weer uit het spel gejaagt...door valsspelers en mijn eigen team

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

• weer uit het spel gejaagt...door valsspelers en mijn eigen team

Title says all

tegen mij wordt er continue vals gespeelt
      En nu dat mijn team mij verraden heeft...ben ik het echt zat
      ik stop er mee
      ik voel mij zo weggejaagt omdat de "pro's" het het gemunt hebben op de nieuwere spelers

Ik laat nog een waarschuwing achter hier...

Dat als je de pro's dit laat doen dat ze continue de nog jonge speler dat dit spel spelers gaat Verliezen
    • tja, de pro's denken van zichzelf dat het 'hun' spel is en daardoor ook alles mogen doen.

Je kan er helaas niets tegen doen dan enkel een ander spel kiezen om te gaan spelen.

Die pro's kunnen dan later tegen zichzelf lopen 'janken' dat er zo weinig nieuwe spelers zijn en dat Travian Games er iets moet aan doen.
      Dat die pro's hun eigen gedrag moeten aanpassen daarvoor zal voor hen weer in dovemansoren vallen
    • wat hebben ze tegen je gedaan en wat heb je geprobeerd om het te stoppen?
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: terug bij #CRO HOOLIGANS <3
    • Coasterrider1 wrote:

Title says all

ik stop er mee
      ik voel mij zo weggejaagt omdat de "pro's" het het gemunt hebben op de nieuwere spelers

Dat als je de pro's dit laat doen dat ze continue de nog jonge speler dat dit spel spelers gaat Verliezen
      Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, alleen begrijp ik het gedeelte van vals spelen niet, misschien kan je dat wat duidelijker maken.

Dat nieuwe spelers vrij snel stoppen komt naar mijn idee alleen door het feit dat het bijna altijd zo is dat een vaste groep spelers bij elkaar blijft hangen en dus gelijk met een aardig groepje op een server kunnen starten.
      Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf daar ook wel eens aan heb meegewerkt.
      Maar de fout ligt ook vaak bij de beginner, die willen dan gelijk de sterkste stam hebben terwijl ze beter in het begin als gallier kunnen starten en dan aansluiting proberen te krijgen bij een alliantie die je wegwijs wil maken in het spel, als deffer kan je altijd wel ergens terecht.
      Je moet dan alleen hopen dat ze het goed met je voor hebben, want de meeste allianties verwachten dat je goud koopt en je wel een bepaald doel moet halen anders lig je er inderdaad ook zo weer uit dat weet ik nog wel toen ik ook pas begon met het spel.
      En verder kan je ik alleen zeggen, vraag zoveel mogelijk over het spel als je in een alliantie zit, en lees de help file eens een keertje goed door daar staan ook wel wat tips voor beginners in.
      Na zoveel jaar travian nog steeds een noob. ;)
    • Old Traver wrote:

Coasterrider1 wrote:

Title says all

ik stop er mee

Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, alleen begrijp ik het gedeelte van vals spelen niet, misschien kan je dat wat duidelijker maken.
      Dat nieuwe spelers vrij snel stoppen komt naar mijn idee alleen door het feit dat het bijna altijd zo is dat een vaste groep spelers bij elkaar blijft hangen en dus gelijk met een aardig groepje op een server kunnen starten.
      Maar de fout ligt ook vaak bij de beginner, die willen dan gelijk de sterkste stam hebben terwijl ze beter in het begin als gallier kunnen starten en dan aansluiting proberen te krijgen bij een alliantie die je wegwijs wil maken in het spel, als deffer kan je altijd wel ergens terecht.
      Je moet dan alleen hopen dat ze het goed met je voor hebben, want de meeste allianties verwachten dat je goud koopt en je wel een bepaald doel moet halen anders lig je er inderdaad ook zo weer uit dat weet ik nog wel toen ik ook pas begon met het spel.
      En verder kan je ik alleen zeggen, vraag zoveel mogelijk over het spel als je in een alliantie zit, en lees de help file eens een keertje goed door daar staan ook wel wat tips voor beginners in.
      "Vaste groepen spelers" valt reuze mee. Alleen als je een kwaliteits ally bent, wil je kwaliteit leden. En door het beperkt aantal spelers op .nl zal je hierdoor altijd delen van dezelfde groepen zien. Je wordt niet afgewezen bij een ally omdat je niet 'bekend' bent, maar omdat je niet voldoet aan de kwaliteitsnorm.
      Om mee te komen is goudgebruik een must, echter kan je al voor paar euro per maand prima meekomen. Zonder goud, kan je niet meekomen.

Verder is travian ook geen hogere wiskunde, zorg dat er niks te farmen valt door schuilplaatsen en je wordt niet gefarmt. Bouw niet onnodig troepen waar farmers op doodlopen, en je wordt niet weggeschoten.
      Wees netjes in al je communicatie naar 'grotere' spelers toe, niet omdat het 'goden' zijn, maar omdat hun tig berichtjes per server krijgen van mensen die de ally willen joinnen/willen deffen etc. Zoals ik zeg, travian is geen moeilijk spelletje. Een nieuweling heeft veel meer kans op slagen als hij/zij gezellig/leuk/spontaan is. De enige 'must' is activiteit en tot op zekere hoogte goud gebruik.

En verder wordt vaak vergeten dat de 'betere' travian spelers al jaren spelen. Je eerste server gaat zeer waarschijnlijk geen succes zijn. Je tweede waarschijnlijk ook nog niet. Die zijn voor vrijwel niemand een succes geweest, tenzij je super gezellig bent en gelijk op sleeptouw wordt genomen bij een betere ally.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• BlaxXx` wrote:

Old Traver wrote:

Coasterrider1 wrote:

Title says all

ik stop er mee

Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, alleen begrijp ik het gedeelte van vals spelen niet, misschien kan je dat wat duidelijker maken.Dat nieuwe spelers vrij snel stoppen komt naar mijn idee alleen door het feit dat het bijna altijd zo is dat een vaste groep spelers bij elkaar blijft hangen en dus gelijk met een aardig groepje op een server kunnen starten.
      "Vaste groepen spelers" valt reuze mee. Alleen als je een kwaliteits ally bent, wil je kwaliteit leden. En door het beperkt aantal spelers op .nl zal je hierdoor altijd delen van dezelfde groepen zien. Je wordt niet afgewezen bij een ally omdat je niet 'bekend' bent, maar omdat je niet voldoet aan de kwaliteitsnorm.Om mee te komen is goudgebruik een must, echter kan je al voor paar euro per maand prima meekomen. Zonder goud, kan je niet meekomen.

Verder is travian ook geen hogere wiskunde, zorg dat er niks te farmen valt door schuilplaatsen en je wordt niet gefarmt. Bouw niet onnodig troepen waar farmers op doodlopen, en je wordt niet weggeschoten.
      Wees netjes in al je communicatie naar 'grotere' spelers toe, niet omdat het 'goden' zijn, maar omdat hun tig berichtjes per server krijgen van mensen die de ally willen joinnen/willen deffen etc. Zoals ik zeg, travian is geen moeilijk spelletje. Een nieuweling heeft veel meer kans op slagen als hij/zij gezellig/leuk/spontaan is. De enige 'must' is activiteit en tot op zekere hoogte goud gebruik.

En verder wordt vaak vergeten dat de 'betere' travian spelers al jaren spelen. Je eerste server gaat zeer waarschijnlijk geen succes zijn. Je tweede waarschijnlijk ook nog niet. Die zijn voor vrijwel niemand een succes geweest, tenzij je super gezellig bent en gelijk op sleeptouw wordt genomen bij een betere ally.
      Kijk hier kunnen we wat mee, netjes uitgelegd door een speler die al heel wat servers meedoet.
      Na zoveel jaar travian nog steeds een noob. ;)
    • BlaxXx` wrote:

Old Traver wrote:

Coasterrider1 wrote:

Title says all

ik stop er mee

Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, alleen begrijp ik het gedeelte van vals spelen niet, misschien kan je dat wat duidelijker maken.Dat nieuwe spelers vrij snel stoppen komt naar mijn idee alleen door het feit dat het bijna altijd zo is dat een vaste groep spelers bij elkaar blijft hangen en dus gelijk met een aardig groepje op een server kunnen starten.
      "Vaste groepen spelers" valt reuze mee. Alleen als je een kwaliteits ally bent, wil je kwaliteit leden. En door het beperkt aantal spelers op .nl zal je hierdoor altijd delen van dezelfde groepen zien. Je wordt niet afgewezen bij een ally omdat je niet 'bekend' bent, maar omdat je niet voldoet aan de kwaliteitsnorm.Om mee te komen is goudgebruik een must, echter kan je al voor paar euro per maand prima meekomen. Zonder goud, kan je niet meekomen.

Goede reactie.
      Wat ik alleen wel zie tegenwoordig is dat als de nieuwe en kleine spelers niks te farmen hebben ze half kapot geschoten worden.
      Dit haalt voor nieuwe spelers wel het spel plezier meteen weg.
      We klagen dat er steeds minder spelen maar dat is ook een reden.
    • Jammer dat jij je zelf weg laat pesten. Je hebt wel gelijk dat er spelers zijn die onnodig anderen klein houden en daarmee aantonen dat ze absoluut niet geschikt zijn voor dit spel. Totaal niet door hebbende dat je dit spel speelt met medestanders EN tegenstanders.

Met goud spelen noodzakelijk?
      Wellicht wel. Zelf heb ik ondertussen op de NL3 77k aan zilver binnen gehaald dank zij de "grote" jongens. Voor degenen daarvan die dit lezen mijn dank daarvoor. De goudclub had ik bijvoorbeeld binnen 2 weken door de verkoop van slechts een paar items. Dat je dan niet het voordeel hebt van bijv 100 cp per dag neem ik op de koop toe in ruil voor de voordelen van de goudclub.

Dagelijkse opdrachten mis ik bijna geen dag de 100 punten. Dat spaart per 5 weken toch weer 30 goud.

En dan wat anderen ook al gezegd hebben sluit je bij ally's aan die geen grote ambities hebben. Leer iets van het spel. Waarbij je in ieder geval in de gaten moet krijgen dat goed communicatie je heel ver brengt. Zelfs de aller grootste spelers zijn echt wel bereid om dingen te doen die je ze vraagt.
      Zoals geven van tips of gewoom simpelweg stoppen met aanvallen als je een dorp hebt overgenomen.
      Question everything.
      Refuse normality.
    • die verwachting van een reactie krijgen verwacht ik ook niet. Slecht verliezer?
      Dat weet ik zo net nog niet.
      Heb nu tot twee keer toe een mede ally lid mee gemaakt die volledig in de vernieling wordt geschoten met 1 dorp door een tegenstander met meer dan 7 dorpen. Nou nou poeh poeh. Wat moeilijk en heldhaftig. Beide spelers zijn afgehaakt.
      Dat een speler graag de omgeving van zijn "rijk" vrij heeft van tegenstanders kan ik begrijpen, maar communiceer daar dan over. Bied iemand aan zijn dorpen te verplaatsen. Door hem te helpen zsm een tweede dorp ergens anders te bouwen ben je ook van hem af. Je kunt dan zelfs nog helpen een derde te bouwen en dat het eerste overnemen. Kom je er beide dus goed uit.

Maar communiceren schijnt tegenwoordig nogal moeilijk te wezen. Van beide kanten trouwens.

Dat ik hier toch reageer is slechts om kleine spelers die hier lezen te laten mee krijgen dat iederen hier plezier in het spel kan hebben. En ondanks dat ik met mijn ally(blok) nu 2 keer een server gewonnen heb en een keer negende geworden ben en de andere keer het grootste dorp van de server had voel ik mij nog steeds een beginnend speler. En ik leer iedere keer weer dingen er bij. Helaas vergeet ik soms ook weer dingen.
      Overigens waren beide keren op een niet Nederlandse server.
      Question everything.
      Refuse normality.
    • je hebt het idd bij het rechte eind.

Voor sommigen is dit 'hun' server, en zelfs 'hun' territorium of domein. Geen enkele andere speler wordt daarin getollereerd, laat staan in het spel 'toegelaten'. Want in hun 'territorium' liggen (ook al is het door het spel zelf bepaald en niet door de speler zelf, MOET je er volgens 'hen' uitgeknikkerd' / 'kapot gekatipuleerd' worden. Met als gevolg natuurlijk dat die spelers Travian niet meer starten ....

Als je start op Travian moet je momenteel;
      a) meerdere spelers kennen die je opnemen in de alliantie.
      b) goudgebruik; quasi verplicht door iedere top alliantie.
      c) minimum ook nog eens 2 duals extra hebben op het account.

Die criteria's waren er niet bij de start van Travian.
      En een nieuwe speler die start , die dus het gehele gebeuren niet kent, schrikt zich natuurlijk een hoedje dat die het spel niet 'solo' kan spelen. 8o Iets waar die natuurlijk vanuit ging bij de start van het spel. X(

Als 4de criteria, moet je natuurlijk ook de veelposter forumgebruiker "BlaxXx" quoten. Anderen behoren je ook nog eens 'leuk' te vinden :whistling:
      En als je dit niet begrijpt moet je maar eens TS 29 talk volgen;

Is men het niet met je eens of vind men je niet leuk, dan begint men met 'negatieve ' reputatiepunten te geven op jouw posts =O Met de bedoeling om er jou in de kortste keren van het forum te laten verdwijnen. En de 'vriendjes' krijgen steeds een + :*
    • Effe dubbelposten, een moderator kan het alsnog tot één post verwerken maar wij als forumgebruikers niet :(
      Zelfs op de NL server (want ik ben verhuisd voor travian naar andere servers) heb ik spelers voor hun eerste spelronde nog een WW laten bouwen. Spelertjes die hun eerste server speelden en het ook nog goed deden, mochten van mij ook gerust het WW bouwen. Wat hun zelf natuurlijk een hele ' eer 'vonden, zelfs al wonnen we die server niet, hun hadden in ieder geval ook die kans gekregen.
      Dit ga je hoegenaamd de dag van vandaag niet meer terug vinden En dat is echt zeer jammer. Nieuwe spelers kan je echt niet bereiken als je de oude garde steeds hun ding laat doen
    • a) Afgelopen s5 en ook op de huidige s1 is het tegendeel toch enigszins bewezen. Ook minder ervaren spelers hebben daar de kans gekregen om een leuke server te spelen ondanks de aanwezigheid van meerdere 'toppers'.
      b) Ik denk dat top-ally's het niet per se verplichten, maar je account is met goud gewoon vele malen beter dan zonder waardoor je eerder in een top ally terecht komt.
      c) Dat is sowieso onzin, ook solo kan je een prima account neerzetten als je zelf bereid bent om er genoeg tijd in te steken en je account een beetje handig opbouwt.

En als je verwacht een MMO 'solo' te kunnen spelen en meteen fatsoenlijk mee te kunnen draaien moet je waarschijnlijk ff wakker worden uit je droom. Ik denk dat er weinig spelers op hun eerste server meteen in de top mee hebben gedraaid (tenzij ze via via binnenkwamen).

Bovendien, als je je weg laat jagen door dislikes dan moet je dat jezelf aanrekenen. Het is een online spel en je kent diegene op het AF niet en zij jou ook niet, waarom zou je het zelf dan aantrekken?
      NL1 (2015): Bowser - W!cked
      NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
      NL3 (2016-2017): Nemo - FM
      NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
      NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo
    • Ik hoef niet eens te wakkeren uit m'n droom. k heb beiden gedaan, een alliantie gehad met enkel noobs (niewelingen) op de NL server en die nieuwelingen mochten idd het WW bouwen. En ik heb ook nog buiten de NL servers m'n reputatie. Alliantieleider die ook nog eens metaleider werd en 2 servers heb gewonnen. ^^ En als alliantie leider was ik dan het buitenbeentje, omdat ik ook nog eens de nederlandse taal sprak. Als Belg kan je minimaal 2 ( Nederlands/vlaams en Frans. Als je echt goed bent kan je ook nog duits. Belgie kent 3 landstalen. Een nederlander kent enkel nederlands, want als een nederlander frans praat weet men nog steeds dat het een nederlander is. Bij een belg niet :thumbup:

Spelers van huidige NL 1 server zijn echt niet te beroerd om hun wedervaren met mij als alliantieleider hier te plaatsen hoor als je dat wil. Ik had die gehele alliantie overgenomen en hun hebben hun eerste WW via mijn alliantie lopen bouwen. En die spelers zitten nu in de NL 1 top alliantie :thumbup: Dus kort gezegd, hun hebben het spel leren kennen door mij, niet alleen het spel, ook de" tips and tricks"

The post was edited 2 times, last by potasokef ().

• potasokef wrote:

je hebt het idd bij het rechte eind.

Voor sommigen is dit 'hun' server, en zelfs 'hun' territorium of domein. Geen enkele andere speler wordt daarin getollereerd, laat staan in het spel 'toegelaten'. Want in hun 'territorium' liggen (ook al is het door het spel zelf bepaald en niet door de speler zelf, MOET je er volgens 'hen' uitgeknikkerd' / 'kapot gekatipuleerd' worden. Met als gevolg natuurlijk dat die spelers Travian niet meer starten ....

Die criteria's waren er niet bij de start van Travian.
      En een nieuwe speler die start , die dus het gehele gebeuren niet kent, schrikt zich natuurlijk een hoedje dat die het spel niet 'solo' kan spelen. 8o Iets waar die natuurlijk vanuit ging bij de start van het spel. X(

Als 4de criteria, moet je natuurlijk ook de veelposter forumgebruiker "BlaxXx" quoten. Anderen behoren je ook nog eens 'leuk' te vinden :whistling:
      En als je dit niet begrijpt moet je maar eens TS 29 talk volgen;

Is men het niet met je eens of vind men je niet leuk, dan begint men met 'negatieve ' reputatiepunten te geven op jouw posts =O Met de bedoeling om er jou in de kortste keren van het forum te laten verdwijnen. En de 'vriendjes' krijgen steeds een + :*

Ik heb zelden zoveel onzin in één bericht gezien.
      Je hoeft helemaal niemand te kennen, maar het is een spel die je samen speelt. Het is dus wel noodzakelijk om wat communicatieve vaardigheden te hebben.
      Punt B en C kunnen we heel makkelijk tegelijk tackelen, top allianties willen maar 1 ding en dat is mensen die wat toevoegen aan de ally. Zonder goudgebruik voeg je vrij weinig toe aan een ally, en kom je praktisch niet mee met goede accounts. Je wordt geen top account met 2x p/dag inloggen, als iemand solo genoeg online kan zijn komt deze persoon ook solo in de ally.

Ik snap niet zo goed waarom mensen verbaasd zijn dat de 'top', geen 'nieuwelingen' opneemt. Iedereen is onderaan begonnen, sommige hebben het traject wat sneller doorlopen, sommige zullen de 'top' nooit bereiken. Is hetzelfde dat als je voor het eerst gaat voetballen boos wordt dat FC Den Bosch (op verzoek van Wittekind...) niet op de stoep staat.

-Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

The post was edited 1 time, last by BlaxXx` ().

• Blaxxxje schat,,,,

Als je travian niveau op .nl servers werkelijk wilt vergelijken met voetbal dan wel graag in perspectief plaatsen.... Vervang Real Madrid dan even voor FC Den Bosch ;)
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: terug bij #CRO HOOLIGANS <3
    • Wittekind wrote:

Blaxxxje schat,,,,

Als je travian niveau op .nl servers werkelijk wilt vergelijken met voetbal dan wel graag in perspectief plaatsen.... Vervang Real Madrid dan even voor FC Den Bosch ;)
      Staat er toch 8o

-Roger Stone

Tyl wrote:

• potasokef wrote:

Onzin.
      Ik kende echt niemand meer toen ik op Ts29 begon.
      Ik gebruik echt nauwelijks goud. Gelukkig won ik een prijsvraag en verkocht ik een zooitje spullen die me wat zilver opleverde. Vind wel dat de 25% gs bonus aan moet staan.
      Ik speel zonder duals. En zelfs nog zonder sitters.

Sta deftig top 100. Heb een prima HD. En een leuk legertje. En zit gewoon in een 'top' alliantie.
      Al is 'top' echt niets meer in vergelijking met de top allianties van een 7 jaar, of langer, geleden.

Het is heel simpel. Er zijn veel minder spelers. Dat betekent dat je als 'kleinere' speler veel sneller te maken hebt met de groteren.
      Daarbij zijn de verschillen tussen spelers echt aanzienlijk groter geworden door de massa's goud die je dr in kan stoppen en wat sommigen nog doen ook. Met zulke accounts kan ik me met geen mogelijkheid meten. Wil ik ook niet. Maar is ook geheel niet noodzakelijk om t spelletje te spelen.
    • urdd wrote:

potasokef wrote:

KNIP

Het is heel simpel. Er zijn veel minder spelers. Dat betekent dat je als 'kleinere' speler veel sneller te maken hebt met de groteren.
      Daarbij zijn de verschillen tussen spelers echt aanzienlijk groter geworden door de massa's goud die je dr in kan stoppen en wat sommigen nog doen ook. Met zulke accounts kan ik me met geen mogelijkheid meten. Wil ik ook niet. Maar is ook geheel niet noodzakelijk om t spelletje te spelen.
      Met die accounts kan je je niet meten, maar je krijgt er vroeg of laat wel degelijk mee te maken. De beginnende speler zal eerder vroeg in het spel ermee te maken krijgen, de meer ervaren speler (en al of niet toegetreden tot een top alliantie) zal er dan later in het spel mee te maken krijgen.

Punt b) goudgebruik, kan ik echt wel nuanceren. Goudgebruik op zich is niet het probleem. Het travian spel heeft daarin wel een zeer goede balans. Het geeft een aantal gebruikers gemakken. De 25% grondstoffen bonus is een surplus t.o.v. van de niet goudgebruiker. Voor de rest is het vooral gebruiksgemak wat je ermee koopt.
      De 'veiling' zou eventueel de verschillen tussen spelers kunnen vergroten, maar t.o.v de koop staat er ook een verkoop. Dus die 'verkoper' wint bij de veiling.
      Wat het grote verschil is met voorheen, dat een niet goudgebruiker ook nog steeds in top kon staan en leuk kon meedraaien in de alliantie, iets wat nu wel degelijk bijna onmogelijk is geworden.