Victory speech, Nordics X round 3

• After thousands of tortillas

Tulokset: Päivä oli jo kääntynyt iltaan, mutta silti työläiset kylässä 000 t0mbl + aiu = ♥ raatoivat läpi talvisen yön aina varuillaan lukemattomien armeijoiden varalta

" Midget Skandalf " sekä hänen liittoumansa "KuRa" olivat ensimmäisiä, jotka onnistuivat saamaan Maailmanihmeen valmiiksi. He kuluttivat saavutukseensa miljoonia resursseja ja puolustivat luomustaan sadoin tuhansin sotilain. Sen vuoksi "Midget Skandalf" ansaitsee arvonimen "Aikakauden voittaja"

Plan for the server orginally was play solo, do only deffs and definetly not take WW. Well after wwr and ww lvl100 cant call that. So account was Midget Skandalf. I played solo and Wilzu was our account mascot, till Aurinkomatkat kicked Ak5u out of their acc like d68 or something, so I adopted Ak5u to my account play (idle). Then came drama and leaders aka KUSIUSELESS LIIDUT decided that ww comes to my account from matkat. With ww came 2 players too (t0mbl aka alfa and jadsku). day was something like 72. And we started building WW. (Was easier play solo.) Round beginning I just simsed and got 3th village 6th on the server and 4village 5th on the server. But I ”gonahdin” to sims pretty early and all can see that. Day6 leaders aka KUSIUSELESS LEADERS asked that can i do wwr for the ally so I said yes because i’m good teamplayer. So account just was idle sims and queuing rammer. I was highly motivated to play until rollback came and 1,6k rams went to bit because of it. And TG has antique logs with troops so they just called that they can’t do anything for it. Thx for that TG. But anyway biggest thanks goes to skandalf who sitted my account almost every morning 4am-(7-11am). Normally i played something like 7.30am to 2-3am and sitted usually Angry Walrus account. After WW came to my account i started playing nights too so last week has been fun to play when i went 5-6am to sleep because enemys faked my villages and wake up 7-9am to school. But about account i don’t have anything else to tell so i just link my wwr:

https://gyazo.com/c70fcc512ca26836467c7c269e58743f

Thanks for our building ”team” = mostly me and lantti kekman. But t0mbl, skandalf, mastermind, moe, jadsku, ak5u, pav3, tepe and cromeh. JA PRKLEEN VILJASIILO JA VILTAPELTO STNA.

Some hammers what came to our ww (not all):

https://gyazo.com/5172efc2776cdc4a051d1639466d0147

Maybe easiest server ever with this kind of ally. Ally was kinda farssi because of many our leaders stop playing/leading after day 14. We didn’t have nighttime leaders etc. So it’s easy to use old Finnish saying ”KUSIUSELESS LIIDUT”. And still enemies couldnt win with +150 account. It’s kinda funny how guys always do that ”sumu” and still can’t manage to do any ops. Maybe 3 ops from enemies to us(?) and still i bet that some of you are going to cry that we recruit all the good accs. And that aint even true. 53 account in ally and maybe 20 of em were idle accounts. So easy ally to win if enemies could have just ops us. Guys wasted in the last week more than 20 ops hammers to our WW. Why are you building ops hammers if you don’t use em? (if we dont count in those useless attacks to WW). Big #southout for KUSIUSELESS LEADERS AND ENEMIES.

WW-race ally mvps: (me), Oka&Lantti. Especially Oka damn you did great job with deffs. Discoscooter did pretty damn good job too.

Kiitokset:

Thx for every player of our ally, guys did good job with ww crop, only time when kannarit were close was time change on server because TG suk.

Thx for KuRa voicechannel users, love you guys (not all of you)

Tilin omat pelaajat: Wilzu, t0mbl, ak5u ja jadsku

Angry Walrus: Massu, moe, skani, lantti

Kilipäät: servun alfoin tili meidän jälkeen

ykäsonnit: tepe kote redo

keittokeisarit: junnu, epekki, tonttu ja nikkke

ausländer: tapsa pörri ja tana, pelaisitte teki joskus neitsyet

Hive, sute, herry ja wooggi on kans iha(nia) jeesijäbiä

Lian <3

• As leader of KuRa i'm honored to write this message, but first i got to give something to our enemies once again you amassed +100 accounts on oneside to contest us in wwbuilding . + i got to admid i'm bit envious about the rotating little trainers and your wwhammers. I didn't think it is so hard to use the trainers properly if you want some guidance look at our trainer usage.

But lets get to the point.

I promised to come and lead for one server after nordicsx1 been frustrated to the danes leading our alliance so we gathered about 30 accounts of our friends to come and play with us for the autumn server. Ally invite politics at start of the server were kinda low we accepted everyone who messaged to us and to mention few Svalsaim and Frank the tank making work of gods on this server.

Our operation side was lacking from the start of the server when both of our offensive coords decided to disappear, but thank to Junnu we got some ops later of the server mostly against 666 could mention the one where 10 of their capitals lost fields during the same night, but i think Junnu will speak more of those. On the defensive front we were caugth up by Daycares first ops against us ending to Ausländer losing their capital fields, which were quickly boosted back with ally resources, We were prepared to next Daycare op by putting enough deff to stop all hammers to all locations after that catch we got peace for the most of the server only some bad ops against us crop scouts were positive or hammers were at home when we scouted them. Night before our first wwr/wwc usages DD-meta made operation against us aiming for one of our wwhammers shamefully they were succesful with the last wave making the villa disappear from the map containing servers biggest hammer. TG could look bit of how the game works they could not instabuild buildings during 15s split between attacks.... Would have gotten much more out of the server IF i had more time to lead and not to do some IRL stuff all the time, but as you can see we manged it quite fine Junnu taking a BIG role in ally with operations and deff whenever i was unable to so. Nothing much more to tell about the ally except discord channel were on fire with daily offtopics and LoL games/streams. 10/10 would play in this kinda alliance again, if someone with more time in charge.

Some more things that happened;

When artes came we were prepared got most what we wanted + free unique diet when someones hammer did not clear it fully. Account that took unique trainer from natars didn't want to share it with ally hammers even when we offered something to trade to the UT. This ended to us kicking him from the ally not playing for the ally and later he deleted his account we got the unique trainer from natars back.

Case Aurinkomatkat;

they were our third choice of wwholders two accs before them not being able to get anything done. They had a lot of drama mostly involving one of their player we as leaders spent nearly two weeks battling with them ending to us zeroing and chiefing our own WW and kicking the acc from ally. Reason was the same as the text before, putting account goals before ally goals, if you want to do that you can try some other alliance than mine.

And many more dramas with big personalities so most of my time went onto solving things within the ally so everyone or most will stay happy with us.

Praises and truths

Junnu: Got to love the man doing some work for the ally when no one else had the time or did not want to it.

Lantti: We had our own little dramas during the server, but you are one of the best duals what i've had, nice work with the acc. + you or Mastermind writing about our account?

Mastermind: Nice work with the acc quality is always with you.

Moe-: Man with the endless bank account made this server way more easy to play.

Aiu: After thousand of tortillas able to log on to travian and build ww + sit our account at night we were unable to do so.

T0mbl: Mandatory thanks here for the work moving the WW from one acc to another and helping to build it.

Svalsaim & Frank the tank: best guys we could have recruited made work with no whining all the time. Seeing reports of enemy villas gone or hammers countered. GG guys keep up with the good work.

Kilipää: Alfas work from start (d30) to finish.

Rest of the KuRa alliance: awesome guys with bit of personality mixed in here.

Sad truths

XerP: seemed like a good guy when i met you irl, but i don't know what kind of psychosis you had ingame?

TG: How to fix one thing and break five more 101 here.

ps. Sorry to the players of KuRa for me not being able to lead as much that i should have, irl is rough....

psps. Rest in memories Heavens Gate

+Fosselle pulttia, Icylle c ö y t t ä ja moelle cuulaa

-Skandalf // Angry Walrus

• Moro ja terve tutuille

Viiden ja puolen vuoden ansaitun tauon jälkeen oli aika palata pelin pariin Redon houkuttelemana,

morjestamaan vanhoja liittokavereita ja aukomaan päätä vanhoille vihollisille. Aika hyvin totuttuun

tapaani onnistuin tässä. Toki hieman asiaa vaikeutti, että scenen pienuudesta johtuen vanhat verivihollisetkin

alkavat pakkautua samaan liittoon.

LOGI

Hyppäsinkin mukaan Logi-nimiselle tilille muutaman päivän myöhässä, entuudestaan minulle tuntemattomien nuorten

kaverusten kanssa. Tilille asetettiin kovat tavoitteet mm. ww:n otto, vitullinen käyttis ja muuta hauskaa.

Tavoitteelle oli vain kaksi estettä: ww-tilille piti saada eräs tietty varattu capi, eikä dualien aktiivisuus ollut lähelläkään tarvittavaa,

mikä konkretisoitui jo alkuviikkojen aikana. Alkuservun hölmöilyjen seurauksena capin ottaminen venyi neljännelle viikolle. Seuraavat kaksi

viikkoa pelasinkin käytännössä yksin läpi artet ja sitä seuraavan viikon. Kiitti mulle riitti, totesin. Paska tili kaiken kaikkiaan. Servun aikana tuli kaverustuttua

Katuma 25:n pelaajan Cromehin kanssa, joka ystävällisesti ottikin mut hoiviinsa lähdettyäni Logilta. Special thanx for Pro100wbuzie-players.

KATUMA 25

Katuma 25 oli Cromen ja lenkkipoluista pitävän ystävämme Kekkkosen perustama tili, jonka tarkoituksena oli lähteä raksaamaan rompuilla

offia ja scodea.

Koirahan ei karvoistaan pääse samalla tavalla kuin tiikeri raidoistaan ja Kkk tuttuun tapaansa lähti testaamaan pururatojen pitoa kuudennen

päivän kohdalla. Cromeh yksinään simssaili ja scouttaili hetken mitä töiltään ehti. Valitettavasti yksinpelaaminen top10-tilillä

vie aina veronsa ja lenkkipolku kutsui myös Cromehia.

Tässä välissä tili idlaili parisen viikkoa, capi t17-pelloilla floodasi 90% ajasta, mitä nyt välillä kävin kääntämässä capin siiloa sitterin ominaisuudessa.

Tässä kohtaa tilien aikajanat yhtenevät, kun hyppäsin Katumalle pelaamaan. Pahoittelen Cromeh jos välillä tuntui, että yritän määräillä ja hyppiä varpaille,

mutta tässä kohtaa Katumalta tuntui puuttuvan selkeä suunnitelma tilin jatkosta.

Faktit olivat juuri saapuneet, scodejakin oli kasaantunut ja yhdessä tilin ja johdon kanssa päätettiin jatkaa tiekkailun merkeissä, ja otettiin tilille

pikkuhaukka. Tili oli lenkkeilyn takia parisen viikkoa jäljessä siitä, mitä se olisi aktiivisella pelaamisella voinut olla.

Cromehin kanssa asetettiin tilille uudet tavoitteet: sims top10, pakkivoima top5 sekä liiton eniten pretoja.

Johdonmukaisesti alettiin Cromen kanssa raksaamaan tiliä jonotuskuntoon - capi, waret ja kassut kuntoon ja varsin pian tilin kapasiteetti tuottaa pretoa olikin jo

20 kiloa päivässä. Pikkuhiljaa alettiinkin nousta liiton ja servun pakkivoimassa sijalta 35 sijan 10 tienoille, josta hitaasti mutta varmasti korkeammille sijoille.

Loppuserveri tilin osalta menikin tasaisen tappavaan tahtiin, simssailtiin, biletettiin, jonotettiin ja nosteltiin jonotuskylien määrää - lopussa pretoa tuutattiin pihalle

34 kylästä 247.

Ww-vaiheen alettua sain itsekin rivarina (ei se row house) vastuuta ww-sitterinä. Viimeksi kun pelasin, ei ollut vielä kauppareittejä kakkuloiseen, niin pakko todeta

että kauppareitit helpottavat huomattavasti ww-raksausta. Onko se sitten hyvä - en tiedä. Aikoinaan jyvät erotettiin akanoista pitkässä juoksussa ww-vaiheen kestävyydellä.

Tilin statistiikkaa:

903299 tuutattua pretoa, joista elossa servun päättyessä 565k. 99% tappioista peräisin ihmeessä, kun ikinä vihut eivät ajelleet meidän pakittamiin kohteisiin.

SIMS 4. sija, 35960 asukasta ja 38 kylää

DEFF 8. sija, 1281914 pistettä

Pakkivoima sijat 7. / 3.

Kulttuuripiste sijat 4. / 4.

LIIDUT

Pakkohan liiduistakin on hieman avautua, osittain positiivisessa muodossa ja osaltaan negatiivisessa muodossa.

Vuosien poissaolon aikana, tullut paljon uusia naamoja niin liiduihin ja rivareihin, ja pelikin on muuttunut, tosin lähinnä teknisiltä ominaisuuksiltaan.

Ensimmäisenä liiton kannulle liittyessä silmään pisti vanha tuttu moe, joka pelasikin viimeisellä kierroksellani alaisuudessani. Hyvä tyyppi silloin,

tällä kertaa jäi vähän etäiseksi huudellessaan norsunluutornistaan.

Kannulla aktiivista roolia liiton toisena johtajana otti Skandalf, joka jäi mieleen

diplomaattisena, positiivisena ja vittuilun päälle ymmärtävänä ukkona, vaikka itte haastoinkin johtoa julkisesti tahallani. 5/5 ukko pelaisin uudelleen

samassa liitossa. Ihan perillä ylimmän johdon lopullisesta hierarkiasta en ole, mutta käsittääkseni mm. Pörri ja Tapsa olivat tasavertaisia liiduja.

Varsinkin alkuun

Tapsa otti hyvin roolia, vastaili viesteihin ja neuvoi. Valitettavasti servu päättyi osaltasi ainakin osittaiseen idleen fakteista alkaen.

5/5 ukko kuitenkin sinäkin.

Pörri. Heh, liidu jonka kanssa ehkä eniten vanhoihin servuihin perustuvaa skismaa. Osaat olla hauska tyyppi, mutta servusi typistyi jälleen kerran

idleen faktien jälkeen. Serveristä mieleen osaltasi jäi ehkä ylimpänä lause "mun opsut ei mee ikinä seinään", jonka jälkeen lähdit voicesta ja ajatit

lanoja seinälle väärässä järjestyksessä unearkin haussa.

Lisäksi liitossa oli muutamia pikkuliiduja. Nimiä mainitsematta täytyy nostaa hattua eräälle pakkiucolle, joka tunnollisesti yötä myöten sottailit

pakkeja paikasta toiseen. Kiitos siitä.

Menneet servut ovat käsittääkseni olleet varsin helppoja. Tämä valitettavasti näkyi varsinkin tietyillä pelaajilla, jotka rinta rottingilla

tuntuivat julistavan omaa parhauttaan, ylivertaisuuttaan ja pelitietouttaan. Kunnioitusta vanhoja pelaajia kohtaan ei ollut. Yksi asia, johon

kiinnitin huomiota, oli selvä pesäero, jota johdon toimesta tehtiin johdon ja rivipelaajien välille. Se ei ole nykyaikaa, kun jotkut luulevat

olevansa parempia kuin muut.

Loppujen lopuksi, voitettiin. Onko muulla väliä?

LIITTO

Liitto itsessään oli varsin hyvä. Pelaajien keskuudessa vallitsi konsensus yhteisestä päämäärästä. Apua sai aina tarvittaessa niin resurssien,

pakkien ja sittauksen muodossa. Itsekkyyttä pelaajien keskuudessa joitain ulkomaalaisvahvistuksia lukuunottamatta ei pahemmin näkynyt.

Kiitos-lista

Cromeh. Aiemmin ei oo kenenkään dualin kanssa ollut näin saumatonta yhteistyötä! Paikoitellen aivopiereskeltiin mutta osattiin nauraa omille virheillemme

ilman turhaa vittuilua. Ens kierrosta kohti!

Tepe. Koitin sua houkutella jo Logille - hyvä, ettet tullut. Armottomana headhunterina nappasin sut kuitenkin tilille, kun vapauduit muualta. Ehdit pelailee

vain parisen viikkoa, mutta hyvän panoksen toit tilille siitä huolimatta.

Skani - oot hyvä tyyppi. Jatka samaa rataa.

muut liidut

ak5u ja jadsku - ootte tarjonnut parhaat naurut tällä servulla voicessa. Kiitos

XerP - Paska rundin päätös, mutta oot silti hyvä äijä.

Melm, Massu, Lantti, t0mbl ym voicen jäbät. Ihan parasta paskanjauhantaa koko servun. Varsinkin Lantin kanssa ollut kiva muistella vanhoja servuja.

ww-tilin pelaajat

Köysi-lista

IcyTower

Yläkerran kalapuikkoukot

20:17:43 <XXX> redoo mä kunnioitan
    20:18:13 <XXX> mut sua mä vertaan lähinnä rottaan

Djpave/J-Ice @Fix11 // DramaQueen/Brim @fix12 // HUPS!/Aamuset @fix13// Ujo/L7 @Fix14 // Peter Pan/Kamut @fix15 // Katuma 25/KuRa @nx3

Post was edited 1 time, last by Pav3 ().

• Sup guys

After 1,5 years I came back for this game. I planned to come back for making some phals and take that sims 1 spot after all these rounds.

We started our acc with these players: Cipe, Lantti, Mastermind, Moe-, Skandalf and Vetle. We knew that Cipe will be our acc mascot and key member

to use silver in the beginning. Otherwise we didn'n see him playing at all and after a couple of weeks he just left our acc discord server.

Couple weeks after server start Vetle also got his running shoes and went to work. After that there was four guys left to play. Or actually three

because moe- was mainly our gold sponsor sugar daddy keeping his playing hours low.

In the beginning some guys shouted that they can defeat our acc in sims. After all no one came even close to beat us.

In the end we made usual trap guarantee to make as much pop as possible that we could defeat Fällors sims record in T4 version. It went close but after all we broke it

Thank you for all allymembers who donated resources in the end.

This round wasn't calm and nice. There was more drama than in mediocre episode of Salatut Elämät. I had to balance with allys benefit and irl relationships

over month. Even Lantti took over one week jog. But after all this server came to its end.

I could easily complain about what TG did this round but I'm too lazy for that. Two rollback for our account just isn't accetable.

Our acc:

Sims: 1. 86500 59

Off: 196. 23108 59

Deff: 1. 3014436 59

Hero: 1. lvl 327 2694320

Thanks for all guys who played in Angry Walrus and big thanks to our ally members. Unfortunately some of in the ally had some kind of brain damage that I had to think if they

were runaways from Niuvanniemi. Especially Fosse aka Hukka

Thanks and good bye

Fix3 Maveee||Fix4 Maveee||Fix5 MasterMinds MOFU||Fix10 Savages Spirits||Fix11 Coll Smack 420||Fix12 Sivustakatsoja Brim|| Fix22 Radioactive Royals/Kings||Fix23 Puppelit Aapeli||Fix26 Hugh Hefner AD||Fix27 Voldemort Pahikset|| N3X3 Angry Walrus KuRa

Post was edited 1 time, last by Mastermind ().

• Olipa se aika heleppo voitto mutta voisin sanoo et koko liitto kaipais vähäsen köyttä :D Liidut oli kyllä huonommat ku aiemmin olleet tai ainaki semmosen vaikutuksen minä niistä sain.

Joo tosiaan minähän pelasin FireCannonilla pakkia oli tarkotus lähteä tekemään mutta siinähän se vähäsen motimeni ku eipä kukaan nyt ota falangeja kestoiksi paitsi NASTY otti 10K faloja :D Iso kiitos siitä Nastylle. Ainaku tuli pakitusta nii pitihä se arvata että aina tulee semmonen mulle mihin ei tuu ikinä kovia joten kun ihmeet oli pakituskunnossa tililtä löytyi vaan 10K PAKKIPOJOJA PERHANA. Tuliha tossa servun aika kaks hyökkäystäkin mulle mutta ei ne ollu ku tämmösiä: unknown.png

unknown.png

Ja nää tuli tosiaan ekalla viikolla :D Mutta joo ei ollu rundilla tylsää kun JAKEE käski sittaamaan NASTYä öisin nii siellähä tuli raidattua IHA HULLUNA ja iha mukavaa se oli pakko myöntää pakko myöntää. Mutta joo oisin minä enempi FALAA saanu tehtyä jos ois vaa joku ottanu vakipakiksi nii ei ois motivaatio omaa tiliä kohtaan laskenu xD Mitä nyt tosta kiekasta näitä tuloksia katto nii olinha minä TOP 20 Pakkipojoissa kun servu loppu ja reipas 200k pakkia jäi hengii :D

Eli jos nyt siirryttää kiitoksii ja näihin

Eli tosiaan kiitti Nasty tilin pelaajille ja aikalailla kaikille muillekki liittolaisille mut oli siel muutamat tyhymät nii niille ei ja oiskohan kaikille KÖYTTÄ :D

Ois kyllä liidut voinu vähän paremmin pelata et aika kusiuseless niiku AIU tossa aiemmin sano nii semmosia ne oli, jos jollekki eniten köyttä nii Moelle tällä kertaa ku pyys tos heinäkuus pellaa pakkia ja tänää sano et veä kyssit perkele :D

Tämmönen roskaposti tuli kirjotettua ja nyt pittää alakaa pellaa runeskappee ja megamania nii pittää lopettaa tää paskanjauhanta tässä.

-IcyTower aka FireCannon

• I have never been butt f'cked this hard in travian.

Travian team decided to Ban us for 2 days, support didn't answer until we went and cried to community manager that it has been over 24h. Result, we were innocent, and for compensation we got 50 gold. This was more of a spit on the face, than compensation. REMEMBER GUYS! FARMING IS NOT ALLOWED IN TRAVIAN! YOU WILL GET BANNED!!

Rollback... well i don't think i need to say anything about that...

And then came 28.10.2019 . Good operation and performance from enemy crew, even better performance from Travian games once again. We had splitted just enough waves, timed residence so chiefs didn't take the village, and we had 14second gap to build buildings before last 4 waves. BUT we were unable to build during this time thanks to some godforsaken bug.
    Aftermath: Village lost as 2 last targets were destroyed by last wave, 236087 Imperians 151061 Caesaris 23429 Catapults Disapeared. As compensation we got 30 gold. At this point i wished i had barb wire, so i could hang my self.

But i had fun playing with KuRa. Good times, and i hope i can play with some of you in the future!

-Heavens Gate // Hive

SPECIAL THANKS TO DUALS!! and LaiskaSomali

• The devil is in the details

This phrase encapsulates our server maybe the best way. We got the victory, but it never was as easy as it can show. Through difficulties to victory

My speech will mostly tell the story of our account and after that I will specify some of our alliance players and their successes/failures.

Not so muich things to tell about the account, because the plan was kind of simple and easy to fulfill. Some parts will be written in English and some parts in Finnish, that's because some pros & cons are way more easy to write in Finnish for Finnish people.

Before the server and the start of the server

We had had some conversations after the previous NordicX server that we would make few crazy Gauls deff accounts. I would have went with Pörri, but somehow Nikkke & Tonttu managed to turn my head like a week before the start (maybe that was a good choice to switch plans :pepelaugh:. They got me and we decided to make Teuton WWR and at the same time I realized that we would need one more player to fill my possible absences, which would came from assisting the Leaders and helping with the deff calls. I was also already sure that I would have to work for a week just when BP's would appear. It was time to ask Epekki to play with us. That's how account was ready, nearly all same players like always before. Someone could ask why would I always pick same duals, but Why fix it, if ain't broke?

Server started and we managed to get good start with nice 150% cropper, nearly where we wanted. Our priority pick was gone when settlers were ready, so we had to move a bit more far away. We got the cropper and started to make plans till artefacts. Main goal was +100k clubs hammer to Artes, which later on proved to be a bad choice. We got 108k :teu01: + 21k :teu06: + 11.5k :teu07: what we wanted, but should have focused more to sims. Getting greedy before the artes with the troops made a huge gap to our ress production/sims after artes compared to other accounts. It's easy to be afterwise..

Late Game
    Artes appeared and Skandalf coordinated them and we got pretty much good artes. Later on we got even more good ones, when Enemies didnt have troops to clear Unique Diet etc. Need to mention Herry also, he was the one who got small trainer for us from the Natars and nearly instantly after he stole one from the enemies. Cured Curiosity also managed to steal one, which helped us to make short ww-hammer queues. Meanwhile enemies didnt even try to steal those from us, not even fakes were send. Nothing crazy happened on our acc, queues rolled on and feeding was done on diet village which Ausländer made for us. Huge thanks for that!

Duilding plans appeared and no ops from the enemies were seen. Still easy to grow up the hammer when you dont need to have 24/7 deff on your village. Discoscooter was few fields away from us with 24/7 deff-account and that gave us space to breath and made us feel safe next to them. Thank you guys! When BP's appeared, our hammer size was 400k :teu01:+ 90k :teu06: + 42k :teu07:

1st real and wide enemy Ops came like on Day72 or something. Huge hammers were hit to Heavens Gate hammer village and nearly 900k deff wasnt enough. Sadly we lost biggest hammer of the server, but luckily it didnt cost victory from us. That was maybe the moment when we just decided to lift WW level100 as fast as possible. Victory was our main goal, and we got it. The way we got it can be analyzed and shittalked, but I would say we 100% deserved it. Whole server played against us whole time, but managed to do right things only after day70, when everything was already late.

Hammer shot on Day80 (really 78, because of the Rollback)

Analysis about our Ally and enemies

Most part on the analysis about our Ally will be written in Finnish, but to make sure all english speakers get some content too I will tell about us shortly.

As I said on the start of this speech, The devil is in the details, was very correct expression about us. Most of our crew didnt even know how bad problems we had during the server. Some single successful ops against us at the worst times could have easily crashed our alliance to half or several parts. Gotta thank enemies for not opsing.

Most problems were made by one single player. A man whose thoughts and plan changed in days, maybe even in minutes. A man who played on account Aurinkomatkat (Read: Draamamatkat), Xerp.

We could never know what he would do next. First rumblings about erratic player appeared in the first weeks of the game, when we were talking in the voice chat. You could sense the unpredictably from his words.

Somehow we still trusted the Wonder of the World for him at the start. That caused huge drama between Xerp and our leader team. WW-holder priorised sims over the alliance and wonder, which would have meant lose for us. He would never raised the WW level100 if he had had the cake whole server.

Luckily rest of the players on that account had sence on their minds. At this point some of the crew had sensed the situation and even they asked from us, if the Wonder should be moved to another account.

We agreed that, but Xerp didnt gave Wonder away from his acc, which made things way more harder. You cant lower loyalty of your alliance member villages, so qonquering was kinda of impossible. Kicking wasn't an option, because that would have caused Xerp to cata wares/granarys from the ww-village. That would have cost us the victory, but luckily t0mbl told us that he can help moving the WW to another account. So at the night when Xerp was sleeping, t0mbl removed deff's from the WW and lowered loyalty by himself and Midget Skandalf timed one Chief after him -> Wonder was moved. Huge thanks to t0mbl!

After that we still gave him a change to be in the ally, but he gave BP to enemies for free, so we decided to kick him. Right choice in my opinion, rest of the server went nicely and without problems.

Other dramas were considerably easier to handle and things worked like they should in our team. Everyone had clear roles in the team and most of them fulfilled their roles nicely.

When the server started we knew we would not accecpt any kind of Diplomacy from other allies and we would have max 60 accs. It went as we thought and we played against whole server. It was nice to see that you managed to get more than one WW raising up, which made our Victory harder. Trainers were your weakness, you didnt make any good, or even decent WW-hammer with your trainers. You rather decided to give them away nearly for free and the rest trainers what you had, you used them to make normal hammers with them. With better use of trainers you could have easily dropped us more and fight for the victory way more harder. This is it, being afterwise again.

Most of the speech after this will be written in Finnish, but special thanks for English speakers will be given<3

Oma tili (Tonttu, Nikkke, Epekki, Nipsu)

Kaikille teille kiitos servusta. Jokainen hoiti taas osuutensa tilillä mallikkaasti, vaikka omia menoja aina oli. Ylimäärästä draamaa tai huonoa henkeä ei tällä porukalla saada oikein aikaankaan. Tilichatissä hemmetin hauskaa iha sama millon länkytettii. Tontulle erityiskiitos siitä, että hoidit yöt, raskaan (t)yönraataja.

Liiduporukka (Skandalf, Pörri, Tapsa, moe-, Tanaali, Meitsi)

Harmittavan vähälle jäi muutaman miehen hommat, mutta ei tavallaan voi moittiakkaan ko tietää mihin on lähteny ja kenellä on aikaa ja kenellä ei. Skanille sen verran, että ko olis niitä aamusia Arameja jättäny vähän vähemmälle ja lisänny siihen tilalle liiduiluja, nii olis tullu hemmetin hyvää settiä. Enemmän tekoja ja vähemmän katteettomia "lupauksia". Muutaman kerran kävi niin, että oli luvattu jotaki ennenkö asia oli edes varma, nii meni vähän säätämiseksi. Kuitenki nostan hattua pääosin toiminnalle ja touhuille ja sille, että jos virhe on selkeästi sun, niin otat vastuun siitä ja myönnät sen.

Moen idlaus nyt oliki tiedos, koska töissä, mutta pääsit silti tärkeinä hetkinä paikalle, vaikka välillä vähän kyseenalastinki sun ratkasuja aiheeseen, mutta tärkeillä hetkillä paikallaolo pelastiki paljon. Liiduporukasta se, jolta tuli ne tärkeimmät ja fiksuimmat ratkasut tietyissä tilanteissa. Loppujen lopuks ko aina lähtee kelkkaan mukaan, niin kai tää jossain muodossa mukavaa on sun kanssa pelata <3 Pörrin ja Tapsan kohdalla käviki sit vähä surullisemmin, ko meni vähä lenkkeilyn puolelle, josta ei nyt huvita kyllä haukkua, mutta lähinnä harmittaa kun opsu-ukkojen rooli piti olla teillä, jonka jouduin sit ottamaan itelle ko ei opsuja näkyny. Tosin ei näkyny kauheana munkaan toimesta, neljä tuli tehtyä, mutta yks piti perua Rollbackin takia. Jäi vähän paska fiilis itelle roolista minkä otin kesken kiekan, mutten sitä voinu sitten toteuttaa kunnolla.

Tanelle meneeki sit kiitosta siitä, että pakittelit meikän kanssa vähän jokasuuntaan ja jeesailit liiduilussa kun muut punanimiset oli poissa. Kiitosta myös siitä, että menit sankareiden privoihin selvittämään asioita aika herkästä ennen muita. Tavallaan meni välillä varmaan rivareilla asiat sekasin, ko monta johtohahmoa saatto olla yhtäaikaa privassa.

Yhteenvetona kuitenkin voisin pitää ihan onnistuneena toimintana, kun laittaa vielä enemmän sanoja teoiksi koko remmillä. Turha suunnittelu ja "ai pultataan vaan bittii" ja muu öyhöttely pois ja porukalla toteuttamaan sen öyhötyksen sijasta. Vois tulla tuplasti sitä tulosta ja näyttöä rivareille, että saadaan aikaanki jotain konkreettistaki perus-opsujen ja liiton pyörittämisen lisäks.

Kiitos kuitenki kaikille tasapuolisesti, pää osin oli ihan helvetin hauskaa kuiten!

Liitto yleisesti

Suhteellisen monella oli tietty ja aika tarkkakin rooli liitossa ja jokanen hoiti meikän mielestä roolit mallikkaasti. Sillon ko tehtiin hommia, niin tehtiin hommia, vaikka siellä välillä jo IcyTower kyseliki tyhmiä ja kiirehti ja sääti. Välillä, varsinki lopussa meinas mennä pata jumiin. Äijä käyttäytyny ko kunnon ihminen ekat 70päivää ja sitten pakotat jotaki pimeyksiä ja pingailet turhia, nii ei jatkoon tommonen. Jokaseen Scodepyyntöön sai vastauksen hiton kyydillä ja scodet liikkeelle aina ko tarvi. Pakit liikku myös pääosin hiton hyvin, vaikka välillä vähän teetättäki ja porukka ei oikee täytelly pakkilomakkeita. Muut pakitukset meniki sit iha putkeen, paitsi tuo Heavens Gate, kun ei pakit vaan riittäneet lähellekkään ja Capituskaan ei olis pelastanu. Pahoittelut siitä meikäl osalta, olis ehkä pitäny jättää rammereista pakkia pois ja lisätä pulttilappuihin.

Kakkutili (Midget Skandalf)

Aiun alkuperänen soolotili, josta tuliki sit lopulta Aurinkomatkojen suojapaikka kun Xerppi pisti homman läskiksi. Nätin rammerin väsäilit solona ja vähä sittereiden avustuksella ja 100% liitolle pelaamisesta kyllä pisteet sulle. Tommille kiitosta kanssa siitä, että sulla oli munat tehä se kakkusiirtoratkasu vaikkakin vähän ehtoja asialle olikin. Liiton eteen kaikki, josta saa kyllä ison käden, vaikkakin välillä jotakin ihme öyhötystä tuli nähtyä ja pientä yllyttämistä. Kuitenki privat/muut oikeasti asialliset mitä piti keskustella, niin hommat meni selkeästi ja pysty 100% luottamaan siihen mitä teet, eikä tarvinnu menettää yöunia sen takia. Jadskulle kiitosta panostuksesta ja pelitunneista, sekä siitä että pyysit rohkeesti kakkukannulla sittausta/vastaavaa sillon ko et ite ehtiny pelaamaa. Parempi sanoa, ettei ole paikalla, kun että tili vetää idles ja jotaki klassista (kannareita) pääsis käymään. Aksulle kanssa kiitokset serveristä, vaikka yllättävänki vähän ehkä tarvi asioita sun kautta hoitaa.

Sekä Jadskulle, Aksulle, että Tommille "pahoittelut" siitä, mitä Aurinkomatkoille kävi, mutta jokanen teistä tietää syyllisen aiheeseen kuitenkin ja ymmärsitte tilanteen.

WW-lappujen raksaajat

Heavens Gate - Positiivisesti yllätyin teidän tilistä, vaikka Hiven toiminta vähän arvelutti, että tuleeko äkkirageja vai ei, mutta yllättävän vähällä päästiin. Asiallisesti pyörivä tili, jolta sai kyllä kanssa jeesiä itelle jos tarvi. Sotiskierto pyöri 99% ongelmitta, joka helpotti varmasti kaikkien meidän jonottamista. Täyttä suorittamista, mutta surullista, että lappu meni sitten bittiin ja vieläpä niin lopussa. Kiitos kuitenkin!

Nasty - Siinä oliki sitten tili, joka vähän arvelutti ennen servua, mutta kävi ilmi että oliki ihan asiameininki. Fosseki säästi raget ja pienet quitit tilichattiin ja tilin tulos oliki sit suhteellisen kaunista katseltavaa. Jakeelle, Fosselle ja Lianille kaikille iso kiitos hyvin toimineesta sotiskierrosta, komeasta lapusta (vaikka vähän meniki pakitukses), yleisestä hyvästä hengestä pienestä myrkkyilystä huolimatta. Ehkä se tuo teidän Lian pelasti joiltaki äkkipikasuuksilta tilin.

Benizakura - Kaks Alfaa tekemässä taas lappua, niin ei voi kun hattua nostaa. Ite koitti taistella perässä ja päästä välillä ohiki lapulla, mutta lopussa karkasitte kauas. Helvetin komea lappu, 100% ongelmatonta pelaamista ja myös pakit liikku sittereiltä teidän toimesta nätisti.

Asriel, Gunz for Hire, Zyzz, Hurja - Kiitos teille kaikille, Epii väsäs komean Gallilapun ja saiki sit ajaa ekana kakkuun, ilman kitinöitä. Immortalin tili sit pyöriki öisin aikalailla meidän tilin sitteröinnin toimesta, mutta siinä kai se meni samalla, kun oma tili. Tonttua saa pääosin sittauksesta kiittää. Hurjilla taas homma pelas suht itsenäisesti ilman ongelmia ja moe- kävi välistä vähän neuvomassa. Zyzzin tulos nyt oli mitä oli, mutta yksin soolona vähällä ajankäytöllä, niin teki tehtävänsä. Muumille anteeksipyyntö rageista/vastaavista kun meinas mennä tilin toiminta itellä vähän huuruun ja saatto tulla sanottua välillä aika ronskistikki.

Scodetilit (Katuma 25, Cured Curiosity, BHold Guy)

Scodet liikku sillon ko pyys, tilin kokoonpanot vähän eli servun aikana, mutta silläkään ei ollut vaikutusta toimintaan. Tasaista suorittamista viikosta toiseen. Pav3lle täytyy antaa propsit siitä, että jätit sen alun inttämisen pois ja yhtäkkiä olit ko uus mies. Sua jopa jakso kuunnella voicessa ja aloin ymmärtään. Redolle kiitosta siitä, että ymmärsit ratkasut vaikka kyselitki jotain miks tehtiin sitä ja miks tuota. Sai välillä hyviä vinkkejäki. Kotelle kiitos scodejen liikuttamisesta, mutta harmi ko unesota tarjous ei kelvannukkaan sit. Tepelle kanssa kiitosta liitolle pelaamisesta, etkä heittäny asioita läskiksi, vaikka eripuraa unesotistarjouksesta tuliki.

Pakkitilit

Angry Walrus - Lantti, Massu, Skani, moe-, Vetle

Homma pelas ja kaunis tili kyllä. Koko tilille yhtälaisesti iso kiitos siitä, että pakit liikku sillon ko pyys. Massulle ongelmattomasta yhteistyöstä, mielipiteistä ja voicetorinoista, Skania ja moea kiitinki jo aiemmin. Lantille sen verran, että täältä tulee nöyrä anteeksipyyntö siitä, että sinä olit se, joka oli alunperin oikeassa asioiden suhteen. Tiedät itsekki kyllä minkä. Ehkä tästä eteenpäin on toivottavasti viisaampi ko ennen, ainaki arvotus sua kohtaan kasvanu entisestään kierroksen aikana.

Discoscootter, Ausländer, Röyh, Musahi, Harambe ,LaiskaSomali jne muut

Kaikille kiitos hyvästä pakkienliikuttelusta. Ausländerille erityismaininta tosiaan siitä, että unepullan kanssa teitte kyliä ympäri karttaa. Kerranki Unepulla oli liiton epäitsekkäimmällä tilillä, niinkö kuuluu ja ilman mitään ongelmia.

Discoille kiitos tuesta ja turvasta vieressä. Harmi ko Petrn quittas sit, mutta onneks pakit liikku ko pyys! Wooggille kiitos pakeista kanssa ja ruokinnasta! Saumatonta yhteistoimintaa.

English Speakers

Svalsaim, Medic & Frank The Tanks - Thanks for playing with us, it was a pleasure. You hunted so much offs to home, which made our server way much easier at Origo. Thanks to Medic for those nice Druids which helped us at the end of the server <3 Hope we will see you all again sometime!

Yleisiä kiitoksia

Melm, Gerald, Nikos, IcyTower, Qummi, Cipe, Pixell. Kiitos myös kaikille muille

Ehkä se riittää tältä erää, kun moni odottaa tätä puhetta jo ulos, niin on aika julkaista tuotos.

Mä myrkytän itseni!

- Junnu

Fix3 Missä-X | Fix6 BaX | Fix14 BaX | Fix15 BBQ | Fix19 BaX-Power | Fix20 BaX-Power | Fix21 Hanuristit | Fix22 Pocahontas | Fix23 Puppelit | Fix24 BaX |Fix26 Sariel | Fix27 Saint Lucifer | Fix28 Kivimagneetti | Fix29 Jake Bölök | N3x Moonshine | N3X2 Kauppisen Pete | N3X3 Keittokeisarit |

• Tulihan se voitto sieltä vihdoin

Näin alkuun tulee muisteltua, mistä kaikki omalta osaltani sai alkunsa tämän porukan kanssa. Päätettiin Tompen ja Hertsun kanssa lähteä pelaileen pitkästä aikaa fix 29:lle. Monien käänteiden kautta tie vei tuolloin TGIF liittoon. Tuo servuhan meidän osalta meni vielä oikeastaan opetellessa, miten tätä peliä oikeasti pelataan. Jotain varmasti tehtiin oikeinkin, kun invit tuli seuraavallekin servulle. Siitä sitten jatkettiin Nordicsille. Tuo servu tanskaliidujen johdolla oli mitä oli, joten ei siitä sen enempää. Moe taisi laittaa tuolloin jo servun loppupuolella, että onko kiinnostusta lähteä mukaan syksyllä peleille. Skandalf sitten lähestyi uudelleen noin viikkoa ennen servun alkua. Lopulta lyhyen pohdiskelun jälkeen oli helppo lähteä mukaan, kun tiesi ketkä tätä liittoa liidaa.

Sitten servun tapahtumiin

Alusta asti oli selvää, että lähdetään Tompen kaa pelaan teutonia ja Hertsu pelaa gallipakkia, jota myös me pyöritettäis sittereinä. Alkuun ei ollut vielä varmaa, mennäänkö useemmalla käyttiksellä vaiko rammerilla. Taisin Tompelle sanoa, että katotaan miten servu lähtee käyntiin. No tähänkin kysymykseen saatiin selvyys noin d10 kohdalla, kun Skani laitto viestiä: Tehkää rammeri, mielellään sellanen ihanvituniso. Askelmerkit loppuservulle oli näin ollen selvät. Meillä oli alusta asti selvät suunnitelmat, mitä raksataan, milloin raksataan, ja millä tahdilla uusia kyliä pitää saada pystyyn. Hyvin onnistuneiden faktihakujen ja parin opsutun sotiksen kautta oli helppo lähteä jonottamaan, kun kierrot oli lyhyitä ja kierto pelasi mallikkaasti. Tästä kiitokset Hurja -tilille ja Aiulle. Itse servuhan oli melko leppoisaa pelailua, kun vihut eivät juurikaan vilkutelleet Daycaren alkuservun opsujen jälkeen ennen muutamaa viimeistä yötä. Loppuservusta kylis alkoi kuitenkin viedä mehut miehestä, mutta onneksi jaksoin loppuun asti. Lopulta oli suuri helpotus päästä ampumaan rammeri kohteeseensa d80 kohdalla. https://gyazo.com/18cb67f1e654975f074bfe64584ca2bc

Ja sitten vielä kiitoksiin

Tomppe - Velipoikaan voi kyl aina luottaa. Hommat toimii aina justiin niinku sovittu.

Hertsu - Äijän kaa aina yhtä mukava jauhaa paskaa discordis. Ja sun tilistä voi kyl moni pakkitili ottaa mallia. Pakkia alusta loppuun. No questions asked.

Skandalf, Junnu, moe- ja Tanaali. - Tän ja edellisten servujen jälkeen voi kyl sanoo et äijiin voi aina luottaa. Te olitte se syy, miks lähin tälle servulle mukaan. Kiitos. <3

Svalsaim and Frank the motherfucking Tank - Our two crazy ops accounts. Countless destroyed villages. It was so much nicer to play on the same side this time compared to first Nordics server. 8)

Lopuksi kiitokset vielä koko muulle KuRa liitolle.

- Late / Benizakura

FiX 29 Kätilö @ TGIF l NordicsX1 Gambina @ AH l NordicsX3 Benizakura @ KuRa

d80 Rammer

• Congratulations to the winners.

Started round with handful of accounts, everyone got their roles and figured out that most of us would be playing mix with enough deff and war hammers to bully people. Went for ops early, got one cap down, walled in the second ops and then people started slowly just disappearing. Then we lost our other teuton due to 2 people playing from same household and "somebody" was sure it was against the rules. Go figure I guess. Then more people started quitting due to IRL-reasons so we had pretty much 1 full deff account, 1 full off account and 2 mix accounts (and 2 newbies I didnt know) left after artis, rest of the accounts were ran by sitters and mostly used just to park phalanxes.

After artis we tried to steal large diet from DD couple times, didnt really care enough to plan anything other than "just fake couple villages"-level of stuff and not so surprisingly ended up walling both times. After that we just decided that we just put our sights to WW-rally and start pushing deff and make the hammer if we happen to have resources. At first though we would be going to support our neighbors (MM) but as was seen and noted on the forums, NSS ended up being the much more worthy opponent against KuRa in the end so figured out that we'd go with them instead.

Ended up offering ally somewhere around BP's, they accepted and we started talking. A nice bunch of players in both of those alliances but lack of experience and just general knowledge was very apparent. From what I understood, they ran a lot of operations, but the target was not the big boys who were dominating the server, it was their rival CIA/AC. I dont know if they realised that KuRa was the real opponent to beat at BP's or when but anyway it was too late. Many things could have been done better, be it using the war hammers at the end more wisely or anything regarding the arti usage but hopefully they will learn from the advise given. But I must say that im proud that the guys got the one big target right and managed to zero the WW-off. I would have gone mad if the server was extended more than it had to be. Big thanks and congratulations to Putin for planning stuff and being a great "student". Hopefully you learned trick or two for future rounds too!

I think the time is right for a break from Nordics and to go see the world again. It has been fun, met some great people from DD and NSS, but seeing the same faces and servers going the same way time after time is pretty boring in the end. Hopefully the player base will mix up some more and I'd hope more people who really know how to play would go in these smaller "noob" allianes to teach people instead of joining the "easy win"-alliance with strong premade core and capable leadership. There are lots of people willing to learn new tricks if there would be some people willing to teach them.

Anyway, thank you NSS/DD, Ryysy, Neve, Minzi, Justi, Just4Fun, Shut, minapa (kiitos animetyynyneuvoista). Thank you Putin and rest of the off group.

Big :thumbdown:to TG for a lot of stuff. Buggy patch after buggy patch, rule enforcement team just running wild, zero understanding of the customers, compensation worth next to nothing, not listening to the playerbase etc.

• Only thing I actually wanted to say was "ggez", but I guess I'll write couple of other things also. There isn't all too much positive things I have to say, but luckily there is enough.

TG screwed this server extremely bad. Giving our account 2 punishes for not doing anything wrong, for example. Game automatically gives the first punishment for "Bots & Scripts." After couple of days, they figure out we didn't have bots, and rollbacking the account to the previous state, when we were already ahead of that point. Extremely lovely work. Obviously there was other things also, but this really isn't the place to talk about the screw ups from TG.

The account was actually really chill, I can't even remember ever really being stressed all too much about the account, even though I used a lot of time on it. We got lovely sims1, def1, hero1 and made the most phallies in the server. Had around 700k phallies alive when server ended. 59 biggest villages in the server.

There was some drama inside the account and alliance, which actually managed to get me go for a jog, which I'm not used to do. Everyone from us could have handled those drama problems better, including me. I have nothing personal against anyone from the ally, but this really wasn't the most joyful server I've played, even though here was good things also.

About more positive topics, there was a lot of new faces for me, and most of them were extremely awesome persons. For example Vetle was really awesome, and I loved to have the conversations with him. He handled the early game pretty well, and I was never really overworked during the round, which also surprises me.

At the same time I didn't do all too much for the ally, but in the other hand I did pretty much. Had pretty high hours on sitting other accounts, made couple of POSSUJUNA, and one ops. Some other small things also obviously.

In all honesty, I'm surprised we won, even though enemies did have more def than I expected. It was also weird to play as a crew member and not as a leader, but I think I could get used to that.

Thank you everyone from KuRa, and I make exception and say others than only my duals by nick.

Mastermind - tietenki sua pitää kiittää. Vaikka suolanen sulle(kin) olin servulla, niin pakko myöntää, että oon ilonen että jeesasin sulle vihdoin sen sims1. Oot kyl hyvä jäbä overall.

moe - en kyl tiiä, pitäiskö ennemmin antaa vaan runtua kun jotenki sait mut mukaan runille. En vieläkään oo tainnu missää vaihees lupautua pelaa servul, ja servu kuitenki jo ohi?

Vetle - Actually I'm really surprised how lovely our conversations were. You also were the only one who was interested at all by my pokemon talking from the account. I'm pretty sad you couldn't finish the server, and that meant we also didn't talk more.

Skandalf - yks syistä miks lähin sit servulle. Halusin nähä mihin pystyt liiduna, ja valitettavasti sulla ei sit ollu aikaa liidaa kunnolla. Ehkä oli vähä väärä aika sen selvittämiseen, mutta tuttavuus sinäkin kuitenkin loppujen lopuksi. Kokemukset on kokemuksia. :)

Punainen ylitse mustan - äiä kyl iha ykkösjäbä. Mietin kyl että koskakoha kannat meikää lolis...

Lian - ihana liiton rehellisin. :peepolove: Harmi etten oo tainnu koskaan aiemmi pelaa sun kaa samas liitos. :(

Pav3 - se päivä kun näin sun joinaavan discoon, voin kertoo että mun epäilykset sua kohtaan samas liitos oli lievästi sanottuna aika valtavat. Ihan hyvä tyyppi sä sisimmissäs oot, vaikka et sitä aina haluukkaa näyttää.

Aiu - oot kyl kans ykkösjäbä. Kiitti sittauksist ko sitä tarvi, sekä seurast noin yleisesti ottaen.

Junnu - koskakohan viimeks en oo kiittäny sua runin päätyttyä? Teikän kans kyl oli terror duona servun kovimmat pelit lolis.

Tomppa - tais olla eka kerta meilläki ko pelataa samal puolel? Tai siis mä pelasin. :pepelaugh: Ei mut, teikän kaa kyl oli hyvä jubail pitkin servuu, asiast ko asiast. Tekis mieli sanoo että jeesasit asias ko asias, mut en tainnu koskaa jeesiä pyytää...

Fosse - mies jota en uskonu koskaa kirjottavani kiitoksiin. Legit yllättyny, että käyttäydyit noin hyvin.

Jadsku - oot varmaa jo aika ärsyyntyny kun 11 nimeä jouduit lukemaan ennen itteäs. Mut tärkein viimesenä, eiks je? Oot yks niist hyvist uusist tuttavuuksist. <3 Voisin monesta asiasta kiittää, mutta uskon sun tietävän itekin kuinka kiitollinen oon kaikest, vaikka olitki ilikiä.

Yleisesti ottaen kaikki jotka discos hillu, joiden kanssa olin tekemisissä. On muitaki jotka ansaittis kiitoksen. Also special thanks to Svalsaim & Frank the Tank. You guys did good job this round. o/

Tää tais olla liiton mottobiisi:

Ainakin liiton discossa värit täsmäis. Punaista päin ei käy hyvin, keltaisen kohal viel tarvii miettiä. :pepelaugh:

Account statistics:

Suurimmat pelaajat

1. Angry Walrus KuRa 86500 59

Parhaat puolustajat

1. Angry Walrus 86500 59 3014436

Suurimmat sankarit

1. Angry Walrus 327 2694320

I don't know if I will play next round yet. Anything can happen I guess?

Kaikkien rakastama Lantti aka [tid40]

Edit. Ainii, ja meikä kuitenki nimes liiton, nii tarkottaako tää sitä, että mun liitto voitti? :pepelaugh:

Fix11 ForeverNeitsyt @ HM | Fix13 krasny/Marttyyrit @ O | fix14 Smurffit! @ BILL | fix17 Avast @ RPN | fix18 Wannabe @ I.T | Fix19 Baby Alice @ RuRo | fix22 Frozen @ Prinssit | Fix23 Puppelit @ Aapeli | Fix27 Saint Lucifer @ Pahikset | n3x3 Angry Walrus @ KuRa | tc3/2.5 royax @ TurVa | ts2 marse @ Sirkus | ts4 Ned Kelly @ FF | ts3 Taylor Swift @ -/lia | ts4 Victoria @ Kiira

Post was edited 1 time, last by Evil Doctor ().

• Hei,

Luulin, että liki 7 vuotta sitten kirjoittamani voitto-/kiitospuhe olisi jäänyt viimeiseksi, mutta tässä sitä jostain syystä taas ollaan.

Päädyin Cipen jukuttamana pari päivää ennen faktien tuloa velipoikieni "hyvän ystävän" Jakeen tilille pelaamaan. En tiedä, miksi suostuin, kun olin aiemminkin torjunut kaikki duali-kyselyt suorilta käsin. Varmaan uteliaisuudesta ja säälistä, kun kuulin, että tilillä ei ole muita pelaajia.

En tiedä, olisinko suostunut, jos olisin alunperin tiennyt, kuinka kovatasoisesta ja työläästä tilistä on kyse, eli Nastysta. Nasty oli tuolloin raidien top3 ja top2 simsistä. Peli veti kuitenkin nopeasti mukaansa ja pelimekanismin yksityiskohdat palautuivat mieleen. Ekana pelipäivänä en muistanut edes, miten vaihtaa sankarin kotikylää. :d

Tilistä:

- Raidi-1 kahdeksatta viikkoa putkeen (kas sattumalta siitä lähtien, kun tulin tilille :monkaHmm:)

- offi-top3

- sims-top3

- kolme kivaa käyttistä ja ww-lana, joka tosin vähän oli kärsinyt pakitettuaan liiton pullafaktissa jonkun offin menetyksillä 38k imperiaaneja ja 3,8k pultteja. WW-lanan rippeet 215k+202k+21k ajettiin DD:n ihmeeseen pudottaen ww:n tasolta 87 tasolle 52.

Liitosta:

Ensivaikutelma päästyäni liiton discordiin oli, että olin joutunut erittäin sekopäisen sakin kanssa pelaamaan, mutta parin päivän sopeutumisen jälkeen tajusinkin liiton olevan täynnä mustalla huumorilla varustettuja huipputyyppejä. :peepolove:

Suurin osa pelaajista oli osaavia, oma-alotteisia ja valmiita ottamaan hetkeksi vastuuta, mikä oli tosi hyvä, sillä liidaus oli varsin vähäistä. Varsinkin yöaikaan sekä ww-taiston aikana.

Hyvää liitossa oli kuitenkin esim. rivarien roolitus (pakkipelaajat, haku- ja ww-lanat etc.), faktien kierto, pakitusten järjestelmällisyys silloin, kun pacciuccoja oli paikalla.

Kiitokset:

Dualini: Jakee ja fosse. Reippaita ja söpösiä poikia.

Icytower: +1 raidijäbälle, ilman sun öisiä sittauksia tästä ei olis tullu mitään. Kiitos myös yläkerran jätkistä.

WW-raksaajat: Aiu, tombl, jadsku ja Katuman tyypit. Erityisesti Aiulle, joka otti päävastuun raksauksesta ja raksaamiseen vaadittujen faktien suojelusta.

Liidut:

kiitos Junnulle hyvistä opsuista, faktikiertojen järjestelystä, pakituksista ja siitä, että olit aina tavoitettavissa:peepolove:

Skanille kiitokset hyvästä liiton perusrungosta ja liidauksesta. Ja pahoittelut liekistä, mitä oot saanu liidauksen vähäisyydestä. Oot kuitenkin ainut alkuperäisistä(?) neljästä liidusta, joka ei afkannut. Kiitokset Tanaalille, kun monena yönä skippasit yöunet ja järjestit liiton pakituksia. Kiitos siitä, että olit Junnun tavoin tavoitettavissa, jos tarvitsi pakkia.

Lantille kiitokset, että otit loppuservussa tilanteen haltuun ja järjestit hyviä possujunia.

Vihuille kiitos loppuservun aktiivisesta opsuilusta. Varmaan aiemmin olisi kannattanut aloittaa ja jättää keskinäiset nahistelut sikseen.

Kiitokset voicen laatuseuralle, joka teki ykstoikkosesta raidaamisesta vähän siedettävämpää:

-Aiu: kiitos myös kärsivällisestä lol-manageroinnista, joka ei toivottavasti kuitenkaan lopu servun myötä:peepolove:

-Kote: kiitos matomoikista ja muista moikista :peepolove:

- Tepe: oot hyvä tyyppi :peepolove:

- Redo: muru :peepolove:

- Pave: muru :peepolove:

- Junnu: peepolove:

- Hivens gate: kiitos ku vihdoin hyväksyit mut lol-kaveriksi :peepohappy:

-Lantti: liiton hyväkäytöksisin :peepohappy:

-Cromeh, Jadsku, Tanaali, melm, massu

- xerp: kiitos ja pahoittelut

-Icytower: kiitos kaikista sanonnoista, jotka voin törkeesti ottaa omaan käyttöön ja olla :crococool:

//Lian

:peepomad:

• Jahas, jotain sanottavaa? No ehkä muutama sana. No mistäs se ajatus taasen lähti?

Noh... XerPin kanssahan saimme n3x2 lopussa mahtavan idean, tehdään tili ja Jadsku matkaan mukaan > eli tällä kokoon panolla lähdettiin matkaan ja heimoksi määräytyi gallialaiset. Jokseenkin saimme iloksemme matkaan vielä t0mblin, ilmeisimmin XerPin painostuksesta märkänä baari - iltana.

Tilinnimeksihän lutvautui loppujenlopuksi Aurinkomatkat, tunnetaan myös nimellä Aurinkodraamat tai draamamatkat, josta myöhemmin lisää.

Mitä tavotteita meillä oli?

:Käyttiksiä, pakkia ja sims 1

No miten kävi? Kaikkihan sen näki, osa jopa tietää.

Alussahan kaikki meni kuten piti pakkia tuli offia tuli ja simssikin sujui vallan hyvin (tämä sujui draamoihin asti). Jossain kohtaa vaan todettiin pakkien teon täytyy jäädä jos haluamme haastaa vielä walruksien (moe-:n) pohjattoman lompakon, no näin teimme.

Päivät vieri 3 käyttistä joita harvennettiin hyvää tahtia, Walruksien tahdissa yritimme pysyä simssissä ja hauskaa oli.

Servun edessä tosin vaikeudet alkoivat. Kahden meistä vei yksi videopeli jota nyt en tässä mainosta. Yhtä (minua) painosti irl työt niskaan ja no tili oli pääosin sitterien käsissä ja no Jadsku kyllä kantoi minkä ehti. Kuitenkin pelaajien pikkuhiljaa palautuessa tilille saimme Jadskun lähtemään muutamaksi päiväksi tililtä liiallisen vinoilun ja no melkein kai sitä kiusaamiseksi voisi sanoa.. vuoksi.

Kuitenkin anteeksi pyyntöen saattelemana tjsp. Saimme yhden tärkeimmistä kantavista voimistamme takaisin.

Taasen päivät vierivät ja sitten hoksaan, että mitä ihmettä salasana ei passaa??? Kysyn mitäs nyt tapahtuu ja no kuulen että lensin tililtä pihalle, kun en ole tehnyt mitä olen luvannut..:D (ihan näin kyllä ei ole tapahtunut mutta...) Tästähän en tosin syytä ketään paitsi jollakin taisi psykoosit kasvaa liian suuriksi?

Otinhan asiaan kantaa kyllä kuuluvaan ääneen ja Aiu nosti "hirveän metelin" asiasta :peepolove: ja sanoi heti jos haluat pelata tervetuloa täältä et saa kyllä kenkää. Eli tuumasta toimeen ja uudeksi tiliksi sumpliutui Midget Skandalf.

Loput tilin etenemisestä tuleekin Aiu:n puheesta selviksi, joten siirtykäämme aiheeseen liitto.

Moe-:han tuo meidät ns rekrysi liittoon joka nyt ei täysin pettymykseksi missään vaiheessa itseään osoittanut vaikka liidut lenkkeilivätkin ahkeraan. (KUSIUSELESS LIIDUT)

Mitä itse olisin enemmän kaivannut olisi olleet opsut. Tilien toimeen kuva joissa pelasim oli loppujenlopuksi nii yksinkertainen etten itse voi muusta liiduamisesta syyttää.

Isoimmat kiitokset sitten:

Kusiuseless liidut: Näytitte että tekemättä juuri mitään voi voittaa.

Aiu: Otit tilille hellään huomaasi hellästi rakastaen.

Jadsku: Pelastit monta hetkeä kun muilla ei ollut toivoakaan pelata, kestit vittuilua, huonoja päiviä ym ym ym ym. Ei voi kyllä kun hattua nostaa ja kiittää huikeasta kierroksesta.

t0mbl: Kaiken sen kullan jota Aurinkomatkoihin sijoitin osasit käyttää harkitsematta pidempään kun antaa palaa vaan. Muutenki pidän tavastasi aukoa päätä. :peepolove:

Skandalf: Kiitos että mahdollistit sen että kakkukannulla eiollut "sääntöjä" (oli muute paras kannu liiton kannuista). Lisäksi johtamisesi oli hermeettistä katsottavaa :pepelaugh:

Melm: Vahdit kun itse olin kusessa (vrm töissä) omalla pelivuorolla iso kiitos. Muutenkin huippu tyyppi :pepelove:

Loput Walruksien pelaajat: Kiitos sittaamisesta ja muista hyvistäkin neuvoista pitkin servua.

Voice porukka: Iso kiitos. Oli mukavaa viettää aikaa voicessa ja kuunnella HULLUJA juttujanne.

Junnu: Nämä vähätkin opsut joiden sendiajoiksi sait sellaiset persereikä ajat etten itse saanut kun ehkä 3 aalto attia lähetettyä, mutta kiitos kuitenkin nämä tekevät tästä pelistä pelattavan.

Kaikki jotka unohdin syystä tai toisesta mainita olitte varmasti mahtavia. Iso kiitos KuRalle ja vihuille. Oli "draamarikas" servu ja ehkä tätä vielä joskus pelataan.

//Ak5u

• Thanks for the round guys! We on svalsaim entered this server with frank, medic, sniff and couple of other accounts, with no alliance or plan really. luckily for us skus from sniff account knew some leaders in kura and got us in there. We never regretted the choise we did by joining you guys and i've made bunch of new friends.

At the end of this server we ended up with;
    rank 28 pop (Didn't sim much this round and since we went for level 20 fields with 150% cap we didn't have too either + raiding) We finished rank 6 res total this round with only 28 villages.
    rank 2 off (2209914 points. 17k behind frank). We didn't manage too splat our last hammer at the end due too lack of time and this is what we had left; https://i.gyazo.com/efeacfebc5c645dd724bfb1ad02166c6.png.

rank 2 hero (2693254 points. 1k behind walrus) Walrus deserved it tbh. Crazy def acc. wp guys

rank 36 def (443423 points)

The enemies didn't have many OPs ally based as mentioned in several posts earlier here(thank god for that), but we were constantly a target and had reals/fakes every week from artie realise till end of the server. Sadly we didn't save all the reports this round, but here are some of the enemy hammers who tried too attack us;
    https://i.gyazo.com/c0fdf614749b8d3931865bed9d4c64d5.png

https://i.gyazo.com/fe7e3be7d0b865bcd59207adaf150571.png

https://i.gyazo.com/850dfecd74817be06b3306ae09638d5f.png

https://i.gyazo.com/adbe0378d45c8313713a113384922937.png

https://i.gyazo.com/f077f58562c94695881b35da7546e71a.png

https://i.gyazo.com/352bafd5e795f124fece6d555418fc3c.png

https://i.gyazo.com/43a5dfd0b679f558aa5e0c2270cdeafb.png

https://i.gyazo.com/c33999e00e490b1226bb0aa61d60da22.png

https://i.gyazo.com/8edc262a1378db4f7bd1a521a57747b9.png

https://i.gyazo.com/db21442b14c10d0a6d995b8d133c41c9.png

https://i.gyazo.com/d5860fee25f6b6ca103a2149d50b80d7.png

A special thanks too kura defenders who were always providing def for us whenever we asked <3

Our 2 best offensive hits;
    https://i.gyazo.com/b218fd5efe32dcc1c080e5acb6381069.png

https://i.gyazo.com/65c18a64e0f01d2fd9285fb76a73e0ac.png

Would also like too mention our 3 scout accounts, CC, bhold and katuma. Always scouting what ever we asked for and was a huge part of us being able too hit so many villages in the origo this round.

Would love too play another round with many of you, but next time from day 1 please!

~ JORMA

• Jaahans, kaipa itekki pitäis jotaki kirjotella lyhyesti liitosta ja tilistä.

Liitosta:

Liiton suunnittelu ja perustaminen alkoi joskus ekalla nordicsilla joskus sen loppupuolella kun oltiin kypsiä tanskalaisiin ja piti tehä liitto millä pelataan voitosta ja että maksimissaan tilejä löytyy se 60kpl. Eli tiedettiin jo silloin että ilman diploja tullaan menemään koko runi & tullaan pelaamaan kaikkia vastaan. Mukaan suunniteltiin liiduporukkaan aikalai alkuun meikä, skani, pörri, junnu, tanaali ja näistä junnulle & tanelle pakkiroolit edellisten servujen näyttöjen perusteella + että tiedettiin aikalai varmaksi että liiduilussa jeesailu on aina hyvästä ja niiltä tulee sitä apua ilman kysymättä mistä löytyy myös syy miks nää sankarit pysytteli "vaan" pakkiucco roolissa, eikä esim abustajana tms. Tapsan tulosta liiduporukkaan en oikeestaan edes muista, lienee ollut pörrin maininta vaa et tapsa tulee hoitaa hommia sen kanssa ja ne ottaa opsupuolen omalle kontolleen eikä siihen ollut vastaväitteitä kenellekkään. Meikän duunit tiedettiin jo silloin joten olikin ainekin tälle porukalle selvää miten pystyn about jeesailee tossa touhussa (huonosti), mutta niinkun huomattu taasen että se pienikin apu on selkeesti plussaa. Noh, siinä kun liiduporukka oli kasassa niin ruvettiin miettimään rivareita, niitä löyty heti kättelyssä likemmäs kolme-neljäkymmentä pelaajaa kun tiedettiin kuka pelaa kenenkin kanssa ja niitä sitten käymään läpi ja kutsumaan mukaan. Loppupeleissä tais käydä niin että meikän kautta tuli likemmäs 20 tiliä liittoon, loput enemmän tai vähemmä ulkomaalaisia/tuttuja tms servulta poimittuja ukkoja ja näillä ruvettiin sitten voittoa kasaamaan. Capipaikat oli suhteellisen perseestä meidän alueella vaihteeksi, mutta kumminkin saatiin kuin saatiinkin suurimmalle osasta porukkaa semmoset capit kun oli toiveissa kun tilanne selkeni niiden suhteen. Osa lähti vähän kauemmas ja sinne koordinoitiin enemmän tai vähemmän pakkitilejä lapputilien lähelle ja näillä mentiin eteenpäin, kovin moni ei tainnut edes juosta capeistaan ohi?

Kiivasta keskustelua käytiin sitten vaihteeksi tilien suunnitelmien & liiton tarpeiden välillä liiduporukan kanssa ja tultiin tulokseen että X määrä pultti ja ramilappuja tulee kun katottiin näitä läpi. Harmillisesti muutaman oikun kautta jokunen lappu tippui pois suunnitellusta aktiivisuuden/töhöilyn/vastaavan takia ja liitolle tais jäädä määräks 4+5 laput (rami + kivi). Sotiksien puolesta olis ollu erittäin helppoa jonottaa enemmänkin, mutta eipä ollut halukkaita ja näiden pakotusten jälkeen ei myöskään varmaan jollain tavalla viitsitty muita käskeä tekemään jotain lappua, kun noissakin on jo pakiteltavaa ja vahdittavaa. Mutta jotakuinkin näistä tuli kuin tulikin ihan kelpo laput ihmeeseen, välillä näyttäen osan osalta vähän huonolta. Liitolle oltiin jo ennen servua merkattu ukot ketkä hoitaa skodeilun ja se menikin enemmän kuin hyvin. Saatiin tarvittavat määrät haukkoja ja aikalai just ne mitä kaavailtiin joten oltiin aika vahvoilla senkin suhteen. Sinällään harmillista että näitä käytettiin niin harvoin scouttimaan lappua himasta vihun opsujen aikana, mutta tietyllä tavalla myös ihan ok, päästiimpä helpommalla. + kyllä ne scodet silti juoksi aika ahkeraan tahtiin muissa liitoissa. Mutta noh, palataampa vähän liiduporukkaan ja niiden vastuisiin. Pörri oli ennen fakteja suunnittelemassa opsuja jo, mutta kuinka ollakkaan tulikin vastaan lappujen vähyys. Porukka ei halunnut/uskaltanut ottaa riskiä faktilappujen kanssa ennen fakteja ja faktien tullessa ei siltikään löytynyt lappuja opsuiluun oikeastaan. Voisin kuvitella että tästä löytyy isoimmat syyt minkä takia opsuvastaavat menetti mielenkiinnon touhuun, lappuja oli pieni määrä kun tän kokosessa liitossa niitä ois pitänyt olla 3-4x enemmän (ainekin jos vertaa fix29) ja näiden syiden takia tais molemmilla lenkkitossut vähän kutsua. Pakkivastaaville sitten taas kehuja, ukot hoiti asiat alusta loppuun asti just niinku oli ajateltu. Yhtään enempää ei voi äijiltä pyytää tän roolin suorittamiseen ja molemmat aika varmasti myös tiesi että näiltä kahdelta kysellään mielipiteitä asiaan vaikka päätös onkin luultavammin skanin ja mun käsissä. Skanin kanssa on ollut aina helppo liiduta, niinkuin taaskin. Ukko hoitaa isoimmat duunit (niinku aina) ja jeesaan mitä vaan pystyn omilta touhuilta. Päätöksen tekoon menee ehkä 30s kun molemmat on pääosin asioista samaa mieltä eikä juurikaan tarvii riidellä mistään ikinä. Mitä ite liiduiluun sitten muuten tulee niin se oli ikävä kyllä aika vähäistä meillä, siitä huolimatta että pakkiucot hoiti isoimman ja tärkeimmän duunin liiton eteen aika varmasti. Meidän aikaa vei niin irl touhut kuin myös kaikenlainen draaman selvittely liitossa. Jossain vaiheessa mentiin hiukan hektisiä aikoja kun ei tiennyt mitä xerp seuraavaks keksii meidän päänmenoks. Mutta overall, hommat luonistu hyvin tälläkin pienehköllä liidupanoksella mitä tehtiin, siitä kiitosta kaikille rivareille ketkä oli kärsivällisiä, oma-alotteisia asioihin sekä vastuuta ottavia henkilöitä/tilejä. Enempää ei taida olla juteltavaa liitosta, tulee aika hyvin muiltakin selväks nää asiat jo entuudestaan miten mikäkin asia meni.

Liiton statsit tiivistettynä kuvalla: https://i.imgur.com/zHdU0iR.png

Tilistä:

Noh, kuten sanottu niin ruvettiin aikaisin suunnittelee tilien kokoonpanoja jo liiduporukan suhteen, meikä ja skani yhdellä ja pörri, junnu & tanaali toisella ekan suunnitelman mukaan. Tietysti tiedettiin että meidän tili tarvii lisää pelaajia ja olin jo jonkun aikaa molempia (Massua ja lanttia) pehmittänyt uudesta runista, sims1 sijasta, full ansakylästä ja deff1 sijasta. Kuinka ollakkaan kaikkien odotusten vastaisesti molemmat näistä heeboista lähti kun lähtikin messiin ja tilin kokoonpano rupes näyttää hyvältä. Skani rekrys vielä vetlen tilille jeesailee mikä oli kyllä tosi hyvä, kunnes työt alkoi, sen jälkeen ei ollakkaan kuultu sanaakaan ukosta. Oma panostus tiliin oli enempi tuon kullan ostaminen kuin pelailu koska työt on kivoja sekä vapaa-ajan puute. Mutta noh, tilin kokoonpano kasassa ja sitten piti vähän suunnitella mitä tehdään mitenkin. Yks ilta voicessa ukkojen kanssa ja lopputulos oli että tehdään salamilappu fakteihin sekä 25 kylää. Molemmat tuli tehty ja faktipäivänä olikin 27 kylää pystyssä. Pakkia tietysti tehtiin samalla kavuten pikkuhiljaa sinne ykköspaikalle kovista uhkailuista huolimatta ja siellä pysyttiin melkolailla servun loppumetreille asti. Tasaista simssiä kokoajan uusien pakkikylien tullessa valmiiksi ohjeisiin asti ja sitten taas kymmenestä kylästä lisää falaa pihalle. Draamamatkojen ruvetessa yhtäkkiä havittelemaan sims1 sijaa piti meidänkin tehdä peliliikkeitä pitääksemme oma sijoitus niin oltiin likemmäs viikon verran jonottamatta falaa, maksaen liitolle n. 700k falaa, puhumattakaan siitä mitä siltä tililtä ois voinut tulla ulos jos olis keskittyminen ollut enemmän liittoon kuin omaan tiliin. Toki mekin lopetettiin falojen jonotus tästä syystä, mutta lupaukset on lupauksia. TG kusi servun aikana niin tiliä kuin liittoa kohtaan ns. vitusti silmään joten saattaapi olla että katellaan jokunen runi joko rupeis viat korjaantuu ilman että tulee kymmenen tilalle.

Tilin statsit tiivistettynä kuvalla: https://i.imgur.com/mFkD6S8.jpg'

Vihuista:

Kiitos vaihteeksi kun ette saaneet juuri mitään aikaan 95% servusta. Oltiin odoteltu jokusen aikaa että koska rupee meillä vilkkumaan enempi tai vähempi mutta mitään ei juuri ikinä tapahtunut. Propsit tietty siitä että viimisellä viikolla rupes tapahtumaan, muuten enempi tai vähempi sooloilua puolin ja toisin. Ja toki meillä ois ollut varmaan liitto puoliks jos oikeeseen väliin ois tullut opsua, onneksi ei tullut. Faktit lähti naurettavan helposti kävelemään meillepäin kun käytiin niitä hakemassa, meidänkin tili tais hakea 3-4 faktia pelkillä salameilla ja parilla sadalla pultilla ennenku löyty seinä. Sotisten käyttö naurettavan surkeeta mutta pullaa taidettiin käyttää pääsääntöisesti jopa ihan hyvin voimafantsuilla. Long story short; thanks for being so bad.

Juuri enempää ei tähän väliin tulekkaan mieleen (ja tossakin helvetisti liikaa) joten siirrytään kiitoksiin:

Mastermind: ukko kyl tekee asiat just niinku voi olettaa, nyt saatiin sulle se sims1 myös joten voit viettää eläkepäiviä taas ennen seuraavaa kertaa 8) ps. sori rekrystä

Lantti: teikä kans, just sitä suorittamista mitä odotin sulta. Pahoittelut asioista mitä tapahtu syystä tai toisesta, uskon vieläki ihmisiin vissiin liikaa ^^

Skandalf: äijän kans ekaa kertaa samalla tilillä, sultakin tuli just sitä suorittamista mitä odotin vaikka jokseenkin ehkä pikku lipsuiluja tapahtu sillontällön. Voi olla että otit edellisiin runeihin verrattuna vähän iisimmin kun sait sittenkin pelaavat dualit ettei ite pitäny kaikkea tehä? :D

Junnu & tane: Ukot hoiti roolinsa just niin hyvin ku meikä ainekin odotti. Pahoittelut teille siitä että me ei tehty skanin kanssa samaa asiaa meidän roolien osalta. Junnulle vielä erityinen sydän <3

Scodeukot: Kiitos teille kaikille siitä että scodet liikku sitä mukaa kun niitä pyysi, harmillista että isoimman scodeurakan tulos meni hukkaan rollbäkin sekä draamojen sotkujen selvitysten takia.

Aiu: Ekana tarvii sanoo että oot söps, tokana että teikän kans on aina yhtä kiva pelata, ukko tekee liiton eteen kaiken mitä pyytää eikä edes valita asiasta. <3

t0mbl: Kiitos ukolle servusta ja siitä duunista mitä teit että saatiin kakku veks sieltä tililtä. Ilman teikää ei välttämättä oltais tässä tilanteessa.

WW-tili muuten: Kiitos kaikille jätkille (ja jadskulle) servusta ja siitä että hommat menee liiton mukaan eikä oman tilin, teidänlaisten pelaajien takia tätä jaksaa pelata vielä tiettyjen ihmisten kanssa.

WW-lappujen tekijät: Kiitos jokaiselle tekijälle, ilman teitä meidän liitto ei kirjoittelis voittopuheita tällä hetkellä. Pahoittelut vielä kerran nastyille että teidän lappu jäi alle capiin.

Deff-tilit: kiitos jokaiselle pakkia tehneelle tilille. Jäätiin tavoitteista mitä asetettiin liidujen kesken, mutta sitä ei sysätä teidän niskaan kyllä.

Svalsaim & Frank the tank & co: Thanks to you guys to play with us, hope you did have fun. And sorry about our leading, it was really bad.

Muu liitto: kiitos kaikille runista, hieno porukka oli kasassa ja suhteellisen vähällä päästiin kun katto liiton kannua minkä näköstä heeboa täällä pelaa.

Meikän puolesta kiitos ja anteeks kaikille. Toivottavasti kenellekkään ei jääny mitään isompia kaunoja servusta ^^

fix12-17 Hopeless/Spedet/Kamut/AA-Kerho|fix18 Chupacabra/Liiga|fix19 Apocathy/RuRo|fix20 Khid/SRJTNT|fix21 Rimppakintut/SRJTNT|fix22 Belle/Prinssit|fix23 Puppelit/Aapeli|fix25 Trubadurix/Phoenix|fix26 Mikael/AD|fix27 Voldemort/Pahikset|fix28 Kivimagneetti|fix29 Jake Bölök|N3X3 Angry Walrus

Post was edited 2 times, last by moe- ().

• Another server done (finally)
    First I will tell about my account and after that I will talk about some things that Junnu didnt yet cover up in his speech which is not huge amount

My account was AUSLÄNDER and alliance KuRa. And my duals were supposed to be Junnu and Pörri. But before the server started Junnu changed his mind with who he is gonna play with as he thought he is gonna dual only with Pörri? Well we covered the lack of dual with Tapsa who was leader of the ally with Pörri, sounds good right? Two leaders on same account as you so it will be super active. Well the first 30 days it was active account and had good vibes about my duals and after our capital got zeroed by daycare after their successful ops it became even more active, so thanks makkoo I guess? Sad thing was that we aimed to get 400k phal on artes and day after the day our capital´s fields got zeroed we were supposed to start the hardcore deff ques with one artifact hammer well we reached +300k at artis so I guess it was ok? Well we talked whit bit of sarcasm that we wanted uniq diet if our alliance gets one. Well as it turned out we got one because someone from other alliance left the job undone and our ally got and uniq diet. I never had that artifact on my account so I was a bit worried about how it will turn out, but one thing was a relief that our capitals crop fields had lower chance to get zeroed because the amount deff we would have there. In the end we made like 3 diet villages for our players to use, one for keittokeisarit (wwr account) and discoscooter (one of the biggest deff accounts). One for svalsaim´s and frank the tank (our most alpha male off accounts). And one for katuma 25 and firecannon to use for their deff. Well fun fact that those villages had incoming attacks like 2 times in whole server? Dont know if enemy alliances know how uniq diet is used but you get those small artis in some boosters so people can make trade routes (celery routes) to them because those villages have artis so its pretty good bet that if off account has one of those villas next to them they will have their hammers feeding there.
    Well as it turned out after 30 days my duals started to play less and less. And around d40 I played solo mostly 5 days a week. Pörri was busy at work and well dont know what Tapsa was busy about sometimes. Starting a family after long weekend? Who knows? And our simming went down because I didnt want to spend all my money on the game because my duals didnt pretty much buy any after d30.
    Other thing which slower was our troop production because one part of it being that we had those diet villages but bigger part was that enemies were not attacking us so none wanted perma deff because of that and our deff didnt get killed because there was no inc pretty much at all. And when there were our deff was at wrong village :peepoMad: it tells a lot when we had like 40k deff killed before bps arrived. And well not much to say about that things on my account after that went as they went me playing mostly solo if I dont count the part where I took 2 days off and that I am gonna talk about on my alliance text which starts now.

AUSLÄNDER
    Off: 100. 111060 points
    Deff 5. 1691543 points
    Sims 7. 32535 pop
    Overall deff made in server was around 1,5m

Deff coord of the Goliath of the server.

At the start when skandalf asked me if I would play on his alliance he told and kinda promised me that I dont have to do deff coording. Well first two days of the server I wasnt but then I realized that me and Junnu had color scheme on our names colored as yellow which was marked as "pacciucco" a.k.a deff coord. Well I told right away that I wont be doing deff coording if there was anyone else of the deff coords online (because I was traumatized from deff coording after nordicx1). Well that wasnt the case either in the end because me and junnu were pretty much doing the same things as leaders, or should I say we did things that leaders were expected to do rather than us because 1/2 were idle (my duals) and moe too until the end of the server he started to be more active as well when I was becoming pretty burned out of the drama that I had to settle between people thx for that, and Skandalf was the most active, sadly as he said he wasnt active enough which was left me disappointed. But because there was not many ops on us my and junnu´s jobs were at the end of the server more like mental healthcare coord or something. Because we or at least I talked like around 2 hours a every single day in one week on someones private messages how he shouldnt leave the alliance discord or how he/she should come back or why someone shouldnt send catas at teammates. And one thing which grind my gears was when I just got someone to relax and everything was at least almost fine. Our own leaders couple times f*cked it up and we were back to the start point.
    And as I mentioned before I took 2 days off from travian. And it was around when WW holder account got changed as mentioned before on previous posts. Because I was at the point that I couldnt be any more part of these dramas that our alliance had or I might gone mental myself. Well after the break that I had my motivation went bit down on travian because playing pretty much solo and having these rough talks with teammates really put effect on me and the nights when I was awake while coordinating deff and not sleeping much before work. So some people might have noticed that I wasnt as active the last week on discord. In the end our alliances biggest enemy was ourselves.

Well the server wasnt all pain and depression but I wanted to point those things out because it might not show on the outside what happens in the mind of deff coord "leluliidu"
    I met a lot of new people and had a lot of fun time on discord voice and chat. But sometimes just one bad egg can ruin the whole cake.

Kiitokset vielä

Dualeille (Pörrille ja Tapsalle) ainakin siitä 30-40 päivästä mitä pelasitte + se 2 päivän tauan aikana minkä pidin

Junnulle siitä, että minun sydämmessä olit meidän liiton ykkösliidu vaik oltiiki leluliiduja ku pääs itse viel rivareita paremmin näkemää paljonko painoit duunia ja vielä sittasitkin ihan hulluna epekkin ja tontun kanssa meidän tiliä kun dualit lähti lenkkeilee ja perhettä perustamaan.

Skanille siitä, että otti servulle ja olemalla aktiivisin punaniminen (liidu) meidän liitossa ja pääs oppimaanki sult uusia asioita plus faktihaut meni mallikkaasti niin kuin sulta osas olettaakkin. Mutta en voi valehella, että välillä otti pannuun kun et ollu niin aktiivisesti paikalla.

Moelle siitä, että liidukannul nosti hyviä pointteja ja nimenomaa loppuservusta olit aktiivisempi liiduumis hommissa kun itse ainakin alkoi palamaan loppuu. Vaikka olitkin kiireinen töittesi kanssa

T0mblille siitä, että vaikka kuinka äijäkin provoot kannulla välillä niin tosi paikan tullen otat kyl homman haltuun ja laitat liiton ekaks niiku WW siirrossaki nähtiin. Plus hemmetin mukava äijä irlissäkin pitää kattoo millo tuun taas morottaa.

Aiulle et joutu ottaa WW tilillee mut teki sen mukisematta ja adoptoi ittellee viel 3 oppilastakin vanhalt WW tililtä. (oot söpö)

Nastyn tililtä Fosselle ja Jakeelle, että käyttäytyivät omiin odotuksiini nähden erittäin asiallisesti. Ja Lianille erikois kiitos, että piti pojat kurissa heidän pahoina päivinään ja olit muutenkin yksi asiallisimmin liiton kannulla käytteytyneistä ihmisistä jos liiton kannusta voi käyttää sanaa "asiallinen"

Scodeukoille huikeesta aktiivisuudesta, ympäri kellon joku oli aina hereillä. Plus muutenkin kaikki huikeita tyyppejä jopa pave kun pääs sen alku vaiheen ohi ja ei tarvinnut joka kerta voicessa pitämässä väittely hetkiä.

Cofille myös kiitosta huikeest aktiivisuudesta ja aina sai pakkia teidän tililtä liikkelle mukisematta.

Heavens gaten pelaajille ois ollu komia lappu rip. Ja hiven kanssa tuli parit liigat pelattua (ilmeisesti kaikki kotkassa asuvat tai asuneet ei oo mulukkuja)

Well Svalsaim and Tank the frank I thanked before but thanks again for all those hammers you killed from enemies, made our job as deff coords more easy.

Icylle 1,6 millin resoboosteista ja olemalla liiton maskotti.

Mustikselle olemalla hyvä naapuri antamalla monalle runtua kun itsellä ei offeja ollut.

laamamatkojen jadskulle ja ak5ullekkin discord hetkistä ja vaikka alkuperäiselle tilille kävi ku kävi nii siirryitte aiun tilille painaa hommia kakkutilinä jatkaen. Kiva ois jutustella jatkossaki kyliksen tai muun parissa jos tätä peliä tulee enää pelaamaan.

Lantille varsinki kovast aktiivisuudesta ja varsinki et hoidit WW ajoja ja opsuja lopussa vaik ei ollu sinin hommas.

ja qummille olemalla alffa.

https://www.youtube.com/watch?v=pat2c33sbog

• on behalf of Redoverblack / Swiftiest:

Originally I had planned of reviving old traditions of roasting enemy alliances and the players in them, but since they only consist of neverheards I guess it would be pointless.

From my point of view:

Was lured to this server on the premises that many old noteworthy players were about to make a comeback for the upcoming server, and even tho I was reluctant at first, the chance to actually compete with the best once more got me hyped enough to re-start the game, but after joining the discord channel of our alliance, that the to-be dual had chosen for us, I was forced to face the harsh truth as the only names in the guild I recognized even remotely were my old farms; there was no chance that the game was alive enough to be interesting if these people were on top of the foodchain.

Yet as people grow, instead of instant requit, I decided to give them a chance; A chance to prove that they weren't on the top just because they were the only people left that were stupid enough to pour their wallets on vain attempts to be relevant in a dead game and after this threeish months I'm still not sure if I made the right decision. It's hard to appreciate big hammers on a server where every single account able to do any substantial damage is recruited on the same side. It's hard to appreciate big accounts on a server where such accounts aren't targeted once and the population you have isn't about your ability to play the game or defend your villages, but about how many euros you're willing to waste on trappers. It's hard to appreciate big defenders on a server where game is so set you can farm points from settling villas to grey area to defend vs nataars and have allies wall troops for you.

How does one win a server without doing legit anything? Apparently pretty easily, but how does one have the balls to be proud of such victory, especially when all the executive decisions took us further and further from it?

I would heavily critize the leading (or tbf the lack of it), but since it was mostly done by people whose job it wasn't originally and I know atleast most of them tried their limited best, Ill keep it civilized. On one hand, one can ask, why would one sweat over a server that is prewon since day one, but on the other hand why would you spend all your freetime for three months on a game of which result you simply can't be proud of? Using proxy-accounts and bot accounts, to get disposable off, instead of actually gettin the victory by putting few more hours of playtime to justify the time you've spent on the game by getting a clean win

For the account's point of view:

The plans for the account was preset before me; which was to chill & make scouts for the alliances needs & defs with the extraresource, but the further the server went it felt like the purpose of such role wouldnt alone be fulfilling enough to play, since actual ops were once-a-month situation, which meant that we would need to make offs aswell to utilize the scouting. Granted Svalsaim & Frankthetank were active enough on that front to make us feel like everything wasn't for a waste.

After getting third player for our account and getting decent offs we started to op ourselves, most sad part being that most of our attacks met no resistance so we dont even have them on the archives

Small trainer? 500 prets.. Small diet? 1k phalanx like whats even the point of having diet on such village.. Small builder? 500 phalanx.. Building Plan? 5k phalanx and honestly the fact that you could just send an attack knowing there wasnt even a slightest chance of "enemies" deffing that village ate all the excitement of doing ops which made us stop, and just wait until the end to wall ours offs on a random WW village. Guess that's kind of a defensive plan aswell - Bore the enemy to death

Account specs:

Sims: 2nd with 44 631

Att: 13th with 665 262

Def 23th with 575 426

Kiitokset:

Kotetzuru - monet on yrittäny mut oot eka joka onnistu houkuttelee oikeesti lähtee dualiks

Tepe - vaikka et kerennykään alusta asti (tai loppuun asti) olee tilillä ni sun visiitti sai ainakin oman pelimotivaation nousee hetkellisesti

Nasty -tili (Lian, Jakee, Fosse + Köysitower) - oli ihan hauska kisailla (edes hetkisen) raidista, ja kiva nähdä tili jossa raidataan itse, eikä samsungin voimin

Katuma -tili (Crome, Pav3, Tepe) - vaikka pelasitte pilke silmäkulmassa niin saitte tuloksia aikaseks kuitenkin (muuallakin kun meidän boostereissa pretosaattosten ryöstökatapulttienne kanssa)

Svalsaim & Frankthetank - keeping the faith up and bringing some motivation to play the role

Daycare -liitto - serverin balanssiin nähden oli kiva nähdä osaava pelaajajoukko eri puolella, ja jos oisitte ottanu enemmän roolia ni uskosin et aika helposti oisitte voiton ryöstäny sille puolelle

Muille yöpelaajille kans shoutoutti, et paljon mukavampaa clickailla öisin porukalla voicessa

Ens serverillä nähään

- Redoverblack // Swiftiest#1907

Post was edited 3 times, last by Nuatri ().

• Kai mäki nyt ku muutki :) Vähä samat setit ku Latel. Tosiaa Fix 29 päästiin mukaan skeneen vielki kiitokset siitä Kotetzurulle. Kai me saatii Skanilta vähä luottoo tähä hommaan et invii tuli tällekki servulle nordics 1 jälkeen.
    Tosiaa ensinmäinen voitto, sitähän me lähettii hakemaanki.

Oli vähän epävarmaa servulle lähteminen, mut Skani lähesty pariin otteeseen et mitkä halut ja himot :D Loppujen lopuks sit päätettiin et koitetaan miten servu lähtee käyntiin. Iha kohtalaisestihan se sit lähti siitä käyntiin ja käskytki oli selvät: https://gyazo.com/87b1089b5e70bded22a21e286c7dd499

Siitä sitte lähettii jonottamaan, ku pitäähän ne lupaukset pitää. Hyvin onnistuneiden fakti hakujen kautta helppoon jonotukseen. Joka toimi aikalailla ongelmitta, kun ei vihulta tullut juuri minkäänlaista opsua ja kierrot oli lyhyitä.

Rammeri oli hyvässä vauhdissa, pikkuhiljaa noustiin top4 taisteluvoimasta Nastyn ja Keittokeisareiden ohi. Heavens Gaten ALFA lapun ohi ei oltais edes päästy, eli servun toisiks suurin lappu

https://gyazo.com/0845aa2fab6a36f1a37b9e8ab606b5a4

https://gyazo.com/997851225a6bf6d1124d834e76b1d387

Sims: 8, 30088
    Off-points: 7, 972627
    Hero: 10, 1241330

Kiitokset

Late - Yhtä helppoa kun ennenkin, aina voi luottaa et velipoika hoitaa. Suurempaa roolia vedit tällä Alfa-tilillä
    Hertsu - Sori et huijjasin et sulla ois dualeita :D Teit semmosen tilin kun pitikin. Oli turvallinen olo naapurissa
    Harambe - Vaikka sut pitikin pakottaa pelaamaan, ni tulihan sieltä loppujen lopuks ihan hyvä määrä pakkia
    Aiu ja Hurjat - Kiitokset toimivasta kierrosta, jos Skanin paskoi väistöi ei lasketa :D
    Junnu - Oot Alfa isolla A:lla. Kiva oli kisata suurimmasta rammerista
    Skandalf - Kun tietää et sä liidat, on suht helppo lähtee mukaan servulle. Kiitokset myös neuvoista
    Kiitokset myös muille Johto ukoille ja Tanaalille, lopuksi vielä koko liitolle

Tomppe / Benizakura

ps. älkää vihatko, kirjotan tätä ekaa kertaa :D

Post was edited 1 time, last by Tomppe ().

• GGWP

Kiitos Teemuki, Vege, Laakkone

Kiitos KuRa

Kiitos Junnu and medic who save our WWR ♡

Ps Oka on paras pakkien tekijä

Vihuille ei tullu runtua annettua kun käyttikset jäi tekemättä tilin idlailun vuoksi mutta rammeri teki sen mitä pitiki muuri hävis. Motivaatio oli välillä kateissa ja deletäkkin teki mieli varmaan noin 1500 kertaa mut pelailin sit yksin loppuu kun ucoilta meni moti.

c287a58e71d1083498e13a395d53de54

• Ehkä itsekin voisin kirjoittaa ensimmäistä kertaa pientä stooria tänne ja omaa kiitospuhetta. Kuulemma tämä on ihan fiksua ja voi myöhemmin naureskella tällekin servulle.

Joten, terveisiä pelaajalta tilitä Aurinkomatkat ja myöhemmin Midget Skandalf.

Aurinkomatkat

Pelaajat itseni lisäksi: XerP, ak5u ja t0mbl. Kerrankin voin sanoa, että olinpahan oikeassa. Totesin jo kesällä ennen servun alkua kun pojat kyselivät pelaamaan, että tämä tili voi olla tuhoon tuomittu. Tomppaha tuli extrana parin päivä jälkee servun alusta.

Tilin tavoitteet: Vaihteli enemmän kuin piti. Alun perin olisimme lähteneet teutoneilla, kun itse havittelin ww-raksaamisesta, mutta liitossa oli erikseen jo sovittu ww-tili, niin vaihdoimme galleihin. Aloituksen jälkeen suunnitelmana oli käyttiksiä, pakkeja ja top simssi (miten se ikinä määriteltiinkään). Pysyttiinhän ihan mallikkaasti toisena simssailussa heti mursujen jälkeen, kunnes kakku vaihtoi tiliä.

Lopputulos: Tilin kuoleminen.

Tilillä:

- En olisi kyllä ikinä uskonut edellisen servun jälkeen, millaista hikoilua tämän tili pelaaminen voi olla. Opettavaista, mutta ehkä osittain liitto vaikutti omaan pelaamiseen liikaa. Halusin sitten keskittyä enemmän yksinkertaisiin asioihin, kuten pitämään muiden motin puutteen takia koko tili hengissä. Osittain tässäkin muiden kuormittamisessa oli opsut sekä valtailut, kun ne jäivät pääosin xerpin harteille, mutta aksu toki auttoi niissä, minkä pystyi.

- Hauskaahan oli farmata tällä tilillä, kunnes nekin listat poistettiin. Listojen poistaminen oli mielestäni tyhmin asia mitä tilillä tapahtui. Vaikkei siinä oltu top 10, niin toihan se lisäresurssia kokoajan muuhun toimintaan.

- Tilin vaativa paine pelaajilta tarkoitti myös sitä, ettei pienille virheille ollut varaa. Osittain tästäkin olen kiitollinen oppimisen kannalta, tietääpähän jatkossa olla tarkkaavaisempi sekä tehdä asiat niin kuin niiden kuuluisi oikeaoppisesti tehdä. Niistä pienistä virheistäkin oppii, vaikka aina kritiikin vastaanottaminen omalta osaltani ei ollut muille helpointa. Sen kritiikin olisi myös voinut antaa rakentavasti näin btw.

- Pakit, käyttikset ja simssi. Oltaispa vain jatkettu joukkojen jonottamista ja jätetty se simssi 1 haaveilu. Meille tuli vaihe, kun piti luovuttaa simssaillun suhteen ja tehdä enemmän käyttiksiä, mutta vähän jäi minullekin kysymysmerkiksi koskas sekin tavoite taas meni takaisin simssailuun.

- Kakun tuleminen meille oli virhe jo alun perin. Luulin pitkään sen olevan vitsi, kun kuulin kakun tulevan kuitenkin meidän tilille. Olihan se ihan kiva ja oisin halunnutkin tällä porukalla sitä raksata, muttamuttamutta…

- Draamat. Kiteytettynä: Epävakaa pelaaminen pelaajilla (videopelit, irl, moti), sotikset, oma lähtö tililtä pariksi päiväksi, rollback, xerpin lähtö, aksun potkiminen, liidut, kakku…

- Tilin ongelmat ehkä johtui meidän kommunikaatiosta ja siitä, ettei oikein oltu yhteensopiva combo samalle tilille. Milloin itse jatkoin kyseenalaistamista, milloin olikin suunnitelmat taas muuttunut, toisten kyttäämistä ja jne. En myöskään tykännyt että tilin sisäiset ongelmia piti puida liiton puolella.

En voi kuin kiittää näin jälkeenpäin tilinpelaajia matkoilla, oli tosi ”jees” niin pitkään kuin se kesti ja olette jokainen ihania omilla tavoillanne.

XerP: Olen kyllä edelleen sinulle erittäin kiitollinen kaikesta, koska en olisi varmaan tällaisella tilillä jaksanut pelata ilman teikäläistä. Ja kiitokset ehkä kaikista niistäkin hetkistä kun itse meinasin jo luovuttaa, niin jaksoit selvitellä asioita ja tsempata omalla tavallasi tilillä pelaamiseen.

ak5u: Yks hupiukko. Onneks heräsit arkena aina ennen mua : D

t0mbl: Todistit olevasikin loppujenlopuksi ihan hyvä tyyppi. Olisit voinut tuoda sitä puolta itsestäsi ehkä vähän aikaisemmin. Olen myös kiitollinen siitä, että pidit minutkin mielessäsi kun kakkua oltiin vaihtamassa.

Kiitos myös sittereille: Aiu, Melmi & Lantti. Kakku ollessaan tilillä, niin myös muut Walrusin pelaajat.

Lantille erityiset kiitokset koko rundista. Sulta pystyi kysyä mitä vain, kun omilta tilinpelaajilta ei enää uskaltanut. Olit myös aina auttamassa kun itse kerkesit oman tilinne ohella ja sun sittailuihin pystyi aina luottamaan :) Oot iha super! Vaikka yhdessä kohtaa oli pettymys nähdä, kun tulin takasin liittoon että sä olit lenkillä >8( !

Midget Skandalf

Pieni shokki oli itselle vaihtaa tiliä kakun siirtymisen myötä.

Aiu oli tehnyt aivan huikeeta työtä tilillään ja loppua kohden kantoi kakkua melkein yksin. Oli huojentavaa sekä erittäin rentoa tulla tilille, jossa tiesi ettei itse tarvitse stressata ja hikoilla niin tosissaan kun sinä hoidit sen puolen.

Tämän tilin sittauksesta erityispahoittelut myös Pavelle kun en sinua alun perin halunnut matkoilla sittaamaan, mutta todistit täällä epäilyni vääräksi. Toki teit itse myös itse epäilyn eteen tyhmiä asioita kuten meidän igm sotkeutuminen.

Liitto

Enpä ollut ennen pelannut tämmöisessä liitossa, joka o täynnä hulluja tyyppejä. Meinasin kyllä kerran teidän takiakin lopettaa pelaamisen, mutta ehkä se oli vain teidän kieron huumorintajuun sopeutumisesta kyse. Henkisestä tuesta kiitokset myös teille Oka, Grändi, Muumi, Vege, Teemuki, Cipe yms. Kiitokset myös Lianille, ollessaan aina ”järkevä”. (:

Erityisesti vielä suuret kiitokset Lantille, joka jaksoi aina kannustaa pelatessani Aurinkomatkoilla.

Liiduista ehkä sen verran, että pisteet Junnulle ja Tanaali-Tantalle. Alkuhan oli lupaavaa, tykkäsin koordinoidusta tavasta hoitaa asioita ja perusjutut kai menikin ihan hyvin. Moeki alkoi vasta lopussa olla helpommin lähestyttävä. Teitä on kyl jo ruoskittu ihan tarpeeksi niin siitä sen enempää. Mursujen Massua tulee ikävä, toivottavasti vielä pelailet lähitulevaisuudessa!

Pahoittelen myös kaikkia niitä liittolaisia, joihin vaikutti meidän tilin liittyvät sekoilut sotiksista kakun siirtoon. Onneksi mitään isompaa pahaa ei tapahtunut ja voitto tuli.

Olitte ihan huippujengi loppujenlopuksi ja oli hauska tutustua niin moneen uuteen tuttavuuteen! Kiitoskiitoskiitos <: