Travian voor Dummies!

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

The Tournament 2018 Qualification starts on the 13th June 2018!
    Don't miss Safiren's Corner!

The video diary of the Legends on Tour Event is now available!
    Don't miss it: Watch it now!
    Comments or questions? Discuss it here!

• Travian voor Dummies!

Hallo!

Mijn naam is Doom (Polle) en ik draai al sinds 3/4 HAVO (met tussen pauzes) mee op Travian. Sinds die tijd heb ik mijn examen een keer gefaald en ben ik al 6jaar aan het aanpappen op het HBO dus reken maar uit hoeveel ervaring ik al heb! Mijn servers gingen vroeger als volgt; ik regelde een 2e dorpje en ging volle bak farmen, na 1 week begon ik met een serieuze veeg te bouwen want pop vecht niet, en troepen zijn super stoer jwz! Dit resulteerde in ongeveer 10 dagen troepen bouwen waarna het graan op was waardoor ik gedwongen was de veldjes van mijn cropper te uppen. Nadat ze allemaal een niveautje omhoog waren gegaan kon ik weer een paar dagen troepen bouwen voordat het graan weer op was. Dit proces herhaalde zich tot arte dag (dag nr 110, vroeger waren er een aantal dingen anders!). Ik had trots veldjes op niveau 14 staan, 10-12 dorpjes en een veeg van 15k bijlen (bijl) en 6k Germaanse Ridder (GR). Ik arte vegen, hele veeg naar de klote natuurlijk want hij was verhoudingsgewijs super klein en 2 weken later kreeg ik de eerste veeg om me oren van 30k bijlen en 10k gr terwijl ik net weer op 10k bijl en 4k gr zat! Tot iemand mij liet zien hoe het beter kon bleven mijn servers altijd zo gaan en kreeg ik niet echt de kans om lekker te shinen. Als jij je herkent in dit scenario is deze guide voor jou! Ik ga erg veel uitleggen maar zeker niet alles dus er is wel enige veronderstelde voorkennis.

Ik heb deze guide gemaakt om aan ieder die belangstelling heeft uit te leggen hoe je in dag 1 tot 100 de basis legt voor een goed account waar je de rest van de server plezier mee kan hebben! Denk een goed HD, 13-ish dorpen, 80k-ish troepen en de juiste opbouw van je dorpjes, #TravianGoals. Ik zal dit toelichten voor zowel een aanvallend als verdedigend account en per hoofdstuk dan ook ingaan op de verschillen tussen de stammen. De troepen per stam zijn ook het enige waar je naar hoeft te kijken voor je keuze, de rest is irrelevant (tenzij je een Wereldwonder (WW) wil bouwen, dan moet je Germaan zijn. Komen we later nog wel een keer op terug).

Ja, het gaat je goud kosten al zal ik wel wat tips geven om er voorzichtig mee om te gaan. Al met al kun je wel voor 3 euro per week Travian spelen, met een dual kost het je de helft ^^ Wat dat betreft vind ik Travian een relatief goedkope hobby, per week gerekend betaal ik meer contributie aan me rugbyclub dan Travian :p

Het plan de campagne is om deel 1 van de guide je uit te leggen hoe je een account opbouwt, we doorlopen samen het proces van dag 1 tot dag 100 en in deel 2 wou ik vertellen wat je moet doen met dat account. Denk bijvoorbeeld aan jou functioneren binnen de alliantie, oorlogje spelen of hoe je omgaat met artefacten. Deel 2 is op dit moment nog niet af maar als het zo ver is zal ik deze er ook wel in mikken en een update plaatsen.

Nog een kort woordje voor de mensen die niets aan deze guide hebben omdat ze al dikke bazen zijn (zoals Svenie :love: ), ik heb dit geschreven in de hoop wat spelers op gang te helpen een goed account neer te zetten. Uiteindelijk zullen ze het beste leren Traviannen door mee te draaien in een alliantie van een beetje niveau. NL is veranderd in 1 grote insect bende waarbij altijd dezelfde spelers met en tegen elkaar spelen en het houdt niet op, niet vanzelf (Schneider, 2013) Dus als jij in de gelegenheid bent om een newbie op gang te helpen, doe dat! En wees ook niet bang om 10 noobs aan te nemen in je premade van 80 man. Die premade is de volgende server namelijk nog maar 60 man langzamerhand bloed het (niveau) een beetje dood zo.

Disclaimer
      Terwijl ik nog met me guide bezig ben merk ik al dat hij echt f*cking huge gaat worden. Ik adviseer je om het in kleine delen te lezen zodat je niet knetter gek wordt. Also, ik ben dyslectisch als de pest en lees over de helft van me eigen teksten heen. Als je zinnen tegenkomt die krom lopen geef maar een gil, misschien dat ik het aanpas :p )
      Einde disclaimer

Hier gaan we dan! :D << Hier klikken Bram <<

Groetjes Doom
      Twee keer naar rechts is hetzelfde als achteruit

The post was edited 2 times, last by Doom_NL ().

• Doom_NL wrote:

svenie wrote:

Oh Polle is echt vet goed ( in zijn prime)!
      Thnx dushi, jij bent ook wel decent (in je prime)!
      Jammer dat ik Svenie's prime heb gemist dan...
      Maar degelijke guide wat ik er van heb gezien, complimentjes enzo.

“It’s better to be infamous than never to be famous at all”
      -Roger Stone

Tyl wrote:

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd :$ Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt ;)
      :love: :love:

• New

De guide beschreven in het document voor het stichten van je tweede dorp is een heel ruwe guide en dient vooral om beeld te geven waar je je op moet focussen. In werkelijkheid komen er meer berekeningen bij te kijken. Zo staat er in de guide bijvoorbeeld dat je vooral hoofdgebouw, marktplaats en ambassade moet uppen. Echter betekent het niet dat deze het efficiëntste zijn. De efficiëntste CP voor de start is degene die het minste gs kost. Dit kan dus ook bijvoorbeeld de academie eens zijn. Je zou dus een lijstje kunnen opstellen voor zo efficiënt mogelijk gs te krijgen. Bijvoorbeeld (deze lijst is niet juist, maar dient puur als voorbeeld): hoofdgebouw 4 --> marktplaats 6 --> academie 3 --> ambassade 5 --> hoofdgebouw 6 -->...

Verder kun je ook sneller stichten met tip 3 van de guide. Snelle stichters worden vaak gepusht door hun alliantie. Deze push wordt bijvoorbeeld gebruikt om een feestje te geven, waardoor ze ook een dag sneller kunnen stichten. (geloof dat een feestje geven niet vermeld is in de guide, maar dat doen ook vooral gevorderde spelers dan)
      Oud: S.H - W!cked - Pokémon - Olympus - Het Toetsenbord! - Find Muck - ThePurge - Doge 2.0
      Huidig: Vertigo

thevino wrote:

Meest onderschatte speler: Zeger
    • New

Chickenz wrote:

De guide beschreven in het document voor het stichten van je tweede dorp is een heel ruwe guide en dient vooral om beeld te geven waar je je op moet focussen. In werkelijkheid komen er meer berekeningen bij te kijken. Zo staat er in de guide bijvoorbeeld dat je vooral hoofdgebouw, marktplaats en ambassade moet uppen. Echter betekent het niet dat deze het efficiëntste zijn. De efficiëntste CP voor de start is degene die het minste gs kost. Dit kan dus ook bijvoorbeeld de academie eens zijn. Je zou dus een lijstje kunnen opstellen voor zo efficiënt mogelijk gs te krijgen. Bijvoorbeeld (deze lijst is niet juist, maar dient puur als voorbeeld): hoofdgebouw 4 --> marktplaats 6 --> academie 3 --> ambassade 5 --> hoofdgebouw 6 -->...

Verder kun je ook sneller stichten met tip 3 van de guide. Snelle stichters worden vaak gepusht door hun alliantie. Deze push wordt bijvoorbeeld gebruikt om een feestje te geven, waardoor ze ook een dag sneller kunnen stichten. (geloof dat een feestje geven niet vermeld is in de guide, maar dat doen ook vooral gevorderde spelers dan)
      De beste berekening van CP is vanaf hier.
      most cultural buildings of travian :: ctrl + D - add site to bookmarks
      Goed berekend en vele malen bevestigd
      I hate Wars and shall fight for Peace and Love, until the last man stay alive.
      Pacifist's Code