Nomineringstråd Se1 2017-2018

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

• Nomineringstråd Se1 2017-2018

Heja heja.
      Mera forumshets och nomineringar.

Jag behövde översätta en norsk version eftersom jag inte hittade någon svensk så kan förekomma fel, mitt norska är ungefär lika bra som min ryska.

Spelare

Bästa spelare :

Bästa ledare -

Bästa defensiva spelare -

Bästa offensiva spelare -

Mest underskattade konto -

Mest överskattade konto -

Trevligaste spelare -

Bästa taktiker -

Rundans joker -

Rundans MVP -

Allianser

Bästa allians -

Mest underskattade allians -

Mest överskattade allians -

Bästa defensiva allians -

Bästa offensiva allians -

Bästa ledningen -

Smått & gott

Bästa manipulator -

Rundans nykomling -

Respekt till - Konto/spelare/Allians

Bästa forums troll -

Värt att minnas

Bästa händelsen -

Värsta händelsen -

Bästa användning utav en artefakt -

Sämsta användning utav en artefakt -

Största tabben -

Största överraskningen -

Varför min allians förlorade/vann -

Andra spelare som bör nämnas -

Såhär kommer jag minnas Se1.
      TT final 2015 - Das Båt (SE)
      TT Qualify RU 2016 - Das Båt (Cerber-DD)
      TT final 2016 - illicit Ping, Pong & PangPang (Def&Dest)
      TT Qualify RU 2017 - Chip&Dale #1 off (CerbeR)
      TT Final 2017 - Chip&Dale (CerbeR)
      SE3 2017 - Krokodil
      Se1 2017-2018 Garbage Bag #1 Def (SKRÄP)

The post was edited 1 time, last by Loffe ().

• Kul med första vinsten mot ALLA odds....

Spelare

Bästa spelare : Hmm, svårt. Finns många man skulle vilja skriva. Trash Can får denna.

Bästa ledare - Helt ärligt, är så sugen och självgod så jag skulle kunna skiva mig själv här, die-hard. MEN, eftersom att jag skall försöka vara objektiv, så får jag väl dra till med Loffe på Garbage Bag.

Bästa defensiva spelare - Kent-Jesus, Ariph. Stort nöje som alltid. Även Emilk förtjänar en eloge för sitt defensiva jobb, även fast vi missade SKRÄPs offar allt som oftast.

Bästa offensiva spelare - Trash Can. Inget snack.

Mest underskattade konto - Svårt, utifrån 100% perspektiv skulle jag säga Vicky, fick ihop bra med deff trots i princip första gången.

Mest överskattade konto - Rainbow och Warlord. SuperSeb också. Mycket snack och lite verkstad för att skriva IGM att vi är den sämsta alliansen på hela servern.

Trevligaste spelare - Axwell, Jörn, Tibeck och Oscar på Trash Can. De som sticker ut lite extra. Samt nån på Kanda kontot.

Bästa taktiker - Loffe på Garbage Bag, imponerande vilken energi och tid som lagts ner. Fanns säkert nån annan som var med också men :p

Rundans joker - Wasp, den offen visste vi inte om.

Rundans MVP - lotto, alltid kul att spela med dig, tur att jag övertalade dig att inte radera kontot innan AF släpp.... :D

Mest utvecklade - Emilk och Proson, mycket kul att se hur man tar åt sig av tips och ideer ! Bra jobbat.

Allianser

Bästa allians - 100% (såklart) Nä men SKRÄP bör få denna också. Oj vad vi fick smaka i slutet. Men svårt när vi var 7-8 st aktiva runt 00 på nätterna hehe.

Mest underskattade allians - 100%, tror ingen hade räknat med oss som vinnare, jag gjorde inte ens det själv så.

Mest överskattade allians - GULD/BK. Trodde faktiskt GULD skulle vara bättre ändå! Även BK trodde jag skulle kunna få ihop EN slägga iaf.

Bästa defensiva allians - SKRÄP

Bästa offensiva allians - SKRÄP

Bästa ledningen - Ledaren eller vad sa vi? Mvh Diktatorn

Smått & gott

Bästa manipulator - Loffe och Oscar, usch... Inte kul. Snick Snack om FN hit och FN dit och vi gör si och vi gör så...

Rundans nykomling - Haha, hela 100%? Nä men Emilk, Vicky, Viktorsson mdfl. Bra jobbat gubbar.

Respekt till Konto/spelare/Allians - Konto = Rojjan, mycket deff där. Konto = Kilgor, aldrig spelat med men emot. Alltid kul, och alltid bra offar ;). Allians = SKRÄP, sjuuuuka, helt ärligt förstår inte hur ni orkar haha... Lägger man ner den tiden så blir man bäst. Så är det bara.

Bästa forums troll - HAHAHAHAHA Warlock min f@cking broder :D Kommer sakna dina vilda påståenden och kommentarer, ingen fattade någotning ibland tror jag :D

Värt att minnas

Bästa händelsen - När jag o min lilla HS off hälsade på lite varstans, typ tog små skor, bombade omkring bland KNU, Gulds VU supps, osv, kommer inte ens ihåg mer. Även mitt privata krig med Tonsa, sjukt kul ändå !

Värsta händelsen - När vi 2 dagar efter AF släpp tappade lilla ögat. Citat "Jag är vaken hela natten" Slutcitat. Kanske även det roligaste från denna runda :p Och när Vercin alltså glömmer skicka svärden i "släggan"... Samt dubbelsiktar.

Bästa användning utav en artefakt - Skräps små skor... Som blev fler små skor... Som blev stora och Unika...

Sämsta användning utav en artefakt - Bozz Slägga.

Största tabben - Att jag inte bombade Rainbow innan raderingen haha.

Största överraskningen - När vi blev PÅHOPPADE att vi allierat oss med FN... Oj vad vissa måste skämmas nu haha. Samt att FN inte bombade oss idag, och att SKRÄP/GULD körde all in på Förvirringen... Bad om fejk nån gång och det skickades deff 1-2 gånger också.

Varför min allians förlorade/vann - Sett ifrån förutsättningarna och nybörjarna. Från hopslagningen körde vi 80% deff, minst. ALLA byggde deff, överallt. Vilket gynnade sig tillslut. Vi trodde att GULD skulle bomba oss sönder och samman direkt... Därav inte så mycket action från oss. Saknades off och kunskap. Säg vad ni vill men där har ni det.

Andra spelare som bör nämnas - Mckuma. Fina offar, synd att IRL tog över eller vad som nu hände. Det kontot förtjänade ett bättre öde än att svälta ihjäl. Tyvärr.
      Hade ingen kontakt med FN överhuvudtaget, därav att de inte nämns så mycket.

Såhär kommer jag minnas Se1 - TRÅKIG SOM BARA DEN!!!!! Men så kan det gå, spelar hellre tråkig spelstil denna gång och får med mig och utvecklar de flesta i alliansen på något sätt. Summering, Utvecklande för alla i 100% :) Heja Noobsen

MVH Diktatorn die

The post was edited 1 time, last by Ojsan ().

• Spelare

Bästa spelare - Trash Can följt av Garbage Bag
      Tråkigt nog känns det tvunget att skicka nomineringar åt det här hållet, det går inte säga mycket annat än att det varit dom som har varit aktivast den här servern och har lyckats åstadkomma mest. Trash byggde serverns största off, men hade också mindre ett gäng mindre offar som krigade över lång tid, troligtvis aktivare än någon annan offare. Var det jobbigaste kontot för oss i FN att försöka hantera. Garbage bag var den kanske bästa deffaren på servern, hans deff var den kanske bästa på att snabbt hinna till rätt ställe och i tillräcklig mängd för att sätta stopp för oss. Han var också aktivt offande även om det sällan var de allra största av offar. Vi led betydligt mer än vi borde av att han tillsammans med Trash invaderade vårat område.

Bästa ledare - Storbritannien och Malta
      Kan inleda med att säga att SKRÄPs ledning verkat effektiv, men tänker nominera folk jag haft förstahandserfarenhet av under serverns gång. Storbritannien som varit dom av de ursprungliga ledarna som varit aktiva som ledare servern igenom. Det har varierat hur mycket tid de har haft för spelet, men ofta när saker har hänt har dom på ett eller annat sätt varit inblandade. Malta som tog på sig att se till att det hände i alla fall något offensivt, när ingen annan orkade.

Bästa defensiva spelare - Spanien och Frankrike
      Återigen hade SKRÄP spelare som gjorde det bra, men vill nämna våra bäst tillgängliga deffare som gjorde min roll som deffsamordnare väldigt mycket lättare. Spanien hade uppe stora mängder deff och återbyggde dem snabbt efter att nästan allt blivit dödat. Väl placerade sitters på kontot gjorde att deffen alltid fanns tillgänglig. Frankrike som varit den enligt mig aktivaste deffaren hos oss och som alltid ställt upp fullt ut, samtidigt som hon var bland de med mest rörlig deff.

Bästa offensiva spelare - Trash Can och Kilgor
      Motiveringen för Trash Can hittar ni några stycken uppåt. Kilgor var den kanske bästa på att snabbt bygga upp fullskaliga offar och använde dem offensivt. Ibland kanske lite mer aggressivare än jag skulle anse lämpligt, men med en del framgångar och nästan-framgångar tycker jag ändå han platsar här.

Trevligaste spelare - Rain
      Vår egen franska regnbågsgumma var den mest drivande i chatten under det mesta av servern och höll en oftast positiv och uppmuntrande inställning till det mesta. Det har varit en ära att dela din chatt (hug).

Bästa taktiker - Storbritannien
      Ett konto featuring de kanske två smartaste, mest genomtänka spelarna i FN. Detta hade nog visat sig tydligare om de hade haft mer tid, men tycker ändå dom för FNs del förtjänar att nämnas här. Sen hade man troligtvis kunnat hitta SKRÄPisar som förtjänar omnämning även i denna kategori.

Rundans joker - Ekonomen
      Inte en spelare som påverkat rundan nåt vidare, men oj vad störande hen har varit för oss. Med HS nära oss har hen funnits i bakhuvudet hela servern. Först ville vi inte ta krig mot KNU innan annat folk var redo att backa oss upp, och sen när hen bara hade HS kvar tyckte vi inte det kändes värt att investera off i att gå igenom 20k+ falanxer. Detta innebär att vi då och då råkade ut för vågor av plundringar och några försök att ta tillbaka byar. Inte så skadligt, men en liten extra krydda i vardagen.

Rundans MVP - Samma som bästa spelare

Allianser

Bästa allians - FN
      Kan nog sägas mycket till och från kring detta. Men känner nog att vi var den starkare alliansen under ganska stora delar av servern, om än underpresterande med bristande aktivitet lite för ofta. Och trots att SKRÄP lekte med oss lite för mycket för våran smak så hade vi inga konton som försvann under servern vilket kan ha varit en första gång jag varit med om.

Mest underskattade allians - 100%
      Var nog få som såg dem som ett hot förrän de sista månaderna, jag gjorde det i alla fall inte. Dom må ha spelat enormt passivt under det mesta av servern, men ändå lite cred för att dom lyckas plocka hem vinsten i slutet.

Mest överskattade allians - FN
      Med utgångspunkten i 20 starka konton och att jobba utan att ta in fler eller samarbeta med andra så var det många inklusive en själv som hade större förväntningar.

Var effektiva i sitt deffande de gånger de faktiskt fick inkommande. Sen gjorde vi det inte imponerande svårt, men det ändrar inte faktumet att dom plockade ett gäng offar servern igenom.

Vad kan man säga, de var den mest aktivt krigande alliansen och gjorde det bra. Stod för ett rejält antal anfallsvågor, gjorde det bra att etablera byar i -|- och kriga genom dom, och lyckades använda hästar för att snipa betydligt fler offar än vad som någonsin borde tillåtits.

Bästa ledningen - SKRÄP
      Är svårt att säga alltför mycket här om olika ledningar med den begränsade insyn man haft. Men att döma av effektivitet av olika allys så fungerade SKRÄPs bra.

Smått & gott

Bästa manipulator -
      Vet ingen som gjort detta särskilt imponerande. Känns som att Olof försökt i sin interaktion med våra spelare, tex när dom försökte få oss att gå på 100%s VU, men kan inte säga att jag sett det ha någon större framgång.

Respekt till -
      Alla de spelar i FN som hängt i till slutet. Jag tror vi i princip alla någon gång under servern har känt att "nu räcker det" och knappt orkat spela vidare. Men det är många som har hängt med servern ut trots ständiga inkommande och bombade/övertagna byar. Så respekt åt alla dom som fortsatte kämpa även när det kändes mörkt.

Värt att minnas

Bästa händelsen -
      När vi lyckades ta unika skorna och när vi nästan snodde en offby från Trash Can, även om den blev något av en besvikelse var det kul att se den planen fungera. Sen var det faktiskt rätt kul när Trash Can tvingades skicka stora offen på 100%s VU, trevligt att vi lyckades få den delen att gå som vi ville.

Värsta händelsen -
      Alla offar som dött för att dom blivit snipade eller genom dumma anfall, varit rätt många besvikelser på den fronten. Och när vi tappade vår första BP, den var faktiskt rätt igenom klantig. Och kanske vissa anfall som nästan gick hem men där vi messade upp något.

Bästa användning utav en artefakt -
      Unika ögat har använts servern igenom och haft full koll på oss i större utsträckning än man önskat. SKRÄPs scoutande har funkat strålande. Sen kan jag även gissa att dom har använt unika dieten väldigt effektivt, men det är mer en gissning än något jag vet.

Sämsta användning utav en artefakt -
      Troligtvis någon av våra tränare som har använts minst sagt ineffektivt.

Största överraskningen -
      Kanske faktiskt att SKRÄP var kvar och spelade endgame och stödde VU i slutänden, vi väntade oss mest att dom skulle försöka förstöra så mycket som möjligt för oss, inte faktiskt också vara med och tävla för en vinst.

Varför min allians förlorade/vann -
      Folks tid och engagemang räckte inte till i den utsträckningen det skulle ha behövts. Finns många i den här alliansen som är kapabla av betydligt mer än de visat. Tyvärr lite synd att vi aldrig kom upp på den nivån som vi önskat.

Löjligaste händelserna -
      Vissa reaktioner på vad vi i FN höll på med. Jag förstår att man får motreaktioner när man säger att man kommer vinna som 20 konton, men för många av oss har det varit tydligt sen långt tillbaka att det kommer bli tufft för oss att försöka nå dit. Så har varit rätt konstigt det sista hur besvikna folk har varit på våra beslut, det är inget nyhet att vi inte kom upp i nivån vi önskat, så blir förvånad när så många andra nu de sista veckorna verkat så förvånade och triggade.

Och på samma ämne, anklagelserna om samarbeten mellan FN och 100%. Folk verkade synnerligen triggade av att vi valde att inte sänka 100%. Från våran synvinkel var det väldigt naturligt, vi hade aldrig någon chans att vinna genom att sänka 100%, så då valde vi hellre att försöka tvinga ut SKRÄPs offar mot dom. Sen har det förvisso funnits förfrågningar om hjälp där kanske någon spelare själv hjälpt 100% med fejks om det blev av, och där en spelare två gånger skickade deff för att försöka fånga SKRÄPs offar. Jag vill i alla fall tro att dessa anklagelser dödades när 100% sänkte vårt VU.

Såhär kommer jag minnas Se1 -
      En ambitiös server där vi gjorde det svårt för oss genom att säga nej till många ansökningar för att vi ville försöka vinna som 20 spelare. I slutänden var vi snarare 23, men med vissa av dessa inaktiva. Ledningen försvann rätt tidigt och vi spelade mycket av servern utan en officiell ledning vilket nog bidrog till att många konton och vi som allians aldrig kom upp i nivån vi ville. Men också som en server där vi många kämpade så hårt vi bara kunde och orkade för att försöka nå fram till vår målsättning. Och som en server där jag önskar att vi spelat aggressivt mot SKRÄP i början så att dom inte fick chansen att sätta tonen för servern som de gjort - jag har tvingats att skriva SKRÄP under betydligt fler kategorier i detta inlägget än vad jag önskar.
    • Spelare

Bästa spelare - Eftersom det suger att nominera sin egna ally får jag väl vara snäll och nominera någon ny person jag inte spelat med tidigare.
      Gummi/Kilgor & Luniya/Ninja ställde alltid upp när det behövdes och hade bra off hos Kilgor & bra def hos Luniya.

Bästa ledare - Nomiera sig själv suger ju men jag är väl värd den antar jag som styrt alla offensiver med hjälp ifrån folket på Trash can framförallt Nurol samt min kära co Marcus.
      Alla def väggar och sånt trams har jag mer eller mindre styrt själv, gäller även de senare hos GULD samma med offensiverna.

Bästa defensiva spelare - Utifrån aktiviteten samt storleken på konton som tex Nattaren kan man väl nominera det kontot, annars är det väl Ares & Garbage bag.
      Även Rojjan verkade ha mycket def kul att någon kan bygga def.

Bästa offensiva spelare - Trash can helt klart 880k off totalt vid sin peak och använde de grymt hela rundan, förutom möjligen när jag i desperation kastade iväg deras 20 off mot slutet för jag trodde FN skulle vinna :p

Mest underskattade konto - Sara i TP, en jävla off som kom farandes därifrån ifrån ingenstans som tur var så ville personen vägga för att sluta spela på rundan så var bara fejks emot en by, men ändå.
      När jag vetescoutade byn så var jag helt säker på att jag räknade fel då den backade 230k och detta var rätt tidigt, bra jobbat där alltså.
      Krigsrapporter för Travian Rapporten på offen.

Mest överskattade konto - Skulle väl kunna nominera majoriteten av FN men det kontot som var allra mest överskattat måste vara Kongo.
      Vi var rädda i princip varje natt för hans off skulle komma och sno en artifakt eller bomba en HS.
      Hade trots allt som max 3-4 timmar till VARJE HS i skräp och det var en stor off, istället användes offen nästan aldrig förutom att ta en stor tränare PRECIS vid AF Släpp som var snyggt antar jag.
      Sen väggade de offen utan fejks emot lilla tränaren, otroligt kasst.

Krigsrapporter för Travian rapporten på Kongo.

Sen FNs "släggor" var ju riktigt dåliga samt storleken på deras offar som inte användes, Storbritannien & Nordkorea framförallt förväntade mig minst 110k imps.

Trevligaste spelare - Vet väl inte jag, folk säger bara att jag är dryg :(, men Patrik på Stobritannien var trevlig! Sen alla i SKRÄP såklart. (Förutom möjligen Knugas, han kallar mig för mopperaggare :( )

Bästa taktiker - Marcus som planerade vårat område, vart artefakterna skulle stå och andra bra inputs.
      Även brandtie som hjälpte till med AF släppet och kattasbyar.

Rundans joker - Sara helt klart.

Rundans MVP - För många att nämna, men skulle jag få välja en är det Amatör som alltid ställde upp och misslyckades otroligt sällan med vad vi bad honom göra.

Allianser

Bästa allians - SKRÄP, tråkigt att nominera sig själv återigen men att säga något annat är att ljuga.

Mest underskattade allians - TP som vi var säkra på inte hade något och bara var ett gäng trattar i skogen men visade sig att de hade en väldigt stor off hos Sara.

Mest överskattade allians - FN helt klart. Offade aldrig, när de väl offade var det pinsamt dåligt bombade startbyar,vetebombade nivå 6 fält i våra proxybyar runt Colombia,failade övertag,väggade utan fejks,kassa offar, listan kan fortsätta :p
      Detta var ialalfall emot oss, hur de offade emot andra vet inte jag förutom emot slutet.
      Sen att de inte deffade sina två BPs förstår jag mig inte på, vi mer eller mindre gav dom vinsten när vi sänkte 100%, de låg före med över 120 timmar men ändå lyckades faila på att vinna, otroligt.

Bästa defensiva allians - SKRÄP , 4st deff konton och över millen i def varav ett av kontona var scout konto i första hand och alla förutom Garbage bag var inaktiva majoriteten av servern/sitter styrda

Bästa offensiva allians - SKRÄP också, ingen annan allians gjorde offensiver som oss, offade såpass ofta, bombade såpass mycket skulle väl vara de ifrån GULD som senare offade ihop med oss emot slutet Klumpen,Kilgor & Konstatinos bra jobbat och kul att få offa med er, trist att det inte gick hela vägen bara.

Bästa ledningen - SKRÄPs igen antar jag. Även om det till 85% var jag sen hade jag ju såklart hjälp ifrån Marcus,Oscar & Nurol (trash can kontot + min co)

Smått & gott

Bästa manipulator - Patrik på Storbritannien som lurade mig att FN & 100% var allierade, även om det inte spelade så stor roll i hur vi agerade gjorde det mig och flera andra otroliga arga :D
      Förlåt till folket vi anklagade för detta....

Rundans nykomling - Orvar eller Harvest moon som jag aldrig spelat med tidigare (var sitter på Orvar en kort stund på senaste s3 men då var jag knappast ledare eller likndande) Bra jobbat Putte & Ivan!
      Ivan som dödade offar vi scoutade fram och Orvar som alltid ställde upp i offensiver även om han inte kunde skicka vågor....

Respekt till - Konto/spelare/Allians Folket i FN som fortsatte kriga även när de fick stor stryk, ett exempel är väl våran älskade Pelle på Australien, även otroligt roligt med dina bittra igms hur vi inte visste vad spelet gick ut på, heja heja dig!

Bästa forums troll - Ojsan/Die-hard.

Värt att minnas

Bästa händelsen - Oj, finns många här när vi dödade Nordkoreas maskiner, när vi dödade Rysslands off 3 gånger,väggade Kongo före AF släpp(med hjälp utav en väldigt bra tajmad scoutning som visade offen hemma efter alla anfall förutom den skarpa. )
      Sen var ju våra proxybyar otroligt roliga att använda, tre byarna vid Colombia som total förstörde hela kontot och gjorde att ägaren blev inaktiv (detta kan jag ha fel om men oavsätt) och med hjälp utav samma taktik nollade vi 3 deffbyar av Finland + bombade andra byar med en annan by.

Värsta händelsen - När vi märkte att FN inte skulle sänka 100% 1-2 nivåer som vi hoppades på och räknade med innan Kilgor skulle landa så hans off skulle sänka tillräckligt för att ge oss tid för att jaga BPs istället slutade det mindre bra...
      Kilgor landade på 99 sänkte ingenting, våra offar gick all in på förvirringen för vi var helt säkra rundan skulle fortsätta.
      Aja nu har man lärt sig att inte lita på andra allysar om man ska försöka vinna utan alltid ha inställningen att man måste göra allting själva.

Bästa användning utav en artefakt - Unika ögat eller Unika dieten, utan unika dieten hade inte skräp haft i närheten av lika mycket trupp, att inte FN fejkade den vid sina offensiver gör mig helt förbryllad, hade ni tagit den hade SKRÄP fallerat.
      Som mest gick trash can kontot över 800k minus runt om på kontot, hade all Ares def,all garbage bags def,majoriten av soptipps scouter en hel del prettar & en massa flaxx ifrån Nattaren + Orvars off.
      Sen Unika ögat säger väl sig själv om man spelat i FN, var inte ofta scouterna stod hemma...

Sämsta användning utav en artefakt - FNs användning av unika skorna 100%, ingen snack om saken. Förstår fortfarande inte varför inte Nordkorea tog dom efter Kongo hade väggat eller tidigare tillochmed det enda som gjordes med dom ifrån kongo var att farma nataren och sprida onödig skräck i SKRÄP.

Största tabben - När Trash väggade sin 07 pga lite fejks och dåligt val utav skarpa.
      Och att vi inte siktade på lergrop hos 100% med trashs main så rundan tog slut tidigare, var det jag ville men resten ville kämpa vidare och försöka vinna.

Största överraskningen - När Kongo väggade på Harvest, visste att Kongo inte var den vassaste men att skicka iväg FNs största off utan fejks utan att ens skicka sent på natten, det trodde jag inte alls på var helt säker på fejk men deffade ändå eftersom man vet aldrig.
      När det visades sig att det var en skarp skrattade jag högt och förstod inte ens vad som hänt.

Även saras off som jag skrivit om ovan.

Hur FN lyckades förstöra sina chanser för vinst, helt otroligt hade bara räckt att deffa båda BPsen med 300-400k def och VU't med resten så hade inte mycket kunnat göras men istället flyttades de stup i kvarten och jag vet inte var all def fanns.

Varför min allians förlorade/vann - Vårat totala ointresse för EG vid start och därför inte hade någon riktig slägga eller någon off med mycket kattas ingen av våra offar var menade till att gå emot VU.
      Sen så borde vi tagit 2 vu bps utav FN med hjälp utav Trashs main off istället för bara en, deras flyttningar gjorde så vi inte hade tid nog att ta alla 100%s bps då målet alltid varit att inte låta FN vinna och därför ville jag inte riskera offar emot 100% bps.

Andra spelare som bör nämnas - Sanna i KNU som var VU sitter när ingen annan hade orken och hjälpte till att styra upp, samt Bozz som valde att ta över VU kontot när Max inte längre kunde spela och tog på sig ansvaret att hålla det, om det inte varit för Bozz hade inte GULD byggt på sitt vu alls och då hade servern inte alls varit lika intressant.

Såhär kommer jag minnas Se1. FN - Luftslottet som sprängdes.
      När vi beslutade oss för att regga var målet att förstöra för FN och göra vårat bästa för att göra så en annan sida vann, förväntade mig otroligt mycket mer än det vi såg.
      Placeringar av FNs hsar förstår jag mig inte på alls, varför ens bo i centrum speciellt grå om man inte ska offa eller använda sina offar, varför spela för EG utan att göra riktiga släggor, så många frågor så få svar.

Mvh Olof på Garbage bag & ledare för SKRÄP 8o 8o
      TT final 2015 - Das Båt (SE)
      TT Qualify RU 2016 - Das Båt (Cerber-DD)
      TT final 2016 - illicit Ping, Pong & PangPang (Def&Dest)
      TT Qualify RU 2017 - Chip&Dale #1 off (CerbeR)
      TT Final 2017 - Chip&Dale (CerbeR)
      SE3 2017 - Krokodil
      Se1 2017-2018 Garbage Bag #1 Def (SKRÄP)

The post was edited 2 times, last by Loffe ().

• Nu är jag inte så insatt i det här då jag knappt orkat bry mig om vilka som spelar vart, men kör ändå.

Spelare

Bästa spelare: Trash Can

Bästa ledare: ¯\_(ツ)_/¯ Hade i princip bara kontakt med Loffe kl 2 på natten.

Bästa defensiva spelare: Ingen aning. Vet att Ares körde deff. eller? I början var Nattaren ganska aktiv iaf. Tror jag.

Bästa offensiva spelare: Trash Can

Mest underskattade konto: Ronnie

Mest överskattade konto: Ronnie

Trevligaste spelare: Oscar på Trash Can. Snubben fyllde på med guld när jag sov i en husbil i Ullared.

Bästa taktiker:

Rundans joker: Ronnie. Förväntade mig en rekordstor off flera gånger, men var bara 172 blixtar :c

Rundans MVP: Amatör. När de var sitter för mig så var de verkligen MVP. De räddade mig från Ronnie, såg till att superdeffen mot snubben matades, osv. MVP!

Allianser

Bästa allians: SKRÄP

Mest underskattade allians: 100 %

Mest överskattade allians: FN

Bästa defensiva allians: SKRÄP. En tajt grupp, och deff fanns alltid på plats.

Bästa offensiva allians: SKRÄP. Kom alltid in nya rapporter.

Bästa ledningen: SKRÄP hade nog den mest taktiska ledningen, vet dock inte hur de andra allianserna hade det så kan inte direkt utse någon.

Smått & gott

Bästa manipulator: ¯\_(ツ)_/¯

Rundans nykomling: ¯\_(ツ)_/¯

Respekt till - Konto/spelare/Allians: Ronnie. Den enda som fick mig att hoppa och bli spänd.

Bästa forums troll: ¯\_(ツ)_/¯ Har inte läst speciellt mycket.

Värt att minnas

Bästa händelsen: När Ryssen var på kryssning. Måste ha varit en fet fest för en sådan baksmälla nästa morgon.

Värsta händelsen: När FN bombade min HS i början var rundan :c Tappade lusten och var nära att sluta runt af-släpp.

Bästa användning utav en artefakt: Kent och den unika förvirringen. Älskar den artefakten.

Sämsta användning utav en artefakt: BP'n vi snodde av FN mot slutet. Den satt bara där och skräpade utan att användas.

Största tabben: När Kongo försökte sno tränaren.

Största överraskningen: Ronnie.

Varför min allians förlorade/vann: Vi satsade inte på det i tid på grund av ointresse skulle jag säga.

Andra spelare som bör nämnas: Sverige och Irak, mina kära grannar.

Såhär kommer jag minnas Se1: Server 1 borde vara anledningen till att Rowan Atkinson och Co. gör en ny version av Not The Nine O'Clock News för att beskriva misären folk kände under den här tuffa perioden med lite lättande komedi för att ge folk liv igen. Jag tror nog att Lord Michael Dobbs hade det bättre med Margaret Thatcher än vad vi hade här, och att om han hade upplevt den här servern skulle House of Cards vara en mycket mörkare serie än vad den är idag. När folk frågar mig om den här servern i framtiden så kommer jag prata precis som en sur, full, och besviken svärfarsa skulle prata om en svärson han inte tolererar, under en bröllopsmiddag.
    • Tänker inte tramsa som Olof ;) , här nominerar jag hejvilt, både bland oss i SKRÄP och i andra allianser!

Spelare:

Bästa spelare: Olof på Garbage. Punkt.

Bästa ledare: Alla som leder en ally förtjänar credd. Olof & Nurol är dock dem jag pratat mest med.

Filip på die gjorde ju något rätt eftersom han ledde sin allians till vinst.

Bästa defensiva spelare: Garbage, alltid redo! 8)

Bästa offensiva spelare: Trash, vi dödade mest. Kilgor förtjänar credd också.

Mest underskattade konto: Amatör, Harvest & Nattaren. Bra konton sett till storlek. Rojjan hade mycket deff också.

Mest överskattade konto: Vill inte peka ut någon särskild.

Trevligaste spelare: Finns så många att nämna... Finns en hel del trevliga hos FN också! :)

Olof är alltid trevlig mot sina motståndare :p

Bästa taktiker: Olof, Nurol & Marcus.

Rundans joker: Bosse. Han blev vår vägg mot FN, trots att han var grå typ halva servern :thumbsup:

Rundans MVP: Olof.

Allianser:

Bästa allians: SKRÄP. Nästan hälften av alliansen sitterstyrdes under stora delar av servern.

Mest underskattade allians: 100.

Mest överskattade allians: Med all respekt, FN. Man går in med inställningen att man ska dominera servern på 20 konton. Sen förstår ju jag också att många saker hinner hända på 250 dagar.

Bästa defensiva allians: SKRÄP.

Bästa offensiva allians: SKRÄP.

Bästa ledningen: SKRÄP, har inget att jämföra med.

Smått & gott:

Bästa manipulator: Mig själv. I alla fall enligt Olof.

Rundans nykomling: Amatör har jag aldrig spelat med tidigare.

Respekt till: Min blivande fru som låter mig spela Travian.

Bästa forumstroll: Warlock vs Ojsan. Loffe gillar att också att jävlas.

Värt att minnas:

Bästa händelsen: Bra AF-släpp för oss SKRÄPare.
      Alla gånger Harvest snipeat off.
      Att FN lät våra proxybyar vara intakta (i princip :P)
      Stor fest som räddar en av våra offbyar. Om jag inte minns fel startade jag den några timmar innan mitt i natten av en slump.

Värsta händelsen: Alla väggar, men sen tycker man det är skönt att ha mer vete.

När Irak bombade vår 03a i oktober :( .

Bästa användning utav en artefakt: Unika dieten är inte så dum. Inte unika ögat heller.

Sämsta användning utav en artefakt: Kongos skor. Vi satt ju på nålar varje natt och väntade på anfall. En ganska stor del deff hade inte ens hunnit till oss, även om vi sett anfallet direkt.

Största tabben: Att FN inte deffade sina två BPs, utan slösade bort >100h.
      När Kongo skickade FNs största krigaroff utan fejks.
      Folk som använder scripts/bots...

Största överraskningen: Trodde på förhand att vi skulle vara sönderbombade vid dag 150.

Varför min allians förlorade: Vi nåde inte 100 innan 100%.

Andra spelare som bör nämnas: Pelle som skickade igm till oss :p .

Såhär kommer jag minnas Se1: Kul server! Första gången jag kör off seriöst. Nu blir det skönt att inte se röda siffror.

Mvh

Oscar @ Trash Can

The post was edited 1 time, last by Grocery bag ().

• Spelare

Bästa spelare : Delad pott mellan Trash Can & Garbage Bag. Vilka lirare. Respekt!

Bästa ledare - Mopperaggaren Olof. Överallt hela tiden. Galet..

Bästa defensiva spelare -Ares, (jaja jag vet att tex Garbage Bag fick fetare poäng) Men det beror på att olof singeldeffade bara för att se bättre ut än oss som var på Ares kontot.

Bästa offensiva spelare - Trash Can, Kilgor

Mest underskattade konto - Bosse, Våran gråa kompis som aldrig svarade

Mest överskattade konto - Kongo ( Eller välj valfritt i FN)

Trevligaste spelare - Knugas, Motivering onödig. alla vet att han är en "kul kille"

Bästa taktiker - Garbage Bag

Rundans MVP - Trash can

Allianser

Bästa allians - SKRÄP

Mest underskattade allians - SKRÄP

Mest överskattade allians - FN

Bästa ledningen - SKRÄP

Smått & gott

Bästa manipulator - Olof, ingen aning om varför, men var nog garanterat så. Poppis bland damerna och kidsen tyckte han var cool! :thumbup:

Respekt till - Konto/spelare/Allians Hela SKRÄP ska ha en stor klapp på axeln. Trash Can & Garbage Bag sticker ut såklart. Och vi får ej glömma Ares Kontot. :rolleyes: med tanke på aktiviteten ( Inaktiviteten) och Olofs smygdeffande med Garbage Bag kontot. Så var det ett bra konto :p

Värt att minnas

Bästa händelsen - När Ares fick tillbaka sin tränare som FN snodde. & När jag "hoppade av" servern. (hata VU)

Värsta händelsen - När FN snodde stora tränaren från oss på Ares... (Olof tog all deff i sitt hs)
      När Ares Hs blev raserad. :(:( (Olof tog all deff i sitt hs)

Bästa användning utav en artefakt - Unika Ögat, oj vad den användes.. Unika dieten.. Utan den hade det varit kämpigt i SKRÄP med allt minus..

Sämsta användning utav en artefakt - Unika skorna.. Dom måste ha dammat sönder, för inte användes dom väll?

Största tabben - Hela FN var en tabbe

Största överraskningen - Att Knugas var på servern en sväng och faktiskt inte var stygg i forumet!

Varför min allians förlorade/vann - Vi förlorade servern pga att jag hoppade av Ares kontot. Jag ber om ursäkt till alla inblandande :( lovar att bättra mig!

Andra spelare som bör nämnas - Dret/Brandtie Tack för att ni var inaktivare (aktivare) än vad jag var. <3

Såhär kommer jag minnas Se1.
      Jag hoppade av servern och TVINGADES endå logga in ibland för at skicka deff eller liknande för att Dret och Brantie var i nån random park och drack alkoholhaltiga drycker.
      SKRÄPS Briljans
      Sen kommer jag ju såklart minnas FN och allt dom misslyckats med. Det är briljant gjort! :thumbsup:

Ps! En del av sakerna som har skrivits kan ha förvrängts en del, eller vara total osanning (Allt ang FN är dock sant). Ds!
      Senast Avslutade:
      Se1 | Knugas | Sparta

Se1 | RU486 | SOG
      Se3 | Knugas | Semester
      Se4 | FNK | -A- (Inte den bleka kopia som finns numera.)
      Se1 | Ares | SKRÄP

Pågående:
      Se4 | Slayer | C.C
      TT kval med Ryssen
    • Spelare

Bästa spelare: Måste säga Trash Can

Bästa ledare: Olof i Skräp styrde upp något enormt och lade ner massor tid.

Bästa defensiva spelare: FN hade en del deffare so var på rätt plats vid rätt tid, ingen nämnd ingen glömd.

Bästa offensiva spelare: Trash Can eller Kilgor. Lite olika stilar, kompletterar varandra bra.

Mest underskattade konto: Får säga Wasp, kom verkligen från ingenstans och gjorde det bra.

Mest överskattade konto: Kongo, hade mycket respekt för honom ett tag men hända väldigt lite.

Trevligaste spelare: Olof i Skräp, alltid tillgänglig och lade ner massor tid

Bästa taktiker: Kastar in ett wildcard och säger McKuma, aldrig sett någon styra ett AF-släpp bättre, vilket gjorde att GULD (då VM) ägde AF-släppet. Hade varit en bra taktiker om han fortsatt.

Rundans joker: Wasp igen, kom från ingenstans

Rundans MVP: Trash Can

Allianser

Bästa allians: Skräp, slog helt klart över sin viktklass

Mest underskattade allians: 100%, trodde inte de hade vad som krävdes för att vinna

Mest överskattade allians: Tight race mellan VM/GULD och FN. Trodde det skulle bli en tvekamp mellan de två men ingen av oss presterade. Många hoppade av hos oss, vet inte vad som hände med FN.

Bästa defensiva allians: Skräp

Bästa offensiva allians: Skräp (med lite hjälp av GULD)

Bästa ledningen: 100%, utan att ha alltför mycket insyn krävs det mycket för att leda ett gäng utan superkonton till vinst.

Smått & gott

Respekt till: Alla som kämpade på till slutet och inte gav upp.

Bästa forums troll: Maria =)

Värt att minnas

Bästa händelsen: När vi ägde AF-släppet, delvis genom att jag på tur får en liten tränare precis bredvid offbyn.

Värsta händelsen: När McKuma och Tacitus tvingades slutade och guld därmed tappade sin ledning.

Bästa användning utav en artefakt: Unika dieten hos Skräp samt unika förvirringen hos 100%

Sämsta användning utav en artefakt: Unika skorna hos FN

Största överraskningen: Att 100% höll ända in i kaklet.

Varför min allians förlorade/vann: Alltför många lämnade, få som orkade kämpa på hela vägen. Vi som gjorde det gjorde det helt ok och hade nog bäst förutsättningar in i endgame tillsammans med Skräp. Tyvärr blev det några missräkningar där, men det var tight.

Såhär kommer jag minnas Se1: Lite seg server men kul att ha tre olika läger in i endgame. Lite otur att mitt internet hemma gick ner så jag inte kunde skicka vågor. Nu ska jag ta en paus från Travian ett tag, i alla fall tills internetstrulet löst sig.
      MrBadExample/Henning/Konstantinos
    • Bästa manipulator- Måste vara den som lyckades lura i en hel server att jag spelade.... :rolleyes: Vart visste tydligen ingen men alla visste att jag spelade. Buden vart många och alla allays har nämnts.

Bästa forums troll- Jag själv självklart.

Största tabben -Den som lyckades få för sig att jag var co med Kugge.... :whistling: Mycket underhållande rykte som gjorde att jag skrattade en hel kväll när jag fick höra det.

Bästa händelsen - När jag fick tre chatter på samma kväll från FN håll som frågade vart jag spelade någon stans. Och en av dem berättade att FN blivit riktigt nojiga... :D

Största överraskningen - Att jag tydligen spelade. 8o
      During my armor I carry a corset

61 completed slow servers. Is that record? Currently playing server 62,63and 64. 8o wel it was an 65to!
      references her

"You really know that you love her when she for the fifth time of the same month cropplocks my main city." -P my BF

Some nicks I had
      Lejonstjärna
      Bad ghost
      Brittny spers
      Think pink
      Naughty
      Jester
      Gummibjörn