weer uit het spel gejaagt...door valsspelers en mijn eigen team

• Vergelijk Travian Legends anders eens met Old School Runescape. Beiden zijn verouderde spelen met een lage instroom aan nieuwe spelers. De huidige spelers die er op spelen zijn vooral degenen die het vroeger ook speelden en graag wat nostalgie beleefden. Verder heb je nog een paar nieuwe spelers die het eens willen proberen omdat ze er zoveel over gehoord hebben, maar dit is eerder beperkt en deze stoppen er ook redelijk snel mee. Waarom ook een verouderde versie spelen als er al een nieuwe, misschien wel leukere versie van het spel bestaat? De nieuwe versies hebben waarschijnlijk ook meer spelers, wat altijd aantrekt in MMOs.

Tenzij je die oudere versies ook fris en hip kunt houden, wat vaak lastig is aangezien dit kan leiden dat je oorspronkelijke spelersbasis misnoegd geraakt, is er niet echt veel dat je er aan kan veranderen. Travian doet hier wel een verdienstelijke poging tot met hun s19 en s29 servers. Deze lokken wel wat nieuwe spelers en ook oudere spelers willen een kijkje nemen hoe deze werken. Maar als ik kijk naar mijn kennissenkring op Travian, dan zijn het er maar weinig die ook daadwerkelijk op die servers spelen.
      Oud: S.H - W!cked - Pokémon - Olympus - Het Toetsenbord! - Find Muck - ThePurge - Doge 2.0
      Huidig: Vertigo

thevino wrote:

Meest onderschatte speler: Zeger
    • potasokef wrote:

Tuurlijk, omdat men bij de vorige 223.197 keer nooit heeft geluisterd naar wat die anderen hadden te vertellen of het uberhaupt als 'aandachtspunt' op te nemen.

Beiden hebben dezelfde doelstellingen; "Zo veel mogelijk spelers op een server te hebben".

De één geeft aandacht en een verklaring aan wat de reden is voor een terugval (of het niet kunnen bereiken van die doelstelling).

De ander (die in het 'cheaterskamp' zit of heeft gezeten) probeert het steeds te minimimaliseren van wat de meeste spelers in het spel wel degelijk ervaren en meemaken. Die 'cheaters' zijn dan misschien niet de 'beste' spelers in het spel, maar ze stonden wel steeds hoger in de rankings dan de 'modale' speler.

Tegenover uw "BORING" plaats ik "ZEER GRAPPIG" dat bvb forumgebruiker BlaxXx uw post 'leuk' vond en u daarvoor 'positieve reputatie' heeft gegeven. Iemand die zelf notabene hier op het forum al openlijk heeft toegegeven dat die zelf proxy heeft gebruikt 8o

Lolsimon heeft gelijk met z'n argumentatie hoor. En het is zelfs zeer mooi geformuleerd; "een moeilijke instroom". Die heeft het dus niet enkel over de 'uitstroom' (waarom spelers het spel niet meer spelen) maar over 'wat als nieuwe spelers het spel beginnen' ?

Iets waar jullie 3 likers van de vorige post zelfs nog niet eens aan toe kwamen. X/ Was waarschijnlijk al iets te ver voor jullie dan jullie eigen zichtsveld en uitganspunt :whistling:
      Je kan een speler niet kwalijk nemen dat hij openlijk uit dat hij proxies heeft gebruikt. Maar de definitie "proxies gebruiken" kan op verschillende manieren opgevat worden. Daarbij neem ik de meest lachwekkende MH ter wereld als voorbeeld (ZwarteKoffie ofzoiets): het gebruik van proxies is niet verboden, maar dat één persoon toegang heeft tot al deze gegevens en accounts is wel weer strafbaar. Dus je kan zo vaak proxies gebruiken als je wilt. Dat wordt eigenlijk ook wel een beetje gepromoot door MH.

Verder heeft de instroom of uitstroom ook te maken met de kleiner wordende servers. Nu heeft deze server meer stammen, was er ook wel een aardige aanwas aan spelers. Vooral leuk om te zien dat er zoveel mensen van RoA overgestapt zijn en hier allianties uit zijn ontstaan. Maar doordat de wereld ook kleiner geworden is, is de kans dat nieuwe spelers naast oude spelers komen erg groot. Vaak proberen we hier en daar wel eens wat spelers te helpen, maar vragen als "hoe kan je een 2e held maken" worden ook gewoon in bestaande allianties gesteld. Dus je hoeft geen grote, ervaren speler te zijn om in een alliantie een bijdrage te leveren.
      Koning Architecten Kip

✻✻✻

Fabricando fit faber. Finis coronat opus.
      Oefening baart kunst. Het resultaat bekroont het werk.

✻✻✻✻
    • Chickenz wrote:

Vergelijk Travian Legends anders eens met Old School Runescape. Beiden zijn verouderde spelen met een lage instroom aan nieuwe spelers. De huidige spelers die er op spelen zijn vooral degenen die het vroeger ook speelden en graag wat nostalgie beleefden. Verder heb je nog een paar nieuwe spelers die het eens willen proberen omdat ze er zoveel over gehoord hebben, maar dit is eerder beperkt en deze stoppen er ook redelijk snel mee. Waarom ook een verouderde versie spelen als er al een nieuwe, misschien wel leukere versie van het spel bestaat? De nieuwe versies hebben waarschijnlijk ook meer spelers, wat altijd aantrekt in MMOs.

Tenzij je die oudere versies ook fris en hip kunt houden, wat vaak lastig is aangezien dit kan leiden dat je oorspronkelijke spelersbasis misnoegd geraakt, is er niet echt veel dat je er aan kan veranderen. Travian doet hier wel een verdienstelijke poging tot met hun s19 en s29 servers. Deze lokken wel wat nieuwe spelers en ook oudere spelers willen een kijkje nemen hoe deze werken. Maar als ik kijk naar mijn kennissenkring op Travian, dan zijn het er maar weinig die ook daadwerkelijk op die servers spelen.
      Dat is waar en Travian doet idd een verdienstelijke poging met s19 en s29 servers om de spelersbasis opnieuw te vergroten. Dus de vroegere 'uitstroom' opnieuw tot 'instroom' te maken.
      Wat er volgens mij ook veel mee te maken heeft. Dat velen de omslag naar Travian Kingdoms hebben gemist. Het is niet vreemd voor de oudere spelers als men het over Travian Kingdoms heeft men eigenlijk bedoelt 'het gelijkaardige Travian spel', alsof Travian Kingdoms een copycat zou zijn van Travian Legends. Dat is niet zo, Travian Kingdoms is wel degelijk van dezelfde firma, dezelfde makers als Travian Legends en was eigenlijke een nieuwe versie of verdere update om zo te zeggen. Wat men wel heeft gedaan is de twee naast mekaar te behouden. En daardoor is het voor velen eigenlijk niet meer duidelijk en heeft men idd ook wel een versnippering van spelersaantallen omdat die nu over meer servers zijn verdeeld.

@ de Architekt;

In wezen heeft de MH gelijk Proxy's is idd niet het probleem, wel het neveneffect ervan dat men het binnen travian gebruikt om meerdere accounts aan te maken en ze ook te beheren Proxy is niet ontworpen met dit in het achterhoofd of als doelstelling Zo van 'laten we Travian maar eens boosten, krijgen we meteen grotere servers '

Ik denk dat iedereen wel 'verhalen' kan aanhalen van nieuwe spelers in de alliantie die zulke vragen stellen zoals; " hoe kan je een 2e held aanmaken enzovoort ... " Waarbij de vragen, de ervaren spelers meteen doen gieren van lachen.

In verband met 'instroom en uitstroom'. Veel heeft volgens mij ook te maken dat het spel Travian door de jaren heen geëvolueerd is naar 'competitie'. Men weet wat nodig is in het spel, hoe men als alliantie moet maken dat men op de verschillende mijlpalen in het spel (zoals de artefacten) klaar is, de nodige infrastructuur en legers moet hebben wil men het spel als het ware ten volle te kunnen spelen. Waardoor er daardoor minder ruimte is om Travian als 'spel' (ontspanning) te blijven zien. Nieuwe spelers op een server starten wel met de intentie als 'ontspanning' terwijl de ervaren spelers meer iets hebben van ; ' we moeten tegen die tijd klaar zijn en dit en dat hebben... '.
    • Ik denk dat de impact van cheaters toch wel wat wordt overschat.

Ik speel nu op S3 en sta daar 6de zonder cheaten en zonder al te veel ervaring (is jaren geleden dat ik nog heb gespeeld).
      Zelf een beetje opzoeken en vragen stellen aan MH of mede spelers en je komt heus wel ver.
      Natuurlijk ook wel veel tijd in spenderen.
      Had ik geen beginnersfouten in het begin gemaakt, had ik nog wel verder kunnen staan.

Grote verschil met vroeger is dat je nu bijna verplicht bent om goud te spenderen en dat was vroeger veel minder het geval.
      Grootste goud slokoppen, zijn de veilingen. De helm voor cultuurpunten geeft zo'n boost in het begin dat je deze bijna moet kopen (heb ik niet gedaan en sta toch nog zesde, maar je moet wel inhalen als je deze niet hebt).
      Dan vroeger was het hoogste level van grondstofvelden level 12. Hierdoor moet je niet constant NPC'en en wordt het ook veel moeilijker om een veeg in stand te houden. Waar nu een alliantie veeg kan gestald worden door 1 speler, moest deze vroeger bij meerdere spelers gestald worden om deze in leven te kunnen houden.
      Alle goede spelers zullen ook wel goudclub hebben.

Dus ja telt zo wel op en dit zijn drie nieuwe dingen na de classic die ik zelf vroeger speelde.

Forum is er ook niet op vooruit gegaan. Vroeger kon je mooi de rapportjes per server volgen, wat het toch wel overzichtelijker maakte.
      Maar dat is dus ook het geval niet meer.
    • Hopla wrote:

Forum is er ook niet op vooruit gegaan. Vroeger kon je mooi de rapportjes per server volgen, wat het toch wel overzichtelijker maakte.
      Dat is met de laatste update juist weer wél het geval omdat de servers weer allemaal hun eigen subforum hebben in plaats van een tag in één groot forum.
    • MuchachoNL wrote:

Hopla wrote:

Dat is met de laatste update juist weer wél het geval omdat de servers weer allemaal hun eigen subforum hebben in plaats van een tag in één groot forum.
      Ik zou geen energie steken in 'haters' van het nieuwe forum, dat is behoorlijk nutteloos.
      Is het een vooruitgang geweest? Niet echt. Maar als je nu nog steeds niet t forum snapt (wat je toch wel na een kwartiertje aardig onder de knie moet hebben) ligt het probleem eerder bij jezelf.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love: