed*

Anna Nicole

NL1

• Spelersnaam: Marenubium
    Server: ts6

Hier worden volgens mij 5 regionen uit de Codex Victoria getoond: Castra Regina, Brundisium/Syracusae, Ravenna, Caralis en Epidaurum.

• de regios van de 5 stammen in codex victoria

error - nl6

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

NL4-2019 Camila Cabello :rom02: OR

Codex Victoria-2019 Somnus & Mors :egy01:

• We hebben 3 winnaars met het juiste antwoord!

Van harte gefeliciteerd: Sikander, Marenubium en Drama Queen!

Ik neem vandaag contact met jullie op via forum PB met de gewonnen Goud voucher.

Het juiste antwoord zijn 5 regio's in Codex Victoria.

- Caralis

- Brundisium / Syracusae

- Ravenna

- Epidaurum

- Castra Regina

task_tub8_solu.png

roa-map-labelled.jpg

minke.png