[SE] Avslutning: Stigfinnaren

• [SE] Avslutning: Stigfinnaren

Till ers kejserliga höghet,

Din kända föregångare var en mycket talangfull man. Det var ren tur att jag inte blev kvar i hans labyrint för evigt. Jag lyckades undvika att mina ben skulle göra sällskap med de andra kvarlevor som låg där inne. I slutet av labyrinten väntade dock min största överraskning.

Precis vid labyrintens utgång låg en liten hydda dekorerad med bilder av krigselefanter, den första hantverkarens favoritenheter – och jag insåg att min resa äntligen var över.

Jag tog ett djupt andetag och steg in i hyddan. Den var tom. Eller. Nästan tom. En ung pojke, en gallisk stigfinnare, satt där inne. Han tittade på mig med stora ögon fyllda av skräck.Det var först då jag insåg att jag hade glömt att ta på mig någon förklädnad efter att ha passerat genom skogen, så jag hade mitt vanliga natariska utseende.

– Jag har aldrig sett en natarisk soldat på nära håll, sade pojken med skakig röst. Mitt namn är Edward. Det verkar som att vi letar efter samma dagbok, eller hur?

The post was edited 1 time, last by Stellamini ().

• Kära spelare!

Ett stort tack för ert deltagande i hjältens äventyr! Det är roligt att så många har varit med och löst gåtorna.

Den slutliga vinnaren av hjältens äventyr blir @Fabbe131 som svarade rätt på alla 5 gåtorna!

Grattis, @Fabbe131, du har vunnit 150 guld!
      Guldkoden skickas till dig via conversations högst upp på sidan.

Med vänliga hälsningar
      Stellamini