Discussie thread - Algehele update naar versie 4.5

The blacksmith once again looked at the parchment a visitor had just given him.
There was nothing particularly unusual about this order – to decorate armor and a weapon with an emblem... ⚔️ #ShadowEmpires

Curious to know more? ➡️ Follow the story!⬅️

• Jammer dat de mogelijkheid om een ander gebouw op de hoofdgebouwplaats te bouwen nu verloren gaat. Had graag het nog gebruikt om een brouwerij te zetten later in eindspel. Persoonlijk vind ik dat ze de huidige gameworlds moeten sparen van deze update.

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

• Bounty Hunter_NL de update naar versie 4.5 heeft verder niet direct een relatie met de 5 stammen.

Deze worden op een later tijdstip toegevoegd, ik heb op dit moment helaas nog geen verdere informatie hierover.

Legioen Dank voor de feedback, ik zal het doorgeven aan het game centre.

Groeten,

Minke

• kan m nog steeds slopen, ook al heeft t een ander plekkie

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed . . .

History:

Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2) and many more not listed.

Valhalla, Carpe Diem (t3 .com classics), CS! 2017 finals (Croatia)

CUP 2018 finals, X3 2019 finals (Russia)

~ The special one... ~

• Ja, maar als ik het goed begrijp kan je er enkel terug een hoofdgebouw bouwen omdat het een gereserveerde plaats is (zoals de verzamelplaats)?

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

• hoofdgebouw was ook al een gereserveerde plaats in een dorp?

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed . . .

History:

Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2) and many more not listed.

Valhalla, Carpe Diem (t3 .com classics), CS! 2017 finals (Croatia)

CUP 2018 finals, X3 2019 finals (Russia)

~ The special one... ~

• Met gereserveerde plaats bedoel ik waar je niks anders buiten dat gebouw kan bouwen.

• Kan alsjeblieft de oude layout weer terug.

Wat een verschrikkelijke plaatjes, veld is nu zo ongelooflijk druk, dat je er ramgek van wordt.

Zijn er meer mensen die dit vinden?

"We'll keep a candle burning
    for the ones we'll miss!"
    The family tree will always grow!

• Ik zie geen enkel voordeel in de nieuwe lay out en me OCD trekt het niet dat me dorp opbouw nu anders moet na 10+ jaar. Ik zou dan ook heel graag de optie willen zien om gewoon de oldscool lay-out weer te kunnen krijgen.

• .zonde van het spel ik speel al 15 jaar elke keer gaat t verder achteruit soms moet je dingen een beetje laten zoals ze zijn

deze layout is veel te druk krijg er spontaan hoofdpijn van gaat zeker niet bevordelijk zijn om te gaan spelen helemaal niet voor mensen die al vanaf begin zelfde opbouw van hun dorpen hanteren ik ben gewoon hele orientatie kwijt :(

Don`t try to figure me out!! I`m a special kind of TwISteD....(L)

• his layout isn't an upgrade but a downgrade. The buildings look all the same and buildings aren't on their places anymore where I want them to be and had them put up.

Very confusing all together!

And about the party...the host should be there to start the party.

Please, at least, reverse the layout to the old one!!

• Sjarkie please don't use English on the Dutch forum. If you want to reach the English community, please select the language via your profile and you will redirected.

Thank you :)

• Ik zal alle feedback blijven verzamelen en verder doorsturen. Wat ik ook wil vragen is om aan te geven wat er gedaan kan worden om de gebouwen duidelijker te maken.

Een simpel terugzetten naar de oude versie zal het waarschijnlijk niet worden maar ik zou wel graag van jullie willen horen wat voor andere optie misschien een mogelijkheid is.

Hartelijk dank.

Groeten,

Minke

• Aangeven wat er verbeterd kan worden?

Alles wat simpeler maken, het ziet er nu uit of er een orkaan gewoed heeft.

Fel gekleurde schreeuwerige plaatjes, doet gewoon pijn aan je ogen.

Alle gebouwtjes lijken op elkaar, als je op telefoon speelt zie je helemaal geen verschil meer.

Het is gewoon foeilelijk, soms moet je dingen laten zoals ze zijn.

• Sjarkie please don't use English on the Dutch forum. If you want to reach the English community, please select the language via your profile and you will redirected.

Thank you :)

Ik had het al ergens anders staan en te lui om het te vertalen dus knippen en plakken. Ben nu veel meer tijd kwijt om alles te zoeken...laat staan bij wie ik sitter ben!

• .zonde van het spel ik speel al 15 jaar elke keer gaat t verder achteruit soms moet je dingen een beetje laten zoals ze zijn

deze layout is veel te druk krijg er spontaan hoofdpijn van gaat zeker niet bevordelijk zijn om te gaan spelen helemaal niet voor mensen die al vanaf begin zelfde opbouw van hun dorpen hanteren ik ben gewoon hele orientatie kwijt :(

Precies dit!!!

Als dit de nieuwe look van Travian wordt, ga ik liever een ander spelletje ontdekken.

Ook ik heb de medaille 15 jaar plus in ontvangst mogen nemen en ik irriteer me elk jaar weer aan de nieuwe jasjes die het spelletje aan moet trekken. Terwijl in mijn browser het kopen van Goud gewoon niet kan. De loading screens blijven hangen en ik moet het ouderwetse, pop-up lievende browsertje Internet Explorer opstarten om aan goud te kunnen komen. Dat Travian Support daar niet eens iets aan doet, dat probleem leeft ook al jaren, maar de aandacht stort op steeds een andere look, butons, gebouwen, alles een nieuwe plek geven....

Nu ben ik zelf een jonkie, met mijn 34 jaar, maar ik ken mensen van over de 65 jaar die het spelletje ook al jaren met plezier spelen. Weten die mensen hoe ze reactie moeten geven? Weten die mensen hoe ze moeten klagen? Het wordt nodeloos ingewikkeld gemaakt, het voegt niets toe. En dan ook nog gaan bepalen waar ik mijn Hoofdgebouw neer moet zetten, van mogen is geen sprake meer. Ik vind het een beetje dictatoriaal gedrag van de mensen die Travian mogelijk maken, maar wordt er aan de spelers iets gevraagd?

Had dit lekker op een nieuwe server uitgeprobeerd, niet op een server die al loopt en waar al fel om de Artefacten wordt gestreden. Zoals ik al zei, als dit de trend blijft, dan ga ik een ander spel zoeken en ben ik na ruim 16 jaar trouwe dienst als Travian speler er wel eens klaar mee.

Slechte zaak! En ja, ook ik pleit voor de oude lay-out, dus die van voordat men dit er in flikkerde.

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• Waarom worden er berichten verwijderd?

Topics in het Engels zijn verplaatst naar COM aangezien dit het Nederlandse forum is. - Minke

Post was edited 1 time, last by Minke: Notitie ().

• Een simpel terugzetten naar de oude versie zal het waarschijnlijk niet worden maar ik zou wel graag van jullie willen horen wat voor andere optie misschien een mogelijkheid is.

Een ander kleurenpatroon zou al een hoop schelen. De nieuwe vorm van gebouwen is niet eens zo erg, maar bij Galliërs/Germanen lijkt het teveel op elkaar (Alles is bruin).

I don't think you have the facilities for that, Big Man.

• Lekker dit..welke idioot heeft dit bedacht? Zeker iemand die Tribal Wars heeft gespeeld en niet Travian.

Om spelerverlies te voorkomen/verminderen:

1. Gooi deze UI in de prullenbalk

2. Gebruik de vorige of maak een nieuwe

Indien een nieuwe de keuze is:

1. Maak gebouwen welke er "uit springen" ten op zichtte van elkaar. Dus niet zelfde stijl architectuur of zelfde kleurenpallet. Ik wil in 1 sec het juiste gebouw kunnen herkennen.

2. GEEN TEKST IN CAPSLOCKS IN DE UI! Dat is zo storend..

3. Maak de UI weer kleiner/compacter zoals vanouds

4. Maak de menubalk en iconen niet in bruin..nu valt alles in elkaar weg..

5. Zet de plaatjes van gebouwen/velden weer rechts van de tekst en niet erboven. Ik ga niet voor elke upgrade lopen scrollen.

Voor mij is de keuze gemaakt. Server afmaken en daarna speel ik pas weer als er een fatsoenlijke UI terug is. Jammer dit :(

tg_TL-DQ4_970x250_181126.jpg