Manticore - Een Shadow Empires verhaal

• Manticore_Teaser2_1920px-1.png

Welkom bij de Manticore quest serie!

Manticore stijgt weer op met zijn enorme vleugels. Volg het verhaal, los de puzzel op en maak kans op 1 van de 350 prijzen!

Algemene wedstrijdinformatie

Start datum/tijd 03.05.2021 - 10:00 (UTC+2)
    Eind datum/tijd 10.05.2021 - 10:00 (UTC+2)
    De winnaars ontvangen hun prijzen via e-mail. 15.05.2021
    Prijzen Dag 1 - 100 vouchers x 50 goud

Dag 2 - 100 vouchers x 50 goud

Dag 3 - 100 vouchers x 50 goud

eindwinnaar- 50 vouchers x 100 goud
    De winnaars worden gekozen 100 winnaars worden willekeurig gekozen uit alle deelnemers die op elke dag afzonderlijk het juiste antwoord hebben gegeven. Daarnaast worden 50 uiteindelijke winnaars willekeurig gekozen uit alle deelnemers die 2 van de 3 juiste antwoorden hebben gegeven.
    Goud voucher geldig tot
    31-12-2021
    Notitie Elke gebruiker kan slechts in één community aan de wedstrijd deelnemen.
  • Proloog

De lente van dat jaar was kouder dan gewoonlijk, dus brandde er een vuur onder de eenvoudige schoorsteenmantel, dat flikkerende schaduwen wierp op de koele houten vloer. De troonzaal was niet veel veranderd sinds de jongen voor het eerst op audiëntie bij de koning was geweest. Jachttrofeeën en stoffige banieren van verslagen vijanden vormden de enige versiering van een verder eenvoudige, standaard kamer. Eén banier leek echter veel recenter dan de andere. Natuurlijk. Hij had het nieuws al gehoord dat de troepen van de koning, in 2 maanden van voortdurende dagelijkse aanvallen, eindelijk hun tegenstanders hadden vernietigd en op het laatste moment de overwinning hadden opgeëist.

Deze keer was het opnieuw de koning die de stilte verbrak.

"Ik zal niet ontkennen, dat ik verbaasd ben je te zien, hoewel het enigszins voor de hand ligt. Je wilt je huidige ploeg niet verraden. En toch, hier ben je. Waarom?"

Er was een lange pauze. Het was bijna alsof de jongen nooit zou antwoorden. Eindelijk, na wat wel een eeuwigheid leek, sprak hij.

"Als ik mezelf maar kende..."

• Dag 1 – "Kitten" verdwaald

ha__0000_manticore800x800_EGYPTIAN.png.png

"Kitten" verdween even stilletjes als hij ooit aan hun poorten kwam, en Claws was ernstig bezorgd. Gedurende meer dan een half jaar dat hij bij hun team was, had ze een band met de jongen opgebouwd, die een grote helpende hand was geweest bij al haar recente zaken. Kitten leidde de verdedigingstroepen van het team, en het was duidelijk dat hij genoot van de taak, de verantwoordelijkheden die het met zich meebracht, en het belang van wat hij deed. Ondanks zijn jonge leeftijd slaagde hij erin discipline te handhaven in zijn legers, die met de dag sterker werden en meer bevolkt raakten.

Het was dan ook niet meer dan normaal dat zij eerst dacht dat de jongen gegijzeld was toen hij voorraden ging aanvullen. Claws liet dat idee echter snel varen nadat de spotters van Scorpio Tail de nabijgelegen dorpelingen hadden ondervraagd die een eenzame ruiter op weg zagen naar een van de kerngebieden van de Rebellen. De jongen leek vastbesloten en reed er zeker uit eigen vrije wil heen. Verraad?

Het nieuws had een verwoestend effect op het Manticore team. Fangs, die zijn gebruikelijke opgewektheid had verloren, ijsbeerde als een gekooid dier heen en weer in het commandocentrum waar ze allemaal samenkwamen voor hun vergadering. Claws bleef roerloos staan en zweeg, wat de laatste dagen haar nieuwe normale toestand was. Wings, tegen de muur geleund om Fangs genoeg ruimte te geven voor zijn marcheren, leek diep in gedachten verzonken.

"Stop met jezelf de schuld te geven," zei Schorpioenstaart, zijn stem deed iedereen stoppen, en sloot eindelijk - tot ieders opluchting - het eindeloze gedram en gemarchandeer van Fangs af, die nu verbaasd naar de nomade keek. In al de jaren dat de Manticore-ploeg zij aan zij had gevochten, waren ze er altijd aan gewend geweest dat de Hun niet als eerste sprak en zich beperkte tot snelle tips over het beste gebruik van zijn ruiters.

"Stop," herhaalde de nomade, maar deze keer fermer. "Het was niet jouw enige beslissing. We hebben dit allemaal laten gebeuren, en daarom zullen we allemaal de gevolgen onder ogen moeten zien."

"Wow, Scorpio..." Fangs, die nog steeds in het midden van de kamer stond, waar de woorden van de nomade hem voor het eerst overvielen, was nu van positie veranderd, leunde tegen de tegenoverliggende muur van Wings, kopieerde zijn houding, en maakte de symmetrie compleet. "In welke stoffige nomadische yurt heb je zo'n lang woord geleerd? Con-se-quen-ces. Ik ben echt onder de indruk."

"In de yurt van de koning van Hun, eigenlijk... Fangy", Vleugels keek recht naar Fangs gezicht en glimlachte uiteindelijk. "Hij is een jongere broer van de huidige heerser van Horde. Denk dat je dat niet wist, toch?"

"Ja, je bent niet het enige adellijke lid van onze ploeg, en ook niet de hoogstgeborene. Dus, buig je knieën, horige." Deze zin, uitgesproken op de gebruikelijke emotieloze manier van de Schorpioenstaart, overviel Fangs volkomen. Het duurde enkele angstige ogenblikken voordat Fangs eindelijk besefte dat er zojuist nog iets onmogelijks was gebeurd: de nomade maakte een grapje!

Alleen al de verblufte blik op Fangs gezicht was meer dan genoeg om hen allemaal in een lachbui te doen uitbarsten.

"Ik heb altijd al geweten dat er iets vreemds aan je was, Scorpio..." zei Fangs, nog steeds niet in staat zijn gelaat te bewaren, terwijl hij zijn pas gevormde tranen van het lachen afveegde. "Op een dag moet je me je verhaal vertellen. Dus, terug naar de zaak, wat denk je dat ze van plan zijn? En wat doen wij?"

"Ik denk dat jij het beste weet wat ze van plan zijn, Fangs. De jongen heeft tenslotte gespioneerd voor je voormalige bondgenootschap." sprak Claws met een zwakke stem, maar ze leek weer terug te keren naar haar kalme staat, zij het langzamer dan gewoonlijk. "Wat we gaan doen, is eenvoudig. We gaan de strijd aan."

Taak: De opdracht hieronder is er een die de Manticore ploeg geeft aan hen die zich bij hun legers willen voegen. Probeer hem op te lossen.

riddle1_1920x1080.png

Je ontsnapt uit de Natar hoofddorp, en er zijn drie deuren voor je. De deur links leidt naar een vulkaangrot gevuld met lava. De deur in het midden leidt naar een dodelijke moordenaar. De deur rechts leidt naar een tijger die al drie maanden niet gegeten heeft. Welke deur kies je?

• Linker deur
    • Midden deur
    • Rechter deur

➡️ Geef hier je antwoord! ⬅️

?c=1&o1=ro&url=https%3A%2F%2Fblog.travian.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F04%2Fashwin.png

Post was edited 1 time, last by Ashwin ().

• Ameno

Closed the thread
  • Dag 2 – De plaats vinden

ha__0001_manticore800x800_GAUL.png.png

"Dus, hoe heb je onze Hun ontmoet? En waarom heb je voor mij verborgen gehouden dat onze lieve Schorpioenstaart in feite Zijne Koninklijke Nomadische Hoogheid Schorpioenstaart is?"

"Je hebt net zelf geantwoord. Je blijft hem rare titels geven, en hij voelt zich ongemakkelijk." Wings glimlachte. "Hoewel, op een serieuzere noot, ik weet zelf ook niet veel. Ik kwam later bij de ploeg toen die twee al samen waren. Claws werd wild nadat ze haar kinderen had verloren in die aanval van de Rebellen-Marauders en sprong van de ene groep huurlingen naar de andere. Toen besloot een van de roversbendes hun gebied uit te breiden en huurde Claws in om een expeditie naar de Horde te leiden. Daar vond ze onze Scorpio Tail. Jullie kennen hem. Hij is de beste ruiterleider die ik ooit heb ontmoet of van gehoord heb, en dat is wat Hunnen het meest waarderen in hun koningen. Het gerucht gaat dat zijn oudere broer huurmoordenaars stuurde om hem te doden omdat hij bang was voor zijn populariteit onder hun soldaten. Het was een hels gevecht, maar Scorpio overleefde het, hoewel hij ernstig gewond was. De rest kun je wel raden."

De volgende dagen trok de groep naar het noorden zonder iemand veel rust te gunnen. Claws en Scorpio Tail gingen voorop, op zoek naar een positie waar ze zich konden versterken voor de komende strijd, terwijl Wings en Fangs het tempo van hun legers moesten bijhouden en nog steeds het grootste deel van hun tijd in het zadel doorbrachten. De boodschapper die ze naar de Dynastie stuurden keerde relatief snel terug met een lange hartelijke boodschap van hun leider, die zich oprecht verontschuldigde voor het feit dat onoverkomelijke hindernissen en een drastische verslechtering van de economie van hun factie, evenals enorme recente verliezen in de lokale gevechten, hen verhinderden enige steun te sturen. Toch wenste hij de Manticore-ploeg het allerbeste en hoopte dat ze de kleine moeilijkheden die ze hadden gemeld zouden overwinnen.

Fangs vatte het bericht met betrekkelijk gemak in het kort samen, waardoor hij werkelijk indruk maakte op de boodschapper, die het zelfs een paar keer mompelde om zich de nieuwe uitdrukkingen te herinneren die hij zojuist had geleerd.

"Op een dag zal ik Scorpio me meer laten vertellen over dat gevecht." beloofde Fangs. "En hij zint niet op wraak? Hij heeft zijn factie en mogelijk leiderschap zomaar achtergelaten?"

"Waarom vraag je dat aan mij? Jij hebt een betere bron."

"Maar hij praat niet met mij! Hij zit weer in zijn schulp en geeft alleen bevelen aan zijn mannen."

"Vreemd, maar Scorpio praat wel met mij. Misschien heeft dat iets te maken met het feit dat ik hem niet Zijne Koninklijke Nomadische Hoogheid noem?"

"Maar hij is... Oké, ik snap het." Fangs lachte. "Ik kan het gewoon niet helpen. Buig je knieën. Zeg het hem nooit, maar zijn stem op dat moment... Ik deed bijna wat hij me opdroeg, weet je." Hij keek beschaamd.

Vleugels lachte. Hij zou dat nooit hardop toegeven, maar Fangs was toen niet de enige die bijna hetzelfde had gedaan.

Taak: De opdracht hieronder is er een die de Manticore ploeg geeft aan hen die zich bij hun legers willen voegen. Probeer hem op te lossen.

riddle2_1920x1080.png

Je moet het zwaard ontgrendelen en het stelen. Kun jij het ontbrekende nummer in de combinatie vinden?

➡️Geef hier je antwoord!⬅️

?c=1&o1=ro&url=https%3A%2F%2Fblog.travian.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F04%2Fashwin.png

Post was edited 1 time, last by Ashwin ().

• Dag 3 – Dood de boodschapper niet!

ha__0002_manticore800x800_HUN.png.png

"Is hij echt krankzinnig? Geloofde hij echt dat de witte vlag mij ervan zou weerhouden hem te doden?" Fangs zei woedend. "Hoe durft hij hier te komen na zijn verraad?"

"Ik zou het niet aanraden, Fangs, niet nu" Claws stem was koud, direct, de eens woedende Fangs ontnuchterend. "Hij brengt informatie. Wil je dat niet weten?" Ze verplaatste haar blik van de eenzame ruiter die langzaam hun peloton naderde met de witte vlag en keek gewoontegetrouw om zich heen. Alles leek in orde.

Ze hadden de perfecte plek gevonden, een verlaten fort dat ze betrekkelijk snel wisten te herstellen. De brink waar het fort zich bevond vormde een betonnen kelder. De rivier maakte hier een scherpe bocht, dus naast de muren had het fort een natuurlijke verdediging van drie kanten. Een goede plaats. Bijna ideaal. Het zal weken duren om door de buitenste barrières heen te breken, laat staan de citadel helemaal in te nemen.

"Ik herinner me dat we hetzelfde gesprek hadden toen we hem voor het eerst ontmoetten, Claws." Fangs zuchtte. "Ik wou dat ik hem toen had gedood."

"Ik wou dat je dat had gedaan." Claws was het ermee eens. "Hij is nu hier, dat wel. Hallo... Kitten."

"Noem hem geen Kitten," zei Wings, kijkend naar wie ooit het vijfde lid van het Manticore-team was geweest. De jongen keek niet om. "Hij verloor het recht op die naam toen hij besloot jullie te verraden. In de plaats waar ik opgroeide, noemden we mensen zo, net als wezels."

"Dus, wat wilde de koning dat je ons vertelde?" zei Claws, terwijl ze haar schouders ophaalde. "Ik respecteer alle boodschappers met een witte vlag, dus jullie krijgen de kans om hier levend uit te komen. Maar één keer."

De jongen keek hopeloos, en Claws moest weer eens haar onwillekeurige moedergevoelens voor hem - de arme ziel - onderdrukken.

"De koning biedt je een deal aan. Als je je overgeeft, je eenheid ontbindt, je troepen onder zijn bevel plaatst en zijn superioriteit erkent, zal hij je laten leven. Zo niet..." hij kon niet verder.

"We weten allemaal wat er gebeurt... zo niet." zei Claws, en beëindigde de winterlange stilte. "Je bent lang genoeg bij ons geweest om ons antwoord al te weten."

De jongen knikte. Fangs lachte.

"Ga, buig je knieën voor de koning, Kitten. Erken je superioriteit... Goede goden! Hij is geen spat veranderd! Bedankt dat je me eraan herinnert waarom ik ze toen heb verlaten." Fangs draaide zich om.

"Ik wou dat je dit gevecht zou winnen. Zei de jongen plotseling.

"Ik wou dat we dat deden." antwoordde Claws. "Vaarwel... Kitten. Je hebt gedaan wat je moest doen. Nu rek je alleen het geduld van Fangs en Wings op, en dit kan slecht aflopen."

"Noem me geen Kitten," zei de jongen, terwijl hij weer op zijn paard stapte en Claws nu met een trieste glimlach aankeek. "Ik denk dat Wings gelijk heeft. De wezel klinkt nu meer toepasselijk voor mij. Ik heb het tenslotte wel verdiend." Hij vertrok zonder nog een woord te zeggen.

Epiloog

Tientallen jaren later vermeden de mensen de bocht van de rivier, en alleen de moedigste herders of reizigers in de verte die niet op de hoogte waren van de plaatselijke legenden durfden er te overnachten.

Niemand herinnerde zich nog wie er gewonnen of verloren had in die bloedige veldslag en waarom het half afgebrande fort "Het hol van Manticore" werd genoemd. Dit was de laatste slag voor de rebellenkoning. Hij stierf in zijn bed in hetzelfde jaar, vergiftigd door een onbekende moordenaar, die sindsdien niet meer gevonden is.

Geruchten zeggen dat soms, in het donkerste uur van de nacht, een woeste kat opstijgt naar de hemel op zijn enorme vleugels, en de noordenwind brengt nog steeds de stemmen van mensen die daar ooit vochten.

"Houd de linie! Geen stap terug! Voor Manticore!"

Taak: De opdracht hieronder is er een die de Manticore ploeg geeft aan diegenen die zich bij hun legers willen aansluiten. Probeer het op te lossen.

riddle3_1920x1080.png

Er zijn vijf dorpen die naast elkaar liggen. De eigenaar van elk dorp behoort tot een andere stam. Elk dorp heeft andere muren van een andere kleur. Elke dorpseigenaar drinkt zijn eigen specifieke drank, eet een ander soort voedsel, en houdt een bepaald soort huisdier. Geen van de dorpen heeft een van deze variabelen gemeen - stam, kleur van de muur, drank, soort voedsel, en huisdier - ze zijn allemaal uniek. Dit is wat je weet:

1. De Germaan woont in een dorp met rode muren.

2. De Galliër houdt ratten.

3. De Hun drinkt thee.

4. Het dorp met de groene muren is net links van het dorp met de witte muren.

5. De eigenaar van het dorp met de groene muren drinkt koffie.

6. De man die pittig voedsel eet, houdt spinnen.

7. De eigenaar van het dorp met gele muren eet vegetarisch voedsel.

8. De man in het centrale dorp drinkt melk.

9. De Egyptenaar woont in het eerste dorp.

10. Degene die van fast food houdt heeft een buurman die slangen houdt.

11. De man die Frans voedsel eet, drinkt bier.

12. De man die vleermuizen houdt, woont naast degene die vegetarisch eet.

13. De Romein eet Italiaans voedsel.

14. De Egyptenaar woont naast het dorp met blauwe muren.15. Degene die fast food eet, heeft een buurman die water drinkt.

De vraag is:

Een van de dorpelingen houdt een olifant. Wie is het?

• Dorpeling 1
    • Dorpeling 2
    • Dorpeling 3
    • Dorpeling 4
    • Dorpeling 5

➡️ Geef hier je antwoord! ⬅️