De Ultieme Strijd - Aflevering 10 - De oorlog van de vijf stammen

• ultimate_battle_1.png

Heb je ooit het gevoel gehad dat je al eerder in dezelfde situatie bent geweest en weet je wat er daarna gebeurt?

Bijvoorbeeld, alsof je iemand bespioneerd hebt en dan plotseling betrapt wordt door zeer agressieve huurlingen - een Hun en een Egyptenaar.

Ze hebben je geblinddoekt, je op hun kar gebonden en later heeft de Hun zijn gebogen mes in je borst geduwd....

Nou, nu weet je precies hoe ik me voelde toen ik mijn aanvallers weer zag!

Ook al hadden ze mijn aanwezigheid nog steeds niet opgemerkt, alleen al de herinnering aan het ongeluk uit het verleden deed me al in een koud zweet uitbarsten.

Ik voelde een zeurende pijn op mijn litteken, waar ik nog steeds het scherpe Hunnenmes kon voelen.

Toch waren er duidelijk positieve verschillen. Ten eerste, ik was nog niet gepakt en in plaats daarvan was ik ze aan het bespioneren!

Oké, Shadow, rustig aan. Haast je niet, dit is misschien je kans om ze een koekje van eigen deeg te geven.

De twee huurlingen zaten in een overvolle herberg met voor hen bekende scrolls voor zich. Ik herkende het onmiddellijk.

De scroll van het Germaanse WereldWonder dat ik ooit in de kelder vond en aan de hoofdstad leverde!

De rest had ik nog niet eerder gezien, maar ik nam aan dat dat plannen waren voor de andere WereldWonders, elk met hun eigen unieke uiterlijk. Ze waren indrukwekkend!

Ik heb geruchten gehoord dat de invloed van de Nataren nog steeds vrij groot was in de landen die vochten voor de heerschappij.

Hoewel de stammen hun uiterste best deden om WereldWonders een unieke uitstraling te geven, konden ze de macht van de vorige eigenaars van die landen, de Natars, niet overwinnen.

Het machtige WereldWonder hielden stand en kregen uiteindelijk hun gebruikelijke uiterlijk.

Proberend geen aandacht te trekken, kwam ik dichterbij om hun gesprek af te luisteren.

"Dus, ze zijn nu voorbereid en weten dat we onze krachten zullen bundelen tegen de oude stammen," zei de Egyptenaar met zijn gebruikelijke hese stem.

Ik huiverde. De pijn in mijn borst werd erger.

"Dat maakt niet echt uit." Het gezicht van de Hun was uitdrukkingsloos. "De oude stammen hebben deze keer geen kans om te domineren.

Jullie Egyptenaren zijn altijd zeer bekwame bouwers geweest. Als iemand in staat is om de Natar-plannen te ontcijferen en het allereerste unieke WereldWonder te bouwen, zou het jullie stam zijn.

Wij, aan de andere kant, hebben er nooit om gegeven om iets te bouwen; wij geven de voorkeur aan... creatieve vernietiging.".

Hij glimlachte. "Ik ben er vrij zeker van dat het grootste leger in de ultieme strijd van de stammen van de Hunnen zal zijn."

Een plotselinge stilte viel over de kamer die zijn woorden luider deed klinken dan verwacht.

Blijkbaar werden drie krijgers die aan de volgende tafel hadden gezeten ook getroffen door hun gesprek.

Ze waren nu opgestaan.

Een hoge krijger in een gehoornde helm, met twee rode vlechten die aan de zijkanten van zijn gezicht hangen, zei:

"Wij Galliërs zijn altijd de beste verdedigers geweest. En onze paarden zijn de snelste ter wereld! Je hebt geen kans in een oorlog tegen ons."

"En niemand anders, laat staan een jonge stam, kan de Germanen in de strijd overtreffen!"

Een Germaan met een getekend gezicht sloot zich aan bij het gesprek en legde zijn hand op de bijl die aan zijn riem was bevestigd.

De laatste krijger was een Romein. Zijn stem was kalm, maar koud.

"Wij Romeinen hebben altijd het sterkste leger gehad op het einde. Aanvallen op WereldWonders hebben ons onze machtigste overwinningen opgeleverd.

We bereiden ons er ruim van tevoren op voor en niemand kan ons dat afnemen. Alleen oorlog zal dit oplossen. Moge de Ultieme Strijd beginnen!"

Opdracht: Los de oorlogsopdracht op.

Op een dag stuurde een Hun een aanval met katapulten tegen een Galliëndorp. De Galliër besloot het leger van de Hun naar huis te volgen met zijn Theutates Thunders en ze precies op de de seconde van hun thuiskomst te doden.

· De dorpen liggen precies 100 tegels van elkaar vandaan.

· De aanval van de Hunnen arriveert om middernacht.

· Zowel de Hun als de Galliër hebben een Toernooiveld op level 20.

· Er zijn geen helditems of artefacten die de reistijd van de legers beïnvloeden.

Hoe laat moet de Galliër zijn tegenaanval sturen?

Algemene wedstrijdinformatie:

Start wedstrijd:

5 november 2019 – 10:00 (GMT+1)

Einde wedstrijd:

11 november 2019 – 10:00 (GMT+1)

Winnaars bekend op:

12 november 2019

Winnaars gekozen:

Zes willekeurig gekozen winnaars uit alle juiste antwoorden

Prijzen:

50 Goud x 6 winnaars

Goud voucher alleen geldig in:

het NL domein

Goud voucher geldig tot:

31 december 2020

Jouw deelname is alleen geldig wanneer:

Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie. Elke deelnemer kan één keer meedoen in welke community dan ook.
  • De aankomsttijd van de Hunse katapulten is 0:00 in het Gallische dorp. Met een toernooiveld lvl 20 kost het de Hunse katapulten 6 uren om 100 velden te reizen en om 6:00 thuis aan te komen. Het kost Toetatis Donders 0:56:51 uren om 100 velden te lopen met een toernooiveld 20. Als zij dus op de seconde de katapulten willen doden, vertrekken ze om 5:03:09 uit het Gallische dorp.

Accountnaam: Mr. Bond
    Server: NL1

• 10:06:19

nl5 statler

OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), CS! 2017 finals, Cup 2018 finals

Status: :sleeping:

• De Toetatis Donders moeten om 10:06:19 worden verzonden zodat de troepen van de hun en Galliër samenkomen om 12u in het dorp van de Hun

De Toetatis Donders moeten om 10:06:19 worden verzonden zodat de troepen van de hun en Galliër samenkomen om 12u in het dorp van de Hun

Dit is voor De Kneu die speelt op NL15 Codex Victoria

• 10:06:00

Somnus & Mors

ts15

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

NL4-2019 Camila Cabello :rom02: OR

Codex Victoria-2019 Somnus & Mors :egy01:

• De Hun doet er precies 12:00:00 over om terug te komen. als de aanval om 00:00:00 middernacht aangekomen was, komen de Hunnen dus om 12:00:00 thuis aan.

De Galliër rijden er op hun Toetatis Donders 01:53:41 op. Om dus precies op de zelfde seconde te arriveren moeten ze dus om 12:00:00 - 1:53:41 = 10:06:19 in de ochtend vertrekken.

Het antwoord is dus om 10:06:19

qBass162

server NL 5

• 10u06min19 smorgens!

Op dit moment geen acc geregistreerd, maar binnenkort wel

Before 2017 being part of (NL domain): Triple Entente, GR, Cono, Cuni, Botsers, Veto and a lot more I don't remember anymore.

2018 TR Qualification: Aramis - Bob (Leader)
    2018-2019 Finals: Black Pearl - TFD (Uollas meta) (Leader)
    2019 TR 3x: Appaloosa - Uollas

• Dank allemaal voor het meedoen aan deze aflevering!

Van harte gefeliciteerd met het winnen van 50 Goud!

De winnaars zijn als volgt: Wittekind, Adj, De Kneu, Kingmcarrow_NL, Geriatrix en qBass162.

Ik neem zo spoedig mogelijk contact met jullie op via een forum PM.

Groeten,

Minke