Hjältens äventyr 4: Slutligen - Döden

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Hjältens äventyr 4: Slutligen - Döden

New

Slutligen: Döden

Mark och Nefertari satt vid Nilen och njöt av solnedgången. Arbetet var utfört och för första gången på flera år kunde Mark inte föreställa sig någonstans han hellre ville vara. Vad som förvånade honom ännu mer, var att han kom på sig själv med att tänka att han faktiskt inte ville gå någonstans... inte utan denna kvinna.

"Nef..." han bröt tystnaden. "Nu när din uppgift är slutförd, vad ska du göra?"

Den vackra egyptiern log.

"Jag kommer att stanna här ett tag och sedan återvända till min hemstad" svarade hon slutligen. "Jag är prästinnan av Nefertum, en helare, och det är det jag tycker bäst om i mitt liv. Att hjälpa människor när de är i nöd."

Hon blev tyst för ett ögonblick innan hon fortsatte:

"Vet du, jag har iakttagit dig ett tag. Med ditt logiska sinne, din erfarenhet av livets olika områden och din beslutsamhet att lära dig, skulle du också kunna bli en duktig helare. Nu när min mormors uppgift är slutförd, kan hon äntligen komma hem till det liv som hon förtjänar. Hon kan ge dig några lektioner. Du har lagt ner så stora ansträngningar i att jaga henne över alla länder, så jag har inget emot att se dig kämpa lite ibland. Trots allt, ni två är de enda två människor i hela världen som jag älskar..."

Hon rodnade plötsligt och tog upp något litet ur sin väska och gav honom. Det var ett tarotkort och utan att titta på det så visste Mark vilket kort det var. Döden.

"Förresten, jag glömde nästan bort det. Min mormor sa åt mig att ge dig det här kortet och förklara att det faktiskt är ett bra kort inom tarot; det lovar dig ett helt nytt liv. Hon sa att du skulle förstå vad hon menade. Kommer du att följa hennes råd?"

Mark tvekade inte för en sekund.

Detta var slutet på historien om Mark och jag hoppas att ni har uppskattat äventyren med vår hjälte.

Ett stort tack till alla som har deltagit!

De sista vinnarna kommer att utses senast den 20 april 2018.

Med vänliga hälsningar
      Stellamini