#Ask Travian - 27: De brute kracht van de Germanen

• Welke stam zal ik kiezen? We zijn er om je te helpen! Dit is de eerste aflevering van een mini-serie die zich zal richten op onze geliefde stammen. Als eerste: de machtige Germanen!

Belangrijk: Je kan de ondertiteling van deze video inschakelen en kiezen uit diverse talen (de volgende vertalingen zijn beschikbaar: Arabisch, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Litouws, Pools, Portugees, Russisch, Spaans en Turks.

➡️ Hier kun je de uitgeschreven ondertitelingen van deze aflevering vinden, alleen beschikbaar in de talen hierboven genoemd.

Bekijk de nieuwste video en deel je mening hieronder in de reacties!

Met vriendelijke groet,

Jouw Travian: Legends Team

• Nieuwe afbeeldingen voor de troepen confirmed? Of maken ze voor hun plezier wat nieuwe tekeningen ervan?

Dat Germanen slechte deffers zijn vind ik ook niet kloppen. Speertjes zijn naar mijn mening de ultieme def-unit, prima om je clubs te beschermen tegen EI's of TT's. En paladijnen zijn uniek dat ze ook wat kunnen farmen. Germanen vullen zichzelf mooi aan in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Romein die niet eens def kan trainen in een stal.

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

• Sorry dat ik je moet corrigeren, maar een stel speervechters wordt ondersteboven gelopen door voetvolk. Voor de aanvallende troepen moet je 2x zoveel speervechters hebben als zij aanvallend voetvolk hebben om maar gelijk te komen.

De speervechters steken wel met kop en schouder boven de paarden uit qua def/graan als ze geholpen worden door praetorianen of (in mindere mate) phalanxen.

Ook de Romeinen kunnen echt wel def trainen in een stal, de vraag is alleen moet je dat willen met die kosten?

Een EC is echt duur in vergelijking met Paladijnen en Druideruiters, ook in onderhoud.

Ook daar vraag ik liever hulp van Germanen om speren te uit te wisselen voor praetorianen, ondanks dat een EC wel sterker is dan zowel Paladijn als Druideruiter in verdedigen.

• Het verschil is dat voetvolk een stuk trager loopt dan paarden. Praets aanvallen met paardjes is ideaal om snel en ongezien def te slopen, maar met speertjes kan je dat niet doen. Om nu met voetvolk te hunten op speertjes is veel te traag, tenzij je er dichtbij ligt.

Voor de rest maakt het bij def-acties niet uit of de def anti-paard of anti-voetvolk is, niemand gaat toch met enkel de helft van zijn veeg lopen dus per kosten en per graan zijn ze evengoed als de phalanx. Alleen hebben ze het bijkomstig voordeel dat ze ideaal zijn om te voorkomen dat iemand met paarden je midden in de nacht gaat aanvallen.

"Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."