Discussie thread - Wave Builder

🔥 Vote your LOT2020 candidate 🔥
The voting phase ends, Sunday, March 1st at 23:59 GMT+1. ➡️ TO THE SURVEY ⬅️

• Geef hieronder je verbeteringen en suggesties aan voor de Wave Builder.

Zie hier voor de officiële aankondiging en alle verdere informatie en updates.

Jouw Travian: Legends Team

• Zorg er eens voor dat frontend en backend dezelfde tijd gebruiken

OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), CS! 2017 finals, .RU 2018, 2019 finals

Status: :sleeping:

• Probeer eens de kloof tussen rijk en arm te verkleinen ipv ze altijd maar groter te maken...

Precies dit!

En niet alleen heeft geen enkele speler nog skills nodig, alleen maar een dikke portomonee.
    Hier wordt al de suggestie gedaan dat de hele server uit protest op delete zou moeten.
    Puur als statement!

Travian is zo alleen nog leuk voor mensen met een volle bankrekening, niet voor mensen die dit als leuk tijdverdrijf spelen en die minder te besteden hebben. Skills doen er niet meer toe. Ik heb het intern al gezegd, maar die nieuwe look was al reden genoeg; met dit erbij is dit absoluut mijn allerlaatste server.

Gek hè, Development, dat vaste spelers er klaar mee zijn? Gek hè?
    Het is niks meer als ordinaire geld-klopperij voor een functie die skillvolle spelers ook gewoon gratis kunnen.

Schamen jullie je niet compleet de bliksem?

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• Wat is het volgende? Voor 500 goud 10K aan troepen kunnen kopen?
    Kunnen we het NPC-en ook afschaffen?

Voor 100 goud een Wachttoren kunnen bouwen die 50% van de aanvallende troepen verrot schiet?
    Voor 4000 goud je wachtlijst oneindig aanzetten qua grondstofvelden, gebouwen en aan te maken troepen?
    Weg Vakantie-modus? Of juist iedereen op Vakantie, omdat je dan nog maar eens per week online hoeft te zijn?

Ga je schamen!!! En diep ook!!!

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• troepen kopen hebben ze al op de regio servers :D

OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), CS! 2017 finals, .RU 2018, 2019 finals

• De Golfbouwer moet je voor 50 Goud aanschaffen PER DORP?
    Wat is dit voor motherf*cking afzetterij?

Een beetje ervaren speler kan dit zelf, meerdere tabbladen open en snel klikken, for instance!

Serieus, Travian Development helpt het hele spel naar de gedver!
    Bedankt, jullie zijn weer een hele hoop vaste spelers kwijt na de meest dramatische en meest vertiefde server (5) die ik ooit gespeeld heb! Ben er klaar mee ook! Graftakkenzooi!

• Je kan hier praten als Brugman, travian weet al jaren dat spel vrij snel totaal kapot is en probeert

nog gauw snel veel geld te verdienen, door de knoop zonder extra bevestiging naast de bevestiging

knoop te plaatsen.

Maak eens een ouderwetse server met allies niet groter dan 30 leden en schakel Nav en Allianties uit,

en daarbij hanteren dat je geen versterking, of gs naar leden buiten de ally mag sturen, en weg met veiling.

• Kijk Minke, NIEMAND is blij met jullie wavebuilder... gek dat je daar niets meer op te zeggen hebt. Ik weet ook wel dat jij hier niet persoonlijk verantwoordelijk voor bent, maar jullie moeten toch ook inzien hoe compleet fout dit is ? En dan inderdaad die knop ergens zetten in de hoop dat er op misgeklikt gaat worden... echt erg.

• Ik heb wavebuilder nog niet geprobeerd, maar wil het wel proberen. Op zich ben ik juist wel voorstander, aangezien merendeel van de perfecte rijtjes via een of andere tool verzonden wordt, en niet via legale wijze, zoals mensen willen doen geloven. Er is nu tenminste een legaal alternatief.

De locatie van de knop vind ik erg onhandig. Daarbij hoort imo ook altijd een extra bevestiging te zijn, ZEKER voor 50 goud. Als je 1 goud in 100 zilver omzet, moet je al een extra keer bevestigen. Best raar dat dit hier niet vereist is. Dat vraagt echt om misklikken en een hele hoop klachten.

• Ja, zet m gewoon net als goudclub aanschaf gewoon bij de plus opties, zoals ook aangegeven bij aankondiging van....

• ik vind het wel leuk om hierop te reageren.

skills, ook met dit patroon onderscheid je jezelf van de rest want we bieden gelijke kansen ten opzichte van andere wafebuilders die tegen de regels zijn bv.

ik speel sinds 2007 en ben sinds 2010 crew, ik heb zoveel veranderingen gezien en op testservers ook zoveel ideeen die er niet door kwamen.

Elke verandering brengt voor en tegens maar deze verandering zal ieder vanzelf gaan omarmen en als vanzelfsprekend zien.

net als zoveel andere veranderingen in de loop van de jaren.

ik vind je pas een goede speler als je ook kan anticiperen op spelveranderingen.

aan layout wordt ook nog gesleuteld, afwachten maar.

• Goed,

Dan wil ik jouw reactie wel eens zien als je ergens een residentie weg wilt schieten, per ongeluk op de verkeerde knop drukt en 50 goud lichter bent en ineens die wavebuilder hebt die je eigenlijk niet wilt omdat je alleen maar op een verkeerd en ongelukkig geplaatst knopje drukt en er niet eens bevestiging van je goud uitgave wordt gevraagd.... Daar waar 2 dagen ervoor nog de EDIT button stond ;)

Dat heeft niet veel te maken met gelijke kansen bieden, meer met niet luisteren naar/lezen van feedback toen het idee werd geïntroduceerd en er werd gevraagd om input en feedback te geven.

Kunnen ze wel zeggen, dit lossen we binnenkort wel op.... Hoeveel spelers wordt intussen goud afhandig gemaakt? Krijgen deze compensatie?

Idee is niet slecht, uitvoering ronduit belachelijk ;)

edit:

Dan kun je nog wel zoveel CM's hebben die bij feedback zeggen, we verzamelen alles en geven het door.....

Wat is dan de waarde van feedback vragen en CM's die tijd spenderen om het daadwerkelijk door te geven? nul...

• en dan kan ik als vrijwilliger niks anders melden dat we t ook vervelend vinden, eraan gewerkt wordt, excuses voor t ongemak maar geen enkele speler zit daarop te wachten maar helaas kunnen we als nl crew niet anders, klacht ligt op bovenste plank en dus way out of our reach.
    ook wij wachten tot het opgelost is

• En spelers blijven zeggen, fix dit dan asap en kom niet met een update waarin eerst 6 spelfouten worden opgelost en 4 nieuwe plaatjes worden gemaakt ;)

• dus voor 50 goud per dorp creeer je gelijke kansen, tegen het illegale gratis wavebuildertje in al zn vormen. Je creeert gelijke kansen door te zorgen dat je elke wavebuilder kan detecteren en kan bannen, of je ingame wave builder gratis te maken.

NL3 -2015 Mrmai :gau01: - Victoria

NL3 -2016 Squirtle :rom03: - Pokemon

NL1 -2016 De Buikspreker :rom03: - Veto

NL4 -2017 King Schultz :teu01: - Midgets

NL1 -2017 Luxuria :rom03: - Cojones

NL2 -2018 Comus :teu01: - Hellas

NL4 -2019 Camila Cabello :rom02: - OR

NL15 -2019 Somnus & Mors :egy01:

• Eens, je hebt altijd een groep oude rotten die niet tegen verandering kan.

Gelijke kansen maak je alleen als het gratis is of in de goudclub.

Dan moet je goud in het algemeen afschaffen, want niet iedereen heeft natuurlijk hetzelfde budget. En dan mist travian de inkomsten om het spel in stand te houden. En natuurlijk moet iedereen dan ook precies even veel online kunnen zijn en alle gelukselementen verwijderd worden... Gelijke kansen bestaan niet in travian.

Waarom is goudclub wel geaccepteerd (100 goud per server?), plus wel geaccepteerd (10 goud per week), grondstoffenbonus (5 goud per week, per soort), is het schijnbaar normaal om 400.000 zilver te bieden op een CP helm... maar 50 goud is niet geaccepteerd?