Onderhoud 29 maart

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

The full calendar for Fire And Sand x3 is available here!

• Onderhoud 29 maart

Topic

Zullen we voortaan zorgen dattie dan ook inderdaad is om de tijd dat het aangekondigd is?
      In plaats van een uur later, waardoor er wellicht alsnog graandood is, grondstof overloop etc. etc.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• Bovendien lijkt het allemaal ook niet echt goed gelukt. Ik gaf net het laatste feestje voor de dagelijkse opdrachten, maar ik kan dat scherm niet openen en het is bijna 12 uur. Daar gaat de bonus. Ook automatisch aanvullen in de marktplaats lukt niet. Liever geen update dan.

edit: marktplaats werkt uberhaupt niet, farmlijst ook niet
      Deugniet. Had zich voorgenomen nooit meer te registreren.

The post was edited 1 time, last by Bakbanaan ().

• Cache geheugen even wissen en refreshen wss. Dat doet een hoop bij zo'n dingen. (en is ook het enige advies wat de crew kan geven...)

-Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

• Hooi BlaxXx,

Dank voor je bericht en het aan de kaart stellen van dit probleem. Vervelende situatie, zeker als je aanvallen krijgt of dient te dealen met een wereldwonder.

Ik heb de gegevens gecontroleerd en contact opgenomen met tech supporter die verantwoordelijk was voor het uitvoeren van deze update. Door een kritieke bug op een andere speelwereld was het team helaas genoodzaakt om het onderhoud kortdurend stil te leggen en de prioriteit te leggen bij de betreffende server (in een ander domein).

Hierdoor liep het schema iets, waardoor er vertraging ontstond.

Mijn excuses voor het ongemak.

Groet,
      Tovenaar

Forumregels | Spelregels
      Travian: Legends support links
      Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: t4.answers.travian.nl/
      Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!
    • Dat ze eerst een kritieke bug oplossen snap ik, maar hoe moeilijk is het om dat even aan te geven ingame en op het forum? Dan kan er alsnog rekening mee gehouden worden door de meeste spelers.

Edit: Om dan ook nog maar even op de update in te gaan: We hebben de kleur van de kaar verbeterd. Ben dan wel benieuwd naar jullie definitie van verbeteren? De kleur is niet hetzelfde over de hele kaart en de nieuwe kleur is ook nog eens lelijk.
      NL1 (2015): Bowser - W!cked
      NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
      NL3 (2016-2017): Nemo - FM
      NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
      NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo
    • Zizou wrote:

Dat ze eerst een kritieke bug oplossen snap ik, maar hoe moeilijk is het om dat even aan te geven ingame en op het forum? Dan kan er alsnog rekening mee gehouden worden door de meeste spelers.

Edit: Om dan ook nog maar even op de update in te gaan: We hebben de kleur van de kaar verbeterd. Ben dan wel benieuwd naar jullie definitie van verbeteren? De kleur is niet hetzelfde over de hele kaart en de nieuwe kleur is ook nog eens lelijk.
      Past bij de nieuwe donkere grauwe huiskleuren van travian toch? :p
      Voelt echt oorlogsachtig aan dit...

En eens, maar blijkbaar is t voor travian onmogelijk om dingen te communiceren...

-Roger Stone

Tyl wrote:

• MuchachoNL wrote:

Het is vaak onmogelijk om binnen het uur alle spelers op de hoogte te hebben van de wijziging van het onderhoud.
      Mja der is natuurlijk wel een informatie box, of een forum. Bedoel als er ergens vertraging opgelopen wordt tijdens het updaten, is dit op elk domein voelbaar die op dezelfde dag wordt geupdate. Dus je kan het zelfs op t AF in t Engels zetten. Gewoon iets van: updates zijn vertraagd hou hier rekening mee.

-Roger Stone

Tyl wrote:

• Veel nuttiger om dit in mededelingsbox op AF te zetten:

The full calendar for Fire And Sand x3 is available here!
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Inactief bezig om finals te winnen...
    • BlaxXx` wrote:

MuchachoNL wrote:

Het is vaak onmogelijk om binnen het uur alle spelers op de hoogte te hebben van de wijziging van het onderhoud.
      Mja der is natuurlijk wel een informatie box, of een forum. Bedoel als er ergens vertraging opgelopen wordt tijdens het updaten, is dit op elk domein voelbaar die op dezelfde dag wordt geupdate. Dus je kan het zelfs op t AF in t Engels zetten. Gewoon iets van: updates zijn vertraagd hou hier rekening mee.
      Dat is inderdaad de enige optie, te doen door een sCM om het het snelst te regelen.
      Infobox is voor de CM/CSR van het domein zelf, dus die moeten dan eerst gecontacteerd worden.
      Die werken ook niet fulltime voor TG, dus ook die kan evt pas na een uur reageren.

Hoe meer tussenstops, hoe langer het kan duren.
      Dit is een afweging die men maakt.

Aan de andere kant (en nu speel ik even advocaat van de duivel) als je weet dat het de zoveelste maintenance is die later is begonnen, waarom speel je dan niet net zo lang door tot de server eruit wordt gegooid?
    • Geen idee of dit vaker gebeurt of dat t weer azijnpissen is omdat t eenmalig gebeurt.....

Als het echt vaker gebeurt, zet dan bij voorbaat de graandood even uit. Hoeft geen hele dag te zijn maar wellicht in het dagdeel waarop onderhoud gepland staat... Gaat er dan wat mis heb je sws een paar uur uitloop of mogelijkheid om dit te verlengen...

Als het eenmalig vertraagd is... Who cares...
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Inactief bezig om finals te winnen...
    • Ik kan me voorstellen dat dat gewenst is.
      Maar net wat ik zeg: ik ben vast niet de enige die niet netjes enkele minuten voor de aangekondigde tijd zijn accountje op orde maakt voor precies de onderhoudsperiode om er daarna pas weer naar te kijken.

Allereerst doe ik dat voor veel langer, én ik blijf gewoon lekker online totdat de server eruit wordt gegooid.

Dus het is maar net hoe je erin staat.
    • MuchachoNL wrote:

Ik kan me voorstellen dat dat gewenst is.
      Maar net wat ik zeg: ik ben vast niet de enige die niet netjes enkele minuten voor de aangekondigde tijd zijn accountje op orde maakt voor precies de onderhoudsperiode om er daarna pas weer naar te kijken.

Allereerst doe ik dat voor veel langer, én ik blijf gewoon lekker online totdat de server eruit wordt gegooid.

Dus het is maar net hoe je erin staat.
      Mja probleem is, als der niks gecommuniceerd wordt en je zorgt dat je van 10 tot 11 graan hebt, omdat er dan geupdate wordt. En je komt dan iets voor 11 online om weer graan te regelen (omdat je verwacht dat de update klaar is), kom je bedrogen uit als je eruit gegooid wordt door de update. Als je had geweten dat de update vertraagd zou zijn, weet je ook dat je langer/extra graan moet fixen.

En Tovenaar is dus niet aanwezig op het moment dat het domein wordt geupdate? Vind ik persoonlijk wel twijfelachtig, al is dat een andere discussie... :P

-Roger Stone

Tyl wrote: