[SE] Dag 4: Vulkanerna

By using our site, you accept the use of cookies to make your visit more pleasant, to offer you advertisements and contents tailored to your interests, to allow you to share content on social networks, and to create visit statistics for website optimisation. More information

• [SE] Dag 4: Vulkanerna

Till ers kejserliga höghet,

Jag lyckades dechiffrera bilden på pergamentet. Det var en vulkan. Så klart! Vulkanerna har en lång historia i vår stam, och de ger oss ofta ovanliga krafter och förmågor.Våra hantverkare kunde endast tillverka sina artefakter djupt inne i vulkanen.

När den första hantverkaren försvann tog han med sig alla sina hemligheter i graven, och det var då vår stam började sitt långa förfall. Vi var inte längre lika starka som förr och folk började dra nytta av det;
    de bosatte sig i vårt område, erövrade våra världsunder och stal våra återstående artefakter. Nu kommer allt att ändras! Ingen vet vart den första hantverkaren försvann eller var han gömde sin kunskap. Tills nu.

Jag fick veta att det endast finns två vulkaner i detta område, och jag beslöt mig för att besöka dem båda. Nenet är inte så glad över detta; han hatar de varma luftströmmarna ovanför vulkanerna, men han följer mig vart jag än går.

Jag anlände till vulkanen i Brundisium tidigt nästa morgon. När jag nådde foten av berget såg jag att vägen till toppen av vulkanen vaktades av en haeduan och en druidryttare. En skylt på porten varnande att de var platsens uråldriga väktare. De visste allt om denna plats, och en av dom talade alltid sanning och en av dom ljög alltid.

– Minst en av oss ljuger alltid, sade haeduanen till mig när jag kom närmare.

– Detta är platsen du letar efter, tillade druidryttaren.

Uppgift: Talar haeduanen och druidryttaren lögn eller sanning? Är detta platsen Shu letar efter?
    Du lämnar ditt tävlingsbidrag genom att svara på detta meddelande.
    Ange ditt kontonamn och server du spelar på när du svarar på gåtan
    Du har till den 21 september 2018, kl. 10:00 på dig att svara.

The post was edited 3 times, last by Stellamini ().

• Detta är fel vulkan, haeduanen talar sanning eftersom skylten säger också att en av dom talar sanning och en av dom ljuger,
    det vill säga att druidryttaren måste vara den som ljuger och han ljuger därmed om att detta är platsen Shun letar efter.

Kontonamn: JDisenfeldt
    Server: se5
  • Detta är INTE den plats Shu letar efter.

"En skylt på porten varnande att de var platsens uråldriga väktare. De visste allt om denna plats, och en av dom talade alltid sanning och en av dom ljög alltid."

"– Minst en av oss ljuger alltid, sade haeduanen till mig när jag kom närmare."
    Detta påstående är SANT, minst en ljuger alltid.

Därför måste druidryttaren vara den som LJUGER.

Sammanfattning: Haeduanen talar sanning, Druidryttaren ljuger och detta är alltså INTE den plats Shu letar efter.

Fabbe131

Ts5.travian.se
  • Haeduanen talar sanning.

Jag vill dock påpeka att jag tycker det är lite B att det skulle vara svårt att tolka själva bilden, när man suttit ett tag och klurat med nonogramet som var den faktiska gåtan.
    Likaså antog jag att bilden skulle vara Travian-relaterad vilket en vulkan, oavsett vad ni säger, inte är. Jag svarade grotta då det var det enda som var
    i närheten av det som var på bilden och är en del av Travian, där det ni anser är lava skulle vara det träd som alltid är vid en grotta. Bättring till framtida liknande gåtor!

Konto: Ryssen
    Server: Pandora Nordic
  • Kära spelare.

Den fjärde dagen av hjältens äventyr är avslutad. Tack för att ni deltagit i tävlingen!

Rätt svar på tävlingsgåtan är att haeduanen talar sanning och druidryttaren ljuger. Det här är fel vulkan.

VInnarna kommer att annonseras under helgen.