Meer competitie door minder spelers in alliantie

• Hoe veel leden maximaal in een alliantie? 12

1. 30 (5) 42%
    2. 60, wat lul je nou (3) 25%
    3. 20 (3) 25%
    4. 40 (1) 8%
    5. 50 (0) 0%

Beste medespelers,

Ik zat eens na te denken over hoe een server met een laag aantal spelers competetiever gemaakt kan worden.

Hierbij kwam ik tot het idee tot het invoeren van kleinere allianties (ca. 20-30 accounts per alliantie).

Hiermee zullen meer allianties de strijd met elkaar moeten aangaan om regio's en zal het spel (denk ik) bevorderen.

Op dit moment zie je op de nieuwe Codex Vic server dat er enkel een viertal allianties gaat meedoen om de strijd.

Een deel hiervan is zelfs al premade. Door een kleinere groep bij elkaar te zetten, zullen strategische keuzes nóg belangrijker worden.

Voor mijn gevoel is het begin van de server nu veel te tam en zal het lang duren tot er leuke rapportjes te zien zijn.

Ik hoor graag wat jullie er van denken :) Hier onder heb ik een poll aangemaakt voor het wenselijk aantal leden in een alliantie.

Mike

• Is je idee puur gericht op de birthday type servers (Codex victoria dit jaar), of voor alle Legends servers?

Voor nu puur op de Codex Victoria. Ik speel momenteel zelf geen Legends servers, dus ik weet niet hoe er daar op dit moment geconcurreerd wordt met elkaar. Op de huidige Codex Victoria merk je dat er voorlopig nog geen bal gebeurt.

• t heeft geen enkele zin om hierover te discussieren aangezien er een confed systeem is

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed . . .

History:

Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2) and many more not listed.

Valhalla, Carpe Diem (t3 .com classics), CS! 2017 finals (Croatia)

CUP 2018 finals, X3 2019 finals (Russia)

~ The special one... ~

• Discussiëren heeft altijd zin imho ;)

Ik vind het idee wel interessant!

Je ziet op RoA's (maar ook wel op Legend) dat mensen worden toegelaten puur op strategische ligging.

Diplomatie is natuurlijk ook een belangrijk onderdeel van het spel, maar een beperking op het aantal leden geeft wel meer actie, denk ik.

En zelfs voor premades wordt het dan lastig om een fijne 'opstelling' te maken, als een soort voetbalteam.

Maar zou je dan niet veel wings krijgen die onderling weer bondjes maken?