Gratis goud?

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

• Gratis goud?

Beste allemaal,

Vandaag gingen er verschillende mails rond. Een ene allymember van mijn alliantie ontving een mail met een coupon voor 300 gratis goud, terwijl ikzelf onder meer alleen een reclamemail ontving.

De betreffende mail die mijn allygenootje ontving (bovenaan de mail persoonlijk geadresseerd aan zijn NL gebruikersnaam):

De betreffende mail die ik onder andere heb ontvangen:

Dus een beetje apart, waarom ontvangt de ene speler 300 goud en de andere alleen reclame? Ik vind het een beetje een oneerlijk spelvoordeel als de ene speler wel gratis goud krijgt en de ander niet.
    • Het is op zijn minst scheef te noemen, vraag me ook af wat voor eventuele "voorwaarden" er zouden kunnen zijn (welke nergens te vinden lijken te zijn overigens) om wel of niet een betreffende mail te ontvangen. Ik heb alleen de "spam" mail ontvangen en dat is leuk maar niet bepaald interessant te noemen.
      ☐ Geschift - ☑ Totaal geschift
    • Beste Lolsimon,

Het gaat hier om een zogenoemde 'VIP' e-mail.

Elk jaar hebben we verschillende parameters om te selecteren wat we beschouwen als een VIP speler voor Travian: Legends. De eerste parameter om de e-mails te versturen is dat je geregistreerd dient te zijn voor de nieuwsbrief (als je bijvoorbeeld niet bent ingeschreven bij onze nieuwsbrief, mogen wij je geen marketing e-mails sturen inclusief de VIP's e-mail. Vervolgens hebben we gekeken voor alle spelers die minstens 3 jaar zijn geregistreerd, die veel hebben gespeeld en die wat geld hebben geïnvesteerd in de levensduur van hun account (het account had altijd dezelfde e-mail moeten gebruiken). Met deze parameter voor ogen hebben we de Top 5000 VIP spelers geselecteerd.

Hopelijk schept het wat duidelijkheid en transparantie!

Fijne feestdagen!

Groet,
      Tovenaar

Forumregels | Spelregels
      Travian: Legends support links
      Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: t4.answers.travian.nl/
      Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!
    • -Ik ben geabonneerd op die nieuwsbrief
      -Ik speel het spel lang (heb ook zo'n Veteran medaille in m'n profiel, eerste registratie op dit mailadres maar liefst op 24 november 2006)
      -Op het account gaat gehoorlijk veel goud om, tientallen euro's per maand.

Kun je daarom preciezer zijn in de selectieprocedure?

Het voelt nu heel wrang dat ik straks meer zilver moet betalen op veilingen omdat andere spelers wel gratis goud hebben gekregen en ik niet.

Een slechte start van de feestdagen.

The post was edited 1 time, last by lolsimon ().

• ik speel al vanaf 1 van de eerste servers, heb alleen vanaf meerder mail adressen geregistreerd omdat er weleens 1 verviel... Gezien de spam vanuit Travian Games Gmbh heb ik op een gegeven moment besloten die nieuwsbrieven maar niet meer aan te vinken en ondanks dat krijg ik nog steeds spam van Travian Games omdat ik meerdere games speel van Travian Games. Ik zit niet te wachten op dubbele spam om eerlijk te zijn....
      ☐ Geschift - ☑ Totaal geschift
    • ik vind dit heel raar, want het is best een groot bedrag eerlijk gezegd. Ik krijg inderdaad geen nieuwsbrieven van Travian Games, maar toen ik dacht, nou ja laat ik het aanzetten, blijkt dat het vinkje ingame al aan staat. dus ik geef toestemming voor nieuwsbrieven, maar krijg ze niet? jullie lijken ook niet zo goed te weten wat je wil...
      s5 (2016-2017): Pompedomp - Snackbar
      s5 (2015-2016): Artemis - Olympus
      s1 (2015): Simba - (disney)
      s6 (2013-2014): Pompedomp - Kermis
      s2 (2013): Pompedomp - TB (anony)
    • Waar maak je je druk om?

Als je niet in de selectie zit ben je ook geen hoofdsponsor....
      Laat die 5000 spelers gelukkig zijn dat ze een tientje aan goud gratis krijgen terwijl ze ???? x zoveel goud erin pompen

Ja: er zijn zat spelers die meer goud uitgeven aan 1 helm dan dat ik aan 5 servers doe ;)
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: terug bij #CRO HOOLIGANS <3
    • Wittekind wrote:

Waar maak je je druk om?

Laat die 5000 spelers gelukkig zijn dat ze een tientje aan goud gratis krijgen terwijl ze ???? x zoveel goud erin pompen

Ja: er zijn zat spelers die meer goud uitgeven aan 1 helm dan dat ik aan 5 servers doe ;)
      Ik weet 100% zeker dat ik (veel) meer goud heb gebruikt dan enkelen die wel bij de 5000 zitten. Daarom vind ik het een beetje verdacht allemaal.
    • Wittekind wrote:

Waar maak je je druk om?

Mja als hoofdsponsor zijn een criterium is, dan zitten er geen Nederlanders in de top 5000. Op de andere domeinen gaat de eerste helm voor een veelvoud van wat we er hier op een .nl server voor betalen.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• Denk dat die parameters voor geen meter sporen.
      De nieuwe parameter moet zijn kijk eens naar de gebruikte bankrekening, de laatste drie jaar.

Ook ik speel al minimaal 10 jaar.
      Nieuws brief aan.
      Veel goud gebruik.
      Zelfde email adres, nee niet altijd, maar is schuld van travian.
      Als je je registreer en geen registratie op je email ontvang, ja dan pak ik ander adres, en nee heb geen dubbele accounts.

Maar goed die 10 euro zal mij men reet roesten, vindt het eerder zielig dat Travian op deze manier,
      tracht spelers te behouden terwijl ze zelf al jaren bezig zijn om spel kapot te maken met onder andere:
      - absurde puntensystemen, doel goud gebruik.
      - items, doel goud gebruik.
      - goudclub, doel goud gebruik.
      - gedogen proxy, zijn goede goud supporters voor travian.

Voor de rest Travian fijne kerstdagen en hop richting de 500 startende spelers per server in 2018.
    • Wittekind wrote:

Waar maak je je druk om?

Ik kan je verzekeren dat ik geen hoofdsponsor ben, ik speel zelfs met heel weinig goud en toch heb ik 300 goud gekregen.
      "We'll keep a candle burning
      for the ones we'll miss!"
      The family tree will always grow!
    • robbie01_NL wrote:

Nu geeft travian eindelijk eens iets, gaan jullie weer janken!
      Vind je het gek als ze iets aan de helft wel geven en aan de helft niet?

In een spel met een veilingmarkt, waar iedereen met zilver op elkaar kan bieden, is dat op z'n minst apart. Mensen met betaald goud moeten nu extra betalen als mensen met dit gratis goud erop bieden. Aan zo'n arbitraire groep goud uitdelen is gewoon illegaal.
    • Persoonlijk vind ik dit ook zeer slecht nagedacht van Travian. Kerstmis is een periode van vrede, samenhorigheid en aan elkaar geven. Door deze actie zit Travian juist een scheiding tussen de spelers te maken en te discrimineren. Waarom zouden de andere spelers geen cadeautje mogen krijgen?

Je hebt de spelers die al jaren spelen en ook veel goud aankopen voor hun accounts. Top dat je hen een cadeau geeft, ik denk dat deze spelers het ook wel appreciëren om eens iets terug te krijgen.
      Dan heb je de spelers die al jaren spelen maar zonder veel goud te kopen. Waarom geen cadeautje geven aan hen? Zij spelen het spel ook al immers jaren, en zonder hen zouden de servers nog minder bevolkt zijn dan ze nu al zijn...
      En als laatste heb je dan nog de nieuwe spelers. Waarom hen ook geen cadeau geven? Deze spelers zijn de basis voor een goede toekomst van het spel. Door hen ook een cadeau te geven, toon je dat Travian aan alle spelers denkt. Ook kan dit de spelers juist geboeid door het spel houden en misschien overtuigd het goud hun ook wel om zelf wat goud te kopen als ze de voordelen ervan inzien.

De voorwaarde dat je moet ingeschreven zijn op de nieuwsbrief, vind ik ook niet zo'n goede. Het is 2017 (bijna 2018), niemand zit er op te wachten om hun mailbox volgespammed te krijgen voor elk nieuwsje of server die start. Veel mensen die hier spelen zijn volwassenen en voor hen is het alleen maar logisch dat ze die automatisch afvinken. Waarom zou je ze ook aanvinken? Uiteindelijk is er ook nog het forum waar je kan gaan kijken voor de laatste info en nieuws. Als de moderatoren natuurlijk de moeite ervoor doen om alles tijdig daar aan te kondigen. *kuch* nieuwe server topics *kuch*

Naar mijn mening zou Travian dus aan elke speler dat cadeau van 300 goud geven, ongeacht of deze spelers nieuw zijn, grote goudkopers of geabonneerd op de nieuwsbrief. Of gewoon geen gratis goud uitdelen. Een andere, misschien wel betere, optie is in mijn ogen dat er een goudactie zou zijn, eventueel met een extra bonus goud bovenop de normale bonus. Zo ligt de keuze meer in de handen van de spelers en kan iedereen gebruik er van maken. En daarbovenop verdient Travian hier ook nog eens geld mee!

Als laatste denk ik dat hier meer discussie over mag zijn, vooral vanuit de community managers dan. (I know, de kerstfeesten zijn nog maar net voorbij, maar toch, één standaardantwoord en daarna niet meer reageren komt ook niet zo fijn over bij ons) Ik heb het gevoel dat er niet genoeg naar de community wordt geluisterd, wat beter meer zou gebeuren. Wij zijn immers de spelers waar het spel rond draait. Een bloeiende community leidt er ook toe dat een spel populairder wordt, wat ook al door veel andere online spelen is bewezen. (niemand speelt graag een multiplayer met een slechter wordende community) Het verbaast me dat het vaak lijkt alsof Travian dit nog niet doorheeft...
      Oud: S.H - W!cked - Pokémon - Olympus - Het Toetsenbord! - Find Muck - ThePurge - Doge 2.0 - Vertigo
      Huidig: Klooien op kwalificaties

thevino wrote:

Meest onderschatte speler: Zeger

The post was edited 1 time, last by Chickenz ().

• Je vergeet nog een groep (of eventueel 2 :P). De groep die zelf geen account aanmaakt... Ik heb geen idee wat de laatste server is geweest dat een account op .nl op mijn mail heeft gestaan. Toch speel ik vrij veel en koop zo nu en dan ook goud.

Verder ben ik het met je eens dat het tegenstrijdig is dat, ongeacht waar de keuze op gebaseerd is, om rond de kerst selectief mensen goud te geven.
      Was volgens mij veel beter geweest als iedereen gewoon een weekje gratis 25% bonus en plus zou hebben gekregen. Wat ook perfect kan, 1e kerstdag t/m nieuwjaarsdag is precies 7 dagen! Het zou zelfs al beter zijn geweest om gewoon een grotere aanbieding te doen dan normaal. Had je als travian zijnde alsnog geld verdient.

Dat andere iets krijgen, kan me weinig schelen. Dat maar een selectief groepje (op basis van een bullshit selectie) iets krijgt, vooral ook met kerst, is spijtig.

En Chikenz je laatste alinea gaat toch niet gebeuren. Ik vraag me af of Tovenaar's handen echt zo gigantisch zijn vastgebonden door Duitsland of dat het hem ook gewoon niet zoveel interesseert. Het enige wat we van Tovenaar horen zijn berichten direct uit Duitsland, of standaard berichten dat hij het doorstuurt naar Duitsland. Terwijl een 'community manager' in mijn ogen, of op zijn minst een betere community manager, meer doet dan alleen dat.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love: