Residentie

    • Waarde Vrienden,

      Als in een dorp een Residentie op 20 staat en 2 Dorpen dus als uitbreding heeft staan, maar deze 2 dorpen zijn overgenomen door een andere Speler (andere Alliantie), hoe kan ik met die Residentie van Level 20 dan terug aan Uitbreiding doen? Want nu staan die overgenomen Dorpen nog als UitbreidinGroet!

      Tobias
    • Mochten de slotjes al gebruikt zijn (door bijv. een vorige eigenaar), heb je een beetje pech. Je kan een van deze dorpen ook overnemen of wegschieten om het slotje weer vrij te maken.

      “It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

      Tyl wrote:

      Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:



    • Over het algemeen wordt de term 'slotje' gebruikt voor de uitbreidingsmogelijkheden. Een residentie geeft '2 slotjes', een paleis geeft '3 slotjes'. Als er dus al 2 dorpen zijn gesticht vanuit het dorp zijn er dus twee slotjes gebruikt, en wordt vaak gezegd: het overgenomen dorp heeft geen vrije slotjes.

      “It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

      Tyl wrote:

      Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:



    • Als toevoeging aan BlaxXx` zijn uitleg:

      Je zegt dat de dorpen die je hebt gesticht zijn overgenomen door een andere speler.
      De enige manier om weer vanuit dat dorp te kunnen stichten of veroveren, is om de dorpen van de tegenstander die als 'uitbreiding' vermeld staan, geheel weg te schieten met katapulten en rammen.
    • Is het niet zo dat een omslachtige manier om uit te breidden vanuit dat dorp ook nog is de residentie afbreken paleis bouwen (indien die niet ergens anders staat) opbouwen en dan heb je een derde slotje.

      Maar zoals reeds gezegd een omslachtige manier.
      Uiteraard wel op passen dat je niet op de link "hoofddorp maken drukt. Dan heb je namelijk een uitdaging in je echte hoofddorp waar alles terug gaat naar 10 als het hoger staat.
      Question everything.
      Refuse normality.
    • Als je daar per ongeluk op klikt wordt er nogmaals om je wachtwoord gevraagd als safeguard.

      Wat ook leuk om te doen is het volgende:
      1. Residentie 10 in dorp A
      2. Settle dorp B
      3. Residentie 10 in dorp B
      4. Settle dorp C
      5. Vernietig dorp B
      6. Et Voila - Het slotje in dorp A komt weer vrij
      7. Settle dorp D

      Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion
    • TobiasSS1 wrote:

      Waarde Vrienden,

      Als in een dorp een Residentie op 20 staat en 2 Dorpen dus als uitbreding heeft staan, maar deze 2 dorpen zijn overgenomen door een andere Speler (andere Alliantie), hoe kan ik met die Residentie van Level 20 dan terug aan Uitbreiding doen? Want nu staan die overgenomen Dorpen nog als UitbreidinGroet!

      Tobias
      dit snap ik niet. Je zegt dat de twee dorpen (B en C) die je hebt gemaakt vanuit jou dorp (A) zijn overgenomen door een andere speler (Pietjemet dorp Z). Volgens mij zou je zodra een dorp (B) van jou wordt overgemen direct vanuit het originele dorp (A) weer een nieuw dorp moeten kunnen beginnen omdat het Overgenomen dorp (B) op naam van de overnemer (Pietje dorp Z) staat.

      Hoor graag van de kenners van het spel of ik dit fout zie.
      Question everything.
      Refuse normality.
    • Damian wrote:

      TobiasSS1 wrote:

      Waarde Vrienden,

      Als in een dorp een Residentie op 20 staat en 2 Dorpen dus als uitbreding heeft staan, maar deze 2 dorpen zijn overgenomen door een andere Speler (andere Alliantie), hoe kan ik met die Residentie van Level 20 dan terug aan Uitbreiding doen? Want nu staan die overgenomen Dorpen nog als UitbreidinGroet!

      Tobias
      dit snap ik niet. Je zegt dat de twee dorpen (B en C) die je hebt gemaakt vanuit jou dorp (A) zijn overgenomen door een andere speler (Pietjemet dorp Z). Volgens mij zou je zodra een dorp (B) van jou wordt overgemen direct vanuit het originele dorp (A) weer een nieuw dorp moeten kunnen beginnen omdat het Overgenomen dorp (B) op naam van de overnemer (Pietje dorp Z) staat.
      Hoor graag van de kenners van het spel of ik dit fout zie.
      Je hebt gelijk Damian,
      Zoals BlaxXx al aangeeft is het anders wanneer we spreken over het overgenomen dorp. Stel: Dorp A heeft met een residentie op 20, dorp B & C gesticht of overgenomen. Nu wordt Dorp A overgenomen. Nu kan de nieuwe eigenaar van dorp A geen nieuw dorp starten vanuit dorp A omdat dorp B & C nog steeds bestaan.
    • MuchachoNL wrote:

      En datzelfde geldt voor als dorp B & C worden overgenomen door iemand: De originele eigenaar kan vanuit dorp A niet opnieuw stichten omdat B & C nog steeds bestaan.
      Huh wat?
      Tenzij ik het volledig verkeerd begrijp wat jij bedoeld, klopt het niet echt.
      Als ik vanuit dorp A, dorp B & C sticht.
      Speler X neemt vanuit dorp Y, dorp B & C over.

      Dan heb ik in dorp A weer vrije slotjes. En speler X heeft geen vrije slotjes meer in dorp Y.

      Dus de 'originele' eigen van dorp A, kan gewoon opnieuw stichten/overnemen.

      “It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

      Tyl wrote:

      Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:



    • BlaxXx` wrote:

      MuchachoNL wrote:

      En datzelfde geldt voor als dorp B & C worden overgenomen door iemand: De originele eigenaar kan vanuit dorp A niet opnieuw stichten omdat B & C nog steeds bestaan.
      Huh wat?Tenzij ik het volledig verkeerd begrijp wat jij bedoeld, klopt het niet echt.
      Als ik vanuit dorp A, dorp B & C sticht.
      Speler X neemt vanuit dorp Y, dorp B & C over.

      Dan heb ik in dorp A weer vrije slotjes. En speler X heeft geen vrije slotjes meer in dorp Y.

      Dus de 'originele' eigen van dorp A, kan gewoon opnieuw stichten/overnemen.

      Klopt als een bus volgens mij.
      Ander zou de speler die een dorp overneemt immers geen slotje gebruiken.
    • Ja idd, of een dorp neemt 2 slotjes in gebruik, dat lijkt me ook niet het geval.
      NL1 (2015): Bowser - W!cked
      NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
      NL3 (2016-2017): Nemo - FM
      NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
      NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo
    • Ik dacht trouwens dat slotjes gebonden zijn aan coördinaten maar hier ben ik niet geheel zeker van.

      1. Speler X Settled dorp C en D vanuit dorp B
      2. Dorp B (een leuk croppertje) wordt weggeschoten door speler Y
      3. Speler Y settled zijn dorp B op de oude plek (het croppertje) van X’B
      4. Speler Y bouwt residentie 20 in zijn dorp B en komt er tot zijn verbazing achter dat er “spooksloten” zijn naar C en D van speler X

      Kan iemand dit bevestigen?

      Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion
    • Heintje_NL wrote:

      Ik dacht trouwens dat slotjes gebonden zijn aan coördinaten maar hier ben ik niet geheel zeker van.

      1. Speler X Settled dorp C en D vanuit dorp B
      2. Dorp B (een leuk croppertje) wordt weggeschoten door speler Y
      3. Speler Y settled zijn dorp B op de oude plek (het croppertje) van X’B
      4. Speler Y bouwt residentie 20 in zijn dorp B en komt er tot zijn verbazing achter dat er “spooksloten” zijn naar C en D van speler X

      Kan iemand dit bevestigen?
      Nope zo werkt t niet.

      “It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

      Tyl wrote:

      Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:



    • BlaxXx` wrote:

      MuchachoNL wrote:

      En datzelfde geldt voor als dorp B & C worden overgenomen door iemand: De originele eigenaar kan vanuit dorp A niet opnieuw stichten omdat B & C nog steeds bestaan.
      Als ik vanuit dorp A, dorp B & C sticht.
      Speler X neemt vanuit dorp Y, dorp B & C over.

      Dan heb ik in dorp A weer vrije slotjes. En speler X heeft geen vrije slotjes meer in dorp Y.

      Dus de 'originele' eigen van dorp A, kan gewoon opnieuw stichten/overnemen.
      Wacht... je hebt gelijk.
      (Oh wat eng om te zeggen :p)
      Ik ging te ver door ermee, het is niet logisch dat een dorp 2 slotjes verbruikt (bij de nieuwe eigenaar en bij de originele eigenaar)