Ts29 Talk

• Analysis
    • New Year's Special

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

We've implemented the New Combat Simulator and combat reports on the PTR server.
    Check it out and provide your feedback here!

• New

urdd wrote:

Ha Jimmy, eindelijk iemand die me kent en op waarde schat... Vroegah was t trouwens wel is ingewikkelder dan nu lijkt t.Maar vertel, waar kennen we mekaar van? En heb je me gemist?
      Laten we nou niet sentimenteel gaan doen urdd (ik zal je voornaam maar niet gebruiken hier, vanwege de censuurpolitie) over of ik je gemist heb. Ik schep er voorlopig nog plezier in, dat jij geen idee hebt wie ik ben - of je het nou toegeeft of niet, dat vreet aan je. Hoewel ik altijd tegen je gestreden heb, heb ik zeker respect voor je.

Kijken of we je geheugen op kunnen frissen. Of dat je gewoon doet alsof je echt geen clue hebt.

Urdd jij en ik zijn hetzelfde, wij gaan ver terug. Nog van voor het forum kapot gemodereerd werd en je gewoon nog een oorlog kon ontketenen met het woord op het forum. Mensen geloofden ons Urdd ;) Het forum en het spel waren twee aparte strijdplekken. Travian was nog een spel voor mensen met tactisch inzicht en lef. En niet voor mensen die bereid zijn hun plek op de ranglijst te kopen met goud, en die geen idee hebben hoe je een dorp op moet opbouwen om zonder goud zo snel mogelijk aan CP te komen. Of mensen die een server lang in verwegistan een 15 cropper uitbouwen om daar vandaan maar wat te gaan rellen, omdat ze het eindspel dom vinden. Wij voerden van dag 1 af aan oorlogen en het eindspel was een bonusje. Travian was een kunstvorm!
      "Neither male or female, living or dead, the First is pure power. It is the darkness inside the hearts and souls of all living creatures."
    • New

Jemig Jimmy nu maak je me idd gek. Ik raak emotioneel opgewonden van je poëtische beschrijving van het spel wat wij kennelijk beide als kunstvorm zien en meemaakte. (Waarvoor hulde!). Zij het lang geleden. 7 jaar was ik hier niet. In 7 jaar is precies veranderd van wat jij beschrijft. Nogmaals; hulde.

Ik heb met mn meeste grote 'vijanden', of liever; tegenstanders, later samen gestreden. Na de servers zochten we elkaar immers altijd op. Uit diep respect. En ontzag. Ben je van Vrijdag (jaja, nog steeds met een hoofdletter om te sarren) of al van daarvoor? Op de aloude en welbefaamde en onovertroffen s2.nl servers van weleer?

Kom op man. Help me! Geef wat prijs.
    • New

urdd wrote:

Jemig Jimmy nu maak je me idd gek. Ik raak emotioneel opgewonden van je poëtische beschrijving van het spel wat wij kennelijk beide als kunstvorm zien en meemaakte. (Waarvoor hulde!). Zij het lang geleden. 7 jaar was ik hier niet. In 7 jaar is precies veranderd van wat jij beschrijft. Nogmaals; hulde.

Ik heb met mn meeste grote 'vijanden', of liever; tegenstanders, later samen gestreden. Na de servers zochten we elkaar immers altijd op. Uit diep respect. En ontzag. Ben je van Vrijdag (jaja, nog steeds met een hoofdletter om te sarren) of al van daarvoor? Op de aloude en welbefaamde en onovertroffen s2.nl servers van weleer?

Kom op man. Help me! Geef wat prijs.
      Ik ben langer dan 9 jaar weggeweest - dat is een kleine hint. Toen ik las wat er met de nieuwe opzet van Travian gaat gebeuren begon het ook weer enorm te jeuken! Weg met de veiling, geen voordeel meer voor mensen die denken dat ze met geld een kunstenaar kunnen zijn ;) Ik kreeg er oprecht weer zin in. Nu alleen nog af van die farmlijsten, want dat heeft ook niks meer met de kunstvorm te maken. "Grote spelers" kunnen er kleine nieuwkomers makkelijk mee kapot spelen en zou houd je pakweg 500 actieve spelers op een server. Waar in elke alliantie wel iemand zit die iemand van een andere server uit een andere alliantie kent. In onze glorietijden waren er per server gewoon dik 10.000 actieve accounts. Daar hoefde je je nooit te vervelen ;) Er werd gestreden met spelers van je eigen formaat, je stuurde als grote speler geen 3 paardjes naar een dorp van 80 pop in opbouw, in een ander gewest. Je kon als nieuwkomer twee maanden later starten op (+/-)149,(+/-)80 en nog gewoon meedoen om het eindspel.

Ik had overigens verwacht dat je wel iets op zou maken uit mijn onderschrift. Nog een kleine hint - ik merk dat ik het weer even leuk als vroeger vind om je te sarren op het forum. We hebben overigens samen oorlog gevoerd tegen Magnox, die hebben we toen vakkundig uit ZO gegooid. Maar daarna ging jij naar een vijandige alliantie (Ik meen de alliantie van Morning Star - die was legendarisch! Maar op dat vlak laat mijn geheugen mij in de steek)

Nu moet er nog wel 1 ding veranderen, het forum mag wat mij betreft weer in vol eer worden hersteld, waar mensen als jij en ik weer gewoon met elkaar de pen op mogen pakken zonder dat we gecensureerd worden. Dit soort forum gesprekken met jou heb ik zeker gemist. Om eerlijk te zijn ben jij op dat vlak degene waar ik het meeste respect voor heb, ik heb enorm van ons gemanipuleer genoten.
      "Neither male or female, living or dead, the First is pure power. It is the darkness inside the hearts and souls of all living creatures."
    • New

Haha, fantastisch om het te lezen. Allemaal zo dik herkenbaar.
      Eerst ff gokken; Hannibal? (wat ik fantastisch zou vinden) Anders kom ik er echt niet zomaar op.

Ik denk hardop. s2.nl. De allereerste van zijn soort. Das ongeveer 12 jaar geleden. Je zat in ZO. Ik durf wel te stellen; het mooiste gewest op een de mooiste NL-server ooit. Samen geknald tegen Magnox (Aasgier speelt ook nog, sprak hem pas even..). Ik begon in Xtreme. Onder Sanmaya. Dat werd MAX. Later startte ik, samen met mn grote vriend - en voormalig vijand - Yarisken een nieuwe ally: MAGNOXFV. Doel: Unity kapot spelen met duizenden spelers tegelijk. Dat lukte aardig. Maar veel te laat. Was niet Morning Star, maar Morning Storm. En Lcee (Lcheat).
      Jampot won de server. Met Unity. En S4 (Air, Fire, enzovoort).

Hannibal? Of Hanibal? T moet bijna wel. Je kent hem anders zeker.
      Eentje waar ik altijd enorm veel respect voor had en heb. Een van de grotere vrouwelijke spelers van destijds (jij kent r als mmmm.. nog wat), heb ik nog jaaaaaren gesproken. Nu nog steeds wel is.

Kom op. Je bent Hannibal he?
    • New

urdd wrote:

Haha, fantastisch om het te lezen. Allemaal zo dik herkenbaar.
      Eerst ff gokken; Hannibal? (wat ik fantastisch zou vinden) Anders kom ik er echt niet zomaar op.

Ik denk hardop. s2.nl. De allereerste van zijn soort. Das ongeveer 12 jaar geleden. Je zat in ZO. Ik durf wel te stellen; het mooiste gewest op een de mooiste NL-server ooit. Samen geknald tegen Magnox (Aasgier speelt ook nog, sprak hem pas even..). Ik begon in Xtreme. Onder Sanmaya. Dat werd MAX. Later startte ik, samen met mn grote vriend - en voormalig vijand - Yarisken een nieuwe ally: MAGNOXFV. Doel: Unity kapot spelen met duizenden spelers tegelijk. Dat lukte aardig. Maar veel te laat. Was niet Morning Star, maar Morning Storm. En Lcee (Lcheat).
      Jampot won de server. Met Unity. En S4 (Air, Fire, enzovoort).

Hannibal? Of Hanibal? T moet bijna wel. Je kent hem anders zeker.
      Eentje waar ik altijd enorm veel respect voor had en heb. Een van de grotere vrouwelijke spelers van destijds (jij kent r als mmmm.. nog wat), heb ik nog jaaaaaren gesproken. Nu nog steeds wel is.

Kom op. Je bent Hannibal he?
      Ik gaf het te vroeg weg he ;) Ik had bijna mijn oude avatar weer gebruikt. Maar diep respect Urdd! In 1 keer goed. Het was Hanibal (die ene N was een onbedoelde spelfout, omdat ik me zo graag en snel wilde registreren).

Dat waren echt legendarische servers. Dat jij al die namen nog weet, echt respect.En Mmmm was echt een topper, veel mooie gesprekken met haar gehad. Gisteren nog met een Yakuza (VLF op de eerste s2) speler gehad over mijn tijd als de leider van Camorra op de 2de en 3de editie van s2.

Overigens begreep ik pas veel later dat jij echt Unity kapot wilde spelen. Dat zag ik destijds anders. En volgens mij waren er jammer genoeg te weinig mensen die jouw plan destijds begrepen.

Ik zou overigens echt wel eens samen met jou in een alliantie willen. Denk dat niemand aanziet komen wat er dan gaat gebeuren ;)

ps. Ik ben niet meer de St. Jimmy op s2.
    • New

urdd wrote:

Shit hey, dit is me dr toch een onverwachte verassing op de avond.
      We spreken in pb, als ik dat kan vinden. Dan blijft dit de plek waar ik mn oude hobby's weer tracht uit te voeren.
      Ik had ook weer even een mooie trip down memory lane. Laten we i.d.d. verder praten op PB. Al zie ik dat meer mensen weer eens graag herinneringen ophalen. Ik zag de like van sjandra_nl, doet me denken aan de start van Camorra op de 2de s2. Zij speelden toen samen met MrGreen en nog een speler in een drie mans alliantie. Die ene speler wiens naam ik niet meer weet, had ik een paar maanden daarvoor leren kennen op s4, waar hij net begonnen was en veel fouten maakte. Ik leerde hem toen hoe je het spel moet spelen. Op s2 dacht mijnheer opeens een grote jongen te zijn en begon na 2 weken al met katta's te smijten op Beertje (ik weet niet of je die nog kent, oud Asgard later met mij, Woz en Smulders in een rel alliantie gegaan, omdat Sanmaya niet op het ww van Jampot wilde lopen) een Camorra lid, dat was niet zo'n verstandige keuze van de jongen. Ik had Sjandra en MrGreen toen graag in Camorra gehad, maar die gingen naar een andere alliantie ;)

Weet je Urdd, het spel heb ik niet heel erg gemist, maar al die intriges en dat politiek gemanipuleer.. Heerlijk! Nog een reden waarom dit forum weer wat leven in geblazen mag worden.
    • New

DonBeton wrote:

Ziekenhuis wrote:

urdd wrote:

Ja super slim!

Een toch al 'stoppend' account 'redden' op een manier die geen enkele zin heeft omdat de catas toch steeds de hoogste veldjes pakken. En je stupiditeit hier nog ruiterlijk toegeven ook zonder t zelf door te hebben.

Knap bedacht joh! :thumbup:
      catas die steeds de hoogste veldjes pakken??? 8o 8o allicht met scripts dat ze dat bij jullie doen, maar dat wisten we niet zeg...bij normaal eerlijk spel, is dat niet het geval
      iemand van de MH die urdd ook nog even kan controleren?
      @MH's: Toch maar even ziekenhuis zijn spelkennis/IQ controleren?
      potje wedden dat dat door scripts komt?
    • New

MissyX_NL wrote:

Scheelt schade aan andere velden/gebouwen he ;) super slim 8o voor een account wat stopt!

urdd wrote:

Ja super slim!

Een toch al 'stoppend' account 'redden' op een manier die geen enkele zin heeft omdat de catas toch steeds de hoogste veldjes pakken. En je stupiditeit hier nog ruiterlijk toegeven ook zonder t zelf door te hebben.

Knap bedacht joh! :thumbup:

Missy X wil gewoon die dorpen overnemen straks, zodat ze lekker dichterbij het kippenhok kan liggen, zodat ze ook een goede plek heeft om te slapen. Dan is ze gewoon niet gebaat bij te veel schade.
    • New

Sinds wanneer kun je als sitter dorpen overnemen binnen 3 dagen? 8o 8o 8o 8o
      <3 NL29 Factory 2018 <3
      S5 Hunger MissyX 2016/2017 - RoA HG MissyX 2016/2017 (winnaars)
      Tournament Doge 2.0 Drillmeister 2017 - RoAx2 Borg Mistress 2017 (winnaars)
      Finals TIAGO Dziwka 2017/2018 - RoA ZH Bloedbank 2017/2018 (winnaars)
      - Back to NL3 & NL4 2008 -
    • New

Hebt jij enig idee wat het verschil kan zijn tussen een dorp volledig weg laten schieten zodat ook de troepen weg zijn?
      Of zorgen dat de troepen heel blijven door graanveldjes schnell op lvl 1 te zetten waardoor kans groot is dat er van degene die sich random targets hebben gekozen de helft een graanveldje 1 raakt en geen gebouw?
      ~ Only god can judge me ~