Travian NL anno 2018

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

• Travian NL anno 2018

Lezers!

Tegenwoordig spelen mensen Travian voor de fun, of dat zou het toch moeten zijn. Sommige gaan natuurlijk ook voor overwinningen. Even goed.

Sommige gaan voor mensen hun servers te verpesten. Zo heb je nu op de NL1 2 spelers die vegen neerzetten alsof het peanuts zijn. Records worden in no time verbroken. Hoe?
      Eerst en vooral moet je weten dat deze spelers een Uniek Titaan hebben, een Klein dieet, en héél soms grote of kleine trainers. Het is dag 154 in de server en deze spelers hebben al 800k aanvalspunten met maar 150k van natars ongeveer. Ze zijn romein & hebben nog meer dan de helft van hun veeg over.

Ik heb voor jullie een grondstof en tijdplaatje gemaakt.

Imgur: The magic of the Internet

We zitten hier over 50 dagen aan een stuk aan 800k grondstoffen per uur, zonder wachtrijen trainers meegerekend (maar dus verspreid over 50 dagen, wetende dat ze opeens in 1 maand tijd Ktrainers groot & klein in 1 dorp moeten aanzetten voor een maand...)
      Gemiddeld 800k grondstoffen per uur? Met maximaal 22 dorpen zonder onderhoud en oases? 21 dorpen zijn subdorpjes zonder oases, dat is 180k grondstoffen per uur.
      Deze spelers farmen amper, tijdje lang zelfs onder de 50k gsen/u gefarmt. Nu farmen ze iets meer maar dat is maar voor 1 week zo geweest en was maar rond de 150k gsen per uur maximaal.

Als je onderhoud meerekent dat ze net 230k imps hadden met bijhorende paarden en infanterie zonder SD (die ze ook hebben). Zitten we makkelijk op 880k gsen per uur, met dieet is dat 440k gsen per uur. Dat met een HD die ze gsgewijs nooit op 20 kunnen krijgen wegens het bouwen van die vegen. Stel dat ze die toch 19 hebben (wat ook niet mogelijk is) = 160k gsen per uur.

Wat wel bevestigd is dat ze stalaccounts hebben, dit is voor Travian toegelaten, ongeacht hoe groot het is. Wetende dat ze al een draaikost hebben van gemiddeld 800k grondstoffen per uur, zullen we maar even zeggen dat ze gewoon al hun vegen (wat dan zonder dieet zou zijn) moeten stalllen en dat ze dus voor 800k gsen per uur bij externe accounts stallen.

Hoe komen ze dan alsnog aan die 800k gsen per uur aan draaien en SD onderhoud?

Niet, is niet mogelijk. Tjah, hoe doe je het dan?

Spijtig genoeg doen de Multihunters/CM hier niets aan en doen ze alsof hun neus bloed. Ze zeggen alles gecontroleerd te hebben en dat het legit gebeurt. We zijn in tijden gekomen dat Travian dus andere mensen hun spelletjes laten verzieken door valsspelers van dit niveau. Mensen die commentaar hebben op deze klacht, wil ik graag een onderbouwd plaatje van hoe ze deze kosten kunnen betalen. En waarom zij de enige zijn die het halen. ALs het mogelijk was, waarom komt de nummer 2 dan niet eens in de buurt van wat zij bereiken?

Stof tot nadenken, gelukkig dat hun tegenstanders dit niveau van valsspelen niet meer zien zitten en gewoon stoppen volgende server. Dat is er van Travian geworden :rolleyes:

Met vriendelijke groeten
      Generaal
      Collagebouwer(L)

[SIGPIC][/SIGPIC]
    • Als je een berekening maakt, zorg dan ook dat je de goede cijfers hebt. Je neemt nu een aantal dingen voor waarheid aan terwijl dat niet heel realistisch is.

Bij de veeg die per ongeluk bij KGB gestald wordt heb je het over 45 miljoen grondstoffen, dat waren er maar 32.5 (ja oké wie kijkt er nou op 12.5 miljoen).

Bij de veeg uit 18 ga je er vanuit dat ie in 40 dagen is getraind terwijl het dorp al 84 dagen in het bezit is van QM. Misschien zijn de kosten van die veeg wel uitgesmeerd over een langere periode en hebben de barakken/stallen niet 24/7 gedraaid. Dan kom je ipv op 38.5k gs per uur uit op ongeveer 20k per uur (gerekend dat ze over een periode van 75 dagen (rekende makkelijk) hebben getraind).

De veeg uit 06 moet volgens jou getraind zijn via de grote barak, dit is ook geen feit, dit is een vermoeden. Met 60 dagen trainen met die grote trainer kom je ook al op 30k imps uit zonder dat je de grote barak hoeft te gebruiken. Ik weet dat 60 dagen grote trainer onmogelijk is aangezien we pas op dag 154 zitten, maar ik weet ook dat die veeg al draaide voordat de artes er waren. Dit scheelt in je berekening al zo'n 60 miljoen grondstoffen.

Als laatste ga je er bij dat scoutrapportje blind vanuit dat alle troepen van QM zijn? Voor zover ik weet zitten er meer Romeinen in Vertigo. Neem Boepaantje bijvoorbeeld, zijn AD was laatst gehit. Dus hoe kan jij weten dat hij niet tijdelijk zijn veeg bij QM heeft gestald omdat daar een dieet ligt?
      NL1 (2015): Bowser - W!cked
      NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
      NL3 (2016-2017): Nemo - FM
      NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
      NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo
    • Zizou wrote:

Als je een berekening maakt, zorg dan ook dat je de goede cijfers hebt. Je neemt nu een aantal dingen voor waarheid aan terwijl dat niet heel realistisch is.

Bij de veeg die per ongeluk bij KGB gestald wordt heb je het over 45 miljoen grondstoffen, dat waren er maar 32.5 (ja oké wie kijkt er nou op 12.5 miljoen).

Bij de veeg uit 18 ga je er vanuit dat ie in 40 dagen is getraind terwijl het dorp al 84 dagen in het bezit is van QM. Misschien zijn de kosten van die veeg wel uitgesmeerd over een langere periode en hebben de barakken/stallen niet 24/7 gedraaid. Dan kom je ipv op 38.5k gs per uur uit op ongeveer 20k per uur (gerekend dat ze over een periode van 75 dagen (rekende makkelijk) hebben getraind).

De veeg uit 06 moet volgens jou getraind zijn via de grote barak, dit is ook geen feit, dit is een vermoeden. Met 60 dagen trainen met die grote trainer kom je ook al op 30k imps uit zonder dat je de grote barak hoeft te gebruiken. Ik weet dat 60 dagen grote trainer onmogelijk is aangezien we pas op dag 154 zitten, maar ik weet ook dat die veeg al draaide voordat de artes er waren. Dit scheelt in je berekening al zo'n 60 miljoen grondstoffen.

Als laatste ga je er bij dat scoutrapportje blind vanuit dat alle troepen van QM zijn? Voor zover ik weet zitten er meer Romeinen in Vertigo. Neem Boepaantje bijvoorbeeld, zijn AD was laatst gehit. Dus hoe kan jij weten dat hij niet tijdelijk zijn veeg bij QM heeft gestald omdat daar een dieet ligt?
      Dus jij gaat me zeggen dat een romein zo ver gaat stallen en dit daadwerkelijk ook kan onderhouden? Verder klopt het grondstofplaatje nog altijd niet en zijn er ook troepen aan graandood gestorven bij die stalling waardoor je wel rond de 45 miljoen grondstoffen zit mits wat houtwerk zonder onderhoud.

Stel dat hij idd uit zijn 06 langer draait, dan zit je op het moment dat je alsnog 60 dagen klein draait met grote trainers wat een kost is van 61 miljoen grondstoffen wat uitkomt op 41k grondstoffen. Wat in combinatie met al zijn andere vegen en de tal van EI vegen die hij voor artes had gemaakt ook gewoon niet klopt. Hij had op dag van artes dan ook maar 13-14 dorpen inclusief HD.
      Collagebouwer(L)

[SIGPIC][/SIGPIC]
    • Ik zie wel gigantisch veel aannames in je stuk, en zoals Zizou ook aangeeft kloppen sommige aannames ook nog niet eens.
      Misschien wordt de def wel onderhouden door de deffer(s)?
      Misschien is er ally push geweest? Misschien door enkele accounts persoonlijk wat gepushed.
      Wie zegt dat het laatste rapportje 2 vegen zijn (die beide blijkbaar gehunt/overgenomen zijn geweest?), misschien van andere ally genootjes (wat Zizou zegt), misschien uit ander dorp (die alweer veel langer traint) etc. etc.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• BlaxXx` wrote:

Ik zie wel gigantisch veel aannames in je stuk, en zoals Zizou ook aangeeft kloppen sommige aannames ook nog niet eens.
      Misschien is er ally push geweest? Misschien door enkele accounts persoonlijk wat gepushed.
      Wie zegt dat het laatste rapportje 2 vegen zijn (die beide blijkbaar gehunt/overgenomen zijn geweest?), misschien van andere ally genootjes (wat Zizou zegt), misschien uit ander dorp (die alweer veel langer traint) etc. etc.
      In mijn berekeningen heb ik def nog niet eens meegerekend.
      Allypush claimen ze dat niet gebeurt is of héél weinig.

Verder is het grondstofgewijs met 20 dorpen nog steeds niet mogelijk zelfs zonder die 2 vegen gestald in zijn AD. Wetende dat zijn 04 en 03 al terug lange tijd aan het draaien zijn met oa trainers, kunnen we wel vaststellen dat dit groot en deels hun vegen zijn. Maar zoals ik zei, zelfs zonder dat is het 400k grondstoffen per uur draaien zonder onderhoud nog steeds niet mogelijk.

Mensen claimen dat ze level 20 velden hebben, fijn voor je, waar halen ze tijdens al dat draaien en onderhoud ook nog eens de grondstoffen voor 110m gsen in lvl 19 en 20 te steken terwijl ze in bijna elk dorp ook nog eens 4m opslag in no time hebben gekregen.
      Collagebouwer(L)

[SIGPIC][/SIGPIC]
    • 2 spelers hebben samen op dag 150 668 defpunten + 802k aanvalspunten.
      1. Dit met early rellen (zou veel vertraging moeten opleveren)
      2. Dit met een half kapot geschoten HD (die zijn niet hoger geweest dan lvl 18 trouwens) en nog een stuk meer schade zoals overgenomen dorpen.
      3. Dit met idioot veel dorpen met opslagplan uitgevoerd.
      4. Dit met zulke idiote hoeveelheden troepen.
      5. Dit zonder hulp van de alliantie (bevestigd door spelers in die alliantie).
      Ze spelen alsof ze onbeperkt gs hebben. De berekening van Generaal zal misschien 10-20% afwijken, maar zit wel behoorlijk in de buurt van de waarheid.

Je moet het ook niet los van elkaar zien: tuurlijk kun je veel troepen bouwen. Maar de hele combinatie samen maakt heel erg duidelijk dat hier enorm zwaar is gecheat door een paar misplaatst arrogante spelers en dit uiteindelijk tot de ondergang van Travian.nl zal leiden.

Mensen die serieus nog twijfel hebben over cheating, zijn of mega naief/snappen het spel niet, of trekken gewoon een rookgordijn op om cheating goed te praten.
    • Generaal wrote:

Dus jij gaat me zeggen dat een romein zo ver gaat stallen en dit daadwerkelijk ook kan onderhouden? Verder klopt het grondstofplaatje nog altijd niet en zijn er ook troepen aan graandood gestorven bij die stalling waardoor je wel rond de 45 miljoen grondstoffen zit mits wat houtwerk zonder onderhoud.
      Stel dat hij idd uit zijn 06 langer draait, dan zit je op het moment dat je alsnog 60 dagen klein draait met grote trainers wat een kost is van 61 miljoen grondstoffen wat uitkomt op 41k grondstoffen. Wat in combinatie met al zijn andere vegen en de tal van EI vegen die hij voor artes had gemaakt ook gewoon niet klopt. Hij had op dag van artes dan ook maar 13-14 dorpen inclusief HD.
      Boepaantje was een voorbeeld, ik zeg niet dat alles van hem was. Bovendien ga jij er vanuit dat Boepaantje het zelf onderhoudt, dat heb ik ook nergens gezegd. Je zit samen in een ally, boepaantje wordt gehit, dan help je hem toch? Dan maakt de afstand bovendien nog niet eens zo veel uit, want het hoeft niet binnen een paar uur terug te zijn, dat AD moet eerst herbouwd worden.

De troepen die er aan graandood zijn gestoven heb ik meegenomen in de berekening.
      Er werden 18k imps en 10k Ec naar dat dorp gestuurd, reken je even mee:
      18.000 * 600 = 10.800.000
      10.000 * 2170 = 21.700.00
      10.8 + 21.7 = 32.5 miljoen

En 41k grondstoffen per uur of 111k grondstoffen per uur vind ik toch wel een aardig verschil. Als je er in al je berekeningen zo'n 60% naast zit, komt het totaal vele malen lager uit.
    • Generaal wrote:

BlaxXx` wrote:

Ik zie wel gigantisch veel aannames in je stuk, en zoals Zizou ook aangeeft kloppen sommige aannames ook nog niet eens.
      In mijn berekeningen heb ik def nog niet eens meegerekend.Allypush claimen ze dat niet gebeurt is of héél weinig.

Verder is het grondstofgewijs met 20 dorpen nog steeds niet mogelijk zelfs zonder die 2 vegen gestald in zijn AD. Wetende dat zijn 04 en 03 al terug lange tijd aan het draaien zijn met oa trainers, kunnen we wel vaststellen dat dit groot en deels hun vegen zijn. Maar zoals ik zei, zelfs zonder dat is het 400k grondstoffen per uur draaien zonder onderhoud nog steeds niet mogelijk.
      g eens 4m opslag in no time hebben gekregen.
      Dus het is grondstofgewijs onmogelijk volgens jou, maar we kunnen wel vaststellen dat dit groot en deels hun vegen zijn?

Ik heb god geen idee of ze eerlijk spelen, en wat ze verder uitspoken. Maar vind je verhaal hier erg slap... ¯\_(ツ)_/¯

-Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

• BlaxXx` wrote:

Generaal wrote:

BlaxXx` wrote:

In mijn berekeningen heb ik def nog niet eens meegerekend.Allypush claimen ze dat niet gebeurt is of héél weinig.
      Dus het is grondstofgewijs onmogelijk volgens jou, maar we kunnen wel vaststellen dat dit groot en deels hun vegen zijn?
      Ik heb god geen idee of ze eerlijk spelen, en wat ze verder uitspoken. Maar vind je verhaal hier erg slap... ¯\_(ツ)_/¯
      Volgens mij zit je hier alleen maar een rookgordijn op te werpen om de discussie onduidelijker te laten zijn en te laten verzanden. Dit terwijl er een heel serieus zwaar cheatgeval is wat niet aangepakt wordt.

Of probeer eens wat meer volledige info te vergaren (lees je in en probeer alle feiten bij elkaar op te tellen), of stop svp met reageren. Juist door mensen zoals jij die zo dom moeten reageren, denken sommigen 'och idd, misschien valt het wel mee'. Kansloos.
    • BlaxXx` wrote:

Generaal wrote:

BlaxXx` wrote:

Exact! Het is grondstofgewijs onmogelijk, wat je kan vaststellen als je alles berekent, BlaxXx (of zijn cijfers te moeilijk voor je, heb je alles wel beetje gelezen of spam je maar weer zinloos zoals altijd in het rond?).

Als het onmogelijk is, hoe halen ze het dan? Wel dat is het net, het is niet mogelijk alles op eigen kracht te doen, eerst stallen ze honderdduizenden aan troepen bij externe stalaccounts, wat illegaal zou moeten zijn, om vervolgens ook nog eens honderdduizenden grondstoffen te steken in veegopbouw, wat je met hun account alleen ook niet kan en de ally helpt niet. Dankje dat je wilt bevestigen dat deze spelers cheaten :)
      Collagebouwer(L)

[SIGPIC][/SIGPIC]
    • lolsimon wrote:

2 spelers hebben samen op dag 150 668 defpunten + 802k aanvalspunten.
      1. Dit met early rellen (zou veel vertraging moeten opleveren)
      2. Dit met een half kapot geschoten HD (die zijn niet hoger geweest dan lvl 18 trouwens) en nog een stuk meer schade zoals overgenomen dorpen.
      3. Dit met idioot veel dorpen met opslagplan uitgevoerd.
      4. Dit met zulke idiote hoeveelheden troepen.
      5. Dit zonder hulp van de alliantie (bevestigd door spelers in die alliantie).
      Ze spelen alsof ze onbeperkt gs hebben. De berekening van Generaal zal misschien 10-20% afwijken, maar zit wel behoorlijk in de buurt van de waarheid.

Je moet het ook niet los van elkaar zien: tuurlijk kun je veel troepen bouwen. Maar de hele combinatie samen maakt heel erg duidelijk dat hier enorm zwaar is gecheat door een paar misplaatst arrogante spelers en dit uiteindelijk tot de ondergang van Travian.nl zal leiden.

Mensen die serieus nog twijfel hebben over cheating, zijn of mega naief/snappen het spel niet, of trekken gewoon een rookgordijn op om cheating goed te praten.
      Zoals ik eerder al aangaf zat Generaal er bij een aantal berekeningen al 27% en 60% bij de juiste berekening vandaan, en dan beweer je nog steeds dat ie er misschien 10-20% vandaan zit? Wie is er hier dan naïef?
      Als het zo overduidelijk is waarom doet de crew van NL of zelfs Duitsland er niks aan? Iets met gebrek aan bewijs?
      Een van de grondbeginselen van het strafrecht is het feit dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Aangezien jullie vaak genoeg bij de crew en zelfs bij Duitsland zijn wezen 'zeuren' lijkt het me toch echt dat er naar is gekeken en dat ze niet kunnen bewijzen dat er hier gecheat wordt. Aka onschuldig.

(Het verbaasd me trouwens dat dit überhaupt op het AF besproken mag worden)

Generaal wrote:

Exact! Het is grondstofgewijs onmogelijk, wat je kan vaststellen als je alles berekent, BlaxXx (of zijn cijfers te moeilijk voor je, heb je alles wel beetje gelezen of spam je maar weer zinloos zoals altijd in het rond?).
      Als het onmogelijk is, hoe halen ze het dan? Wel dat is het net, het is niet mogelijk alles op eigen kracht te doen, eerst stallen ze honderdduizenden aan troepen bij externe stalaccounts, wat illegaal zou moeten zijn, om vervolgens ook nog eens honderdduizenden grondstoffen te steken in veegopbouw, wat je met hun account alleen ook niet kan en de ally helpt niet. Dankje dat je wilt bevestigen dat deze spelers cheaten :)
      Je maakt hier het verwijt dat cijfers te moeilijk zouden zijn, terwijl dat je zelf bij 2 berekeningen de mist in gaat. Beetje hypocriet niet waar?
      En zo zinloos zijn de opmerkingen van BlaxXx niet, jij presenteert je eigen aannames als waarheid en dan is het niet meer dan logisch dat er dan kritische opmerkingen op komen. Dit heeft niks met het rookgordijn van Simon te maken, dit is gewoon met een kritische blik kijken en niet alles voor waarheid aannemen.

Bovendien hoef je niet alles op eigen kracht te doen, samenwerken is voor zover ik weet niet verboden. Het is verboden om een account geheel in het teken van een ander te laten staan en dan zijn die accounts te bannen. Die accounts zijn vrij makkelijk te vinden (heb op andere servers vaker meegemaakt dat die accounts een ban kregen) en dan zouden ze dus al gestraft zijn. Toch raar dat het nog steeds lukt om die troepen te bouwen? Zouden ze dan iedere dag nieuwe accounts stichten zodat ze het vol kunnen blijven houden? Lijkt me sterk.

P.s. In plaats van dislikes is inhoudelijk reageren ook toegestaan hoor.
    • Zizou wrote:

Zoals ik eerder al aangaf zat Generaal er bij een aantal berekeningen al 27% en 60% bij de juiste berekening vandaan, en dan beweer je nog steeds dat ie er misschien 10-20% vandaan zit? Wie is er hier dan naïef?
      Dit is een aanname die jij hebt gedaan he, dat er niet groot zou zijn gedraaid. We weten allebei goed dat dat niet waar is. Jij probeert met dergelijke "best case scenario's" de cheating te downgraden naar een situatie die overigens nog steeds onverklaarbaar is. Gewoon cheating goedpraten.

Zizou wrote:

Als het zo overduidelijk is waarom doet de crew van NL of zelfs Duitsland er niks aan? Iets met gebrek aan bewijs?
      Check alle andere servers zoals internationale servers. Crew van NL en Duitsland is duidelijk niet in staat goed op te treden. Een Travianwijd probleem.

Zizou wrote:

Een van de grondbeginselen van het strafrecht is het feit dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Aangezien jullie vaak genoeg bij de crew en zelfs bij Duitsland zijn wezen 'zeuren' lijkt het me toch echt dat er naar is gekeken en dat ze niet kunnen bewijzen dat er hier gecheat wordt. Aka onschuldig.
      Ten eerste is in het strafrecht een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voldoende bewijs.
      Ten tweede gaat het hier om een game, waarbij bij lagere verdenkingen ook al geband mag worden. Deze vergelijking is dus bullshit.
      Dat de onderzoekstools voor MH's, CM, Travian GmbH etc. zwaar onder de maat zijn is algemeen bekend - dus ook daar is je argument niet sterk.

Zizou wrote:

Bovendien hoef je niet alles op eigen kracht te doen, samenwerken is voor zover ik weet niet verboden. Het is verboden om een account geheel in het teken van een ander te laten staan en dan zijn die accounts te bannen. Die accounts zijn vrij makkelijk te vinden (heb op andere servers vaker meegemaakt dat die accounts een ban kregen) en dan zouden ze dus al gestraft zijn. Toch raar dat het nog steeds lukt om die troepen te bouwen? Zouden ze dan iedere dag nieuwe accounts stichten zodat ze het vol kunnen blijven houden? Lijkt me sterk.
      Zoals bekend gaat het hier niet om allypushes, maar dus om externe hulp. De grootte van de externe hulp laat wel zien dat dit niet gewoon 1 vriendje is die is komen helpen. Dus meerdere externe accounts. En als het eerlijk is, dan kun je best een beetje uitleggen hoe de vork in de steel zit, nietwaar, i.p.v. als het aan de orde komt gelijk wegduiken voor vragen (wat consequent gebeurt door een van de betreffende duals).

Ik vind het tot slot echt laf dat je blijft twijfelen aan het cheaten. Je weet dondersgoed wat hier aan de hand is. Vind hoe jij hier reageert bijna even laf als cheating. En dat geld overigens voor de gehele alliantie die handjes boven het hoofd van de betreffende accounts houden: blijkbaar niet goed genoeg om het op eigen kracht te kunnen.
    • Op basis van de aannames van Generaal klopt het volledig dat het niet kan.
      Echter is het op basis van aannames, ik zie weinig feiten. Zelfs de feiten die gegeven zouden kunnen worden (trainingskosten van de vegen) kloppen niet goed zoals Zizou zegt.
      Ook in jouw bovenstaande reactie Simon, zoveel aannames.

lolsimon wrote:

Dat de onderzoekstools voor MH's, CM, Travian GmbH etc. zwaar onder de maat zijn is algemeen bekend - dus ook daar is je argument niet sterk.
      Uit welke feiten blijkt dit? Er wordt alleen maar gezeken door mensen hierover die zogenaamd 100% zeker weten dat iemand vals speelt maar die dan geen straf krijgt. Als iemand vals speelt, dan krijgt deze een straf.

Generaal wrote:

eerst stallen ze honderdduizenden aan troepen bij externe stalaccounts, wat illegaal zou moeten zijn
      Dus we moeten standaarddef ook maar verbieden? Dat is toch ook je troepen ergens anders graan laten eten? Je wordt gelockt en dan moet je al je troepen maar dood laten gaan?
      Volgens jou zou het illegaal moeten zijn, omdat het nu tegen je werkt. Ik zie geen enkele reden waarom je je troepen niet ergens anders zou neer mogen zetten. (Mag jij ook gewoon doen hoor ;) )

lolsimon wrote:

Volgens mij zit je hier alleen maar een rookgordijn op te werpen om de discussie onduidelijker te laten zijn en te laten verzanden. Dit terwijl er een heel serieus zwaar cheatgeval is wat niet aangepakt wordt.
      Er is bij jullie een vermoeden van een 'serieus zwaar cheatgeval', dat na onderzoek NIET is bevestigd. Zizou haalt het ook al aan, maar een ieder is onschuldig in de moderne westerse wereld tot het tegendeel is bewezen. En dat tegendeel bewijzen gaat niet zo goed met jullie aannames. Dus ook het volgende hoef ik niet te doen (ik hoef zijn onschuld niet te bewijzen immers):

lolsimon wrote:

Of probeer eens wat meer volledige info te vergaren (lees je in en probeer alle feiten bij elkaar op te tellen), of stop svp met reageren. Juist door mensen zoals jij die zo dom moeten reageren, denken sommigen 'och idd, misschien valt het wel mee'. Kansloos.
      Nu gaan mensen denken: die speler moet wel een cheater zijn! Wat een *****! Terwijl dat juist op niks is gebaseerd. Jij noemt mij kansloos, maar mensen zwart (proberen) te maken das pas triest.

Misschien is het een cheater en misschien ook wel niet. Echter zolang Travian GMBH ze geen straf geeft is het laag om mensen zwart te maken.

-Roger Stone

Tyl wrote:

The post was edited 1 time, last by MuchachoNL: Scheldwoord gefilterd ().

• BlaxXx` wrote:

Als iemand vals speelt, dan krijgt deze een straf.
      Hahahaha hier maak je jezelf echt belachelijk mee. Overal in Travianwereld, in binnen- en buitenland komen valsspelers weg.

BlaxXx` wrote:

Dus we moeten standaarddef ook maar verbieden? Dat is toch ook je troepen ergens anders graan laten eten? Je wordt gelockt en dan moet je al je troepen maar dood laten gaan?
      Volgens jou zou het illegaal moeten zijn, omdat het nu tegen je werkt. Ik zie geen enkele reden waarom je je troepen niet ergens anders zou neer mogen zetten. (Mag jij ook gewoon doen hoor )
      In het woordje standaarddef zit het woord def. Dat is iets anders dan aanvallende troepen en dat weet je best.

BlaxXx` wrote:

ik hoef zijn onschuld niet te bewijzen immers
      Nou, in moderne westerse werelden, moet je juist wel je onschuld aantonen als er een groot vermoeden is en meewerken aan onderzoek. Als je weigert mee te werken aan blazen bij autorijden, mogen politie-agenten bloed afnemen bijvoorbeeld.

BlaxXx` wrote:

Nu gaan mensen denken: die speler moet wel een cheater zijn! Wat een t*ringlijer! Terwijl dat juist op niks is gebaseerd. Jij noemt mij kansloos, maar mensen zwart (proberen) te maken das pas triest.
      Op niks gebaseerd? Haha je maakt jezelf opnieuw compleet belachelijk.
    • lolsimon wrote:

Zizou wrote:

Dit is een aanname die jij hebt gedaan he, dat er niet groot zou zijn gedraaid. We weten allebei goed dat dat niet waar is. Jij probeert met dergelijke "best case scenario's" de cheating te downgraden naar een situatie die overigens nog steeds onverklaarbaar is. Gewoon cheating goedpraten.
      Oh dus nu kunnen aannames ineens niet. Voor zover ik weet zitten we allebei niet op het desbetreffende account en zullen ze eerder geneigd zijn om tegen mij te vertellen hoe het is gegaan dan tegen jou. Bovendien zeggen jullie dat het gs-technisch niet mogelijk zou zijn, dan lijkt mijn verklaring net iets logischer dan die van Generaal en niet per se een 'best case scenario'.

lolsimon wrote:

Zizou wrote:

Check alle andere servers zoals internationale servers. Crew van NL en Duitsland is duidelijk niet in staat goed op te treden. Een Travianwijd probleem.
      Heb je wat voorbeeldjes van internationale servers dan? Heb daar nooit gespeeld (behalve 3 weken op een Duitse server) en denk niet dat ik op het forum makkelijk naar voorbeeldjes kan zoeken (vooral ook omdat het officieel niet eens besproken mag worden).
      Wat ik wel weet is dat er vaak veel beter samen wordt gewerkt op bepaalde domeinen, of zijn dat ook allemaal proxies?

lolsimon wrote:

Zizou wrote:

Ten eerste is in het strafrecht een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voldoende bewijs.Ten tweede gaat het hier om een game, waarbij bij lagere verdenkingen ook al geband mag worden. Deze vergelijking is dus bullshit.

Nu mag er wel bij lagere verdenkingen geband worden? Was jij niet degene die eerst beweerde dat er minstens 6 bewijzen nodig waren? Dat vind ik nou niet in de categorie lagere verdenkingen vallen.
      Bovendien als het zo overduidelijk is (volgens jullie) dan lijkt het me niet meer dan logisch dat een tool van Travian Games het ook wel zou kunnen vinden (ander is het toch niet zo overduidelijk).

lolsimon wrote:

Zoals bekend gaat het hier niet om allypushes, maar dus om externe hulp. De grootte van de externe hulp laat wel zien dat dit niet gewoon 1 vriendje is die is komen helpen. Dus meerdere externe accounts. En als het eerlijk is, dan kun je best een beetje uitleggen hoe de vork in de steel zit, nietwaar, i.p.v. als het aan de orde komt gelijk wegduiken voor vragen (wat consequent gebeurt door een van de betreffende duals).
      Ik vind het tot slot echt laf dat je blijft twijfelen aan het cheaten. Je weet dondersgoed wat hier aan de hand is. Vind hoe jij hier reageert bijna even laf als cheating. En dat geld overigens voor de gehele alliantie die handjes boven het hoofd van de betreffende accounts houden: blijkbaar niet goed genoeg om het op eigen kracht te kunnen.
      Is externe hulp verboden dan? Voor zover ik weet hoef je niet in een ally te zitten om samen te kunnen/mogen werken. (kuch duckstad kuch)
      Dat uitleggen zou inderdaad kunnen, maar moet je dat tijdens de server doen? Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Bovendien snap ik dat hij niet op jullie vragen ingaat, dat is meer een verhoor dan dat het daadwerkelijk rustig uitgelegd zou kunnen worden.
    • BlaxXx, ik dacht dat je heus wel slimmer was. Maar nee valsspelers komen hier op Travian weg. Dit komt omdat een ban eigenlijk maar mag gebeuren bij 6 harde bewijzen. Als het maar 5 bewijzen zijn, gaat het niet door en kom je er mee weg.

Duitsland heeft trouwens in mail nog gezegd dat ze inderdaad aan stalling & push krijgen, maar het probleem is dat deze accounts (buiten de alliantie) blijkbaar zelf ook nog véél dingen doen, groot en deels gaat het wel naar QM, maar dan is het helaas toegelaten (wat eigenlijk niet zo zou mogen zijn). Als 2 spelers dit kunnen halen, is héél de balans weg. Ze vormen een solo alliantie met 6 grote vegen. Waar is de balans in Travian dan?

§ 1. Account

• §1.1 Elke speler mag maar een account per speelwereld bezitten en bespelen. Een account moet altijd bespeeld worden ten voordele van het account. Accounts die enkel bestaan in het belang van andere accounts mogen permanent gebannen worden.
      Dit betekent dat die accounts die ze gebruiken, véél gsen geven en stalling doen, maar door 1 of andere reden lopen ze deze regel mis. Dit kan verklaring geven aan COM spelers die voor hun "werken", en hie ren daar iets voor het eigen account doen.
      Collagebouwer(L)

[SIGPIC][/SIGPIC]
    • Zizou wrote:

Oh dus nu kunnen aannames ineens niet. Voor zover ik weet zitten we allebei niet op het desbetreffende account en zullen ze eerder geneigd zijn om tegen mij te vertellen hoe het is gegaan dan tegen jou. Bovendien zeggen jullie dat het gs-technisch niet mogelijk zou zijn, dan lijkt mijn verklaring net iets logischer dan die van Generaal en niet per se een 'best case scenario'.
      Ho jij begint met "Zoals ik eerder al aangaf zat Generaal er bij een aantal berekeningen al 27% en 60% bij de juiste berekening vandaan" alsof dat een feit is. Generaal zit veel dichter bij de waarheid dan jij met je erg conservatieve berekeningen.

Zizou wrote:

Heb je wat voorbeeldjes van internationale servers dan? Heb daar nooit gespeeld (behalve 3 weken op een Duitse server) en denk niet dat ik op het forum makkelijk naar voorbeeldjes kan zoeken (vooral ook omdat het officieel niet eens besproken mag worden).
      Wat ik wel weet is dat er vaak veel beter samen wordt gewerkt op bepaalde domeinen, of zijn dat ook allemaal proxies?
      Die worden helaas inderdaad vaak snel verwijderd (net als dat dit topic wel verwijderd zal worden). Want het probleem onder de mat schuiven is beter dan transparant zijn ofzo (dachten ze bij de Katholieke kerk ook...)
      Als je echter snel erbij bent, dan zie je dat er ook op internationale en buitenlandse servers veel problemen zijn met cheating. Samenwerking bestaat ook wel, maar cheaters krijgen steeds meer de overhand (omdat eerlijke spelers vertrekken).

Zizou wrote:

Nu mag er wel bij lagere verdenkingen geband worden? Was jij niet degene die eerst beweerde dat er minstens 6 bewijzen nodig waren? Dat vind ik nou niet in de categorie lagere verdenkingen vallen.
      Bovendien als het zo overduidelijk is (volgens jullie) dan lijkt het me niet meer dan logisch dat een tool van Travian Games het ook wel zou kunnen vinden (ander is het toch niet zo overduidelijk).
      Ik ben van mening dat er bij een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op cheating geband moet worden, op basis van het gehele plaatje. Dat gebeurt niet. Zuinig zijn met IP-koppelingen maken en je bent ongrijpbaar.

Zizou wrote:

Is externe hulp verboden dan? Voor zover ik weet hoef je niet in een ally te zitten om samen te kunnen/mogen werken. (kuch duckstad kuch)
      Als er voldoende aanleiding is om aan te nemen dat de externe hulp afkomstig is van proxies (overeenkomende patronen e.d.) moet de hele zooi geblokkeerd worden. Maar Travian GmbH, CM en MH's zijn erg terughoudend in dergelijke bewijsvoering.
    • Spijt me wel, maar dat soort vegen legaal bouwen is prima te doen. Voor de artes kun je als romein al op een 100k veeg komen zonder al te veel gebruik van grote stal/barak.
      edit: kost per veeg 770k gs per dag om te bouwen = productie van 5,5 supportdorpen (of 30k/u farmen)

Heb je een team van spelers voor nodig waar je op kunt vertrouwen en die zich best wel willen schikken in een rol als def/stal account.
      Zolang t binnen pushing regels blijft is er niks wat volgens spelregels niet mag.

Maarja, zoals ik hier lees mag je travian niet beschouwen als een teamspelletje...

Verder vind ik het gewoon laf om accounts op het forum te zetten en ze te betichten van cheaten terwijl crew al heeft aangegeven dat dit niet bewezen kan worden. Is dat afgunst omdat je zelf niet in staat bent om ook zulke vegen te maken?
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: terug bij #CRO HOOLIGANS <3

The post was edited 1 time, last by Wittekind ().

• Wittekind wrote:

Heb je een team van spelers voor nodig waar je op kunt vertrouwen en die zich best wel willen schikken in een rol als def/stal account.
      Zolang t binnen pushing regels blijft is er niks wat volgens spelregels niet mag.

Maarja, zoals ik hier lees mag je travian niet beschouwen als een teamspelletje...
      Tuurlijk is Travian een teamspelletje. Maar normaal is er bekend wie het team is. Hier wordt het angstvallig geheim gehouden. Wel is duidelijk dat dat team in ieder geval niet in Vertigo zit (want die hebben niet zelf gepushd). Het is externe hulp. In theorie kan dat eerlijk zijn, maar als je wat beter van de situatie op de hoogte bent, snap je dat dat hier niet het geval is.
    • Generaal wrote:

BlaxXx, ik dacht dat je heus wel slimmer was. Maar nee valsspelers komen hier op Travian weg. Dit komt omdat een ban eigenlijk maar mag gebeuren bij 6 harde bewijzen. Als het maar 5 bewijzen zijn, gaat het niet door en kom je er mee weg.

Duitsland heeft trouwens in mail nog gezegd dat ze inderdaad aan stalling & push krijgen, maar het probleem is dat deze accounts (buiten de alliantie) blijkbaar zelf ook nog véél dingen doen, groot en deels gaat het wel naar QM, maar dan is het helaas toegelaten (wat eigenlijk niet zo zou mogen zijn). Als 2 spelers dit kunnen halen, is héél de balans weg. Ze vormen een solo alliantie met 6 grote vegen. Waar is de balans in Travian dan?

§ 1. Account

• §1.1 Elke speler mag maar een account per speelwereld bezitten en bespelen. Een account moet altijd bespeeld worden ten voordele van het account. Accounts die enkel bestaan in het belang van andere accounts mogen permanent gebannen worden.
      Dit betekent dat die accounts die ze gebruiken, véél gsen geven en stalling doen, maar door 1 of andere reden lopen ze deze regel mis. Dit kan verklaring geven aan COM spelers die voor hun "werken", en hie ren daar iets voor het eigen account doen.
      Hier doe je alsof ze "solo" die zogenaamde extra stalaccounts onderhouden. Wie zegt dat er niet op elk zogenaamd stalaccount ook een echte speler zit? En dat deze naast het regelmatig pushen naar QM en het stallen van wat troepen ook nog zijn eigen ding doet? Daarmee valt waarschijnlijk één van je 6 punten al weg dat er op elk account een unieke speler moet zitten.

Dit geldt dus ook voor het laatste punt van Simon; wie zegt er dat ze proxies hebben en niet bijvoorbeeld een paar externe spelers/PDers die hun ook gewoon helpen in ruil voor bescherming? Nogal gemakkelijk om het meteen op proxies af te schuiven. PDers/externe vriendelijke spelers zijn nog steeds toegelaten naar mijn weten.

Verder heeft Wittekind ook helemaal gelijk. Het is al zeker mogelijk om 2 vegen groot te draaien en 1 kleine daarnaast met een mindere cropper, geen dieet en wat meer farmings. Met een team van dedicated spelers, een dieet, een betere cropper en nog enkele stalaccounts die eventueel ook nog bereid zijn gs te willen sturen, is het voor mij nog steeds realistisch om zo'n prestatie neer te zetten.

Als laatste ben ik ook van mening dat het maar flauw is om een paar spelers zwart te schilderen op basis van een hoop aannames en geen enkel hard bewijs. Ook dat jullie andere forumgebruikers persoonlijk aanvallen wanneer ze constructieve kritiek geven op jullie posts, vind ik maar een teken van zwakte.
      Oud: S.H - W!cked - Pokémon - Olympus - Dirty.de - Het Toetsenbord! - Find Muck - ThePurge - Doge 2.0 (Kwali's) - Vertigo - BoB (Kwali's)

thevino wrote:

Meest onderschatte speler: Zeger