Discussie thread - Wave Builder

• Dan moet je goud in het algemeen afschaffen, want niet iedereen heeft natuurlijk hetzelfde budget. En dan mist travian de inkomsten om het spel in stand te houden. En natuurlijk moet iedereen dan ook precies even veel online kunnen zijn en alle gelukselementen verwijderd worden... Gelijke kansen bestaan niet in travian.

Waarom is goudclub wel geaccepteerd (100 goud per server?), plus wel geaccepteerd (10 goud per week), grondstoffenbonus (5 goud per week, per soort), is het schijnbaar normaal om 400.000 zilver te bieden op een CP helm... maar 50 goud is niet geaccepteerd?

Of alles 1 malig maken dan kan je ervoor kiezen en klaar.

Dat zilver zijn ook maar enkele gekken die dat bieden die het waarschijnlijk als water hebben.

Misschien moeten ze er ipv een gratis spel een vast bedrag voor vragen en alles gelijk houden.

Nu staat er gratis online spel maar zonder iets te investeren lig je mijlen achter dus echt gratis is het ook niet.

• Ideetje:

- Super Builder

Te koop voor 100 goud per dorp en geeft de mogelijkheid tot bouwrijen (gebouwen/velden in de wachtrij) van t/m 10 gebouwen per dorp.

Dit geeft de mogelijkheid om supergoed te Traviannen met 2/3 logins per dag en supergoed bouwen. (voor een klein beetje goud :p)

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

• Of alles 1 malig maken dan kan je ervoor kiezen en klaar.

Dat zilver zijn ook maar enkele gekken die dat bieden die het waarschijnlijk als water hebben.

Misschien moeten ze er ipv een gratis spel een vast bedrag voor vragen en alles gelijk houden.

Nu staat er gratis online spel maar zonder iets te investeren lig je mijlen achter dus echt gratis is het ook niet.

Ik dacht dat die 50 goud eenmalig was? Per dorp dan.

En travian is gratis te spelen, als je weet wat je doet. Ik ben zelfs een keer rang 1 geëindigd, zonder goud te hebben gekocht. Mensen geven belachelijke bedragen uit. Het geeft een voordeel, maar dat wordt vaak overschat. Het is vaak maar een tijdelijk voordeel, wat na verloop van tijd afzwakt. Als je niet weet hoe je goudloos moet spelen, ben je imo gewoon een noob, ongeacht hoe goed je account is of hoe groot je veeg. Dat is dan allemaal gekocht, waarschijnlijk volgens een soort handleiding: zo moet je travian spelen. Dit soort spelers zijn ook vaak weinig creatief, hebben 1 vaste mening hoe het spel gespeeld moet worden en ieder die ervan afwijkt, doet het fout.
    Goudloos spelen vergt een andere strategie, dan wanneer je met goud speelt. Maar het is zeer goed speelbaar. In het begin moet je gewoon accepteren dat je een achterstand hebt. Aan het einde kan je dat goedmaken.

• Ik dacht dat die 50 goud eenmalig was? Per dorp dan.

En travian is gratis te spelen, als je weet wat je doet. Ik ben zelfs een keer rang 1 geëindigd, zonder goud te hebben gekocht. Mensen geven belachelijke bedragen uit. Het geeft een voordeel, maar dat wordt vaak overschat. Het is vaak maar een tijdelijk voordeel, wat na verloop van tijd afzwakt. Als je niet weet hoe je goudloos moet spelen, ben je imo gewoon een noob, ongeacht hoe goed je account is of hoe groot je veeg. Dat is dan allemaal gekocht, waarschijnlijk volgens een soort handleiding: zo moet je travian spelen. Dit soort spelers zijn ook vaak weinig creatief, hebben 1 vaste mening hoe het spel gespeeld moet worden en ieder die ervan afwijkt, doet het fout.
    Goudloos spelen vergt een andere strategie, dan wanneer je met goud speelt. Maar het is zeer goed speelbaar. In het begin moet je gewoon accepteren dat je een achterstand hebt. Aan het einde kan je dat goedmaken.

Het is ook te doen maar niet als je het voor het eerst speelt.

De wavebuilder is weg als ze je dorp overnemen net als je onderzochte troepen en hun level.

• Ik heb alle feedback samen gevat een doorgestuurd naar de betreffende afdelingen. Dank voor alle feedback tot nu toe omtrent dit onderwerp.

• Wat een hoop gezever... ik was eigenlijk allang niet meer van plan om op het forum te reageren maar kom op zeg.

Groot deel van de spelers gebruikt wel een externe tool voor het versturen van treintjes. En de meeste zullen het niet ontkennen ook.

En ja ik ken het argument goed treintjes sturen onderscheid de echt goede spelers. Maar was dan niet zo;n labiel om de externe wavebuilder te gebruiken, dan ben je gewoon een gemiddelde speler.

Daarbij is het nu 50 goud per dorp, hoeveel aanvalsdorpen bouw je gemiddeld? Heb je er meer dan 2 speel je meestal toch wel met redelijk wat goud, dan ga je maar wat minder op de veiling kopen.

Gewoon accepteren en proberen.

Nothing is real it's all what you believe

• Ik dacht dat die 50 goud eenmalig was? Per dorp dan.

Als iemand die eens vrij lang #1-populatie heeft gestaan kan ik me hier volledig in vinden. Een klein beetje goud is zeker handig om de capital uit te bouwen, maar is daarnaast meer bijzaak.

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

• Ik vind de grootste grap ook nog dat het op een makkelijke 'missclick' positie zit.

Je kunt dus ZONDER bevestiging 50 goud uitgeven terwijl je dit niet wilt.

Alles voor de bankrekeningen van het Travian Team!!!

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• Dat het knopje ongelukkig geplaatst is... daar zijn we het allemaal ook wel over eens.
    Het is meer als belachelijk en schofterig om dit zonder bevestiging afhandig te maken en ik durf hier best een knappe advocaat op te zetten die zal concluderen hoe zwaar illegaal en verboden het is om op deze manier geld van onervaren spelers afhandig te maken. Travian mag zich kapot gaan schamen en de CM's hier die zeggen de feedback door te zullen geven naar betreffende afdelingen... Laat die betreffende afdelingen zelf hier eens mee komen lezen en vooral mee komen praten, want voorlopig doen ze niets anders als ordinair geld graaien!

Ik heb afgelopen maandagochtend (lees: bijna een week geleden) al aangegeven dat de Statistieken Top 10 niet de wekelijkse reset heeft gekregen. Daar zou ook naar gekeken worden, maar ik denk dat dit ook afgeschaft kan worden, want die reset is er na ruim een week nog steeds niet door. Dus zoveel doet Travian niet om het spelletje nog leuk en aantrekkelijk te maken.

Het hele lintjes-systeem kan dus ook de prullenbak in! Travian Team kan er wat mij betreft direct achteraan!
    En dit keer eens niet recyclen.

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• De wavebuilder is nog steeds in een beginfase en zoals je die nu ziet zal niet het eind resultaat zijn. Er zal inderdaad een bevestigings melding worden toegevoegd. De spelers die de wavebuilder per ongeluk hebben gekocht hebben allemaal hun Goud terug gekregen nadat ze contact op hebben genomen met Support.

De lintjes bug is afgelopen vrijdag met een hotfix opgelost en als het goed is zijn de lintjes nu weer correct.

Ik begrijp dat er zeer veel frustratie is maar houd het wel netjes aub. Ik hoef me namelijk nergens voor te schamen geloof ik.

• Het is zo makkelijk om je mening te geven achter een schermpje.... Hier een vraag van mij voor jou.... Lees al je berichtjes eens terug en zou jij willen dat iemand op jou zo reageert? Nee dat interesseert je niet want je zit veilig achter je beeldschermpje zielig te zijn. Net zo min als dat het jou zou boeien boeid jou mening Travian niet en zeker niet op de manier hoe je het hier ventileert.

Ik raad je aan om een andere free to play game te spelen waar je ook gewoon opties hebt om dingen te kopen want alles kost geld deal with it.:saint:

• Dat het geld/goud kost dat snapt ook iedereen wel die dit spelletje speelt, alleen lijkt het er nu meer op dat er voor elke update/upgrade/nieuwe feature betaald moet worden, terwijl zoiets gewoon bij die 100 goud goudclub in kan.

Nog even en we moeten 50 goud betalen als ze een taalfout opgelost hebben.

NL3 -2015 Mrmai :gau01: - Victoria

NL3 -2016 Squirtle :rom03: - Pokemon

NL1 -2016 De Buikspreker :rom03: - Veto

NL4 -2017 King Schultz :teu01: - Midgets

NL1 -2017 Luxuria :rom03: - Cojones

NL2 -2018 Comus :teu02: - Hellas

NL4 -2019 Camila Cabello :rom02: - OR

NL15 -2019 Somnus & Mors :egy01:

NL2 - 2020 Eragon :teu01: - H&D

• Ik weet nog dat ik dit idee een stuk of 5 jaar geleden ook had voorgesteld, en toen had gezegd dat travian het gerust als goudfunctie mocht aanbieden (alhoewel ik dat wel als grap bedoelde, maar toch).

Uiteindelijk geeft het degenen die niet over een goede internetconnectie of computer hebben toch de mogelijkheid om nu eens zelf aanvallen te sturen. Wel tegen een prijs, maar degenen die anders een goede computer hebben moesten daar ook voor betalen. Zolang de oude gratis manier nog mogelijk is zie ik er geen probleem mee en zorgt het ervoor dat minder ervaren spelers nu veel minder worden afgestraft door hun aanvallen tussen te timen.

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

• De plaatsing van de knop is inderdaad erg ongelukkig, dat is toch gewoon om mensen te pesten :P. Deze functie zou wel mogen geinterneerd worden in de goudclub, of toch tenminste 50g voor volledige account?

Los daarvan, vind ik de tool zelf niet slecht.. Stil staan is achteruit gaan. Veranderingen zijn normaal en ook nodig!

Before 2017 being part of (NL domain): Triple Entente, GR, Cono, Cuni, Botsers, Veto and a lot more I don't remember anymore.

2018 TR Qualification: Aramis - Bob (Leader)
    2018-2019 Finals: Black Pearl - TFD (Uollas meta) (Leader)

2019-2020 Finals: Black Pearl - Lowlands (Uollas meta) (Leader)
    2020 Comx: Black pearl - NewOrder (Leader)
    2020 EU Qualification: Undutchable - NewOrder (Leader)

NL legend 2018

• Ik wil nog even terugkomen op dit topic... ik heb golfbouwer gisteren gebruikt en ik vind hem echt ideaal werken. In mijn ogen is dit een absolute verbetering. En die feedback wilde ik dus even geven.

• Met die nieuwe wavebuilder is er technisch ook weer wat veranderd?

Handmatig meer dan 4 waves aan versterkingen die elke seconde volgend aan moeten komen is niet meer mogelijk?

Nummertje 5 tot en met zoveel worden simpelweg niet meer verstuurd?

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed . . .

History:

Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2) and many more not listed.

Valhalla, Carpe Diem (t3 .com classics), CS! 2017 finals (Croatia)

CUP 2018 finals, X3 2019 finals (Russia)

~ The special one... ~

• Met die nieuwe wavebuilder is er technisch ook weer wat veranderd?

Handmatig meer dan 4 waves aan versterkingen die elke seconde volgend aan moeten komen is niet meer mogelijk?

Nummertje 5 tot en met zoveel worden simpelweg niet meer verstuurd?

In principe is het nog steeds mogelijk om 5 waves te hebben maar dit is zeldzaam, doorgaans hebben spelers inderdaad 4 waves op 1 seconde.