Nachtvrede?

The applications for the 🔥 Legends on Tour 2020 - Summit 🔥 are open.

If you think you would be a good fit to represent one of these communities Anglosphere, Balkans, France, Germany, International COM, Italy, Lusobrasilero or Russia, read all the details and submit your application.

➡️ More information here ⬅️

If your community is not between the selected one, but you still want to provide your input for the event, feel free to visit and participate in the discussion on the International forum.
  • Gaat er voor Legends in de toekomst ook eens een server komen waarbij 's nachts niet kan worden aangevallen? Bv tussen 0u en 7u. Er zijn immers wel wat spelers die moeten werken en een gezin hebben en zich het niet kunnen veroorloven om regelmatig om 3u te moeten inloggen. Bij andere spelletjes bestaat dit al, bv Travian Kingdoms. Het zou het spel voor veel mensen aangenamer maken...

En nog iets, kan er wat harder opgetreden worden tegen valsspelers? Ik lees op discord dat er bij een bepaalde ally (ik ga geen namen noemen) dat er lustig wachtwoorden doorgegeven worden en met vpn gewerkt wordt om de regels te omzeilen. Ook geven spelers van diezelfde ally zonder schroom toe dat ze meerdere accounts hebben op dezelfde server om zo croppers in te nemen en hun hoofdaccount te boosten. En dan over gebruik van bots en scripts nog maar te zwijgen... :thumbdown:X(:cursing:

• Hallo Blutch

Op het moment is er geen sprake om een nachtvrede te introduceren maar ik zal de wens doorgeven aan het team om over na te denken voor de toekomst.

Met betrekking tot het vals spelen, stuur a.u.b. een ticket in of rapporteer de spelers direct op de server. Er zal dan automatisch een bericht naar het Rule Enforcement Team worden gestuurd voor onderzoek.

Groeten,

Minke

• Misschien voor het .NL domein wel, maar voor domeinen waar internationale spelers opzitten is het onmogelijk om dat te regelen.

Maar mocht het worden geïntegreerd op .NL, dan zal ik er nooit nog een server spelen. De vrijheid van eender moment aangevallen kunnen worden is wat het spel juist zo leuk maakt. Als je niet online kan zijn, dan moet je maar een andere manier zoeken om je vijand uit te schakelen. Maakt het spel juist interessant in tegenstelling tot het simfestijn dat het tegenwoordig is.

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

• Er kunnen perfect servers met en zonder zo'n vrede naast elkaar bestaan. Spelers waarvan hun privéleven het toelaat om ook regelmatig 's nachts te spelen, kunnen dan op eentje zonder spelen, anderen dan op eentje met vrede 's nachts.

Eén van dé 'oplossingen' dat sommige (vrij veel) spelers nu gebruiken is wachtwoorden doorgeven aan spelers die 's nachts kunnen, die loggen dan in met vpn... dat is valsspelen pur sang.

En inderdaad, het zou enkel doenbaar zijn op een regionale server, niet op een internationale.

Het simfestijn is er nu toch al, zonder een nachtvrede... en op kingdoms werkt dat wel hoor :) ik kan genoeg spelers die net gestopt zijn omdat ze het beu werden dat wanneer ze 's morgens opstonden legers en dorpen kwijt waren zonder dat ze er veel aan konden doen. Of heb jij een goed doenbare 'legale' methode?

Post was edited 1 time, last by Blutch ().

• Laat je def niet in kleine stukjes achter maar plaats ze samen in één dorp als je gaat slapen, niemand die daarop onverwachts gaat lopen tenzij ze een goede veeg hebben.

Offensieve troepen op pad sturen naar een farm zodat ze juist terugkomen als je terug online bent.

Als er vijanden te dicht bij je liggen, knal ze dan zo snel mogelijk weg zodat je niet iemand hebt die binnen een paar uur met kata's aan je deur staat.

Combineer ochtendmensen met nachtmensen via het sittersysteem, dan ligt je account hoogstens 5 uur eruit.

Supdorpen kwijtgeraken is altijd een probleem, of je de aanvallen nu opmerkt of niet. De meesten verdedigen geen supportdorpen tenzij ze zeker zijn dat er een veeg op landt.

Genoeg manieren om deftig het spel te spelen zonder nachtdual.

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

• Ik ben ook van mening dat er gewoon aangevallen moet kunnen worden wanneer men zelf wil. Travian is nog altijd een oorlogsspel en in een oorlog ga je ook niet wachten tot de vijand wakker is voordat je een aanval uitvoert (tenzij jou dat ook het beste uitkomt)

NL1 (2015): Bowser - W!cked
    NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
    NL3 (2016-2017): Nemo - FM
    NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
    NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo

NL2 (2018): Thanos - STRAK!

COM3 (2018-2019): Struukn Duukn - Pirates

NL5 (2018-2019): Freddy Heinekip - BK

• Travian is een spel, geen echte oorlog. Mensen hoeven ook zelf niet te verhongeren aan graandood of bang te zijn voor bombardementen. Ook zal niemand gemarteld worden voor informatie, worden geen gifgassen gebruikt, heeft niemand dienstplicht en hoeven we niet op fietsen met houten banden te fietsen omdat het rubber op is. Het argument "in een echte oorlog ga je ook niet wachten tot de vijand wakker is" gaat dus niet op. Travian is geen echte oorlog, maar een spel wat totaal niet op echte oorlog lijkt. En het is best gek als van spelers verwacht wordt om hun nachtrust op te offeren. Als het spel zodanig ontworpen is, dat dat nodig is.

Travian is en blijft een spel. Een spel wat voor vele spelers al te veel negatieve invloed op het echte leven heeft, omdat het real time tijdsgebonden is.

Je kan je afvragen of een nachtelijke vrede eerlijk is naar mensen die bijvoorbeeld nachtdiensten draaien en overdag slapen. Dat is een beter argument. Iedereen heeft zo zijn eigen online tijden.

Aan de andere kant worden veel aanvalsplannen zeer bewust 's nachts uitgevoerd. Er wordt dus ook bewust ook gespeeld dat merendeel van de spelers 's nachts niet online is. En als je 's nachts slaapt is er eigenlijk weinig wat je kan doen om dan te voorkomen dat dorpen worden gefarmd/gesloopt/overgenomen, zeker als je in centrum ligt.

Lange tijd is de oplossing voor deze mensen geweest om ver weg met hun dorpen te gaan liggen. Om zo de looptijd van vijandige spelers ruim boven de 8 uur te krijgen.

Nu is het TV aangepast en de kaart kleiner geworden, waardoor dit zelfs op normale servers geen enkele garantie meer is, aangezien mensen met titanen schoen nog steeds heel snel bij je zijn. TV is daarin in mijn ogen toch wat overpowered. Ik vind dat hier daarom nog wel naar gekeken mag worden, hoe er een goede balans kan zijn. Bijvoorbeeld: TV werkt pas boven 30 velden. (zoals vroeger) Dat zorgt dan voor een basisreistijd van 10 uur met kata, zonder artefact, eventueel 5 uur met naar alles wat verder dan 30 velden weg ligt.

Een vrede vind ik op zich een goed idee, maar in de praktijk niet echt haalbaar. Mensen gaan het zo spelen dat aanvallen kort na de nachtvrede aankomen en def nog steeds 's nachts verstuurd moet worden. Ook zit je soms met extreem lange looptijden, waarbij spelers dan dus goed moeten inschatten of aanval overdag aankomt. Leuk idee, maar nog heel lastig om dat goed uit te werken.

Ik vind dus eerder dat nog goed naar de werking van toernooiveld gekeken mag worden. Zit je centraal en word je dan 's nachts aangevallen, dan kan je ook de pineut zijn, maar dat is je eigen keuze om daar dorpen te stichten.

• Ik ben ook akkoord met dat het TV veel te krachtig is geworden. Ofwel kleinere map ofwel beter TV, maar niet beiden.

• vraag jezelf eens af...

farmlijsten etc...

wat die kapot hebben gemaakt aan spelersbase in de loop der jaren...

daarom, kleinere kaarten en hogere snelheid om er toch voor te zorgen dat er weer goud wordt gesmeten

OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), CS! 2017 finals, .RU 2018, 2019 finals

Status: :sleeping: