The Lies and the Weasels - Episode 4 - Weasel hunt

📝Farewell to Forums📝

The forum is currently in read-only mode that will last till July 07th, 2021.

You will find news and all relevant information about the game in our Travian: Legends blog.
For live conversations and interaction with the community join us in official Travian: Legends Discord server.
  • TheWeasel_4_Header-1920x1080-1.png

Wezels

Ondanks hun grootte, zijn wezels felle jagers en in staat om

een prooi te doden die vijf of tien keer groter is dan zijzelf. Wezels

jagen meestal undercover om te vermijden dat ze gezien worden door hun vijanden.

(Oude Boek van de Natuur)

''Het is altijd grappig om te zien dat deze oude truc nog steeds werkt. Veel voorzichtiger mensen dan jij staren eerst naar de wezel, en merken mij dan pas op." Die woorden deden Cassius eindelijk zijn ogen van de wezel naar de overkant van de tafel wenden. Daar zat een man. De man droeg een ietwat versleten maar schoon jagerspak, had grijzend haar dat netjes in een kort staartje was gebonden, fijne rimpels, en mosgroene ogen. Die ogen keken Cassius nu met een twinkeling aan. Als een liefhebbende grootvader die besloot zijn kleinzoon te bezoeken. Maar als men dieper in die ogen durfde te kijken, zou men al gauw opmerken dat achter deze opgezette schijn van vriendelijkheid de aard van een kille moordenaar schuilging.

"Derde les, kit. Als je in gevaar bent, zoek dan de oorzaak, en concentreer je daarop. Negeer de rest." De man maakte plotseling een hoog trillend geluid, en de wezel, die nog steeds op de papieren zat, sprong op de schouder van de man. Cassius sprong ook een beetje op, nog steeds bezig de hele situatie te begrijpen.

"Interessante wezens, wezels," ging de man verder. "Wist je dat ze een vijand kunnen verslaan die veel groter is dan zijzelf? Ze zitten uren stil, wachtend op hun prooi. Goed verborgen. Dan springen ze en maken één enkele berekende beet achter hun schedel. Precies hier." De man stond op en raakte Cassius achter zijn nek aan. De jongen sprong onwillekeurig weer, nu gefrustreerd over zijn tweede krampachtige reactie. Wat stom!

"Ben je bang voor me?" zei de man, totaal niet gehinderd door het feit dat hij de enige was die sprak. "Slimme kit. Dat zou je moeten zijn. Hiervoor zal ik je je vierde les geven. Als je lang genoeg wilt overleven, moet je leren gevoelens te onderdrukken die je oordeel vertroebelen en je reacties vertragen. Je kunt nu ademhalen. Ik heb niet de gewoonte kits te doden." Hij keerde terug en ging weer aan tafel zitten. "Ook hebben je aantekeningen me vermaakt al die tijd dat ik hier lag te herstellen, dus ik mag je dankbaar zijn. Leuk om te lezen!"

Nu pas zag Cassius dat de man zijn linkerarm verzorgde alsof die pas gewond was. De man knikte. "De klant wilde niet betalen voor zijn bestelling en besloot dat het goedkoper zou zijn om een paar verschoppelingen in te huren om voor mij te zorgen. Dat is niet gelukt. Toch had een van hen voor zijn dood nog het geluk om mij wat problemen te bezorgen." Daarmee greep de man Cassius' aantekeningen en gooide ze in het vuur. De jongen hijgde. Zijn twee jaar durende onderzoek was opgeslokt door de vlammen!

"Waarom?" zei Cassius, onaangenaam verrast over hoe bang hij klonk. De man antwoordde niet. Toen de pauze ondraaglijk werd, stelde Cassius een andere vraag die hem al een tijdje dwars zat. "En... Wat zijn de eerste twee lessen?"

De man stond op en keek de jongen met een grootvaderlijke glimlach aan. "Ik dacht al dat je deze vraag nooit zou stellen, kit. Eerste les. Spring niet in het hol voordat je weet dat er nog minstens twee tunnels uit het hol zijn. En ten tweede. Onderschat nooit je tegenstanders. En hier bedoel ik niet alleen mezelf, maar ook je oom." hij keek naar de haard, zich ervan vergewissend dat de noten weg zijn, en sneed tenslotte de touwen om Cassius' polsen door. Vrijheid. "En, tussen haakjes, kit. Je mag me Wezel noemen."

Taak: Los de puzzel op

TheWeasel_2_Riddle-1920x1080-1.png

Klik hier om je antwoord in te dienen! 👈⬅️

Algemene informatie

Start datum/tijd
    17.05.2021 - 09:00 (UTC+2)
    Einde evenement 24.05.2021 - 09:00 (UTC+2)
    Winnaars ontvangen hun prijs per mail op
    31.05.2021
    Prijzen 100 vouchers x 50 goud
    Winnaars worden gekozen
    100 winnaars worden willekeurig gekozen uit alle deelnemers die het juiste antwoord hebben gegeven.
    Goudvouchers blijven geldig tot
    31-12-2022
    Let op
    Elke speler kan slechts in één gemeenschap aan de wedstrijd deelnemen.
  • Ashwin

Closed the thread