[reactie-topic] 💬 Travian Versie 4.6

• Ashwin

Changes the title of the thread from “[reactie-topic] 💬 Versie 4.6” to “[reactie-topic] 💬 Travian Versie 4.6”.
  • De link naar het volledig overzicht van de opdrachten werkt niet. Is er informatie over hoeveel grondstoffen je krijgt voor het doden van dieren?

Over het algemeen lijkt deze update een erg positief effect op het spel te gaan hebben. Grotere populatie per server. een paar erg cheape strategieën die ontdaan worden. Balanced tweede dorp stichtte.

Nieuwe task systeem lijkt me ook een goed systeem. Daar mag zoals men zelf al aangeeft nog aan toegevoegd worden.

Behold the glory behold the wonder, What we have made shall not be torn asunder, Such vast achievement stone and papyrus, Beneath the gaze of Isis and Osiris, Land of majesty, Where the heavens smile, Jewel of history shining, By the Nile

Het is tijd om afscheid te nemen van lokale domeinen. Na een paar jaar testen, hebben we besloten over te schakelen op een regionale aanpak. Vanaf 15 maart zullen de servers worden samengevoegd in 5 regio's: Amerika, Azië, Arabië en Europa (liefkozend de fantastische 4 genoemd) met 3 stammen, en Internationaal met 5 stammen.

Vraag me af hoeveel mensen er om deze reden mee gaan stoppen. Men heeft door de jaren heen vaak zat getracht te spelen op een ander domein of op een .com. Velen kwamen terug naar .NL, omdat ze die servers om uit een lopende redenen helemaal niks vonden. Kan me niet voorstellen dat andere domeinen 'dit soort mensen' niet heeft. Er zullen dus best wat spelers afvallen. Hier tegenover staat nog steeds geen mobiele app (of wat dan ook) wat een influx van nieuwe spelers kan veroorzaken. Dus denk een slechte verandering wat accounts gaat kosten.

Met versie 4.6 zullen alle speelwerelden - ook de internationale - onze kleine kaart krijgen (afmetingen: 401 velden x 401 velden). Geen paniek. Wij zijn ons ervan bewust dat één van jullie grootste zorgen met de kleine kaart de beschikbaarheid van goede croppers is. Maak je geen zorgen, we hebben dit onder controle! We hebben de beschikbaarheid van de 9 en 15-croppers verhoogd zodat je je comfortabel kunt vestigen. En om later te veroveren natuurlijk.

Het is afwachten hoeveel mensen op de servers gaan beginnen, maar op de huidige NL4 zouden 1700 accounts geregistreerd zijn (al kom je volgens mij niet veel verder dan 300/350 actieve accounts) vind ik het aantal goede croppers zelfs voor zo weinig accounts best nijpend. Dus ben benieuwd wat het cropper aantal verhogen inhoudt. Kan hier meer inzicht over gegeven worden? Worden er bijvoorbeeld ook meer oases toegevoegd?

Daarnaast ben ik even gaan kijken hoeveel accounts servers van de verschillende domeinen een beetje hebben in Europa. En ik kwam al vrij snel boven de 15k (verwacht dat t 22-25k gaat zijn) uit. Hoeveel spelers verwacht travian maandelijks op de Europese server?

Vanaf 15 maart zal de spelinterface van elke nieuwe speelwereld beschikbaar zijn in de taal van jouw voorkeur! Geen Google Translate meer voor het lezen van gebouwbeschrijvingen of wat dan ook in de gebruikersinterface.

Niet best dat dit niet al eerder mogelijk was, maar handig dat het er gaat zijn.

Meer soorten snelheden is fijn als daar blijkbaar behoefte aan was.

Ook wel fijn dat nu gewoon 'vast' staat wanneer een nieuwe server begint, in plaats van dat iedereen het wel weet maar er officieel geen uitspraken over gedaan mogen worden want het kan veranderen. Wel vraag ik me af zoals hierboven ook al aangegeven hoeveel accounts Travian verwacht op een doorsnee server. .NL zit momenteel rond de 10 weken voor een nieuwe server? Dus voor ons wordt de frequentie verdubbeld, maar een ruwe schatting geeft dat het account aantal vertienvoudigd.

Wij weten dat wereldvredes een gevoelig onderwerp zijn, en natuurlijk zal de overgang naar deze nieuwe regionale aanpak een zichtbaar effect hebben. Hoewel wij het belang van lokale vieringen en feestdagen waarderen, moeten wij ook voorkomen dat er elke maand een vrede is. Daarom willen wij vanaf het begin de zaken rechtzetten en je nu al vertellen welke vredes in welke regio zullen plaatsvinden. Hieronder zie je een mooie verklarende tabel.

Ik snap de feestdag op 4 april niet helemaal. Is dat alsnog een niet statische datum omdat het dit jaar op 4 april Pasen is? En dan zou het dus ook fijn zijn om te weten of andere datums uit dat tabelletje elke jaar anders kunnen zijn. Ook zou het wel fijn zijn om tijden te weten van de vredes.

NIEUW OPDRACHTENSYSTEEM

Nieuwe opdrachtensysteem is denk ik oké. Wat ik wel heel erg mis bij dit systeem is een vorm van structuur. Oude opdrachten zorgde (doordat je er maar 2 tegelijk kon doen) dat er wat structuur in zat. Een nieuwe speler kan in mijn ogen nu denken van ik heb een houthakker 2 af, volgende opdracht is houthakker 4. Ik knal hem door.

Elke vorm van sturing ontbreekt in mijn ogen dus in de opdrachten en travian heeft nou ook niet echt een goede tutorial. Dus vraag me af of een nieuwe speler er iets van gaat snappen.

Lijkt de afzwakking te klein? Om kolonisten te trainen, zullen de Egyptenaren nu ook een hoger level pakhuis nodig hebben in vergelijking met vroeger. Dit zal idealiter alle stammen gelijk maken als het aankomt op de strijd voor goede croppers in het vroege spel.

Praktijk moet uitwijzen hoe dit gaat, maar met de nieuwe opdrachten waar held snel leveld vraag ik me af of je die extra kosten niet alsnog heel gemakkelijk dekt door je extra held GS productie. En Egypte dus alsnog met kop en schouders erboven uit steekt.

Het vroege spel is een essentiële fase; het legt de basis voor de toekomst van je rijk. In de loop der jaren hebben wij een toenemend aantal niet-zo-eerlijke technieken gezien om de vroege start van - laten we ze vrienden noemen - te stimuleren.

Een van de 'niet-zo-eerlijke-technieken' wordt nu maar aangepakt. En dat is de farm start waar andere accounts voor je de oase clearen. Iets wat ook een legitieme strategie was als een enkeling in de ally maar een farmstart deed. Iets wat nu dus ook niet meer kan door een groep die we maar 'vrienden' noemen.

Het is dus nog steeds perfect mogelijk om na BB grondstoffen te laten sturen vanuit techs of om deze techs te farmen. Waardoor de 'vriend' als die niet zwakbegaafd is wellicht met net wat meer moeite gewoon nog steeds als eerste loopt en een voorsprong heeft tov de eerlijke spelers.

Zie het nut van deze verandering dus niet zo. Een verandering waar een eerlijke groep spelers mogelijk ook benadeeld door wordt.

Elke keer als een natuurtroep wordt gedood, wordt een bepaalde buit aan de heldinventaris toegevoegd, afhankelijk van de hoeveelheid natuurtroepen.

Deze extra buit zal duidelijk worden aangegeven in de aanvals-/overvalsrapportage.

De productie van grondstoffen in oases begint zodra alle dieren die oorspronkelijk verschenen in de oase zijn verwijderd, hetzij door gevechten of door gevangenneming.

Opmerking: De held hoeft niet aan het gevecht deel te nemen. De beloning wordt zelfs toegekend als alle aanvallers (inclusief de held) gedood worden.

Kunnen er aantallen gegeven worden wat dieren aan grondstoffen geven?

Momenteel is het een best legitieme tactiek om early game (wel na dorp 2) oases te gaan farmen als je maar 1/2 troepen verliest voor die 8k gs die er ligt. Aangezien oases pas gaan produceren na geveegd te worden (en er veelal meer dieren spawnen nadat een oase is geveegd momenteel) kan dit nog werken?

Anders ook niet echt een nuttige toevoeging, en ook eentje waar de normale legitieme speler wordt benadeeld door een groepje 'vrienden' die oases gebruiken bij de start van een server.

GEBOUWEN HERSCHIKKEN

Prima.

VAKANTIEMODUS VERANDERT

Snap niet zo goed waarom een vakantiemodus volgens travian noodzakelijk is? Volgens mij is het gemiddeld aantal spelers per account 2. Je kan 2 sitters hebben dan heb je dus minimaal 6 spelers nodig die tegelijk op vakantie moeten gaan om een vakantiemodus te rechtvaardigen. En zelfs dan is de oplossing gewoon van sitter wisselen...

Heeft Travian voorbeelden waar deze modus legitiem wordt gebruikt?

En daarnaast zorgt alleen het overnemen van een oase nu voor een vertraging? Maar een AD overnemen en 15 dagen op vakantie gaan kan dus wel nog steeds?

NIEUW GEBOUW: VELDHOSPITAAL

Zelf nooit zo'n fan geweest van dit gebouw, maar meningen verschillen en wellicht kijken andere heel anders tegen dit gebouw aan.

Wel denk ik dat, waar Germaan nu al eigenlijk met afstand het beste is om aanvallend te spelen maar je met off Romein nog wel weg kan komen, dat Germaan nu nog meer een voorsprong gaat krijgen. Zonder een ally die direct wilt pushen (of die 'vrienden' accounts van hierboven) is het als Romein zijnde natuurlijk een stuk lastiger om binnen 24 uur je troepen te herstellen dan een Germaan.

WAT IS ER NIEUW IN DE GOUDWINKEL

Startbundeltje waarschijnlijk goedkoper dus dat is prima. Wellicht ook wat laagdrempeliger dat ook nieuwe spelers wat eerder een beetje goud kopen, waardoor die wellicht ook wat verder komen?

Kan er een bevestiging komen dat het toegevoegd plaatje klopt met prijzen? Dat wij als euro gebruikers er dus op vooruit gaan qua goud prijs?

Bij goudtransfers heb je nu nog vaak de barrière met tournament servers, vervalt deze ook? Staat namelijk alleen dat je tussen domeinen kan 'transferen', maar volgens mij is tournament geen 'domein'.

STARTGOUD

Meer goud wat hopelijk een startende speler samen met de 'startbundel' het goud gebruik wat toegankelijker maakt. Zonder het gebruik van goud (of het nou via veiling of kopen verkregen is) kom je niet zo heel ver in travian. Dus primadima.

GOUDCLUB

Zoals ook op discord aangegeven vraag ik me af wat een prijsstijging van 100% verantwoord.

Verder vraag ik me af, aangezien de goud veranderingen in de store zijn, of dit invloed heeft op lopende servers?

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
    -Roger Stone

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

:love::love:

• vrees dat de balans nu compleet kapot gemaakt wordt door gecombineerde domeinen en met name hospital.

Als je nu op een server komt met die-hard tech nations die dus niet alleen voordeel hebben in bouwen, maar dubbel voordeel met hospital is het weinig beginnen aan :D

vrees dan ook dat veel spelers gaan stoppen na 1-2 van die servers en nieuwe spelers er al helemaal weinig in zien om na een paar weken nog door te spelen...

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed . . .

History:

Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2) and many more not listed.

Valhalla, Carpe Diem (t3 .com classics), CS! 2017 finals (Croatia)

CUP 2018 finals, X3 2019 finals (Russia)

~ The special one... ~

• Dan zit er niets anders op dan die dorpen met een herstellende veeg in het veldhospitaal naar 0 te knallen. Leuke strategische wending. De clubs die vooral inzetten op verdedigen worden toch getriggerd om serieus aan te vallen.

• Ik leerde van Martina op de discord dat de dieren 200 grondstoffen per graanpunt gaan geven. Ik heb zo eens even zitten spelen met de veldslagsimulator op kiriloid. Moet zeggen denk dat de stammen met goede paarden hier er het beste uitkomen. Heb nog geen exacte berekeningen gedaan maar een hun zou zomaar even een grote winnaar kunnen worden van die nieuwe systeem mits juiste type oases te targetten. Ik heb het dan over klei en klei graan oases die een gemiddelde score van 31 def tegen paardjes hebben per aanwezig dier. Als je dan de aanvalskracht van een steppe daarnaast zet kom je op 120 kan je in dit type oases per steppe een 3 tal beesten doden (gemiddeld geschat) => 3x200 = 600 => zonder de held dus verlies. Maar uiteraard is de held mee van partij. Waardoor je ongetwijfeld een hoop extra exp en grondstoffen kan bijeesprokkelen. Ik ben benieuwd hoe dit mechanisme de actieve bloedhongerige hunnen gaat spekken. Ik heb het gevoel dat er een nieuwe handel in pelsen op komst is...

Behold the glory behold the wonder, What we have made shall not be torn asunder, Such vast achievement stone and papyrus, Beneath the gaze of Isis and Osiris, Land of majesty, Where the heavens smile, Jewel of history shining, By the Nile