Verhouding Arte def/bepaling Arte def

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

The Tournament 2018 Qualification starts on the 13th June 2018!
    Don't miss Safiren's Corner!

The video diary of the Legends on Tour Event is now available!
    Don't miss it: Watch it now!
    Comments or questions? Discuss it here!

• Verhouding Arte def/bepaling Arte def

Op ts29 zijn we bijna bij de artes, en laait er weer een bekende discussie op hoeveel def er bij de artes staat.
      Er zijn rapportjes van oude servers, maar deze lopen enorm uiteen qua hoeveelheden def. Op de activiteit van de server en kwaliteit van de spelers.

Hoe worden deze bepaald?

1. Gemmiddelde van top 100 spelers voor klein, gemiddelde van top 50 voor groot?
      Gemmiddelde van top 20 voor uniek?

2. Gemmiddelde van top 100 spelers?
      Met een Factor X voor groot, met een factor Y voor uniek, met een factor Z voor klein?

3. Een andere manier?

Schaalt de WW def ook mee op deze manier? Aangezien deze ook tijdens de server verandert.
      Nl 29 - Heliogabalus
    • Dat hangt van meerdere factoren af. Hoeveel def is er in je alliantie beschikbaar? Om welk arte gaat het concreet of wat is zijn doel? Ook hoe In welk dorp staat het arte?

Om je een paar voorbeelden te geven:

Diëten liggen meestal vast in 1 dorp (vaak het HD). Als dat een degelijk uitgebouwde 15c is, dan zet ik hier liefst zo'n 100k def bij. Roulerende kleine artes zoals de kleine trainer hebben niet echt een vaste SD waarde, het arte wordt immers elke 3-4 dagen doorgegeven naar de volgende speler. Minder belangrijke artes, denk maar aan verwarring, dwaas of architect, hebben meestal minder SD staan.

Verder is het ook zo dat kleine artes snel verplaatst kunnen worden doordat SK10 nog relatief goedkoop is. Dus bij grote artes zal er waarschijnlijk meer def komen te staan.

Als laatste is het ook afhankelijk van het account zelf waar het arte ligt. Ligt het in de buurt van vijanden? Dan is meer def een goed idee. Zijn de spelers op het account actieve farmers? Dan kunnen ze waarschijnlijk ook meer troepen onderhouden.

Het is dus helemaal afhankelijk van verschillende factoren en niet echt mogelijk om er zo nummers op te plakken. Een beetje logisch nadenken over waar je strategisch best def zet en je komt al een heel eind ;)
      Oud: S.H - W!cked - Pokémon - Olympus - Het Toetsenbord! - Find Muck - ThePurge - Doge 2.0
      Huidig: Vertigo

thevino wrote:

Meest onderschatte speler: Zeger
    • Baloe de Beer wrote:

Op ts29 zijn we bijna bij de artes, en laait er weer een bekende discussie op hoeveel def er bij de artes staat.

Chickenz wrote:

Ik zie nergens Natars staan, dus mijn antwoord is alsnog correct :D

Ik zie ook geen Natars, maar wel artes.... 1+1=3?
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: terug bij #CRO HOOLIGANS <3
    • MuchachoNL wrote:

Natar def wordt berekend over het totale aantal troepen van alle spelers op de server.

De specifieke berekening is onbekend, maar het is een percentage van het gemiddelde.
      Tenzij je op een server speelt met de nieuwe volken, dan snappen ze het bij TG niet meer :p :whistling:
      NL1 (2015): Bowser - W!cked
      NL1 (2016): Alfabet - Het Toetsenbord!
      NL3 (2016-2017): Nemo - FM
      NL5 (2016-2017): Deadpool - The Purge
      NL1 (2017-2018): Acid Rain - Vertigo
    • Zizou wrote:

MuchachoNL wrote:

Natar def wordt berekend over het totale aantal troepen van alle spelers op de server.

De specifieke berekening is onbekend, maar het is een percentage van het gemiddelde.
      Tenzij je op een server speelt met de nieuwe volken, dan snappen ze het bij TG niet meer :p :whistling:
      Mja ze zeggen 'transparant' te zijn, maar de werkelijke reden wordt volgens mij niet gegeven. Geen idee of de fout ligt bij .nl-crew of in Duitsland, maar een snelle blik op de arte locaties laat zien dat ze gewoon de verkeerde artefacten hebben geladen. Op een map die tot 250/250 loopt is het toch van de zotte dat artes op 130|248 spawnen, dat zou op een normale server voor het gemak dus 130/397 zijn geweest. In mijn ogen duid alles erop dat ze gewoon het artebestand/code (of hoe het ook werkt) van de t4.4 legends hebben gebruikt (en dus niet van de RoA/B-dayspecial of hoe je de server wilt noemen), waar inderdaad de nieuwe volken niet in wordt mee genomen. Duitsland of .nl-crew heeft het verkeerde programmaatje aangeklikt.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• who cares?

Artefacten spawnen en waar dan ook ze liggen zal je ze moeten halen.

Een keer wat anders dan gebruikelijk of wat dan ook is toch ook prima? Daarbij blijft het een t4.4 met toevoeging van rassen....

Funny fact: Dag voordat de artes werden los gelaten zag ik op een ander domein ook al vreemde getallen bij geveegde artes dus zou t niet alleen op deze server een probleem moeten zijn ;)
      OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: terug bij #CRO HOOLIGANS <3
    • Wittekind wrote:

who cares?

Artefacten spawnen en waar dan ook ze liggen zal je ze moeten halen.

Een keer wat anders dan gebruikelijk of wat dan ook is toch ook prima? Daarbij blijft het een t4.4 met toevoeging van rassen....

Funny fact: Dag voordat de artes werden los gelaten zag ik op een ander domein ook al vreemde getallen bij geveegde artes dus zou t niet alleen op deze server een probleem moeten zijn ;)
      Voor de server maakt het weinig uit. Maar de gegeven 'transparantie' is volgens mij totale schijn, en dat maakt me dan wel weer een beetje uit.

-Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)

• MuchachoNL wrote:

Volgens mij was de uitleg van Tovenaar toch plenty transparant?

Zoals Wittekind al aangaf is het waarschijnlijk zo gebeurd dat HQ (.nl crew kan dit niet zelf) de spawning is vergeten aan te passen voor de aangepaste server.
      Dit is overigens over alle domeinen zo gebeurd, helaas.
      Omdat met een leuk verhaaltje vertellen dat 'volken over het zijn gezien' niet klopt. HQ heeft gewoon structureel de verkeerde arte-code in de server gestopt (die van een normale legend server, wat te zien is aan def en locatie). Wat in mijn ogen in en in triest is. Daarnaast is een foutje mogelijk bij de eerste artespawn, maar dat het daarna niet hersteld wordt maakt het geheel nog triester.

Wat eigenlijk al structureel aangegeven wordt, wordt wederom bevestigd: 'travian faalt behoorlijk als "tech"-bedrijf'.

-Roger Stone

Tyl wrote:

• MuchachoNL wrote:

Volgens mij was de uitleg van Tovenaar toch plenty transparant?

Zoals Wittekind al aangaf is het waarschijnlijk zo gebeurd dat HQ (.nl crew kan dit niet zelf) de spawning is vergeten aan te passen voor de aangepaste server.
      Dit is overigens over alle domeinen zo gebeurd, helaas.
      Dit is dan ook precies de fout die nooit zo had mogen zijn. Maakt niet uit op welke server dit gebeurd, dit is altijd een fout en een fout die niet bij een spel zou moeten gebeuren waar per server gemiddeld 125.000€ aan goud wordt aangeschaft. Jullie creëren een spel, jullie maken er een verkleinde map van. Dan wordt dit toch ook zo verwerkt? Fouten maken kan wellicht bij een try-out server, maar dit is toch niet de eerste keer? Kom eens op zeg?

We zijn toch verdomme geen stelletje kleuters? Of draait het tegenwoordig bij TG echt alleen nog maar om geld verdienen en boeit het niet of de spelers er nog wel écht plezier hebben?

Het maakt geen zak uit welke ally, welke arte pakt. Dat is namelijk puur geluk hebben. Maar een oude "dramatische" script gebruiken voor deze server? Dan ben je toch echt een stelletje domme Duitsers bij elkaar. Wat kunnen we ertegen doen? Zeker weer een klacht indienen per email? Waar je dan weer een copy-paste reply op krijgt.
      Koning Architecten Kip

✻✻✻

Fabricando fit faber. Finis coronat opus.
      Oefening baart kunst. Het resultaat bekroont het werk.

✻✻✻✻