starttijd

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

#AskTravian - Episode 4 is now available! Watch it here!

• Ik kan om 6u online zijn en ook om 12u en ook om 17u, en ik ben een gewoon normaal werkende mensen (die zelfs niet mobiel online gaat ;) )
      Maar waarom dit veranderd moet worden is mij een raadsel.
      Ik heb zelf met ploegen gewerkt, dagshiften en vaste nacht ; net als ik thuiskwam van de nachtshift kon ik travian beginnen met mss 15 min. vertraging.
      Ploegenshift; vroege lag wat moeilijker maar dan nog kon een dual het account starten of startte je gewoon een paar uurtjes later, late shift ging prima met wekker en zonder wekker had je mss 2 u vertraging ofzo.
      Dagshift moet zeker lukken, en een uurtje later beginnen is zeker geen ramp.

De beste spelers die ik tegenkwam startten trouwens amper gelijk met serverstart, maar express wat later.
      Lijkt me dus beter de dagbonus naar 6u te verzetten, dan de server starttijd (en artefactenspawn) naar 12u.
      en al helemaal als dit globaal zou gebeuren....
    • Jump to the most helpful post

• Tussen twaalf en één eet iedereen :p met dus de uitzondering op die regel bij TG :huh:
      Voor hen betekent kantooruren dan waarschijnlijk; op de middag wordt er één uurtje gewerkt, al de rest van de kantooruren = pauze :thumbsup: dan mag er gegeten en gedronken worden :D die servers zullen gedurende die tijd wel alleen draaien zonder problemen 8o
    • Snap persoonlijk niet dat er nu nog commentaar op komt. Nee ik vind 12u ook niks als starttijd, maar als je er dan zo op tegen bent, had dan gereageerd toen die poll liep. Dan had je tenminste nog iets meer invloed uit kunnen oefenen of eventueel anderen kunnen benaderen om ook op een tijd, die wel jouw voorkeur geniet, te stemmen.

Dit is in mijn ogen een beetje zoals na een verkiezing zeuren dat je het niet met de uitslag eens bent, maar tijdens de verkiezing niet stemmen of je mond niet open doen. Het is niet dat ze het dan ineens terug gaan draaien.
      NL1 (2015): Bowser - W!cked
      NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
      NL3 (2016-2017): Nemo - FM
      NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
      NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo
    • Zizou wrote:

Snap persoonlijk niet dat er nu nog commentaar op komt. Nee ik vind 12u ook niks als starttijd, maar als je er dan zo op tegen bent, had dan gereageerd toen die poll liep. Dan had je tenminste nog iets meer invloed uit kunnen oefenen of eventueel anderen kunnen benaderen om ook op een tijd, die wel jouw voorkeur geniet, te stemmen.

Dit is in mijn ogen een beetje zoals na een verkiezing zeuren dat je het niet met de uitslag eens bent, maar tijdens de verkiezing niet stemmen of je mond niet open doen. Het is niet dat ze het dan ineens terug gaan draaien.
      Ik speel nog maar een weekje terug ofzo ;)
    • Zizou wrote:

Snap persoonlijk niet dat er nu nog commentaar op komt. Nee ik vind 12u ook niks als starttijd, maar als je er dan zo op tegen bent, had dan gereageerd toen die poll liep. Dan had je tenminste nog iets meer invloed uit kunnen oefenen of eventueel anderen kunnen benaderen om ook op een tijd, die wel jouw voorkeur geniet, te stemmen.

Een bericht of zelfs een poll is steeds een 'momentopname' van een situatie of een gebeurtenis.
      Ik snap persoonlijk niet waarom een middag startuur, die notabene een meestal 'pauze uur' is het moment zou zijn waar TG dan wel actief zou kunnen zijn om een serverstart zonder de minste problemen zou kunnen laten verlopen ?
      Druid heeft een juiste argumentatie gebruikt. Die is gewoon veel later gestart dan het 'vragen uurtje' of de Poll als je het correct geformuleerd wil hebben.
      Mijn tegenargumentatie is ; "waarom net op de middag" als je als uitgangspunt 'kantooruren' gebruikt ? Moeten die mensen van TG dan geen middagpauze hebben ?
      In mijn land zou je meteen de vakbond hebben met de identieke zelfde vragen, waarom moeten medewerkers hun middagpauze opgeven voor iets wat echt wel via de normale kantoor uren kan gebeuren ?
      6 uur kan dan echt wel te vroeg zijn , maar waarom dan de middagpauze als alternatief voor stellen ?
    • druid wrote:

Dan zal ik mijn voorbeeld anders verwoorden: Je komt in een land wonen vlak nadat er verkiezingen zijn, dan kan je er ook niet vanuit gaan dat je nog invloed kan uitoefenen.

potasokef wrote:

Een bericht of zelfs een poll is steeds een 'momentopname' van een situatie of een gebeurtenis.Ik snap persoonlijk niet waarom een middag startuur, die notabene een meestal 'pauze uur' is het moment zou zijn waar TG dan wel actief zou kunnen zijn om een serverstart zonder de minste problemen zou kunnen laten verlopen ?
      Druid heeft een juiste argumentatie gebruikt. Die is gewoon veel later gestart dan het 'vragen uurtje' of de Poll als je het correct geformuleerd wil hebben.
      Mijn tegenargumentatie is ; "waarom net op de middag" als je als uitgangspunt 'kantooruren' gebruikt ? Moeten die mensen van TG dan geen middagpauze hebben ?
      In mijn land zou je meteen de vakbond hebben met de identieke zelfde vragen, waarom moeten medewerkers hun middagpauze opgeven voor iets wat echt wel via de normale kantoor uren kan gebeuren ?
      6 uur kan dan echt wel te vroeg zijn , maar waarom dan de middagpauze als alternatief voor stellen ?
      Ik wil alleen aangeven dat zijn 'argumentatie' een beetje nutteloos is, Travian Games gaat het echt niet aanpassen omdat er toevallig iemand een forumtopic opent omdat ie het ergens niet helemaal mee eens is. Bovendien is de argumentatie niet eens zo heel sterk, hij vraagt zich af waarom het veranderd moest worden, dat is gewoon uitgelegd in het topic over de veranderde starttijd. Het gaat wel eens fout met de start van de server en als er niemand op het kantoor van Travian Games is, kan dat niet verholpen worden waardoor het voor onnodige lange wachttijd zorgt.
      Verder zegt ie ook nog dat ie op verschillende tijden kan spelen, dus dan zie ik het hele probleem niet. Helemaal niet omdat hij zegt dat de beste spelers die hij tegen is gekomen expres wat later starten (wat mij sterkt lijkt, maar dat is niet relevant).

Om over je middagpauze te beginnen, volgens mij staat er nergens in de wet wanneer je exact middagpauze moet hebben. Er staat alleen dat een bepaalde tijd aan arbeid recht geeft op een bepaalde tijd aan pauze. Hier staat echter niet wanneer je die moet genieten. Ik denk niet dat de vakbond boos zal worden als ze bij TG om 12.30 hun middagpauze gaan houden i.p.v. 12.00.
      Bovendien was 12.00 niet het enige alternatief dat voor werd gesteld, er stonden wel degelijk andere opties in die poll. 12.00 bleek echter de tijd te zijn die de meeste mensen als voorkeur aangaven.
    • Mja het andere topic is op slot gegaan, dus mocht je er iets over willen zeggen 'moet' je een nieuw topic maken. Natuurlijk heeft het weinig nut, maar volgens mij mag je gewoon je ei kwijt over zo'n dingen.
      Verder zet ik wel serieuze vraagtekens bij de uitslag van de poll. Der hebben niet eens 100 mensen gestemd, er heeft geen grote meerderheid gestemd voor 12;00. Ook de optie 'anders, namelijk''is erg discutabel. Als die optie er niet tussen had gestaan en die mensen hadden gestemd op een tijd had elk tijdstip nog kunnen winnen behalve 15:00.

Verder klopt je 'volgens mij' over pauzes. Al heb je praktisch altijd meer/langer pauzes dan wettelijk voorgesteld.
      En ze kunnen sowieso gewoon pauzeren tijdens een serverstart, ze hoeven alleen op standby te staan.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• Het 'gezeur' (dr worden best argumenten genoemd trouwens) op de starttijden vind ik raar. Die starttijd boeit niks joh. De ene kan om 6uur absoluut niet. De ander kan om 12u juist absoluut niet.
      Zo werkt dat nu eenmaal in t leven en ik vind het te simpel om te stellen dat het ene tijdstip een meerderheid van wel of niet aanwezig zijn zou hebben.

Wat ik wel vreemd vind is die poll.
      Dan geef je 6 opties. Dan wordt de optie met meeste stemmen gekozen; wel 27% van de stemmen.
      Dat is niet juist als de uitkomst als deze is.
      In de politiek betekent 27% van de stemmen ook ongeveer 27% van de zetels (restzetels daargelaten). 10% ontvangt dan ook 10% van de zetels.
      De NL servers gaan nu 100% op 1 tijdstip starten terwijl de 23% 17.00u u starten ook fair geweest zou zijn.

Wil je dit echt eerlijk laten verlopen en deftig afhandelen, hou je de poll steeds weer opnieuw en laat je de 'laagste' steeds afvallen totdat 1 optie meer dan 50% van de stemmen heeft.
      Nu kan het namelijk zomaar zijn dat 73% van de spelers tegen de huidig gekozen starttijd is. Er was immers slechts 27% voor deze starttijd. Je kan ook helemaal niet stellen dat de meerderheid heeft besloten. Misschien (en die kans acht ik nog best groot) hadden alle niet-12uur-stemmers wel voor 17.00u gestemd en zou die boven de 50% zijn geëindigd als bekend was dat het tussen 12u en 17u zou gaan.

Voor de admins hier zou het goed zijn dit nog eens te overwegen.
      Als je dan echt de meerderheid van de community wil laten beslissen, moet je dit deftig en juist aanpakken. Een verkiezing op deze wijze is namelijk niet eerlijk.
    • MuchachoNL wrote:

Starttijd naar 20:00u is geen optie, daar dit ook buiten kantooruren valt van TG.
      De starttijd van 12:00u is gekozen door de meeste stemmen in de forum poll.
      Muchaco, ik begrijp de intentie hier van jullie, die is fair. Je wil de meerderheid van de community laten beslissen.
      Maar je zal het toch met mij eens zijn (ik doe hier een v.d. Gijpje) dat de meerderheid niet beslist heeft in deze?
      73% van de stemmen ging niet naar de 'gewonnen' optie.

Als jullie echt graag de meerderheid willen horen, blijf je een poll openen totdat er 1 optie meer dan 50% van de stemmen heeft en laat je steeds de laagste afvallen. Ik heb het hierboven ruimer uiteengezet.

Zou jullie sieren om daar nog eens goed over na te denken. Mij zal het een zorg zijn wanneer de server start. Maar als jullie intentie echt is om te luisteren naar de game-community, en dus de meerderheid wil laten gelden, hebben jullie de plank nu niet geheel raak geslagen. Niet geheel raak = mis.
    • urdd wrote:

Het 'gezeur' (dr worden best argumenten genoemd trouwens) op de starttijden vind ik raar. Die starttijd boeit niks joh.
      Mja zoals ik ook aangaf in het originele topic maakt mij de starttijd weinig uit. Het enige probleem is dat deze gekoppeld is aan de arte-spawntijd, en die maakt mij wel uit. Dus gezeur over de starttijd is best terecht! :D Maar als deze gescheiden zouden zijn, maakt starttijd inderdaad barweinig uit. Sowieso was enige eis bij de oude servers voor 12:00 beginnen voor de extra dagelijkse opdracht. Nu heb je min of meer 24 uur om te beginnen.

-Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

• Zizou wrote:

druid wrote:

Dan zal ik mijn voorbeeld anders verwoorden: Je komt in een land wonen vlak nadat er verkiezingen zijn, dan kan je er ook niet vanuit gaan dat je nog invloed kan uitoefenen. Ik zal het ook anders verwoorden dan; dit ging ook over de globale starttijd dus misschien loopt er elders nog wel een poll, en mijn mening ging er ook over dat ik al met genoeg niet NL spelers gespeeld heb om te weten dat het startuur net prima was (globaal gezien)
      Daarnaast zijn die 'verkiezingen' misschien al geweest, ik geef er gewoon mijn mening over en als jij vind dat mijn mening er nu niet meer toe doet omdat de poll afgesloten is; waarom reageer je dan? Want dan telt jouw mening achteraf natuurlijk ook niet meer.

En daarnaast treed ik Blaxxx bij in het feit dat er weinig info is omtrent de artefacten spawntijd, en dat onze mening daarom misschien toch nog betekenis zou kunnen zijn.
    • Als er elders nog een poll loopt, dan heeft hier reageren toch ook niet super veel nut of wel? Tenzij je natuurlijk een link naar die andere poll geeft zodat we daar kunnen stemmen, maar dat doe je ook niet.

Dat het startuur prima is, dat is jouw mening, Travian Games denkt daar anders over en ze zullen er ook vaak genoeg gezeik mee hebben gehad, anders werd ie niet zomaar aangepast.

Weinig info omtrent artefacten spawntijd? Dan heb je dat andere topic niet goed gelezen: "die verschuiven gewoon evenredig mee" was het antwoord van een van de MH's. Hoeveel meer info wil je hebben? Lijkt me duidelijk dat die dus ook om 12u verschijnen. Dat dat niet ideaal is, ben ik het volkomen mee eens, maar ik bevind mij niet in een positie om dit te kunnen veranderen.
    • urdd wrote:

Het 'gezeur' (dr worden best argumenten genoemd trouwens) op de starttijden vind ik raar. Die starttijd boeit niks joh. De ene kan om 6uur absoluut niet. De ander kan om 12u juist absoluut niet.
      Zo werkt dat nu eenmaal in t leven en ik vind het te simpel om te stellen dat het ene tijdstip een meerderheid van wel of niet aanwezig zijn zou hebben.

Wat ik wel vreemd vind is die poll.
      Dan geef je 6 opties. Dan wordt de optie met meeste stemmen gekozen; wel 27% van de stemmen.
      Dat is niet juist als de uitkomst als deze is.
      In de politiek betekent 27% van de stemmen ook ongeveer 27% van de zetels (restzetels daargelaten). 10% ontvangt dan ook 10% van de zetels.
      De NL servers gaan nu 100% op 1 tijdstip starten terwijl de 23% 17.00u u starten ook fair geweest zou zijn.

Wil je dit echt eerlijk laten verlopen en deftig afhandelen, hou je de poll steeds weer opnieuw en laat je de 'laagste' steeds afvallen totdat 1 optie meer dan 50% van de stemmen heeft.
      Nu kan het namelijk zomaar zijn dat 73% van de spelers tegen de huidig gekozen starttijd is. Er was immers slechts 27% voor deze starttijd. Je kan ook helemaal niet stellen dat de meerderheid heeft besloten. Misschien (en die kans acht ik nog best groot) hadden alle niet-12uur-stemmers wel voor 17.00u gestemd en zou die boven de 50% zijn geëindigd als bekend was dat het tussen 12u en 17u zou gaan.

Voor de admins hier zou het goed zijn dit nog eens te overwegen.
      Als je dan echt de meerderheid van de community wil laten beslissen, moet je dit deftig en juist aanpakken. Een verkiezing op deze wijze is namelijk niet eerlijk.
      We zitten hier dan ook niet in de politiek.
      6 opties betekent dat bij gelijkspel elke optie 16,666666666666667% van het geheel is.
      27% is dan zeker de meerderheid.

Je vraagtekens bij de poll zetten, kan. Of het nuttig is? Geen idee. De poll is ruim een week in-game aangekondigd, en had een houdbaarheidsdatum (HQ wilde een antwoord).
      Blijkbaar werd er niet de moeite genomen door iedereen om even te stemmen. En dat is dan maar één poll.
      Steeds herstarten betekent nog minder stemmen bij elke opvolgende poll.

Ander puntje: ik denk niet dat er op veel andere domeinen een soortgelijke poll is geweest. Dus dan kan je wel stellen dat wij in de NL crew meer naar de spelers luisteren.
    • Het punt was toch dat enkel de poll op de NL server als referentie zou dienen voor de rest van de servers. M.a.w. wat de NL server beslist zou gelden voor alle andere servers ook.
      Ondanks dat het een houdbaarheidsdatum had, omdat HQ een antwoord wilde, betekent niet dat je meteen dan maar binnen die tijdslimiet alles voor mekaar moet hebben.
      Het zou niet de eerste keer zijn dat een HQ een taak of opdracht wil afgerond hebben in een tijdsspanne die in de realiteit niet mogelijk is. De vraag is dan ; geef je toe aan die druk en 'flans' je iets in mekaar, of keer je het verhaal om en zet je HQ onder druk dat men wel degelijk 'voldoende' tijd moet voorzien om tot een beoordeling te komen die dan idd door de community gedragen wordt ?

Nu is het tijdstip 12.00 uur = middagpauze. Die middagpauze is wel degelijk wettelijk bepaald en staat ook vermeld in de arbeidsovereenkomst. Een werkgever kan dit zomaar niet éénzijdig wijzigen. Het gevolg in de praktijk is dat die nieuwe serverstarttijd geen enkele invloed zal hebben mocht er op een nieuwe serverstart één of ander technisch (server-) probleem zijn. Want degenen die het moeten oplossen zijn wel degelijk in pauze hoor. Met als gevolg dat die 'serverproblemen' zullen aanhouden zolang de pauze duurt.

Het enige verschil zou zijn dat voorheen een oplossing voor een server probleem (bij de start van een server) minimum 3 uren zou duren en nu 2 uur. (1 uur pauze +1 uur om het euvel te verhelpen)
      En als je echt correct wil zijn met 'kantooruren'; dan moet je ook vermelden dat er gewerkt wordt met 'glijdende uren', dit is ook bij TG hoor. Dus 12.00 uur starttijd en 'tijdens kantooruren'. Wat betekent het werkelijk in de realiteit ?

The post was edited 1 time, last by potasokef ().

• potasokef wrote:

Het punt was toch dat enkel de poll op de NL server als referentie zou dienen voor de rest van de servers. M.a.w. wat de NL server beslist zou gelden voor alle andere servers ook.
      Ondanks dat het een houdbaarheidsdatum had, omdat HQ een antwoord wilde, betekent niet dat je meteen dan maar binnen die tijdslimiet alles voor mekaar moet hebben.
      Het zou niet de eerste keer zijn dat een HQ een taak of opdracht wil afgerond hebben in een tijdsspanne die in de realiteit niet mogelijk is. De vraag is dan ; geef je toe aan die druk en 'flans' je iets in mekaar, of keer je het verhaal om en zet je HQ onder druk dat men wel degelijk 'voldoende' tijd moet voorzien om tot een beoordeling te komen die dan idd door de community gedragen wordt ?

Nu is het tijdstip 12.00 uur = middagpauze. Die middagpauze is wel degelijk wettelijk bepaald en staat ook vermeld in de arbeidsovereenkomst. Een werkgever kan dit zomaar niet éénzijdig wijzigen. Het gevolg in de praktijk is dat die nieuwe serverstarttijd geen enkele invloed zal hebben mocht er op een nieuwe serverstart één of ander technisch (server-) probleem zijn. Want degenen die het moeten oplossen zijn wel degelijk in pauze hoor. Met als gevolg dat die 'serverproblemen' zullen aanhouden zolang de pauze duurt.

Het enige verschil zou zijn dat voorheen een oplossing voor een server probleem (bij de start van een server) minimum 3 uren zou duren en nu 2 uur. (1 uur pauze +1 uur om het euvel te verhelpen)
      En als je echt correct wil zijn met 'kantooruren'; dan moet je ook vermelden dat er gewerkt wordt met 'glijdende uren', dit is ook bij TG hoor. Dus 12.00 uur starttijd en 'tijdens kantooruren'. Wat betekent het werkelijk in de realiteit ?
      Nee, .nl kreeg een poll. Bij de andere besloot de CM zelf welk tijdstip. (Tovenaar heeft dus 'besloten', wat de meerderheid wilde volgens de poll)
      Tenzij je een Belg bent, staat er nergens in de wet wanneer je pauze moet hebben. In de wet staat langer aaneengesloten werken dan 5,5 uur is 30 minuten pauze, langer dan 10 uur geeft recht op 45 minuten pauze. Hier kan op worden afgeweken door een CAO. Volgens mij ligt de eis in Duitsland voor de 30 minuten tussen 6,5 - 9 uur, en 45 minuten 9+ uur. (Edit: even snelle google en mn verhaal klopt volgens mij nog ook: BRON) Naast dit is de enige andere wettelijke verplichting dat het alleen opgedeeld mag worden in 2 (of 3) kwartieren. Je mag bijv. niet 3 pauzes van 10 minuten.

Dus eigenlijk is je hele verhaal wel onzin. :)

-Roger Stone

Tyl wrote:

• effe googelen betekent niet dat je up to date bent. Google is zo snel niet ;) en nog steeds geen 'instant recepi' voor al jouw vragen/antwoorden :D

Dus de enige die al 'onzin' heeft gepost nu bent u nu ^^

Ook u effe ontgaan dat de Europese Unie hardhandig wil optreden tegen 'sociale dumping en sociale misbruiken' ? Dat wil zeggen dat alle lidstaten gelijke rechten moeten toekennen ?

En dan nog even vermelden dat Duitsland veel verder staat of Belgie. In Duitsland zitten de vakbond zelfs mee in de raad van bestuur van het bedrijf ;) Tja en die zouden dan net in Duitsland volgens u ieder verworven recht in alle Europese lidstaten zomaar over de boeg gooien in het Europese Unie lid, Duitsland, die notabene de grootste economie van Europa is.....

Tja... je zal toch eens iets verder moeten kijken dan je eigen schermpje en Google hoor wil je kunnen mee debatteren over bepaalde zaken :cursing:
    • Duitsland 'verder' dan belgie, en dan zeggen dat hun vakbonden in het bestuur zitten?
      Vakbondsmensen zijn (op uitzonderingen na) de grootste profiteurs die ik ooit tegenkwam, maar dit terzijde.

Als NL een 'poll' houdt en daarvan uitgaat, terwijl andere landen dit niet doen; dan ben ik zeer benieuwd hoe het nu zal gaan:
      zal de NL tijd dan veranderen naar de keuze van NL spelers, zullen ALLE servers veranderen naar de NL keuze, zal elke server (per land) anders starten, en indien dit echt 'globaal' is; wil ik ook wel eens de keuze weten van de andere landen, maar vooral van de .com server.

Aangezien .nl nog veel minder is als toen ik stopte ga ik wellicht toch volledig naar .com, maar ik ben benieuwd hoe ze het gaan regelen.
      Als ze dit op .com ook gaan doen (12u starttijd + artefactspawntijd) dan verwacht ik toch wat weerspannigheden :)
    • @potasokef Kom zelf dan ook eens met een bron, alle bronnen die ik op het moment kan vinden geven aan dat er geen vaste tijd is aangegeven in de wet voor de middagpauze. Het enige wat ik kan vinden is dat het verplicht is dat het de dienst onderbreekt (dus niet aan het begin of aan het einde) en dat het een bepaalde tijd is gerelateerd aan de hoeveelheid arbeidstijd.