De Ultieme Strijd - Aflevering 11 - De winter is in aantocht!

• village_snow.png

Pas nu besefte ik dat het bijna een jaar geleden is dat ik voor het eerst in dit dagboek heb geschreven. Het is een bewogen tijd geweest.

Elf maanden geleden kon ik me niet eens voorstellen waar dit pad me uiteindelijk naar toe zou brengen.

Ondertussen is de wereld vooruitgegaan, zijn de stammen gemobiliseerd en verandert het uiterlijk van het land.

Elke provincie heeft een eigen unieke architectuur ontwikkeld die de geschiedenis, gebruiken en tradities weerspiegelt. Machtige allianties zijn nu opgegaan in bondgenootschappen, waarbij elk van hen voor overheersing tegen een ander vecht.

Nieuwe stammen, de Hunnen en Egyptenaren, zijn bij de ultieme strijd gevoegd voor de titel van kampioen.

Ik was getuige van de bijeenkomst van vertegenwoordigers in onze hoofdstad. Ik zag unieke WereldWonders. Ik heb gelezen over de machtigste legers die met een indrukwekkende verdediging de dorpen vertrapten.

Uiteindelijk vond ik mijn plaats in deze wereld: als de voorloper, de boodschapper, de vreemdeling, de ambassadeur.

Mijn doel hier is verschillende regio's te bezoeken om informatie te verzamelen over waar mensen het over hebben, hun wensen te verzamelen en alles door te geven aan het paleis.

Ik ben de schaduw van de gebeurtenissen. Ik ben blij met wat ik ben en waar ik ben.

Een andere stimulans voor mijn geluk is dat mijn zus Marcella lijkt te leven! Een van de boodschappers die naar het land van Codex Victoria reisde, vertelde me dat hij in het ziekenhuis een jonge vrouw had ontmoet die precies op haar leek.

Ze had een gewonde soldaat geholpen te herstellen van zijn verwondingen.

Mijn zus zag er nogal moe maar verder rustig en goed uit. Ik hoop echt snel van haar te horen en meer te weten te komen over haar reis!

Een plotselinge herrie op straat deed me uit het raam gluren. Het lijkt erop dat het eindelijk winter werd. Het was onlangs begonnen te sneeuwen.

Kinderen maakten een enorme sneeuwvesting in het dal en maakten zich op voor een sneeuwballengevecht!

Om de boel op te fleuren, verstopten ze wat cadeautjes onder de samengeperste sneeuwstenen. Het was inderdaad een van hun langdurige tradities om het begin van de winter te vieren: Iedereen die de juiste steen raakt, krijgt een prijs.

Het fort trok de aandacht van voorbijgangers en een menigte begon zich er omheen te verzamelen.

Zelfs veteranen en hardcore krijgers zetten hun wapens aan de kant en hebben geholpen om de muur te bouwen en deel te nemen aan het ultieme sneeuwballengevecht.

Ok, terug naar mijn aantekeningen. Ik heb nog een interessant detail ontdekt over deze wereld.

De mensen hier houden echt van moeilijke opdrachten en ze gebruiken ze bij elke gelegenheid die zich voordoet.

Het hele jaar door heb ik ze moeten oplossen. Uiteindelijk werd het verzamelen van die opdrachten mijn nieuwe hobby!

Vanmorgen nog hoorde ik hoe de herbergier van de herberg waar ik verbleef een nieuwe werknemer in dienst nam.

Hij gaf hem een raadsel;

ultimate_riddle.png

Hij loste het goed op, dus de herbergier bood hem een baan aan en beloofde 120 Goud per jaar (elk half jaar 60) te betalen. De herbergier zei ook dat hij het loon van de werknemer regelmatig zou verhogen, maar de werknemer moest toen kiezen tussen twee opties:

• Elk jaar een loonsverhoging van +15 Goud
    • Elk half jaar een loonsverhoging van +5 Goud

De werker heeft zelfs geen moment geaarzeld! Wat een geweldige mensen wonen hier!

De mensen buiten waren inmiddels bijna klaar met de bouw van het sneeuwfort en ik moest gaan! Vandaag keek ik terug, maar ik zag de toekomst. En de toekomst lijkt veelbelovend!

Opdracht: Los de raadsels van de herbergier op. Hoeveel zou klei kosten? Welke optie is beter voor de werknemer als hij van plan is om hier minstens drie jaar te werken?

Het einde.

• Algemene wedstrijdinformatie:

Start wedstrijd:

3 december 2019 – 10:00 (GMT+1)

Einde wedstrijd:

10 december 2019 – 10:00 (GMT+1)

Winnaars bekend op:

12 december 2019

Winnaars gekozen:

Zes willekeurig gekozen winnaars uit alle juiste antwoorden

Prijzen:

50 Goud x 6 winnaars

Goud voucher alleen geldig in:

het NL domein

Goud voucher geldig tot:

31 december 2020

Jouw deelname is alleen geldig wanneer:

Voeg je accountnaam in het spel en de server waarop je speelt toe in je reactie. Elke deelnemer kan één keer meedoen in welke community dan ook.
  • De klei kost 25.
    De nieuwe werknemer zal voor optie 2 gekozen hebben: elk half jaar een loonsverhoging van 5 goud. Dat levert hem 435 goud op na 3 jaar (1e optie levert 405 goud op).

Marenubium
    NL2

• 25

somnus & mors

ts15

25 en elk jaar +15 goud

somnus & mors ts15

NL3-2015 Mrmai:gau01: - Victoria

NL3-2016s Squirtle:rom03: - Pokemon

NL1-2016 De Buikspreker:rom03: - Veto

NL4-2017 King Schultz:teu01: - Midgets

NL1-2017 Luxuria:rom03: - Cojones

NL2-2018 Comus:teu01: - Hellas

NL4-2019 Camila Cabello :rom02: OR

Codex Victoria-2019 Somnus & Mors :egy01:

• De klei kost 25 goud. en de werknemer kan het beste de optie kiezen om elk jaar een loonsverhoging van 15 goud te verkrijgen

Gr

President (server finales)

• We hebben 3 winnaars dit keer, Marenubium , Artiorix_NL en Kobe118 van harte gefeliciteerd.

De vraag over de loonsverhoging heeft de volgende oplossing:

Wanneer er voor +15 eenmaal per jaar wordt gekozen

Het eerste jaar krijgt hij 120

Tweede jaar 120 + 15 = 135

Derde jaar 135 + 15 = 405 Goud in totaal.

Wanneer er voor +5 elk half jaar wordt gekozen

Het eerste jaar krijgt hij 60 + 65 = 125

Tweede jaar 70 + 75 = 145

Derde jaar 80 + 85 = 165 = 435 Goud in totaal

Groeten,

Minke