Waarschuwing Travian Bot Detectie Programma

• Hoi allemaal,

Via deze weg wil ik jullie waarschuwen voor de naar eigen zeggen goed functionerende bot detectie software van Travian en de arrogantie en laksheid om met een serieuze klacht om te gaan.

Mijn account (Meniva van S2) is vanaf vrijdagochtend 20 december opeens geblokkeerd. De reden die in de het browser te lezen viel was "scripts & bots". Nu denken jullie waarschijnlijk eigen schuld, maar ik had en heb nog steeds geen idee waarom mijn account opeens geblokkeerd was. Na veel berichten werd mij eindelijk verteld door MuchachoNL wat het probleem zou zijn, namelijk een of andere bot die mijn held automatisch zou versturen. Wist niet eens dat zulke dingen bestaan, zie het voordeel er ook niet van in. Desalniettemin is mijn account na 24u nog steeds geblokkeerd, terwijl ze achter de schermen bezig zijn met een herevaluatie na mijn berichten...

Conclusie, schijnbaar is het normaal om zonder geldige reden (op basis van software detectie die dus niet goed functioneert) een speler te bannen van spelen en daarna niet serieus om te gaan met deze klacht.

Dit kan jullie dus allemaal overkomen, maakt niet uit hoeveel tijd, energie (en tegenwoordig ook) geld steekt in het spelen.

Mijn speelplezier is na 15 jaar compleet kapot gemaakt door deze onrechtvaardige, onjuiste en bizarre actie van de MH.

Post was edited 1 time, last by Meniva ().

• Update:

Mijn account is opeens weer bespeelbaar. Geen straf, geen compensatie, geen mededeling over wat er is gebeurd de afgelopen 36 uur..

In ieder geval weer blij dat ik weer kan spelen, laat ik het daar maar bij houden.

• Ik heb precies hetzelfde, sinds gisteren heb ik een ban met 10% verlaging van GS velden en gebouwen als gevolg. De reden bij mij was gebruik van externe programma's, dit terwijl ik het spel volledig eerlijk speel en nog nooit gebruik heb gemaakt van een dergelijk programma. Ik snap niet waar ze dit op baseren, mijn speelplezier is flink verminderd.

De kantoortijden maar eens afwachten tot ze met een reactie komen...

• Op het forum kunnen we helaas geen in game accounts bespreken, hiervoor raad ik aan om direct met Support contact op te nemen.

Wel kan ik melden dat de botdetectie altijd aangepast zal worden mocht blijken dat er een fout in zit. We zullen je zaak altijd doorsturen voor een extra controle en mocht dan inderdaad blijken dat het systeem fout is of dat het niet helemaal zeker is dan zal er het voordeel van de twijfel gegeven worden. In zo'n geval zal de straf terug gezet worden en zal er een compensatie gegeven worden waar nodig.

Het is zeer vervelend dat dit gebeurd en het team doet hun best om het systeem zo goed mogelijk in te stellen.

Groeten,

Minke