🗳️ POLL: Nieuwe server set up

⭐ Advent Calendar giveaway ⭐

December! 🎁 Gift time!
Every day from December 1st to December 24th, starting at 10:00 AM (UTC+1), we'll be doing an 8-hour giveaway in Discord! Don't miss ➡️ today's surprise! ⬅️
How can you participate? Join us in the official Travian: Legends Discord server, accept the rules to unlock all the channels, head to the #advent-calendar channel, and seize your chance to win!
  • Beste spelers,

In de afgelopen paar maanden hebben we diverse feedback en verzoeken ontvangen om alle talen op elke server van elk domein beschikbaar te hebben. Samen met het Game Center hebben we deze mogelijkheid geëvalueerd en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit technisch gezien mogelijk is. Maar, er is een maar.

Om alle talen op alle servers beschikbaar te hebben moeten we de structuur van de servers een beetje aanpassen door ze allemaal op hetzelfde domein te plaatsen.

Het eerste idee dat we hebben, dit is NIET het uiteindelijke plan, is om dezelfde aanpak als andere spellen zoals League of Legends te gebruiken met betrekking tot servers. Om regionale servers te hebben zoals bijvoorbeeld Europa, Asië, Amerika (steeds alle talen beschikbaar op alle servers, ondanks de regio maar alle servers op hetzelfde domein).

We zijn ons ervan bewust dat alle ideeën positieve en negatieve kanten met zich meebrengen. En we hebben een eerste lijst samengesteld.

POSITIEF

• De servers zullen drukker zijn met meer spelers
    • Er zal de mogelijkheid zijn om meer variatie binnen de set up van de servers te brengen
    • De servers zullen vaker starten
    • Het zal gemakkelijker zijn om internationale vrienden te maken
    • De spel ervaring zal pittiger en spannender zijn

NEGATIEF

• Er kan het gevoel zijn om de nationale identiteit te verliezen of dat bijvoorbeeld jouw favoriete server naam/nummer is er niet meer
    • Het kan lastiger zijn om confederaties op te zetten als je niet weet welke server jouw vrienden spelen
    • Het Tournament zal een andere set up nodig hebben
    • Sommige tradities gaan misschien verloren

Voordat we hier dieper over gaan nadenken willen we graag jullie mening horen, dit is waarom we een feedback poll openen in alle communities.

Als je ons wilt helpen om een betere beslissing te maken, laat dan jouw stem achter in de poll daarnaast is het zo dat wij willen vragen om ook jouw reden voor de keuze in de reacties onder deze thread met ons te delen.

Vraag ook aub aan je medespelers om hun stem te laten horen.

Bedankt voor de hulp,

Jouw Travian: Team

minke.png

Post was edited 1 time, last by MuchachoNL ().

• Hoe voel jij je ten aanzien van de mogelijkheid van een verandering in de server set up zoals hierboven is beschreven? 55

1. Lijkt me heel erg leuk (16) 29%
    2. Lijkt me leuk (13) 24%
    3. Lijkt me totaal niet leuk (18) 33%
    4. Voor mij maakt het niet uit (8) 15%

.

• Het moge duidelijk zijn dat Travian op sterven na dood is voor NL/BE. De oorzaak hiervan is voor mij ook duidelijk. Goud, te veel voordelen voor spelers die er honderden euro's in pompen. S4.NL 2020 blijkt een speler € 96,60 te betalen voor een CP-helm (450K zilver omgeruild met goud dat hij in de duurste bundel voor 30% goedkoper op eerdere servers had gekocht) Deze speler had meer dan 10.000 goud op zijn account staan. Het voorstel is leuk, maar je krijgt nog steeds hetzelfde. Wellicht moeten jullie toch ook eens luisteren naar de die-hards die dit spel al meer dan 15 jaar spelen. Ik snap het commerciële element voor jullie. Maar vraag dan startgeld voor een server: Als ik bijv €25,- zou moeten betalen voor een soort "Plus-server" waarbij ik de zaken van goudclub gewoon krijg, waarbij je zilver kunt krijgen door het te vinden en door handel (of door roof?) maar waarbij je geen verschillen in legersterkte, CP-aantallen of andere zaken (via bonussen) kunt KOPEN, dan wordt het spel een stuk aantrekkelijker ook voor minder rijke en beginnende spelers. Hou op met die stomme reclame filmpjes, want ik kijk ze toch niet. Hou op met 25% sneller voor dit en dat door het te KOPEN. Een 10% sneller troepen trainen helm vinden is prima. Gebruik hem of ruil hem voor zilver. Geef iedereen hetzelfde startbedrag in zilver: bijv. 10.000. Zilver is niet overdraagbaar en blijft binnen de server. Oh ja en dan nog dit....Ik heb nog wel een paar mooie kleurplaten voor de DEV-groep die steeds de interface en gebouwen een nieuw look geeft. Mijn complimenten voor je artistieke kwaliteiten, maar val mij er niet steeds mee lastig.

Gister zaaide ik wat paniek. Vandaag staat het al een meter hoog.

• Ik weet nog niet goed wat ik ga stemmen eigenlijk, maar wil wel ff een commentaar plaatsen.

Ik vind het lastig om echt goed de eventuele gevolgen te overzien mits die verandering er door zou komen.

Wat ik positief vind:

1. Meerdere spelers op een server.
    2. Meerdere nationaliteiten op een server, waardoor een server weer spannender en dynamischer kan zijn.
      1. Wat ik me hierbij afvraag. Heb je dan niet veel sneller dat er weer veel gecheat wordt zoals op de .com server nu al gebeurd? (waar ik veel mensen die op .nl spelen over heb horen klagen).
      2. En wordt zo'n server niet gewoon een verkapte .com server? Daar heb ik namelijk niet echt trek in.

Je kan toch ook gewoon:

1. minder .NL servers starten in een jaar? Hierdoor zal het aantal actieve spelers op 1 server toch ook toenemen?
    2. Ben het eens met de hierboven genoemde voorstellen van speler S4Speler_NL. Had ik zelf niet eens aan gedacht, maar dan kan travian toch een heel stuk aantrekkelijker worden. Ook voor beginnende spelers.

O en nog even dit:

1. Verander aub het dorpsoverzicht. Maak alles duidelijker wat nu precies wat is, qua gebouwen. Nu lijkt t allemaal hetzelfde.

Grt

• Het lijkt mij persoonlijk een heel slecht plan. Ik en mijn dual reizen al jaren met Travian over de wereld. Momenteel spelen we de NL4 en de tx3 van Japan. Hoewel er veel spel strategieën wereldwijd overeenkomen zijn er ook veel cultuur verschillen te bemerken. Neem bijvoorbeeld de, onlangs afgeschafte, mogelijkheid van farm deffen (die poll daarover heb ik gemist?) :P In Nederland was farm deffen een enorme 'zonde' terwijl ik het op bijvoorbeeld de nordic regelmatig zag en men het in de alliantie strategieën meenam; allianties plaatste def bij farms in andere regio's rondom offensieve 'vijanden'.

Ik zou het erg jammer vinden als alles 1 grote eenheidsworst werd. Er zijn genoeg internationale servers? Comx sowieso en daarnaast zijn er servers waar ieder toch wel is graag gespeeld wil hebben en waar dus veel nationaliteiten zijn (tournaments, turkije, vs, rusland, etc). En waarom alles samenvoegen? Waarom niet gewoon, zoals bij de tournaments en the finals de mogelijkheid voor vertalen opnemen bij de instellingen?

Daarbij; wat voor zin hebben tournaments en finals als je niet meer als land kan meedoen? Wat is het dan anders dan welke andere int. server?

Never give a sword to a man who can't dance

• Het moge duidelijk zijn dat Travian op sterven na dood is voor NL/BE. De oorzaak hiervan is voor mij ook duidelijk. Goud, te veel voordelen voor spelers die er honderden euro's in pompen.

pff, onzin.

Je kan nog prima een server spelen zonder er honderden euro's in te pompen. En andersom; als je er honderden euro's in pompt wil je wel waar voor je geld?

Het is, voor een speler die geen goud koopt, juist fijn wanneer items op de veiling veel zilver opleveren?

Ik beken een golder te zijn maar op de, door jouw genoemde s4, is goud kopen niet nodig. Ik had binnen een week al 60k zilver uit verkopen. Golders maken daarmee het spel dan weer juist aantrekkelijker voor niet golders?

• Daarbij; wat voor zin hebben tournaments en finals als je niet meer als land kan meedoen? Wat is het dan anders dan welke andere int. server?

Alsof Nederland/Belgie nu potten breekt op tournament :D

Wat eventueel wel kan:

- Verminder aantal NL servers, varieer ook in 1x, 2x en 3x servers....

- Voeg regionaal servers toe, ook op 1x, 2x en 3x snelheid...

Voor de regionale servers: maak het mogelijk om je ook op deze manier te kwalificeren voor Finals zonder kwalificatie te hoeven spelen EN SCHAF DE WILDCARD RAFFLE AF (aka: ik geef 4000 mail aliassen op om 100 tickets te krijgen die op externe sites te koop worden aangeboden)

Verhoog dan ook de eisen om je via qualify te plaatsen en verminder het aantal kwalificatie servers...

Dan kan iedereen spelen waar hij/zij wil, op het niveau dat men wenst en zitten er bij hogere niveaus ook wat voordelen aan buiten het kansloze gedoe om WW te spelen op een server met 200 actieve spelers waar net niks te winnen is sinds goud bij overwinning is afgeschaft.

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed . . .

History:

Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2) and many more not listed.

Valhalla, Carpe Diem (t3 .com classics), CS! 2017 finals (Croatia)

CUP 2018 finals, X3 2019 finals (Russia)

~ The special one... ~

• Met al die veranderingen verpesten jullie travian

Alle nieuwe gebouwen zijn onoverzichtelijk.

Nu als hoofdgebouw afgeschoten wordt kan je niet eens kiezen waar je hem plaatst

en het ziet er niet uit

Ga terug naar de oude rollout en niet de nieuwe

Zolang oude rollout er niet weer is boycot ik travian en speel ik liever ikiriam of zoiets

Travian maakt zich zelf dood door de veranderingen die men er door jast en niet luisterd naar de spelers

Ik ken een hele hoop spelers die nu niet meer spelen door die nieuwe rollout

speel nu een private server die de oude rollout nog heeft

veel mooier als de nieuwe

bah de nieuwe

• pff, onzin.

Je kan nog prima een server spelen zonder er honderden euro's in te pompen. En andersom; als je er honderden euro's in pompt wil je wel waar voor je geld?

Het is, voor een speler die geen goud koopt, juist fijn wanneer items op de veiling veel zilver opleveren?

Ik beken een golder te zijn maar op de, door jouw genoemde s4, is goud kopen niet nodig. Ik had binnen een week al 60k zilver uit verkopen. Golders maken daarmee het spel dan weer juist aantrekkelijker voor niet golders?

jij hebt een punt als je het zo beschouwd. Niet golders (niet betalende spelers) kunnen zo ook wat dingetjes kopen.

Maar tegelijkertijd is dat precies ook mijn punt.

Jij had 60 zilver verdiend. Jij hebt dus daarvoor items verkocht. Je zet jezelf dus op achterstand. De ander heeft meer CP of een sterkere held of .... Daardoor kan de ander zich zelf een betere positie kopen in het spel.

Het is een beetje als de boer die zijn varkens vetmest om ze daarna op te eten.

Mijn pleidooi gaat over gelijkheid in het spel. Hetzelfde startpunt met dezelfde kansen. De verschillen die in de loop van het spel ontstaan, ontstaan door strategie, door inzet, door gogme, door keuze, door samenwerking en een beetje geluk (wat vind je held op zijn pad?). Dat maakt het spel spannend en dat geeft iedereen de mogelijkheid om te winnen. Nu is het simpel: De spelers met de grootste portemonnee, zijn de spelers die aan het einde van de rit vaak in de TOP 20 zijn terug te vinden. Spelers met een kleinere beurs zijn afgehaakt en beginnen er niet meer aan....

Moet jij eens kijken wat er gebeurt als je start met 10K zilver en je kunt niet bijkopen en je vind een CP helm.

Wat doe je?

reageer maar... ik weet zeker dat ik nu verschillende strategieën te horen krijg.....en dat maakt het spel leuk

• Goed idee, enig minpuntje dat ik dan zie is het versturen van aanvallen met aankomsttijden & nachtspelers gezien er in Europa toch paar uur verschil tussen oost en west is. Maar dat heb je met internationalle servers sowieso.

Collagebouwer(L)

[SIGPIC][/SIGPIC]

• De nieuwe look van Travian alleen al (Server NL5) is voor mij reden om na meer dan 15 jaar trouwe Travian-dienst er echt mee op te houden. Vervolgens de Golfbouwer, die het voor beginnende spelers makkelijker moet maken... Nee, het team achter Travian zoekt gewoon weer een nieuwe manier om het geld uit de zakken van de beginners te kloppen. Het verschil tussen rijk en arm(er) op elke server is een groot drama. Servers met spelers die er honderden euro's in stoppen, die zijn er meer dan je denkt, zijn totaal niet leuk meer om te spelen.

Over de afgelopen paar jaar ervaar ik sowieso al dat de taal verandert van NL/BE naar Frans, Zuid Afrikaans en zelfs Spaans. Nou ben ik geen talenknobbel, kan ik me in het Engels echt nog wel knap uitdrukken, maar als de taal ook nog gaat veranderen en je bijvoorbeeld je eigen alliantie-leden al niet meer begrijpt (omdat lang niet iedereen één en dezelfde internationale taal beheerst) wordt het helemaal een pleuriszooi op de servers.

Dat Travian binnen de BeNeLux bijna uitgestorven is moge reeds duidelijk zijn, maar als je dat nieuw leven in wilt blazen, luister dan eerst eens naar de die-hards die het al een jaar of 10 à 15 spelen. Maak de voordelen voor de mensen die met geld smijten en CP-voordelen, troepen-voordelen kunnen kopen eerst maar wat kleiner. De verschillen tussen sterk en zwak of het verschil tussen ervaren of onervaren heeft echt niets meer met spel-inzicht of tactiek te maken, maar met de inhoud van de portomonee. Als Travian Team minder commercieel zou denken en de servers eerlijker maakt, dan weet ik zeker dat er weer meer spelers bij zullen komen.

Voor nu, ik speel mijn laatste server voorlopig en merk wel of ik ooit nog eens kom kijken.
    Als de verschillen tussen rijk en arm zo groot blijven (of alleen maar groter worden, welke kans ik groter acht met oog op de afgelopen jaren) dan zie je mij niet meer terug. Maar goed, als jullie als Travian Team je heil willen zoeken op internationaal vlak, zodat je ook in andere landen de euro's of dollars uit de zakken van beginnende en (extreem) rijke spelers kunt kloppen... Dan doen jullie dat toch wel en dan doet onze mening er voor jullie ook helemaal niet toe. 't Is dus gewoon een polletje waar niet naar wordt gekeken, maar het moet ons het gevoel geven dat er echt eerlijk over gestemd is.

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• Ik hoor hier veel geklaag over de kosten van Travian. Okay, je kan een vermogen uitgeven aan een server maar dat hoeft dus niet. Een slow server duurt (formeel)iets minder dan een jaar, laten we gemakshalve 50 weken zeggen (meestal veel korter?). Per week heb je 10 goud nodig voor plus, 20 goud voor 25% gs en voor de hele server 100 goud voor goudclub.

Bij de 50 punten dag opdracht krijg je steeds 1 dag extra 25% gs of plus. Op 50 weken zijn dat ongeveer 60 dagen gratis plus en van alle gs bonussen ook 60 = 8,5 week alles gratis. 50-8,5= 41,5 weken.

Met de avonturen verdien je, naast mooie items, ook regelmatig zilver. Hoeveel dat precies is weet ik niet maar zeker 1k per week zilver x 50 weken= 50k. zilver =250 goud= 8,3 weken gratis plus en gs bonus. 41,5-8,3= 33,2 weken. Sommige items wil je graag zelf houden, andere items zet je op de veiling. Met een beetje mazzel haal je daarmee, de eerste week, 60k op (ikzelf heb op de s4 inmiddels 80k en een schild en preat zwaardje liever zelf gehouden) 60k/200= 300 goud= 10 weken gratis plus en 25%gs bonus. 33,2-10= 22,2. Gedurende de rest van de server zet je nog is e.e.a. op de veiling. Als je dat een beetje slim doet pak je er zeker nog 20k zilver bij (waarschijnlijk veel meer). 20k/200= 100 goud gratis= 3,3 weken. 22,2-3,3= 18,9 .

Je zal dus, op een heel jaar, een investering hebben van 18,9x30 goud+100 goud voor goudclub= 667 goud, dat is iets meer dan €20,- in 12 maanden of €0,05 per dag. Is dat duur?

Ik vind van niet. Okay, sommige items maken dat je sneller groeit (in het begin van de server bv de cp helm) maar om nou te stellen dat je daardoor een onoverkomelijke achterstand op golders zou hebben?

Dat geloof ik niet hoor.

p.s.: ook ik ben niet kapot van die nieuwe gebouwen. Waarom niet (zoals in het verleden met die winter-look) bij de instellingen de keuze laten tussen nieuwe look en de vorige?

• geronimo| Kees : Ik had je "uitgedaagd" . Het lijkt er op dat je niet wil lezen of begrijpen wat er staat of dat je gesponsord wordt door Travian. Wederom heb je een punt met al je berekeningen, maar daarmee haal je de ongelijkheid niet weg. Met alle dagelijkse opdrachten en andere zaken waarmee je mag "ruiken" aan de voordelen moet je die inkomsten van avonturen nog steeds verkopen om goud te krijgen voor de goudclub, voor de golfbouwer, voor die andere 44 weken aan 25% grondstoffen bonus en alle andere investeringen die je wel moet doen om gelijke tred te houden met goud spelers.

Di-Marco14 : Je had ook gewoon mijn post van afgelopen vrijdag kunnen liken en quoten en er je ding aan toevoegen, maar ik ben volstrekt met je eens en laten we ons troosten dat we wellicht voor 400 van de 600 nog overgebleven NL/BE spelers spreken hier. Want er is op S2 nu een speler Anonymous die zelfs acties gaat organiseren om het forum nog wat actief te houden. Dat is niet nodig denk ik Travian zelf met met deze niet gewenste bagger komt neem ik zelfs de moeite mijn stem te laten horen.

• Vraag: Welk tijdstip zouden jullie de servers laten starten dan? En dus de artes en BD's ook..

Dit soort details zijn niet bekend, we willen eerst de globale mening zien voordat er verder aan dit idee wordt gewerkt.

• (google translate)

Hallo allemaal,

Het probleem van het ontbreken van spelers zit niet in de locatie van de servers ...

Nieuwe spelers melden zich aan en denken dat ze plezier zullen hebben zonder grote hoeveelheden geld te moeten verbranden en wanneer ze zich realiseren hoe het spel werkt om succesvol te zijn, geven ze het op.

Er is een grote kloof tussen degenen die geld opblazen en degenen die met geld spelen.

De nieuwe spelers denken dat ze spelen, maar spelen alleen omdat ze hen laten evolueren en later hun dorpen veroveren.

Er is geen evenwicht tussen strategie / tijd besteed aan gokken EN het uitgeven van grote hoeveelheden geld

Om de nieuwe spelers niet teleur te stellen, moeten ze hen onmiddellijk op de hoogte brengen van het volgende:

Wie met goud speelt, kan de constructies / het onderzoek op elk gewenst moment voltooien;

Gouden spelers kunnen NPC's maken en de middelen kiezen die ze nodig hebben;

Wie met goud speelt, kan op magische wijze elke grondstof in granen transformeren en meer troepen voeden;

Wie met goud speelt, kan de troepen die hij in het dorp heeft automatisch terugtrekken als hij wordt aangevallen;

Wie met goud speelt, kan legers van het ene dorp naar het andere verplaatsen.

Terwijl de meerderheid van de spelers in nieuwe regio's koloniseert, slagen degenen die geld opblazen erin om vanuit het niets grote legers te laten verschijnen in geïsoleerde gebieden.

Er is veel meer ...

WIE EINDIGT GOUDEN BOUWEN MOETEN TROOP MET NPC EN VICE-VERSE NIET KUNNEN VOEREN.

HET SPEL ZOU MEER IN BALANS ZIJN.

In regio's spelen ze me niet meer.

Ik ga geen legers overbrengen naar een afgelegen gebied om goud te laten barsten.

Breng het spel in evenwicht en er zullen veel spelers zijn ...

Verspil geen tijd aan manieren om meer geld te verdienen zonder plezier te maken voor iedereen ...

Goede gevechten voor iedereen ...

• Di-Marco14 : Je had ook gewoon mijn post van afgelopen vrijdag kunnen liken en quoten en er je ding aan toevoegen, maar ik ben volstrekt met je eens en laten we ons troosten dat we wellicht voor 400 van de 600 nog overgebleven NL/BE spelers spreken hier. Want er is op S2 nu een speler Anonymous die zelfs acties gaat organiseren om het forum nog wat actief te houden. Dat is niet nodig denk ik Travian zelf met met deze niet gewenste bagger komt neem ik zelfs de moeite mijn stem te laten horen.

Dat Travian zich al verlaagt tot het vragen van onze meningen, terwijl alle NL/BE spelers precies weten dat Travian toch niet naar onze meningen luistert, is inderdaad een kwalijke zaak. Het neigt naar de dictatuur zoals in Rusland aan de gang is. Iedereen weet dat die Poetin een criminele dictator is, maar niemand doet er wat aan.
    Travian is louter bezig om op nieuwe manieren de zakken te vullen ten koste van... Nieuwe spelers, nieuwe features. Terwijl de oude garde dit spel wil spelen zoals dat tien tot vijftien jaar geleden het geval was. Spannend, eerlijk en gelijk voor alle spelers. De voordelen voor mensen die met geld smijten en voor meer dan tienduizend goud aan het begin van een server kopen zijn gewoonweg te groot. Ik weet niet of er hier mensen zijn die op meerdere servers tegelijk spelen, ik doe dat bewust nooit, omdat ik geen ruimte in de broekzak heb om dat allemaal te bekostigen en mijn focus liever op één server tegelijk richt. Op dit moment speel ik louter op de NL5 server en ben er helemaal klaar mee.

Die nieuwe gebouwen... ik meen dat men hier de nieuwe look bedoeld... alleen al is reden om er na deze server mee op te houden. De Golfbouwer, die je voor 50 goud (per dorp?) aan kan schaffen terwijl de oude methode ook gewoon werkt, is een voorbeeld van hoe Travian het geld uit de zakken van beginners probeert te kloppen. Er wordt dan bij verteld dat het spel op deze manier eerlijker wordt, omdat ook beginners nu golfjes kunnen sturen. Wat er niet bij verteld wordt is dat beginners altijd al golfjes konden sturen zonder daar 50 goud aan uit te geven, de ervaren spelers weten hoe dat moet. De ervaren spelers waren ook ooit beginners. Als Travian het spel eerlijker maakt, lees: de kloof tussen arm en rijk verkleint zullen de huidige beginners over tien tot vijftien jaar ook ervaren spelers zijn, zoals wij dat nu zijn. En je houdt de ervaren spelers van nu vast, geïnteresseerd en gemotiveerd om nieuwe servers te gaan spelen. Zelf heb ik diep in de schulden geleefd, nooit een rijk mens geweest op gebied van een dikke bankrekening (maar ik vind mijn rijkdom in goede vrienden, een bord warm eten, een warm bed om in te slapen en een dak boven mijn hoofd...) dus ik heb nooit veel geld in Travian gestoken. Natuurlijk koop ik mijn Goudclub en mijn gs bonussen, mijn Plus en soms een beetje voor de Veilingen. Maar ik NPC of sim niet om een leger op de been te zetten wat een andere speler met een rijkere portomonee toch weer om zeep schiet. Maak die verschillen kleiner en de servers worden leuker.

Of het een goed idee is een internationale server te starten denk ik trouwens niet.
    Je krijgt dan immers verschillen in tijden. Ik ben vaak tot een uur of drie in de nacht wel actief en sta op rond twaalf uur, soms een uurtje later, in de middag. Wat je met internationale servers zult krijgen is dat spelers 24/7 actief zijn en aanvallen / overvallen versturen. Daar valt niet tegenop te deffen en al zeker niet zonder daar eerst fiks goud voor te investeren. Kijk, de adder onder het gras is al snel gevonden. Het draait Travian allemaal om geld verdienen en zoals met alles wat té commercieel is; het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden!

"Truth is like the sun. You can shut it down for a while, but it ain't going away." - Elvis Presley

• De kwestie is niet goud maar tijd en troepen.

Ieder die ik hierover, in dit topic, heb horen klagen over goud, zijn, naar mijn bescheiden mening, losers. Je kan geen troepen kopen met goud (kon ooit op een roa maar dat werd dus echt een fiasco8o).

Ik speel dit spelletje ook alweer een jaartje of 13 maar ga er niet prat op. Je hebt nu eenmaal spelers die al gelijk hun eerste server snappen hoe het werkt en je hebt er die het (quote) na 10 of 15 jaar nog steeds niet snappen. Al geef je ze duizend euro, het blijven sukkeltjes. Goud maakt niet het verschil; troepen en tijd wel!

Ik ben een groot voorstander van het toelaten van ambitieuze nieuwkomers in allianties met ervaren spelers en ik zie dat ook redelijk vaak gebeuren. Maar ik kan me goed voorstellen dat zeikerds, zoals ik er hierover lees, buiten gehouden worden. Men wil voor een dubbeltje op de eerste rij en... een dubbeltje wordt geen kwartje; wat een zure en zielige gedachte is dat? Ga dan inderdaad een spelletje vinden wat echt gratis is. Ik kan je alleen nu al vertellen dat dat niet bestaat. Moet ik je echt gaan vertellen dat de huidige maatschappij zo niet in elkaar steekt?

Iedereen wordt toch gewoon betaald voor het werk wat hij of zij doet? Die mensen van travian dus ook?

(zelfs die muts van travian answers op youtube:P).

Als je echt wat wil veranderen op travian moet je, volgens mij, zoeken naar veranderingen die zowel geld opleveren als mooi zijn voor het spel. Jij werkt toch ook niet voor niks?

"gelijkwaardigheid", zoals ik eerder las is een utopie. Ik vind dat juist Travian, als een van de weinige spellen de balans tussen hen die gratis spelen en hen die betalen voor het spel heel mooi hebben gevonden. Ik vind dat dat ook wel is gezegd mag worden. Zaken die mij echt irriteren zijn niet capabele multihunters, een waardeloze answers, afschuwelijke nieuwe gebouwen en die muts op youtube answers die zelfs qua uiterlijk al gewoon heel jammer is (waarom niet gewoon NL spelers die we kennen? Els ofzo :D)

0

• Dit soort details zijn niet bekend, we willen eerst de globale mening zien voordat er verder aan dit idee wordt gewerkt.

De globale mening zal toch ook hierop gebaseerd worden, lijkt mij.

Zoals ik het begrijp zouden dan bijv. amerikanen met nederlanders (en nog veel meer natuurlijk) op een zelfde server zitten. Als dan de server voor ons om 03:00 's nachts start, willen we dat niet, dan hebben de amerikanen een voordeel.
    Zou de server voor ons mooi overdag starten en voor amerikanen midden in de nacht, dan is de kans groter dat we dat wel willen. Echter willen de amerikanen dat niet!

Ik denk dat het wel degelijk een puntje is om eerder over na te denken dan nu wordt aangegeven.

• Ik ging ervan uit dat het dan eurobased zou zijn en niet dat wij in een server met amerika oid komen, maar daar ga ik nu ook aan twijfelen gezien het travian is. Ik vind ook dat deze waarschijnlijk nutteloze poll, een beetje teveel naar 1 richting wijst, het lijkt nu net of er 3 opties zijn dat de server die richting op gaat en maar 1 optie om dit tegen te gaan.

NL3 -2015 Mrmai :gau01: - Victoria

NL3 -2016 Squirtle :rom03: - Pokemon

NL1 -2016 De Buikspreker :rom03: - Veto

NL4 -2017 King Schultz :teu01: - Midgets

NL1 -2017 Luxuria :rom03: - Cojones

NL2 -2018 Comus :teu02: - Hellas

NL4 -2019 Camila Cabello :rom02: - OR

NL15 -2019 Somnus & Mors :egy01:

NL2 - 2020 Eragon :teu01: - H&D

NL1 - 2020 Danny Whizzbang :teu02: - PB-FTA