Dagens bild!

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

• Dagens bild!

I en del andra domäners forum finns denna tråd och jag gillar att posta i den, så därför tänkte jag prova att göra en svensk version också!

Jag gillar att ta bilder av min vardag, det behöver inte vara något speciellt utan något som visar vad jag gör/gjort eller vad som hänt.
      Har du bara mobilens kamera? Ingen fara, det är den jag använder!

Reglerna är få:

- Bilderna ska vara tagna av dig själv eller av någon du känner väl.
      - Det ska INTE vara bilder från internet eller liknande.
      - Bilder och kommentarer ska inte bryta mot forumets gemenskapsriktlinjer.

Har du inga bilder att dela, så skriv en rad eller två! Kommentera gärna bilderna!
    • Okej, jag börjar!

Jag gick på semester i fredags, men har tydligen inte kommit in i semester-humör än. Jag vaknar oftast 05:20 när jag jobbar och det var då jag vaknade även idag. Så vad skulle jag göra? Jo, jag gick till gymmet, kl. 06:35 var jag där. Jo, jag kan mycket väl vara galen! :/

• Drömmer man om att lyckas och har ett utstakat mål då får inget hindra en inte ens 30 grader och stekande sol. upp kl 6 i morse för att preppa vatten inför ridning av 6 hästar varav 5 i full rustning. När det är så här varmt förlorar jag ungefär 4-6kg i vikt varje dag för att jag svettas så mycket och då duger inte vanligt vatten utan salt, socker måste vara med. Men salt socker vatten smakar blä så då måste citronerna dölja det. (ja det är helt normalt att det ligger svärd lite överallt i vår lägenhet.) #joustingworldchampion
      During my armor I carry a corset

61 completed slow servers. Is that record? Currently playing server 62,63and 64. 8o wel it was an 65to!
      references her

"You really know that you love her when she for the fifth time of the same month cropplocks my main city." -P my BF

Some nicks I had
      Lejonstjärna
      Bad ghost
      Brittny spers
      Think pink
      Naughty
      Jester
      Gummibjörn
    • Igår plockade jag en massa röda vinbär. Det blev 25 liter.

Idag är det dags att göra saft på dom!

Gissa om frysen kommer att bli full! Lyckligtvis finns det en extra frys ute i förrådet så där får röda vinbärssaften samsas med fläderblomssaften som redan finns där.

The post was edited 1 time, last by Stellamini ().

• Med den varmaste och torraste sommaren på minst 100 år eller vad det nu är så får man ta reda på allt hö man kan få in och kan inte maskinerna skörda det då för man göra det för hand. Idag har vi handskördat 3h. vart inte mycket men lite. Nu saknar vi bara 90 ton i stallet för att vinterns foder ska vara tryggat.

61 completed slow servers. Is that record? Currently playing server 62,63and 64. 8o wel it was an 65to!
      references her

"You really know that you love her when she for the fifth time of the same month cropplocks my main city." -P my BF

Some nicks I had
      Lejonstjärna
      Bad ghost
      Brittny spers
      Think pink
      Naughty
      Jester
      Gummibjörn
    • Gick till skogen, nåja, jag bor i skogen men jag lämnade min tomt i alla fall. Stötte på några mycket hårt arbetande individer och de hade byggt detta:

Vände mig om och fick syn på dessa:

Kunde naturligtvis inte låta bli att plocka dom och resultatet av min promenad i skogen blev följande:

Efter vissa ändringar, tillägg och den oväntade upptäckten att ugnen gjorde köket till en bastu, så förvandlades blåbären till:
    • Du en bit av den där kakan hade vart gott. avundas dig som bor i skogen. Verkar som det blivit bra med blåbär trotts torkan.

references her

Some nicks I had
      Lejonstjärna
      Bad ghost
      Brittny spers
      Think pink
      Naughty
      Jester
      Gummibjörn
    • Bad Ghost/Lejon wrote:

avundas dig som bor i skogen. Verkar som det blivit bra med blåbär trotts torkan.
      Jag verkligen stortrivs här!
      Det finns blåbär men man får leta lite. För 2 år sedan gick jag hemifrån, in i skogen och plockade 3 dl blåbär och var hemma igen på 10 minuter. I år tog det liiiite längre tid och jag fick gå lite längre in i skogen, men med envishet och tålamod fick jag ihop 5 dl blåbär!
    • New

Det är dåligt med blåbär, jag fick verkligen leta efter dom. ”Normalt” kan jag gå ut i skogen runt mitt hus och plocka en halv liter blåbär på ca en halvtimme men i år tog det mer än dubbla tiden.

Hittade lite kantareller för några dagar sedan!